GREASE
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
GREASE
GREASE
JAPAN
3
1
2
JAPAN
GREASE
GREASE
GREASE
JAPAN
1
2
GREASE
JAPAN
JAPAN
2
1
V
C R
C R
V
HI-POWER CABLE
HI-POWER CABLE
BR-IM41-F
SB-7S45
BL-IM45
SB-4S35
BL-IM33
SB-3S30
BL-IM32
SB-4S30
BL-IM30
HB-NX50-NT
HB-IM40
BL-IM36
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
Este important ca utilizatorul să înţeleagă perfect •
funcţionarea sistemului de frânare al bicicletei.
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al
bicicletei dumneavoastră poate avea ca rezultat
pierderea controlului sau accidentări grave. Dat
fi ind că fi ecare bicicletă poate reacţiona diferit,
este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu
tehnica adecvată de frânare (inclusiv cu presarea
manetei de frână și cu controlul bicicletei). Acest
lucru poate fi făcut prin consultarea dunui dealer
specializat și a manualului de utilizare a bicicletei și
prin testarea rulării și frânării.
Manetele de frână SB-7S45/BL-IM45 sunt echipate •
cu un mecanism de comutare. În cazul folosirii
sistemului BR-IM41-F, mecanismul trebuie amplasat
în poziţia C.R.
Simbolul C indică modul compatibil cu
frâne cantilever.
Simbolul R indică modul compatibil cu
frâne roller.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu •
atenţie instrucţiunile de service. Componentele
slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea gravă
a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a
pieselor de schimb Shimano originale.
INSTRUCŢIUNI PENTRU
SERVICE
SI-22V0G
Sistem de frânare
faţă Inter-M
Aceste instrucţiuni trebuie citite cu atenţie înainte de utilizare și
respectate.
Pentru obţinerea unor rezultate optime de la sistemul de frânare
faţă Shimano Inter-M, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Frână
Butuc Manetă
Cablu de frână
Frâna faţă BR-IM41-F trebuie folosită împreună cu un butuc
cu piuliţe.
*
1.
6.
1.
4.
5.
6.
3.
2.
1.
7.
2.
1.
2.
3.
7.
8.
9.
10.
2.
3.
4.
5.
Sistemul de frânare Shimano Inter-M nu poate
fi folosit pe biciclete tip mountain bike. De
asemenea, la utilizarea acestui sistem de frânare
pe alte tipuri de biciclete, se va evita aplicarea
continuă a frânei la coborârea pantelor lungi,
în caz contrar piesele interne ale frânei se
vor înfi erbânta, reducând forţa de frânare. De
asemenea, este posibil ca vaselina din interiorul
frânei să se evapore, ceea ce poate cauza o
frânare neobișnuit de bruscă.
Sistemul de frânare Shimano Inter-M a fost
proiectat conform standardelor de tip ISO 4210
și DIN 79100-2. Aceste standarde specifi că
performanţele pentru o greutate totală de
100 kg. Dacă greutatea totală depășește 100 kg,
este posibil ca forţa de frânare produsă de sistem
să fi e insufi cientă, iar durata de funcţionare a
sistemului poate fi redusă.
Sistemul de frânare faţă Inter-M trebuie montat
numai pe latura stângă a unei biciclete cu roţi de
26” sau mai mari. În cazul montării pe o bicicletă
cu roţi mai mici de 26”, forţa de frânare poate fi
prea mare, putând provoca accidente.
Pentru a obţine performanţe optime de la frâna
faţă Shimano Inter-M, trebuie folosite cabluri și
manete de frână Shimano. (Se va consulta gama
de produse.)
La apăsarea manetei de frână, cablul trebuie
să se deplaseze cu minim 14,5 mm. Dacă
se deplasează cu mai puţin de 14,5 mm,
forţa de frânare va fi redusă și este posibil
ca frâna să nu funcţioneze.
Se verifi că dacă frâna faţă este bine fi xată pe
butuc prin intermediul piuliţei de fi xare a frânei.
