Master B 35 B 70 B 100 B 150 CED Manualul proprietarului

Categorie
Incalzitoare de spatiu
Tip
Manualul proprietarului
IMPORTANT: Se recomandă citirea cu atenţie ġi înţelegerea acestor instrucţiuni înainte de a începe montarea încălzitorului,
pornirea sau repararea acestuia. Utilizarea neadecvată a încălzitorului poate duce la vătămări corporale grave. Păstraţi
aceste instrucţiuni pentru consultare ulterioară.
RO
ÎNCĂLZITOARE DE AER PORTABILE CU VENTILATOR
INSTRUCŢIUNEA DE DESERVIRE
SIGURANŢA IN EXPLOATARE
!
AVERTISMENT
IMPORTANT: Se recomandă citirea cu atenţie ġi înţelegerea
acestor instrucţiuni înainte de a începe montarea
încălzitorului, pornirea sau repararea acestuia. Exploatarea
incorectă a încălzitorului poate determina vătămări corporale
serioase sau chiar decese, în urma unor arsuri, incendii,
explozii, electrocutări sau intoxicări cu monoxid de carbon.
!
PERICOL: Intoxicarea cu monoxid de carbon poate
mortală!
Intoxicarea cu monoxid de carbon: Primele manifestări ale intoxicării
cu monoxid de carbon amintesc de simptomele gripei: dureri de cap,
ameţeală ġi/sau indispoziţie. Dacă apar aceste simptome atunci se
poate presupune că încălzitorul nu funcţionează în mod adecvat.
Trebuie să ieġiţi imediat la aer curat! Încălzitorul trebuie
reparat. Unele persoane resimt mai puternic efectele acţiunii
monoxidului de carbon, mai ales femeile gravide, cei ce suferă
de afecţiuni ale aparatului circulator, de boli de plămâni, anemie,
persoanele a ate sub in uenţa alcoolului, sau cei care locuiesc
în regiuni situate la o mare altitudine geogra că.
Toate avertismentele cuprinse în aceste instrucţiuni trebuie
citite ġi înţelese bine, iar instrucţiunile trebuie păstrate pentru
a utilizate în viitor. Aceste instrucţiuni au rol de ghid pentru
utilizarea sigură ġi adecvată a încălzitorului.
Drept combustibil se va folosi numai motorină curata, fara
impuritati pentru a evita riscul unor incendii sau explozii. Nu
folosiţi niciodată benzin
ă, petrol, diluanţi de vopsele, alcool
sau alţi combustibili puternic in amabili.
Umplerea rezervorului.
a) Personalul care se ocupă de umplerea rezervorului trebuie
să posede cali carea necesara ġi să cunoască foarte bine
instrucţiunile producătorului ġi normele în vigoare referitoare
la exploatarea în condiţii de siguranţă a încălzitoarelor de aer.
b) Trebuie să utilizaţi numai tipul de combustibil
indicat pe tăbliţa de identi care a încălzitorului.
c) Înainte de umplerea cu combustibil trebuie să stingeţi toate ăcările,
inclusiv acăra de control ġi să lăsaţi încălzitorul să se răcească.
d) În timpul umplerii cu combustibil observaţi toate conductele
de combustibil ġi branġamentele, dacă acestea sunt
etanġe ġ
i nu apar scurgeri. Orice scurgere se va remedia
înainte de repunerea în funcţiune a utilajului.
e) În nici un caz nu se admite depozitarea în aceeaġi
clădire, în apropierea încălzitorului, a unei cantităţi de
combustibil mai mari decât cea necesară funcţionării
acestuia pentru o zi. Rezervoarele de combustibil
trebuie să se găsească într-o altă clădire.
f) Toate rezervoarele de combustibil trebuie să se a e într-o
încăpere situată la o minimă distanţă de 8 m de încălzitor,
faţă de arzătoarele de hidro-oxigen, aparate de sudură
sau alte surse de aprindere (cu excepţia rezervorului de
combustibil din interiorul încălzitorului).
g) Dacă aceasta este posibil, atunci păstrarea rezervelor de
combustibil trebuie să se facă în locuri al căror grad de absorbţie
al pardoseli nu permite scurgerea combustibilului la etajele de
mai jos sau aprinderea acestuia de la un foc de la un etaj inferior.
h)Locul de depozitare al combustibilului trebuie întreţinut
conform normelor locale în vigoare.
Nu folosiţi niciodată încălzitorul în locuri în care există emanaţii de
benzină, diluanţi de vopsele sau alţi combustibili puternic in amabili.
Trebuie respectate toate normele ġi legile locale care
reglementează exploatarea dispozitivului.
Încălzitoarele folosite în apropierea unor prelate impregnate,
a unor pânze sau alte asemenea materiale de protecţie sau
acoperire, se vor utiliza respectându-se distanţa de siguranţă
faţă de aceste materiale. Distanţa minimă recomandată este
de 3 m. Adiţional se recomandă ca aceste materiale să posede
proprietăţi de aprindere reduse. Materiale de protecţie trebuie
astfel xate pentru a nu permite aprinderea lor sau obturarea
căilor de aerisire ale dispozitivului din cauza curenţilor de aer.
Încălzitoarele se vor folosi numai în încăperi bine ventilate.
