.
• Folosirea inadecvată a sistemului de frânare a bicicletei poate
avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări grave.
Deoarece fi ecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica
adecvată de frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână și
controlul bicicletei).
Se va consulta vânzătorul bicicletei și manualul de utilizare; se
va exersa utilizarea bicicletei și tehnica de frânare.
• Se vor strânge bine piuliţele de montare a cleștilor de frână la
cuplul specifi cat.
• Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne
cu piuliţă.
• În cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
înfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
șase ori; la montarea ulterioară se aplică adeziv de blocare
pe fi letul piuliţei.
În cazul desprinderii piuliţelor și căderii frânelor acestea pot
bloca roata, provocând accidente.
În cazul în care acest fenomen are loc la roata din faţă,
bicicleta se poate răsturna, provocând accidentarea gravă a
utilizatorului.
• Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate sau
defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
• Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă pe
saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în caz
contrar frânele nu vor funcţiona corect.
• Se verifi că cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat dacă sunt detectate astfel
de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifi ca funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
• Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă.Se va
reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai
ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru, se
va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor
păstra într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Informaţii generale privind siguranţa
OBSERVAŢIE:
• Dacă saboţii SHIMANO pentru șosea sunt folosiţi în
combinaţie cu jante ceramice, saboţii se vor uza mai rapid
decât ar fi normal.
• În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile datorită
uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau întreţinere,
se va contacta punctul de vânzare.
Instrucţiuni pentru service
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Montarea manetei de frână
Montarea frânei
Înlocuirea saboţilor
1.
Cheie hexagonală de 5 mm
2.
Locaș pentru cablu
Capăt cablu
Cămașă
Cămașă
Capăt cablu
Șurub de montare
Locaș pentru cablu
Bandă adezivă
Cămașă
Sabotul de frână trebuie reglat faţă de suprafaţa jantei
conform ilustraţiei; se strânge apoi șurubul de fi xare a
sabotului.
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de
frână de aproximativ 10 ori, după care se verifi că dacă totul
funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și jantă
este corectă.
Direcţia de
rotire a jantei
Direcţia de
rotire a jantei
Decalaj
0,5 mm
Observaţie:
Observaţie:
Gama BR-R560 permite reglarea unghiului de contact
dintre sabot și jantă (decalaj). Reglarea corectă a
decalajului asigură o frânare mai fi nă.
minim 1 mm
Șurub de fi xare a sabotului
Cheie hexagonală de 4 mm
3.
Deschis
Închis
Manetă quick
release
Șurub de reglare a cablului
Direcţia de
introducere
a sabotului
Suportul
sabotului
Suportul sabotului
Sabot
Sabot
Faţă Faţă
Identic în faţă și în spate
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Sabot
Se apasă de
aproximativ 10 ori
BR-R560
ST-4500 / BL-R400
Ilustraţia prezintă
poziţia normală a
capului șurubului de
centrare în timpul
montării.
Șurub de centrare
Șurub de fi xare
Cheie hexagonală de 5 mm
Șurub de fi xare
Șurub de fi xare
BR-R560
Se fi xează temporar cămașa exterioară pe ghidon (folosind
bandă adezivă sau un material similar).
SI-8EL0A
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
8 - 10 N•m
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Cuplu de strângere șurub
cablu: 6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
1 - 1,5 N•m
2.
6.
Reglarea poziţiei sabotului de frână Verifi care
4.
Se înfășoară apoi ghidonul cu bandă.
Se comprimă arcul și se montează în timp ce sabotul este în
contact ferm cu janta.
1.
Montarea frânei propriu-zise
Se rotește șurubul de reglare a cablului pentru a regla
distanţa saboţilor.
Reglajul fi n poate fi realizat folosind șurubul de centrare.
Se amplasează maneta quick release în poziţia închisă; se
reglează apoi distanţa saboţilor (conform ilustraţiei de mai
jos) și se fi xează cablul.
5.
4.
3.
Reglarea ulterioară a distanţei saboţilor
Centrarea sabotului de frână
Fixarea cablului
1.
4.
2.
3.
Se strânge șurubul de fi xare.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Română)
Se demontează sabotul prin glisarea de-a lungul suportului.
Există tipuri diferite de saboţi și de suporţi pentru partea
stângă, respectiv pentru partea dreaptă. Se introduce sabotul
nou în canalul suportului de sabot respectând direcţia
corectă și poziţia orifi ciului pentru șurub.
− Pentru a evita
accidentele grave:
AVERTISMENT
SI-8EL0A-05
Manetă de frână
Clești de frână
Cablu de frână