Se verifi că dacă axul butucului atinge baza furcii
și dacă capătul braţului frânei iese în exterior cu
minim 1 mm faţă de suportul cu bosaj al furcii. Se
verifi că de asemenea dacă roata este bine fi xată
pe furcă prin intermediul piuliţelor. Dacă roata nu
este montată corect, este posibil să se desprindă
în timpul deplasării, provocând accidente grave.
Frână faţă
Piuliţă de fi xare a frânei
Se ating
minim
1 mm
Ax
Piuliţă
Suport cu bosaj
În cazul detectării unuia dintre fenomenele de mai jos
în timpul utilizării frânei, se va înceta imediat utiliza-
rea bicicletei și se va solicita verifi carea și repararea
frânei la magazinul de unde a fost cumpărată.
1) Se emite un zgomot anormal la aplicarea frânei
2) Forţa de frânare este anormal de mare
3) Forţa de frânare este anormal de mică
În cazurile 1) și 2), cauza poate fi cantitatea
insufi cientă de vaselină. Se va solicita ungerea
mecanismului cu vaselină specială pentru frâne
roller la magazinul de unde a fost cumpărată
frâna.
În cazul folosirii frecvente a frânei, tamburul se
poate încinge. Tamburul de frână nu trebuie atins
minim 30 de minute după folosirea bicicletei.
Tambur de frână
În cazul ruginirii cablului de frână, este posibil ca
forţa de frânare să scadă. În acest caz, cablul de
frână trebuie înlocuit cu un cablu de frână original
Shimano, după care frânarea trebuie verifi cată din
nou.
Se interzice dezasamblarea frânelor faţă BR-
IM41-F și butucilor faţă HB-NX50-NT/
HB-IM40. În cazul dezasamblării, există pericolul
funcţionării incorecte și defectării frânei faţă și
butucului faţă.
Pentru detalii despre demontarea și montarea
frânei faţă, se va contacta magazinul de la care a
fost cumpărată.
OBSERVAŢIE:
Se vor folosi roţi spiţate 3x sau 4x. Roţile spiţate •
radial nu pot fi utilizate deoarece există riscul ca
frâna să emită zgomot și să deterioreze roata și
spiţele.
Frâna faţă Inter-M este diferită faţă de frânele •
convenţionale deoarece interiorul tamburului este
umplut cu vaselină. Din acest motiv, este posibil ca
roata să se rotească puţin mai greu, în special la
temperaturi scăzute.
Frâna faţă Inter-M este echipată cu un modulator de •
putere încorporat, care controlează forţa de frânare
aplicată pe butuc. Modulatorul de putere emite un
zgomot în timpul acţionării; acest lucru nu indică o
defecţiune.
În cazul acţionării puternice a frânei faţă Inter-M în timp •
ce bicicleta este oprită, se poate observa un ușor joc
al frânei. Acest fenomen este normal și nu va cauza
probleme în timpul deplasării.
Pentru a verifi ca jocul din cuvetărie, se apucă mijlocul •
ghidonului și un braţ al furcii faţă, conform ilustraţiei,
apoi se acţionează înainte și înapoi, conform săgeţilor.
În cazul efectuării mișcărilor de mai sus cu frâna
acţionată la maxim, detectarea jocului din cuvetărie va fi
mai difi cilă din cauza jocului frânei.
Deconectarea cablului de
frână de la frâna faţă
Se împinge conectorul până când se oprește.
Se glisează apoi șurubul de fi xare a cablului
de-a lungul orifi ciului de ghidare și se scoate din
orifi ciu. Dacă șurubul de fi xare a cablului este
difi cil de scos, se rotește șurubul de reglare a
cablului în sens orar pentru a slăbi cablul și se
scoate apoi șurubul de fi xare a cablului.
Se scoate prin glisare suportul cămășii exterioare
din fanta de ghidare a braţului frânei.
Pentru a monta la loc cablul de frână, se efectu-
ează procedura de mai sus în ordine inversă.
Șurub de fi xare
a cablului
Orifi ciu de
ghidare
Se trage cu
putere
Se împinge
simultan
conectorul
Suport cămașă exterioară
Braţul frânei
Șurub de reglare a
cablului
Fantă de ghidare
Observaţie:
Privind din spatele conectorului, se verifi că •
dacă șurubul de fi xare a cablului este corect
așezat în poziţia indicată în ilustraţia de mai
sus.