Înainte de pornirea încălzitorului trebuie să asiguraţi o intrare
de aer curat printr-un ori ciu de cel puţin 2800 cm
2
pentru un
randament de 29kW/oră.
Încălzitorul poate folosit numai în locurile unde nu sunt
emanaţii de substanţe in amabile sau prea mult praf.
Încălzitorul se conectează numai la surse de curent cu
tensiunea ġi intensitatea care este înscrisă pe tăbliţa de
fabricaţie a modelului.
Folosiţi doar un prelungitor cu 3 ġe, cu impământare.
Distanţele minime ale încălzitorului faţă de substanţele ġi
materialele in amabile: de la gura de ieġire: 250 cm, de la
suprafaţa peretelui lateral, de sus ġi din spate: 125 cm.
În timpul funcţionării încălzitorului, când acesta este erbinte
trebuie plasat pe o suprafaţă orizontală ġi stabilă pentru a
preveni pericolul de incendiu.
În timpul transportării sau păstrării trebuie să
menţineţi
încălzitorul în poziţie orizontală pentru a nu permite scurgerea
combustibilului.
Nu este permis accesul copiilor ġi al animalelor în apropierea
încălzitorului.
Când nu este folosit, încălzitorul trebuie deconectat de la
tensiunea electrică.
Dacă încălzitorul este dotat cu un termostat atunci acesta
poate porni în orice moment.
Niciodată nu folosiţi încălzitorul în încăperi locuibile.
Nu se permite blocarea intrării aerului (în spate) sau ieġirii
aerului (în faţă) din încălzitor.
Niciodată nu mutaţi, împingeţi sau alimentaţi cu combustibil
încălzitorul în funcţiune, erbinte sau conectat la priza de alimentare
Niciodată nu conectaţi duze adiţionale la intrarea sau ieġirea
aerului
SCHEMELE MODELELOR
(vezi gurile 1 e 2, pagina 2)
A. Ieġirea aerului cald, B. Mâner, C. Scutul ventilatorului, D.
Coperchio ltri aria, E. Capacul rezervorului de combustibil,
F. Cablul electric, G. Comutator PORNIT/OPRIT, H. Carcasa
laterală, I. Rezervor de combustibil, L. Carcasa inferioară,
M. Carcasa superioară, N. Buton de anulare a controlului
întreruperii ăcării.
DESPACHETAREA
1. Scoateţi toate ambalajele de xare folosite la transportul
încălzitorului.
2. Scoateţi toate piesele din cutie.
3. Veri caţi dacă nu au fost avariate în timpul transportului. Dacă
CED
COMBUSTIBILI
MONTAREA
AERISIREA
PRINCIPIUL DE FUNCŢIONARE
FUNCŢIONAREA
TRANSPORTUL, PĂSTRAREA ĠI
EXPEDIEREA
încălzitorul este avariat, anunţaţi imediat distribuitorul de unde
acesta a fost achiziţionat.
COMBUSTIBILI
ATENŢIE: Drept combustibil se va folosi numai motorină
pentru a evita riscul unor incendii sau explozii. Niciodată nu
folosiţi benzină, benzină grea, diluanţi de vopsele, alcool sau
alte substanţe puternic in amabile pe post de combustibil.
Nu folosiţi combustibili grei, ca de exemplu Diesel nr 2 sau
motorină nr 2. Folosirea combustibililor grei poate duce la:
• Blocarea ltrului ġi a duzei de combustibil,
• Apariţia unor depuneri de carbon pe bujia de aprindere,
Necesitatea utilizării unor substanţe non-toxice pentru a preveni
închegarea combustibilului la temperaturi foarte scăzute.
IMPORTANT: Folosiţi NUMAI un recipient destinat pentru
păstrarea MOTORINEI. Asiguraţi-vă că recipientul este curat.
Corpurile străine, ca de pildă impurităţile sau apa vor face ca
încălzitorul să se oprească din funcţionare. De asemenea,
corpurile străine pot cauza să e necesară o curăţare foarte
frecventă a sistemului de alimentare cu combustibil.
MONTAREA
(NUMAI PENTRU MODELELE 29kW, 44kW)
Aceste modele sunt dotate cu roţi ġi mânere. Roţile ġi mânerele
împreună cu alte piese se găsesc în cutie.
Instrumente necesare
• O ġurubelniţă mijlocie de tip Phillips
• Cheie reglabilă sau echivalent de 3/8 ţoli.
• Ciocan
1. Introduceţi axul în rama de susţinere a roţilor. Instalaţi roţile
pe ax. IMPORTANT: În timpul instalării roţilor trebuie să
direcţionaţi prelungirea butucului roţilor pe direcţia ramei de
susţinere a roţilor (vezi gura 4).
2. Montaţi piuliţele cu capac în capetele axului. Loviţi-le usor cu
ciocanul pentru a intra la locul lor.
3. Amplasaţi încălzitorul pe rama de susţinere a roţilor. Asiguraţi-vă
că intrarea aerului în încălzitor (din spate) se găseġte deasupra
roţilor. Fixaţi an
ġa rezervorului de combustibil pentru ca ori ciile
din acesta să se găsească în linie cu rama de susţinere a roţilor.
4. Montaţi mânerul frontal ġi mânerul din spate pe suprafaţa de sus a
anġei rezervorului de combustibil. Introduceţi ġuruburile în ori cii,
anġa rezervorului de combustibil ġi rama de susţinere a roţilor. Pe
ecare ġurub xat înġurubaţi manual dar puternic piuliţele.
