Informaţii generale privind siguranţa
- Pentru a evita
accidentele grave:
OBSERVAŢIE:
SI-8A00A-001
BR-7800
Instrucţiuni pentru service
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Montarea manetei de frână
Montarea frânei
Înlocuirea saboţilor
1.
2.
2.
2.
1.
1.
3.
4.
3.
3.
4.
5.
6.
7.
4.
Cheie hexagonală de 5 mm
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
În cazul în care ghidonul este din fibră de carbon, este posibil să fie
nevoie să se reducă cuplul de strângere, pentru a preveni deteriorarea
ghidonului. Se va consulta producătorul bicicletei sau al ghidonului
pentru a obţine valoarea corectă a cuplului de strângere în cazul
ghidoanelor din fibră de carbon.
1
2
Șurub de fixare a sabotului
Locaș pentru cablu
Cămașă
Locaș pentru
cablu
Cămașă
Capăt cablu
Șurub de
montare
Verificarea cămășii exterioare
Se va verifica
introducerea
completă și corectă
a cămășii exterioare.
Bandă adezivă
Cheie hexagonală de 5 mm
Cheie hexagonală de 4 mm
Șurub de centrare
Cheie hexagonală de 3 mm
Șurub de reglare a cablului
Cheie hexagonală
de 2 mm
Șurub de reglare a arcului
Șurub de fixare
Se fixează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
Se înfășoară apoi ghidonul cu ghidolină.
Observaţie:
Observaţie:
AA
t
Lungimea cablului trebuie să permită rotirea completă
a ghidonului la stânga și la dreapta fără întinderea
completă a cablului.
t
Dacă după utilizarea prelungită se detectează scârţâituri,
se vor lubrifia piesele
.
Capăt cablu
Montarea frânei propriu-zise
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
Cuplu de strângere:
8 - 10 N·m
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului șurubului
de centrare în timpul
montării.
Reglarea poziţiei sabotului de frână
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei
conform ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fixare a
sabotului.
Fixarea cablului
Se amplasează maneta quick release în poziţia închisă; se
reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai
jos) și se fixează cablul.
Centrarea sabotului de frână
Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Verificare
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de
frână de aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă totul
funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă
este corectă.
Reglarea tensionării arcului
Direcţia de
rotire a jantei
Direcţia de
rotire a jantei
Decalaj
0,5 mm
Gama BR-7800 permite reglarea unghiului de contact
dintre sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă
a decalajului asigură o frânare mai fină.
Cuplu de strângere:
5 - 7 N·m
Cuplu de strângere șurub cablu:
6 - 8 N·m
minim 1 mm
A B
1
2
1
1
2
2
=
A
B
+
Reglajul fin poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Deschis
Manetă quick
release
Închis
A B
4
3
4
3
4
3
A
B
=
+
Se apasă de
aproximativ
10 ori
Slab
Tare
Tensiunea arcului poate fi reglată folosind șurubul de reglare.
Se demontează șurubul de fixare.
Se demontează sabotul prin glisarea de-a lungul suportului.
Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru partea
stângă, respectiv pentru partea dreaptă. Se introduce sabotul
nou în canalul suportului de sabot respectând direcţia
corectă și poziţia orificiului pentru șurub.
Se strânge șurubul de fixare.
Cheie hexagonală de 2 mm
Sabot
Sabot Sabot
Suportul
sabotului
Suportul
sabotului
Șurub de fixare
Șurub de fixare
Faţă Faţă
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Identic în faţă și în spate
Direcţia de
introducere
a sabotului
R55C2
FORWARD
L
R55C2
R
FORWARD
Cuplu de strângere: 1 - 1,5 N·m
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Se rotește șurubul de reglare a cablului pentru a regla
distanţa saboţilor.
AVERTISMENT
t
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei
poate avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări
grave. Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată
de frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână și controlul
bicicletei).
Se va consulta vânzătorul bicicletei și manualul de utilizare;
se va exersa utilizarea bicicletei și tehnica de frânare.
t
Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la
cuplul specificat.
t
Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne
cu piuliţă.
t
În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
șase ori; la montarea ulterioară se aplică adeziv de blocare
pe filetul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente. În cazul în care acest
fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta se poate răsturna,
provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
t
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
t
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate
sau defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
t
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă pe
saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în caz
contrar frânele nu vor funcţiona corect.
t
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel
de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
t
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
t
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă.
Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
t
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai
ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru,
se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
t
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
t
Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în combinaţie
cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid.
t
Dacă saboţii de frână sunt atât de uzaţi încât canelurile nu mai
sunt vizibile, aceștia trebuie înlocuiţi.
t
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
t
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere,
se va contacta punctul de vânzare.
SI-8A00A-001-05
Serie
DURA-ACE
Manetă de frână
ST-7800/BL-R600
Clești de frână
BR-7800
Cablu de frână
Cămașă
Observaţie:
Dacă braţul frânei atinge cadrul la rotirea ghidonului, se
montează pe cadru autocolantul de protecţie inclus.
=3-4 mm
=3-4 mm