1.6
Frâna de motor nu poate în nici
un caz să înlocuiască apăsa-
rea pe pedala de frână.
Zgomot
Vehiculele electrice sunt deosebit de silen-
ţioase. Este posibil ca dumneavoastră să
nu fiţi încă obişnuit cu acest lucru şi ceilalţi
participanţi la trafic nici atât. Acestora le este
dificil să audă dacă vehiculul se află în miş-
care.
De aceea vă recomandăm să ţineţi cont de
avertizorul sonor pentru pietoni şi să îl uti-
lizaţi, în special atunci când conduceţi prin
oraş sau când efectuaţi manevre.
Consultaţi paragraful „Avertizor sonor pie-
toni” din capitolul 1.
Deoarece motorul este silenţios, veţi auzi
zgomote pe care nu sunteţi obişnuit să le
auziţi (zgomotul aerodinamic, pneuri...).
În timpul încărcării, este posibil ca vehicu-
lul să emită anumite zgomote (ventilator,
releu...).
Deoarece vehiculul dumnea-
voastră electric este silenţios,
atunci când ieşiţi din acesta,
duceţi sistematic selectorul de
viteze în poziţia P, strângeţi frâna de
mână şi întrerupeţi contactul.
RISCURI DE RĂNIRE GRAVĂ
VEHICUL ELECTRIC: prezentare (5/5)
Conducere
La fel ca în cazul unui vehicul cu cutie de
viteze automată, trebuie să vă obişnuiţi să
nu utilizaţi piciorul stâng şi să nu frânaţi cu
el.
În timpul mersului, atunci când ridicaţi pi-
ciorul de pe pedala de acceleraţie sau când
apăsaţi pe pedala de frână, în timpul de-
celerării, motorul generează curent electric
care este utilizat pentru încărcarea bateriei.
Consultaţi paragraful „Econometru” din ca-
pitolul 2.
Caz particular
După o încărcare la maximum a bateriei şi
pe parcursul primilor kilometri de utilizare a
vehiculului, frâna de motor este redusă tem-
porar. Adaptaţi-vă în mod corespunzător
stilul de conducere.
Intemperii, drumuri inundate:
Nu rulaţi pe o şosea inundată
dacă înălţimea apei depă-
şeşte marginea inferioară a
jantelor.
Incomodare la condus
Pe partea şoferului, nu utilizaţi
decât covoraşe adaptate vehi-
culului, care se prind peste ele-
mentele preinstalate şi verificaţi regulat
fixarea lor. Nu suprapuneţi mai multe co-
voraşe.
Risc de blocare a pedalelor