5. După montarea tuturor ġuruburilor strangeti puternic piuliţele.
(vezi gurile 3, pagina 2)
A. Ieġirea aerului cald, B. Ġurub, C. Mâner fata, D. Mânerul
spate, E. Intrare aer, F. Prelungirea butucului, G. Ax, H. Roată,
I. Piuliţă, L. Piuliţă de acoperire, M. Rama de suport a roţilor, N.
Flanġa rezervorului de combustibil.
AERISIREA
ATENŢIE: Trebuie respectate cerinţele referitoare la
ventilarea minimă a încăperilor încălzite cu aer cald din
exterior. La o cantitate prea mică de aer curat poate
avea loc intoxicarea cu monoxid de carbon. Trebuie să
asiguraţi ventilarea adecvată cu aer din exterior înainte
de pornirea încălzitorului.
Trebuie să asiguraţi o intrare de aer curat printr-un ori ciu de cel
puţin 2800 cm
2
pentru un randament de 29kW/oră. Dacă folosiţi
mai multe echipamente care lucrează concomitent trebuie să
asiguraţi o cantitate de aer curat proporţional mai mare.
Exemplu: Încălzitorul 44kW necesită ca cel puţin una dintre
condiţiile de mai jos să e îndeplinite:
Ua unui garaj pentru două automobile să e deschisă cu 15 cm
Ua unui garaj pentru un automobil să e deschisă cu 23 cm
Două geamuri de lăţime 75 cm să e deschise cel puţin 31 cm
PRINCIPIUL DE FUNCŢIONARE
Sistemul de alimentare cu combustibil: Pompa de aer împinge aerul
prin canalul de aer. Apoi aerul este trimis către duza capului arzătorului.
Acest aer pompează combustibilul din rezervorul de combustibil.
Combustibilul disipat este apoi injectat în camera de ardere.
Sistemul de aer: Ventilatorul este rotit cu ajutorul unui motor.
Ventilatorul împinge aerul în camera de ardere ġi în jurul
acesteia. Aerul încălzit este curat ġi erbinte.
Sistemul de aprindere: Un aprinzător electric alimentează bujia
de aprindere cu curent electric. Aceasta aprinde amestecul de
aer ġi combustibil.
Sistemul de control al lipsei de acără: Acest sistem face ca
încălzitorul să se oprească în momentul lipsei (stingerii) ăcării.
(vezi gurile 4, pagina 2)
A. Ieġirea aerului cald curat, B. Cameră de ardere, C. Bujie D.
Capul arzătorului, E. Ventilator, F. Motor, G. Pompa de aer, H.
Filtru intrare aer, I. Intrarea aerului rece, L. Filtru ieġire aer, M.
Aprinzător electronic, N. Canalul de aer către arzător, O. Filtru de
combustibil, P. Duza arzătorului, Q. Rezervorul de combustibil,
R. Aer pentru sistemul de combustie, S. Aer pentru ardere ġi
încălzire, T. Combustibil.
FUNCŢIONAREA
ATENŢIE: Înainte de începerea exploatări echipamentului
asiguraţi-vă că aţi citit ġi aţi înţeles toate avertizările
cuprinse în capitolul deservirii încălzitorului în condiţii
de siguranţă. Aceste informaţii sunt necesare pentru a
asigura o utilizare adecvată a încălzitorului. De asemenea
trebuie să respectaţi legile ġi normele locale.
PENTRU A PORNI ÎNCĂLZITORUL TREBUIE SĂ
EFECTUAŢI URMĂTOARELE OPERAŢIUNI:
1. Asiguraţi-vă că sunt respectate toate cerinţele referitoare la
ventilare ġi siguranţă.
2. Umpleţi rezervorul de combustibil cu motorină sau combustibil
Diesel uġor Nr. 1.
3. Închideţi capacul rezervorului de combustibil.
4. Introduceţi ġtecherul încălzitorului într-o priză standard cu
pământare 230V/50Hz. Dacă este nevoie, utilizaţi un prelungitor.
Folosiţi doar un prelungitor cu 3 ġe, cu pământare.
Cerinţele pentru cablul electric al prelungitorului
• Lungime maximă 30,5 m – r 1,00 mm² (16 AWG)
• Lungime între 30,6 ġi 61 m – r 1,50 mm² (14 AWG)
Setaţi comutatorul PORNIT / OPRIT în poziţia PORNIT ġi încălzitorul
trebuie să pornească. Dacă acest lucru nu se întâmplă, apăsaţi
butonul de oprire a controlului lipsei ăcării (vezi gurile 5 ġi 6).
Pentru a opri încălzitorul trebuie să efectuaţi
următoarele operaţiuni:
1. Setaţi comutatorul PORNIT / OPRIT în poziţia OPRIT.
Pentru a porni încălzitorul din nou trebuie să efectuaţi
următoarele operaţiuni:
1. Aġteptaţi 2 minute de la oprirea încălzitorului.
2. Repetaţi operaţiunile descrise la punctul Pornirea încălzitorului.
(vezi gurile 5 e 6, pagina 2)
A. Buton de anulare a controlului întreruperii ăcării, B.
Comutator PORNIT/OPRIT.
