Shimano BR-5700 Service Instructions

Tip
Service Instructions
3. Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru partea stângă,
respectiv pentru partea dreaptă. Se introduce sabotul nou în
canalul suportului de sabot respectând direcţia corectă și
poziţia orificiului pentru șurub.
Montarea manetei de frână
1. Montarea pe ghidon
Se ferește manșonul, apoi se strânge bine piuliţa de montare
cu o cheie hexagonală de 5 mm.
Capacul suportului
Cheie hexagonală de 5 mm
Plăcuţă cu numele gamei
Locaș pentru
cablu
Cămașă
Cămașă
Capăt cablu
Piuliţă de montare
Capăt cablu
Locaș pentru cablu
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate
avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări grave.
Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată
de frânare (inclusiv cu presiunea exercitată asupra manetei de
frână și cu comportamentul bicicletei).Se va apela la vânzătorul
bicicletei și la manualul de utilizare pentru informaţii; se va
exersa deplasarea pe bicicletă și tehnica de frânare.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se
poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând
răni grave.
Frânele BR-5700 trebuie folosite cu manete ST-5700/5703,
BL-TT79. Nu se vor folosi frânele BR-5700 cu modelele
anterioare de manete STI pentru șosea sau cu manetele de
frână BL-R770/BL-R550 pentru ghidoane drepte, în caz
contrar frânarea va fi mult prea puternică.
Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la
cuplul specificat.
· Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne
cu piuliţă.
· În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
șase ori; la montarea ulterioară se aplică adeziv de blocare
pe filetul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente. În cazul în care acest
fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta se poate răsturna,
provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate
pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă pe
saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în caz
contrar frânele nu vor funcţiona corect.
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel
de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va
reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai
ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru, se
va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în
combinaţie cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid.
În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile datorită
uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Solicitaţi
informaţii de la magazinul de unde cumpăraţi saboţii de frână.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere,
se va contacta punctul de vânzare.
– Pentru a evita accidentele grave:
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va
consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul acestora
pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora carbonul
și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
Șaiba de fixare (B) trebuie
orientată astfel încât orificiul
mic să se afle în colţul stânga-
sus.
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
2. Montarea cablului de frână
Se trece cablul conform
ilustraţiei, apoi se introduce
capătul cablului în locașul
pentru cablu.
Orificiu
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
SI-8JC0A-002-05
BR-5700
Instrucţiuni pentru service SI-8JC0A-002
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Cuplu de strângere:
1 - 1,5 N•m
Înlocuirea saboţilor
4. Se strânge șurubul de fixare.
Șurub de fixare Șurub de fixare
Suportul sabotului
Sabot
Suportul sabotului
Observaţie:
Gama BR-5700 permite reglarea unghiului de contact dintre
sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă a decalajului
asigură o frânare mai fină.
Observaţie:
Lungimea cămășii trebuie să permită rotirea completă
a ghidonului la stânga și la dreapta fără întinderea completă
a cămășii.
6. Verificare
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de frână de
aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă totul funcţionează
corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă este corectă.
3. Fixarea cablului
Se amplasează maneta quick release în poziţia închisă; se
reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai jos)
și se fixează cablul.
4. Centrarea sabotului de frână
Reglajul fin poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Se apasă de
aproximativ 10 ori
2. Reglarea poziţiei sabotului de frână
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei conform
ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fixare a sabotului.
4. Reglarea cursei manetei (ST-5700/5703)
Pentru a reduce cursa manetei, se montează distanţierul furnizat
ca accesoriu. Se verifică funcţionarea frânei în timpul reglării.
3. Se montează plăcuţa cu
numele gamei.
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Identic în faţă și în spate
Sabot
Faţă
Șurub de fixare a sabotului
Distanţier
Șurub de centrare
Cheie hexagonală de 4 mm
Manetă quick release
Montarea frânei
1. Montarea frânei propriu-zise
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
Cheie hexagonală de 5 mm
2. Se demontează sabotul prin glisarea de-a lungul suportului.
Se fixează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
Se înfășoară apoi ghidonul cu ghidolină.
Sabot
Deschis
Închis
5. Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Se rotește șurubul de reglare a cablului pentru a regla distanţa
saboţilor.
Șurub de reglare a cablului
Direcţia de rotire
a jantei
Direcţia de rotire
a jantei
minim 1 mm
Decalaj
0,5 mm
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere șurub cablu:
6 - 8 N•m
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului șurubului
de centrare în timpul montării.
Cuplu de strângere:
0,15 - 0,2 N•m
Serie 105
Manetă de frână ST-5700 / 5703, BL-TT79
Clești de frână BR-5700
Cablu de frână
Cămașă
Bandă adezivă
1. Se demontează șurubul de fixare.
Șurub de fixare
  • Page 1 1

Shimano BR-5700 Service Instructions

Tip
Service Instructions