Shimano BR-7900 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Serie DURA-ACE
Manetă de frână ST-7900 / BL-TT79
Clești de frână BR-7900
Cablu de frână
(cablu PTFE)
Montarea manetei de frână
1. Montarea pe ghidon
Se ferește manșonul, apoi se strânge bine piuliţa de montare cu
o cheie hexagonală de 5 mm.
Manșon
Cămașă
Bandă adezivă
Cheie hexagonală de 5 mm
Plăcuţă cu numele gamei
Locaș pentru cablu
Șurub de reglare a distanţei
Cămașă
Cămașă
Capăt cablu
Piuliţă de montare
Capăt cablu
Locaș pentru cablu
Informaţii generale privind siguranţa
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare a bicicletei
poate avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări
grave. Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată
de frânare (inclusiv cu presiunea exercitată asupra manetei de
frână și cu comportamentul bicicletei).Se va apela la vânzătorul
bicicletei și la manualul de utilizare pentru informaţii; se va
exersa deplasarea pe bicicletă și tehnica de frânare.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se
poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând
răni grave.
Se vor folosi manetele ST-7900/BL-TT79 cu franele BR-7900.
Nu se vor folosi franele BR-7900 cu modelele anterioare de
manete STI pentru șosea sau cu manetele de frână BL-R770/
BL-R550 pentru ghidoane drepte, în caz contrar frânarea va fi
mult prea puternică.
Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la
cuplul specificat.
· Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frânele
prinse cu piuliţă normală.
· În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
șase ori; la montare se aplică adeziv de blocare pe filetul
piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente. În cazul în care acest
fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta se poate răsturna,
provocând vătămări grave.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
Datorită caracteristicilor fibrei de carbon, manetele nu trebuie
modificate, în caz contrar acestea se pot rupe, ceea ce va
împiedica utilizarea frânelor.
Înainte de a folosi bicicleta, se va verifica dacă fibra de
carbon nu prezintă deteriorări, cum ar fi crăpături sau porţiuni
desprinse. Dacă se detectează deteriorări, se vor înlocui
imediat cu piese noi, fără a se încerca repararea deteriorărilor;
în caz contrar, maneta se poate rupe, ceea ce va împiedica
utilizarea frânelor.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate
pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă pe
saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în caz
contrar frânele nu vor funcţiona corect.
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel
de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va
reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai
ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru, se
va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
Manetele din fibră de carbon se pot curăţa cu o cârpă moale
umezită cu detergent neutru; în caz contrar, materialul se
poate deteriora și își poate pierde rezistenţa.
Se vor feri manetele din fibră de carbon de expunerea la
temperaturi ridicate. De asemenea, se vor feri de foc.
Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în
combinaţie cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid
decât ar fi normal.
În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile datorită
uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Solicitaţi
informaţii de la magazinul de unde cumpăraţi saboţii de frână.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere,
se va contacta punctul de vânzare.
- Pentru a evita accidentele
grave:
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va
consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul
acestora pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora
carbonul și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
Șaiba de fixare (B) trebuie
orientată astfel încât orificiul
mic să se afle în colţul stânga-
sus.
R55C2
R
FORWARD
R55C2
FORWARD
L
BR-7900
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
*
Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Instrucţiuni pentru service SI-8FN0A-003
Cuplu de strângere:
1 - 1,5 N•m
Înlocuirea saboţilor
1. Se demontează șurubul de fixare.
4. Se strânge șurubul de fixare.
Șurub de fixare Șurub de fixare
Suportul sabotului
Sabot
Suportul sabotului
Observaţie:
Gama BR-7900 permite reglarea unghiului de contact dintre
sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă a decalajului asigură
o frânare mai fină.
Observaţie:
Lungimea cablului trebuie să permită rotirea completă a
ghidonului la stânga și la dreapta fără întinderea completă a
cablului.
Observaţie:
Dacă braţul frânei atinge cadrul la rotirea ghidonului, se
montează pe cadru autocolantul de protecţie inclus.
6. Verificare
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de
frână de aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă totul
funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă este
corectă.
7. Reglarea tensionării arcului
Tensiunea arcului poate fi reglată folosind șurubul de reglare.
3. Fixarea cablului
Se amplasează maneta quick release în poziţia închisă; se
reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai jos)
și se fixează cablul.
4. Centrarea sabotului de frână
Reglajul fin poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Se apasă de
aproximativ 10 ori
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Reglarea poziţiei sabotului de frână
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei conform
ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fixare a sabotului.
3. Reglarea cursei manetei
Se demontează plăcuţa cu numele gamei, apoi se folosește o
șurubelniţă plată pentru a roti șurubul de reglare a distanţei. Se
verifică funcţionarea frânei în timpul reglării.
4. Se montează plăcuţa cu
numele gamei.
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Identic în faţă și în spate
Sabot
Faţă
Cheie hexagonală de
2 mm
Șurub de reglare a arcului
Șurub de fixare a sabotului
Șurub de centrare
Cheie hexagonală de 4 mm
Cheie hexagonală de 3 mm
Manetă quick release
Cheie hexagonală de 2 mm
Șurub de fixare
Montarea frânei
1. Montarea frânei propriu-zise
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
Cheie hexagonală de 5 mm
2. Se demontează sabotul prin glisarea de-a lungul suportului.
Se fixează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
Se înfășoară apoi ghidonul cu ghidolină.
3. Există două tipuri diferite de saboţi și de suporţi de saboţi care
se folosesc în partea stângă, respectiv în partea dreaptă. Se
introduce sabotul nou în canalul suportului de sabot respectând
direcţia corectă și poziţia orificiului pentru șurub.
Sabot
Tare
Deschis
Închis
5. Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Se rotește piuliţa de reglare a cablului pentru a regla distanţa
saboţilor.
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Piuliţă de reglare a cablului
Slab
Direcţia de rotire a
jantei
Direcţia de rotire a
jantei
minim 1 mm
Decalaj 0,5 mm
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului șurubului
de centrare în timpul montării.
2. Montarea cablului de frână
Se desface șurubul și se demontează
plăcuţa cu numele gamei.
Se trece cablul conform ilustraţiei, apoi
se introduce capătul cablului în locașul
pentru cablu.
Orificiu
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
0,15 - 0,2 N•m
SI-8FN0A-003-05
AVERTISMENT
  • Page 1 1

Shimano BR-7900 Service Instructions

Tip
Service Instructions