TRANSPORTUL, PĂSTRAREA ĠI
EXPEDIEREA
Atenţie: La expediere rmele de transport cer golirea rezervoarelor
de combustibil.
1. Goliţi rezervorul de combustibil.
2. Atenţie: Anumite modele au un buġon de evacuare a
combustibilului amplasat în partea de jos a rezervorului de
2
RO
3
RO
combustibil. În acest caz, pentru a goli rezervorul este îndeajuns
să deschideţi acest buġon. Dacă încălzitorul nu are un buġon
de evacuare a combustibilului, atunci rezervorul trebuie golit
prin ori ciul superior. Întotdeauna trebuie să vă asiguraţi dacă
combustibilul a fost evacuat din rezervor în totalitate.
3. Montaţi apoi la locul său buġonul de evacuare – dacă acesta
a fost utilizat.
4. Dacă în combustibilul vechi observaţi o depunere, atunci trebuie să
turnaţi în acesta 1 sau 2 litri de motorină curată, să amestecaţi ġi să
goliţi din nou rezervorul. Aceasta va preveni astuparea ltrelor cu
aceste depuneri ġi va permite o funcţionare bună în viitor.
5. Montaţi la locul său capacul rezervorului sau buġonul de evacuare a
combustibilului. Combustibilul vechi trebuie evacuat conform legilor
ġi normelor locale. Veri caţi dacă staţiile locale de depanare nu iau
în primire combustibilul utilizat pentru curăţare ġi refolosire.
6. Păstraţi înc
ălzitorul într-un loc uscat, asigurându-vă că locul
de depozitare nu este prăfuit ġi nu conţine aburi care ar putea
avea o acţiune corosivă.
IMPORTANT: Nu este permisă depozitarea motorinei în sezonul
de vară pentru a o utiliza în timpul următorului sezon de iarnă.
Folosirea combustibilului vechi poate avaria încălzitorul.
CONSERVAREA CURENTĂ
DIAGNOSTICAREA
CONSERVAREA CURENTĂ
ATENŢIE: Niciodată nu reparati încălzitorul când acesta este sub tensiune, în timp ce funcţionează
sau când este erbinte. Aceasta poate duce la vătămări corporale serioase sau la electrocutare.
Piesa Frecvenţa Modul
Rezervorul de combustibil Spălaţi la ecare 150 – 200 de ore de funcţionare
sau în caz de necesitate.
Consultaţi Transportul, păstrarea ġi expedierea,
mai sus.
Filtrul de ieġire a aerului ġi
ltrul din bră
Schimbaţi la ecare 500 de ore de utilizare sau o
dată pe an.
Consultaţi Filtrul de ieġire a aerului, ltrul de
intrare a aerului ġi ltrul din bră, pagina 4
Filtru de intrare a aerului Spălaţi cu apă ġi săpun ġi uscaţi la ecare 500 de
ore de funcţionare sau în caz de necesitate.
Consultaţi Filtrul de ieġire a aerului, ltrul de
intrare a aerului ġi ltrul din bră, pagina 4
Filtru de combustibil Curăţ
aţi de două ori în timpul sezonului sau în
caz de necesitate.
Consultaţi Filtrul de combustibil, pagina 4.
Bujia de aprindere Curăţaţi ġi etanġaţi la ecare 600 de ore de
funcţionare sau schimbaţi în caz de necesitate.
Consultaţi Bujia de aprindere.
Paletele ventilatorului Curăţaţi o dată pe sezon sau în caz de
necesitate.
Consultaţi Ventilatorul, pagina 4.
Motorul Conservarea nu este necesară. Este lubri at pe
viaţă.
DIAGNOSTICAREA
ATENŢIE: Niciodată nu depanaţi încălzitorul când acesta este sub tensiune, în timp ce funcţionează sau
când este erbinte. Aceasta poate duce la vătămări corporale serioase sau la electrocutare.
AVARIA OBSERVATĂ CAUZA POSIBILĂ DEPANAREA
Încălzitorul porneġte, dar după un
scurt timp controlul de lipsă acără
îl opreġte.
1. Presiune slabă în pompă
2. Filtrul de ieġire a aerului, ltrul de intrare
a aerului sau ltrul din bră este murdar.
3. Filtrul de combustibil este murdar.
4. Impurităţi în duza arzătorului.
5. Lentila fotocelulei este murdară.
6. Dispozitivul de control al lipsei ăcării
este avariat.
1. Consultaţi Reglarea presiunii în pompă, pag. 4.
2. Consultaţi Filtrul de ieġire a aerului, ltrul de
intrare a aerului ġi ltrul din bră, pag. 4
3. Consultaţi Filtrul de combustibil, pagina 4.
4. Consultaţi Duza de combustibil, pagina 4.
5. Curăţaţi lentila fotocelulei.
6. Schimbaţi dispozitivul de control al lipsei ăc
ării.
Încălzitorul nu funcţionează, dar
motorul lucrează un timp scurt.
1. Presiune slabă în pompă
2. Depunere de carbon pe bujia de aprindere
sau distanţa greġită între electrozi.
