Shimano BR-6700 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Montarea manetei de frână
1. Montarea pe ghidon
Se ferește manșonul, apoi se strânge bine piuliţa de montare
cu o cheie hexagonală de 5 mm.
Manșon
Cheie hexagonală de 5 mm
Plăcuţă cu numele gamei
Locaș pentru cablu
Cămașă
Capăt cablu
Piuliţă de montare
Locaș pentru cablu
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate
avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări grave.
Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica
adecvată de frânare (inclusiv cu presiunea exercitată asupra
manetei de frână și cu comportamentul bicicletei).Se va apela
la vânzătorul bicicletei și la manualul de utilizare pentru
informaţii; se va exersa deplasarea pe bicicletă și tehnica de
frânare.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se
poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând
răni grave.
Frânele BR-6700 trebuie folosite cu manete ST-6700/6703,
BL-TT79. Nu se vor folosi frânele BR-6700 cu modelele
anterioare de manete STI pentru șosea sau cu manetele de
frână BL-R770/BL-R550 pentru ghidoane drepte, în caz
contrar frânarea va fi mult prea puternică.
Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la
cuplul specificat.
· Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne
cu piuliţă.
· În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
șase ori; la montarea ulterioară se aplică adeziv de blocare
pe filetul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente. În cazul în care acest
fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta se poate răsturna,
provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
Datorită caracteristicilor fibrei de carbon, manetele nu trebuie
modificate, în caz contrar acestea se pot rupe, ceea ce va
împiedica utilizarea frânelor.
Înainte de a folosi bicicleta, se va verifica dacă fibra de
carbon nu prezintă deteriorări, cum ar fi crăpături sau porţiuni
desprinse. Dacă se detectează deteriorări, se vor înlocui
imediat cu piese noi, fără a se încerca repararea deteriorărilor;
în caz contrar, maneta se poate rupe, ceea ce va împiedica
utilizarea frânelor.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate
pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă
pe saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în
caz contrar frânele nu vor funcţiona corect.
Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel
de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va
reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai
ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru, se
va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
Manetele din fibră de carbon se pot curăţa cu o cârpă moale
umezită cu detergent neutru; în caz contrar, materialul se
poate deteriora și își poate pierde rezistenţa.
Se vor feri manetele din fibră de carbon de expunerea la
temperaturi ridicate. De asemenea, se vor feri de foc.
Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în
combinaţie cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid.
În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile
datorită uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Solicitaţi
informaţii de la magazinul de unde cumpăraţi saboţii de frână.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere,
se va contacta punctul de vânzare.
Pentru a evita accidentele
grave:
La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va
consulta cuplul de strângere recomandat de producătorul
acestora pentru a evita strângerea excesivă, care poate deteriora
carbonul și/sau strângerea insuficientă, care poate afecta fixarea
componentelor.
Șaiba de fixare (B) trebuie
orientată astfel încât orificiul
mic să se afle în colţul stânga-
sus.
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
2. Montarea cablului de frână
Se desface șurubul și se demontează
plăcuţa cu numele gamei.
Se trece cablul conform ilustraţiei, apoi
se introduce capătul cablului în locașul
pentru cablu.
Orificiu
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
SI-8G60A-003-05
BR-6700
SI-8G60A-003
Cămașă
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Cuplu de strângere:
1 - 1,5 N•m
Înlocuirea saboţilor
1. Se demontează șurubul de fixare.
Șurub de fixare Șurub de fixare
Suportul sabotului
Sabot
Suportul sabotului
Observaţie:
Gama BR-6700 permite reglarea unghiului de contact dintre
sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă a decalajului
asigură o frânare mai fină.
Observaţie:
Lungimea cămășii trebuie să permită rotirea completă a
ghidonului la stânga și la dreapta fără întinderea completă a
cămășii.
6. Verificare
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de frână
de aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă totul
funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă este
corectă.
3. Fixarea cablului
Se amplasează maneta quick release în poziţia închisă; se
reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai jos)
și se fixează cablul.
4. Centrarea sabotului de frână
Reglajul fin poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Se apasă de
aproximativ 10 ori
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Reglarea poziţiei sabotului de frână
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei conform
ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fixare a sabotului.
4. Reglarea cursei manetei (ST-6700/6703)
Pentru a reduce cursa manetei, se montează distanţierul
furnizat ca accesoriu. Se verifică funcţionarea frânei în timpul
reglării.
3. Se montează plăcuţa cu
numele gamei.
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Identic în faţă și în spate
Sabot
Faţă
Șurub de fixare a sabotului
Distanţier
Șurub de centrare
Cheie hexagonală de 4 mm
Cheie hexagonală de 3 mm
Manetă quick release
Cheie hexagonală de 2 mm
Șurub de fixare
Montarea frânei
1. Montarea frânei propriu-zise
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
Cheie hexagonală de 5 mm
2. Se demontează sabotul prin glisarea de-a lungul suportului.
Se fixează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
Se înfășoară apoi ghidonul cu ghidolină.
3. Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru partea
stângă, respectiv pentru partea dreaptă. Se introduce sabotul
nou în canalul suportului de sabot respectând direcţia corectă
și poziţia orificiului pentru șurub.
Sabot
Deschis
Închis
5. Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Se rotește piuliţa de reglare a cablului pentru a regla distanţa
saboţilor.
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Contrapiuliţă
Direcţia de rotire a
jantei
Direcţia de rotire a
jantei
minim 1 mm
Decalaj
0,5 mm
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere șurub cablu:
6 - 8 N•m
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului șurubului
de centrare în timpul montării.
Cuplu de strângere:
0,15 - 0,2 N•m
7. Reglarea tensionării arcului
Pentru a spori tensionarea arcului, ţineţi capătul arcului cu o
pereche de clești și rotiţi manșonul în partea opusă.
Manșon
Pentru
tensionare
Întindere
normală
Instrucţiuni pentru service
Serie ULTEGRA
Manetă de frână ST-6700 / 6703, BL-TT79
Clești de frână BR-6700
Cablu de frână
Bandă adezivă
Cămașă
Capăt cablu
4. Se strânge șurubul de fixare.
  • Page 1 1

Shimano BR-6700 Service Instructions

Tip
Service Instructions