=
A B
1
2
1
1
2
2
=
A B
4
3
4
3
4
3
FOR
WARD
FOR
WARD
A A
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
• Lungimea cămășii trebuie să permită rotirea completă a
ghidonului la stânga și la dreapta fără întinderea completă
a cămășii.
• Dacă după utilizarea prelungită se detectează scârţâituri,
se vor lubrifia piesele A .
• Folosirea inadecvată a sistemului de frânare a bicicletei
poate avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări
grave. Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit,
este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica
adecvată de frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână și
cu controlarea bicicletei).
Se va consulta vânzătorul bicicletei și manualul de utilizare;
se va exersa utilizarea bicicletei și tehnica de frânare.
• În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata
se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă,
provocând răni grave.
• Se vor strânge bine piuliţele de montare a frânei clește la
cuplul specificat.
• Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne
cu piuliţă normală.
• În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe înfun-
date de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin șase
ori; la montare se aplică adeziv de blocare pe filetul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente.
În cazul în care acest fenomen are loc la roata din faţă,
bicicleta se poate răsturna, provocând vătămări grave.
• ÎÎnainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau
deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând
vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă
pe saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în
caz contrar frânele nu vor funcţiona corect.
• Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme
de rugină sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt
detectate astfel de probleme. În caz contrar, este posibil ca
frânele să nu funcţioneze corect.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
• Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă.
Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa
mai ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest
lucru, se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
OBSERVAŢIE:
• Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în
combinaţie cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid
decât ar fi normal.
• În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile
datorită uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
• Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Solicitaţi
informaţii de la magazinul de unde cumpăraţi saboţii de
frână.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea
rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau
întreţinere, se va contacta punctul de vânzare.
Instrucţiuni pentru service
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Manetă de frână
Serie
Clești de frână
Cablu de frână
Montarea manetei de frână
Montarea frânei
1.
Cheie hexagonală de 5 mm
2.
Locaș pentru cablu
Capăt cablu
Cămașă
Cămașă
Capăt cablu
Șurub de montare
Locaș pentru cablu
Bandă adezivă
Cămașă
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei conform
ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fixare a sabotului.
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de frână
de aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă totul funcţio-
nează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă este corectă.
Direcţia de
rotire a jantei
Direcţia de
rotire a jantei
Decalaj
0,5 mm
Observaţie:
Observaţie:
Gama BR-3400 permite reglarea unghiului de contact
dintre sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă a
decalajului asigură o frânare mai fină.
minim 1 mm
Șurub de fixare
a sabotului
Cheie hexagonală de 4 mm
3.
Deschis
Închis
Manetă quick
release
Șurub de reglare a cablului
Se apasă de
aproximativ 10 ori
BR-3400
ST-3400 / BL-R400
SORA
Ilustraţia prezintă
poziţia normală a
capului șurubului de
centrare în timpul
montării.
Șurub de centrare
Cheie hexagonală de 5 mm
− Pentru a evita accidentele
grave:
BR-3400
Se fixează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
SI-8E70A-002
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Cuplu de strângere șurub
cablu: 6 - 8 N•m
2.
6.
Reglarea poziţiei sabotului de frână Verificare
4.
Se înfășoară apoi ghidonul cu ghidolină.
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
1.
Montarea frânei propriu-zise
Se rotește șurubul de reglare a cămășii pentru a regla distanţa
saboţilor.
Reglajul fin poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Se amplasează maneta de eliberare rapidă în poziţia închisă;
se reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai
jos) și se fixează cablul.
5.
4.
3.
Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Centrarea sabotului de frână
Fixarea cablului
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără
notifi care. (Romanian)
SI-8E70A-002-05