3. Filtrul de combustibil este murdar.
4. Impurităţi în duza arzătorului.
5. Apă în rezervorul de combustibil.
6. Aprinzătorul electronic nu este pământat.
7. Aprinzătorul electronic este avariat.
1. Consultaţi Reglarea presiunii în pompă, pag. 4.
2. Consultaţi Bujia de aprindere, pagina 4.
3. Consultaţi Filtrul de combustibil, pagina 4.
4. Consultaţi Duza de combustibil, pagina 5.
5. Goliţi ġi clătiţi rezervorul de combustibil cu
motorină nouă. Consultaţi Transportul, păstrarea
i expedierea, pagina 2.
6. Asiguraţi-vă dacă aprinzătorul este bine xat.
7. Schimbaţi aprinzătorul electronic.
Motorul nu porneġte dup
ă
conectarea la tensiunea electrică,
ventilatorul se roteġte foarte încet
sau nu se roteġte deloc.
1. Controlul de lipsă acără nu este
resetat.
2. Blocarea rotorului pompei.
1. Apăsaţi butonul de resetare a controlului de lipsă
acără, consultaţi gurile 5 ġi 6 din pagina 6.
2. Dacă ventilatorul se roteġte greu consultaţi
Rotorul pompei, în pagina 13.
ATENŢIE: Înaltă tensiune!
4
RO
LUCRĂRI ĠI ACŢIUNI LEGATE DE DEPANARE
LUCRĂRI ĠI ACŢIUNI LEGATE DE
DEPANARE
ATENŢIE: Niciodată nu depanaţi încălzitorul când acesta
este sub tensiune, în timp ce funcţionează sau când
este erbinte. Aceasta poate duce la vătămări corporale
serioase sau la electrocutare.
DEMONTAŢI CARCASA SUPERIOARĂ
1. Scoateţi ġuruburile ġi piuliţele de asigurare de-a lungul
ambelor părţi laterale ale încălzitorului folosind o cheie de 5/
16 ţoli. Aceste ġuruburi leagă capacul superior ġi cel inferior.
2. Demontaţi capacul superior.
3. Demontaţi scutul ventilatorului.
FILTRUL DE COMBUSTIBIL (modelele 10kW, 20kW)
1. Demontaţi ġuruburile din capacul lateral, folosind cheia de
5/16 ţoli.
2. Demontaţi capacul lateral.
3. Scoateţi conducta de alimentare din cauciuc din branġamentul
ltrului de combustibil.
4. Delicat scoateţi capătul ġi ltrul de combustibil din rezervorul
de combustibil.
5. Clătiţi ltrul cu combustibil curat ġi plasaţi-l înapoi în rezervor.
6. Montaţi conducta de alimentare din cauciuc pe branġamentul
ltrului de combustibil.
7. Montaţi capacul lateral.
FILTRUL DE COMBUSTIBIL (modelele 29kW, 44kW)
1. Demontaţi ġuruburile din capacul lateral, folosind cheia de
5/16 ţoli.
2. Demontaţi capacul lateral.
3. Scoateţi conducta de alimentare superioară din branġamentul
ltrului de combustibil.
4. Delicat scoateţi capătul de cuplare, conducta de alimentare
cu combustibil inferioară ġi ltrul de combustibil din rezervorul
de combustibil.
5. Clătiţi ltrul cu combustibil curat ġi plasaţi-l înapoi în rezervor.
6. Montaţi conducta de alimentare superioară pe branġamentul
ltrului de combustibil.
7. Montaţi capacul lateral.
(vezi gurile 7 e 8, pagina 2)
A. Carcasa superioară, B. Scutul ventilatorului
(vezi gurile 9, pagina 2)
A. Filtru de combustibil, B. Carcasa laterală, C. Conducta de
combustibil
(vezi gurile 10, pagina 2)
A. Filtru de combustibil, reductor ġi conducta inferioară de
combustibil, B.Carcasa laterală,C. Conducta superioară de
combustibil.
BUJIA DE APRINDERE (modelul 10kW)
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 4).
2. Scoateţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
3. Scoateţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer din sistemul duzei.
4. Scoateţi cuplajul bujiei din bujia de aprindere.
5. Deġurubaţi două ġuruburi cu ajutorul unei chei de 5/16 ţoli ġi
scoateţi eclisa arzătorului.
6. Puneţi capul hexagonal al bujiei în menghină ġi strângeţi.
7. Deġurubaţi ġurubul de xare al bujiei de aprindere cu ajutorul
unei chei de 11/16 ţoli.
8. Demontaţi eclisa arzătorului din bujia de aprindere.
9. Curăţaţi electrozii bujiei ġi ii reglati la distanţa de 1,40 mm.
10. Montaţi eclisa arzătorului pe bujia de aprindere. Rotiţi eclisa
arzătorului până când aceasta va atinge electrodul bujiei.
(consultaţi desenul 13).
11. Fixaţi stabil bujia de aprindere cu piuliţa de xare.
12. Elibera
ţi capul hexagonal al bujiei din menghină.
13. Montaţi eclisa arzătorului pe camera de ardere.
14. Montaţi cuplajul bujiei pe bujia de aprindere.
15. Cuplaţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer la sistemul duzei.
16. Fixaţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
17. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
(vezi gurile 11, pagina 2)
A.Cameră de ardere, B.Piuliţă pentru montarea bujiei, C.Eclisa
arzătorului, D.Bujie de aprindere, E.Racordul bujiei de aprindere,
F.Sistemul duzei arzătorului, G.Furtun de combustibil, H.Furtun de aer
(vezi gurile 12, pagina 2)
A.Îndoiţi aici pentru a adapta distanţa dintre electrode
(vezi gurile 13, pagina 3)
A.Eclisa arzătorului
BUJIA DE APRINDERE (modelele 20/ 29/ 44kW)
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 2).