Orifi ciu de ghidare
Șurub de fi xare a
cablului
Se apasă maneta de frână și se verifi că forţa •
de frânare. Dacă forţa de frânare este redusă,
se reglează din nou cablul de frână conform
instrucţiunilor din secţiunea "Reglarea cablului
de frână".
Se menţine apăsată maneta de frână și se trece
cablul de frână prin orifi ciul suportului.
Se aliniază cablul cu orifi ciul din locașul cablului,
apoi se rotește locașul cablului conform ilustraţiei și
se introduce capătul cablului în orifi ciu.
Se glisează suportul cămășii
exterioare prin fanta de
ghidare din braţul frânei și se
amplasează în fantă.
Cablu de frână
Suport
Capăt cablu
Locaș pentru cablu
Suport cămașă
exterioară
Braţul frânei
Fantă de
ghidare
În timp ce se ţine conectorul pentru a împiedica
deplasarea acestuia, se glisează șurubul de fi xare a
cablului în orifi ciul de ghidare pentru a-l monta.
Orifi ciu de ghidare
Șurub de fi xare
a cablului
Se ţine
conectorul
Se trage cu
putere
Privind din spatele conectorului, se verifi că dacă
șurubul de fi xare a cablului este corect așezat în
poziţia indicată în ilustraţia de mai sus.
Observaţie:
Orifi ciu de ghidare
Șurub de fi xare a
cablului
Se amplasează șurubul de reglare a cablului astfel
încât să se afl e la 20 - 22 mm de capătul suportului
cămășii exterioare, apoi se trece cablul prin șurubul de
reglare a cablului și prin orifi ciul șurubului de fi xare a
cablului.
Șurub de reglare a
cablului
Suport cămașă exterioară
Orifi ciul din șurubul de fi xare a
cablului
Se verifi că dacă ambele capete ale cămășii exterioare
sunt bine introduse în șuruburile de reglare a cablului
atât la maneta de frână, cât și la braţul frânei.
Ambele capete ale cămășii
exterioare sunt bine introduse.
Șurub de reglare a
cablului
Șurub de reglare
a cablului
Se împinge conectorul până când se oprește. Se
trage de cablu pentru a-l întinde complet, apoi se
strânge piuliţa de fi xare a cablului.
Strângere
Se împinge
simultan
conectorul
Se trage cu
putere
Piuliţă de fi xare a
cablului
Observaţie:
După strângerea piuliţei de fi xare
a cablului, se montează capacul
pe capătul cablului. Se orientează
apoi capacul cablului astfel încât
să nu atingă conectorul și spiţele.
Contrapiuliţă
Șurub de reglare a cablului
Se verifi că mai întâi dacă roata nu se rotește cu
ușurinţă în timp ce cablul de frână este tras, apoi
se apasă la maxim maneta de frână de circa 10 ori
pentru a roda cablul de frână.
Se apasă de
aproximativ
10 ori
Observaţie:
În cazul în care cablul nu este rodat, va trebui
reglat din nou în scurt timp.
Se rotește șurubul sau piuliţa de reglare a cablului de
pe braţul sau maneta de frână astfel încât maneta de
frână să aibă o cursă liberă de circa 15 mm.
Cursa liberă a manetei de frână reprezintă
distanţa dintre poziţia în care maneta de frână
nu este acţionată și poziţia în care se întâmpină
rezistenţă la apăsarea manetei.
Șurub sau piuliţă de reglare a cablului
După verifi carea forţei de frânare, se fi xează șurubul
de reglare a cablului folosind contrapiuliţa.
Cuplu de strângere:
1 - 2 N•m
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără
notifi care. (Română)
Cursă liberă de 15 mm
Între
20 - 22 mm
Reglarea cablului de frână
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Montarea cablului de frână
Cuplu de strângere:
30 - 45 N•m
Cuplu de strângere:
15 - 20 N•m
Poziţia C.R
AVERTISMENT
ATENŢIE
SI-22V0G-05