2. Scoateţi ventilatorul (consultaţi pagina 4).
3. Scoateţi cuplajul bujiei din bujia de aprindere.
4. Scoateţi bujia de aprindere din capătul arzătorului, folosind o
cheie de 13/16 ţoli.
5. Curăţaţi electrodul bujiei ġi amplasaţi-l la distanţa de: modelele
20kW, 29kW: 1,90 mm modelele 44kW: 2,80 mm
6. Montaţi bujia de aprindere în capătul arzătorului.
7. Montaţi cuplajul bujiei pe bujia de aprindere.
8. Fixaţi ventilatorul (consultaţi pagina 4).
9. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
(vezi gurile 14, pagina 3)
A. Capul arzătorului, B.Racordul bujiei de aprindere, C.Bujie
(vezi gurile 15, pagina 3)
A.Îndoiţi aici pentru a adapta distanţa dintre electrode, B.Distanţa
FILTRUL DE IEĠIRE A AERULUI, FILTRUL DE
INTRARE A AERULUI ĠI FILTRUL DIN FIBRĂ
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 2).
2. Demontaţi ġuruburile din eclisa din capătul ltrului, folosind
cheia de 5/16 ţoli.
3. Scoateţi eclisa din capătul ltrului.
4. Schimbaţi ltrul de ieġire al aerului ġi ltrul din bră.
5. Clătiţi sau schimbaţi ltrul de intrare a aerului (Consultaţi
Conservarea curentă, pagina 3)
6. Montaţi eclisa în capătul ltrului.
7. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
IMPORTANT: Nu trebuie să lubri aţi ltrele.
REGLAREA PRESIUNII ÎN POMPĂ
1. Scoateţi buġonul de presiunea de pe suportul din capătul
ltrului.
2. Instalaţi presometrul adiţional (piesa HA1180).
3. Porniţi încălzitorul (consultaţi Funcţionarea, pagina 4).
Aġteptaţi până motorul atinge puterea maximă.
4. Reglaţi presiunea. Rotiţi supapa de preaplin la dreapta pentru
a mării presiunea. Rotiţi supapa de preaplin la stânga pentru
a micġora presiunea.
5. Vedeţi speci caţia de pe partea dreaptă pentru a a a
presiunea adecvată pentru ecare model.
6. Deconectaţi presometrul. Montaţi buġonul de presiune pe
suportul din capătul ltrului.
(vezi gurile 16 e 17, pagina 3)
A. Filtru intrare aer, B.Eclisă în capătul ltrului, C. Scutul
ventilatorului, D. Filtru ieġire aer, E. Filtru din bră.
5
RO
PROCEDURE DI MANUTENZIONE
Modelul Presiunea în pompă (Bar/PSI)
10 kW 0,207 / 3
20 kW 0,365 / 5,3
29 kW 0,275 / 4
44 kW 0,337 / 4,9
(vezi gurile 18, pagina 3)
A. Buġon de presiune, B. Supapă de preaplin, C. (Modelele
prezentate -10kW, 20kW)
(vezi gurile 19, pagina 3)
A. Presometru
DUZA ARZĂTORULUI (modelul 10kW)
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 2).
2. Scoateţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
3. Scoateţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer din sistemul duzei arzătorului.
4. Pentru a scoate sistemul arzătorului, rotiţi-l cu ¼ de cerc în
stânga þi trageţi de el în direcţia motorului.
5. Fixaţi hexagonul din plastic în menghină ġi strângeţi-l încet.
6. Scoateţi încet duza arzătorului din cuplajul duzei cu ajutorul
unei chei de 5/8 ţoli.
7. Curăţaţi partea frontală a duzei cu aer comprimat. Acest lucru
va îndepărta toate impurităţile care se găsesc în zona duzei.
8. Veri caţi dacă garnitura duzei nu a fost avariată.
9. Introduceţi duza în elementul de cuplare, astfel încât să e xată
în acesta. Rotiţi-o cu 1/3 de cerc, cu ajutorul unei chei tubulare
10. 5/8 ţoli (4,50-5,10 n-m/40-45 inchpounds).
11. Fixaţi sistemul duzei pe suportul arzătorului.
12. Cuplaţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer la sistemul duzei.
13. Fixaţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
14. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
(vezi gurile 20 e 21, pagina 3)
A. Cameră de ardere, B. Eclisa arzătorului, C. Sistemul duzei
arzătorului, D. Furtun de combustibil, E. Furtun de aer
(vezi gurile 22, pagina 3)
A. Capul duzei arzătorului, B. Garnitura duzei, C. Fixarea
furtunului de combustibil, D. Fixarea furtunului de aer,
E. Cuplajul reductor al duzei, F. Duza arzătorului
DUZA ARZĂTORULUI (modelele 20/ 29/ 44kW)
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 2).
2. Scoateţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
3. Scoateţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer din sistemul duzei arzătorului.
4. Scoateţi cuplajul bujiei din bujia de aprindere.
5. Scoateţi bujia de aprindere din capătul arzătorului, folosind o
cheie de 13/16 ţoli.
6. Scoateţi cele trei ġuruburi cu ajutorul unei chei de 5/6 ţoli ġi
demontaţi capul arzătorului din camera de ardere.
7. Fixaţi capul arzătorului în menghină ġi apăsaţi delicat.
8. Folosind o cheie de 5/8 ţoli, cu grijă, decuplaţi duza de la
capul arzătorului (vezi gura 24).
9. Curăţaţi partea frontală a duzei cu aer comprimat. Acest lucru
va îndepărta toate impurităţile care se găsesc în zona duzei.
10. Veri caţi dacă garnitura duzei nu a fost avariată.
11. Fixaţ
i duza arzătorului în capul arzătorului ġi apăsaţi-o bine
(9,10-12,40 nm/80-110 inch-pounds).
12. Montaţi capul arzătorului pe camera de ardere.
13. Montaţi bujia de aprindere în capătul arzătorului.
14. Montaţi cuplajul bujiei pe bujia de aprindere.
15. Montaţi conducta de alimentare cu combustibil ġi conducta
de aer în capul arzătorului.
16. Fixaţi ventilatorul (consultaţi pagina 5).
17. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
(vezi gurile 23, pagina 3)
A. Cameră de ardere, B. Capul arzătorului, C. Racordul bujiei de
aprindere, D. Bujie, E. Furtun de combustibil, F. Furtun de aer.
(vezi gurile 24, pagina 3)
A. Capul duzei arzătorului, B. Garnitura duzei, C. Fixarea
furtunului de combustibil, D. Fixarea furtunului de aer, E. Capul
arzătorului, F. Duza arzătorului.
ROTORUL POMPEI (Operaţiunile care trebuie
efectuate în cazul blocării rotorului)
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 2).
2. Demontaţi ġuruburile din eclisa din capătul ltrului, folosind
cheia de 5/16 ţoli.
3. Scoateţi eclisa din capătul ltrului ġi ltrele de aer.
4. Demontaţi uruburile din placa pompei, folosind cheia de
5/16 ţoli.
5. Scoateţi placa pompei.
6. Scoateţi rotorul, capsula ġi paletele.
7. Veri caţi dacă în pompă nu sunt depuneri. Dacă observaţi
depuneri înlăturaţi-le cu aer comprimat.
8. Montaţi capsula ġi rotorul.
9. Veri caţi poziţia rotorului.Dacă trebuie corectaţi poziţia acestuia
pentru a avea 0,076/0,101 mm în cel mai strâmt loc (vezi g.27).
10. Atenţie: Executaţi o rotaţie completă a rotorului pentru a vă
asigura că distanţ
a în cel mai strâmt loc este de 0,076/0,101
mm. Dacă trebuie, reglaţi distanţa din nou.
11. Montaţi paletele, placa pompei, ltrele de aer ġi eclisa ltrului.
12. Fixaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
13. Reglaţi presiunea din pompă (vezi pagina 4).
14. Atenţie: Dacă rotorul se blochează în continuare, procedaţi
conform instrucţiunilor de mai jos.
15. Efectuaţi operaţiunile de la punctele 1 – 6 de mai sus.
16. Pe o suprafaţă orizontală puneţi o bucată de hârtie abrazivă
(rugozitate 600). Ġlefuiţi delicat rotorul efectuând patru
opturi pe hârtia abrazivă (vezi desenul 28).
17. Montaţi din nou capsula ġi rotorul.
18. Efectuaţi operaţiunile de la punctele 10 – 12 de mai sus.
(vezi gurile 25 e 26, pagina 3)
A.Paleta, B.Placa pompei, C.Filtru intrare aer, D.Eclisă în capătul
ltrului, E.Scutul ventilatorului, F.Filtru ieġire aer, G.Rotorul, H.Capsulă.
(vezi gurile 27, pagina 4)
A. Ġurubul de reglare a dimensiunii, B. Dimensiunea 0,076/
0,101 mm măsurată cu ġublerul de adâncime, C. Paleta
(vezi gurile 28, pagina 4)
A. Hârtie abrazivă
VENTILATORUL
IMPORTANT: Demontaţi ventilatorul de pe axul motorului înainte
de demontarea motorului. Lăsând motorul greu pe ventilator aţi
putea să avariaţi ghintul ventilatorului.
1. Demontaţi capacul superior (consultaţi pagina 4).
2. Cu ajutorul unei chei hexagonale de 2,5 ţoli slăbiţi ġurubul de
strângere care leagă ventilatorul de axul motorului.
3. Scoateţi ventilatorul de pe axul motorului.
4. Curăţaţi ventilatorul folosind o cârpă moale umezită cu
motorină sau diluant.
5. Uscaţi foarte bine ventilatorul.
6. Montaţi ventilatorul din nou pe axul motorului. Fixaţi planul
frontal al butucului ventilatorului paralel cu planul capătului
axului motorului (vezi gura 30).
7. Fixaţi ġurubul de strângere pe planul axului. Strângeţi puternic
ġurubul de strângere (40-50 inchpoundś4.5- 5.6 n-m).
8. Montaţi capacul ventilatorului ġi capacul superior.
(vezi gurile 29 e 30, pagina 4)
A.Ventilatorul, B.Axul motorului, C.Ġurub de strângere, D.
Amplasaţi în acelaġi plan
6
RO
DOTAREA ADIŢIONALĂ
GARANŢIA ĠI SERVICIILE DE REPARARE
GARANŢIA ĠI SERVICIILE DE REPARARE
GARANŢIA DE UN AN ESTE OFERITĂ PENTRU DOTAREA DE BAZĂ A ÎNCĂLZITORULUI
DESA Italia oferă garanţia reparaţiei tuturor greġelilor de fabricaţie
sau legate de greġelile de fabricaţie din produsul achiziţionat,
timp de un an de la data livrării produsului primului utilizator sub
următoarele condiţii:
Orice responsabilitate din partea companiei DESA Italia care
reiese din această garanţie este limitată doar la reparaţia sau
schimbarea, după voinţa DESA Italia, a oricărei piese în care au
apărut defecţiuni cauzate de materialul de fabricaţie sau orice
defecţiuni cauzate de transport. Aceste piese trebuie expediate
(transportul este inclus în garanţie) unui centru de depanare
autorizat sau la fabrică, în timpul orelor obiġnuite de funcţionare.
Garanţia nu acoperă piesele sau accesoriile adiţionale care
nu sunt produse de către DESA Italia dar care au garanţia
producătorului lor, nici întreţinerea periodică (ca de exemplu
reglarea presiunii) sau piesele de schimb pentru întreţinerea
periodică (de exemplu ltrele sau bujiile). Piesele de schimb sau
de reparat care sunt incluse în acest produs ġi sunt acoperite
de această garanţie sunt supuse condiţiilor de garanţe doar în
perioada de valabilitate a acestei garanţii, ca ġi cum ar piese
originale componente ale produsului în cauză. DESA ITALIA
NU EMITE VREO ALTĂ GARANŢIE. CONFORM LEGILOR
ÎN VIGOARE DESA ITALIA NU ASIGURĂ SERVICIILE POST
GARANŢIE ĠI NICI NU OFERĂ VREO GARANŢIE ADIŢIONALĂ
PENTRU POSIBILITATEA DE RETURNARE A PRODUSULUI
SAU PENTRU GARANTAREA UTILITĂŢII PRODUSULUI
PENTRU ANUMITE SCOPURI. ÎN ORICE SITUAŢIE SERVICIILE
DE GARANŢIE, INCLUSIV GARANŢIA DE RETURNARE ĠI
GARANŢIA DE UTILITATE A PRODUSULUI SUNT LIMITATE LA
PERIOADA DE VALABILITATE A ACESTEI GARANŢII.
Toate costurile de transportare, de instalare, taxele vamale,
taxele de stat sau alte costuri vor suportate de către utilizator. În
cadrul acestei garanţii DESA Italia nu îġi asumă responsabilitatea
pentru orice pagube sau întârzieri, directe, indirecte sau cazuale
rezultate din aceasta. La cererea explicită a DESA Italia,
produsele sau piesele cărora li se aplică condiţiile de garanţie
trebuie trimise la fabrică pe cheltuiala clientului. Orice utilizare
neconformă, inclusiv utilizarea produsului după descoperirea
defectelor sau a uzării pieselor, suprasolicitarea echipamentului,
schimbul de piese cu altele decât cele certi cate de către DESA
Italia precum ġi orice fel de prelucrări ġi reparaţii realizate de
c
ătre terţi, într-un mod care conform opiniei DESA Italia doar au
înrăutăţit situaţia fac ca această garanţie să nu e considerată
valabilă.
NICI UN ANGAJAT SAU REPREZENTANT COMERCIAL AL
FIRMEI NU ESTE ÎMPUTERNICIT SĂ SCHIMBE ACEASTĂ
GARANŢIE ÎN NICI UN FEL; LA FEL NU ESTE AUTORIZAT SĂ
OFERE VREO ALTĂ GARANŢIE ÎN ORICE MOD, DOAR DACĂ
ACEASTĂ SCHIMBARE A FOST FĂCUTĂ ÎN FORMĂ SCRISĂ
ĠI SEMNATĂ DE CĂTRE FUNCŢIONARUL ÎMPUTERNICIT DE
DESA ITALIA LA FILIALA DIN ŢARA SA.
SERVICE-UL ÎN GARANŢIE
Întotdeauna trebuie să precizaţi numărul ġi seria modelului când contactaţi fabrica.
Ne rezervăm dreptul de a schimba aceste condiţii în orice clipă, fără noti care prealabilă. Singura garanţie
valabilă este garanţia noastră standard în scris. Nu oferim nici un alt fel de garan
ţie declarată sau implicată.
Pentru a primi instrucţiunile de utilizare trebuie să vă adresaţi Departamentului Serviciului Tehnic la adresa:
DOTAREA ADIŢIONALĂ
Accesoriile adiţionale pot achiziţionate de la distribuitorii
regionali.
Manometru - 4 109.427
Este adaptat pentru toate modelele. Se foloseġte pentru
veri carea presiunii din pompă.
SET STANDARD DE ROŢI CU SUPORT -
4103.930
Face ca încălzitorul să e ġi mai simplu de mutat. Se strânge
foarte uġor.
Pentru modelele 10kW, 20kW.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164

Master B 35 B 70 B 100 B 150 CED Manualul proprietarului

Categorie
Incalzitoare de spatiu
Tip
Manualul proprietarului