HI-POWER CABLE
V
C R
C R
V
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
JAPAN
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
BR-IM50-F
HB-NX50-QR
HB-NX50-NT
HB-IM50
HB-IM45
HB-IM40
ST-T400
ST-T300
BL-T400
SB-7S45
BL-IM45
SE-4S35
SB-4S35
BL-IM33
SB-4S30
BL-IM30
1
2
1
2
1
2
*
MODULATOR
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
3
BR-IM50-F
GREASE
BR
-IM50-F
BR-IM50-F
JAPAN
*
AVERTISMENT
ATENŢIE
• Este important ca utilizatorul să înţeleagă perfect
funcţionarea sistemului de frânare al bicicletei.
Folosirea inadecvată a sistemului de frânare al
bicicletei dumneavoastră poate avea ca rezultat
pierderea controlului sau accidentări grave. Dat fi ind
că fi ecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu
tehnica adecvată de frânare (inclusiv cu presarea
manetei de frână și cu controlul bicicletei). Acest
lucru poate fi făcut prin consultarea dunui dealer
specializat și a manualului de utilizare a bicicletei și
prin testarea rulării și frânării.
• Dacă sistemul BR-IM50-F urmează să fi e montat pe
o furcă cu suspensie, se va verifi ca dacă aceasta
este compatibilă. Se va consulta magazinul sau
producătorul bicicletei. În cazul utilizării unei furci cu
suspensie incorecte, este posibil ca aceasta să
funcţioneze incorect datorită suprasolicitării sau
supraîncălzirii generate de frânare, ceea ce poate
provoca accidente.
• Manetele de frână ST-T300/ST-T400/BL-T400/
SB-7S45/BL-IM45 sunt echipate cu un mecanism
de comutare. În cazul folosirii sistemului BR-
IM50-F, mecanismul trebuie amplasat în poziţia C.R.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu
atenţie instrucţiunile de service. Componentele
slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea gravă
a utilizatorului. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
Poziţia C.R
Simbolul C indică modul compatibil cu
frâne cantilever.
Simbolul R indică modul compatibil cu
frâne roller.
INSTRUCŢIUNI PENTRU
SERVICE
SI-75H0G
Sistem de frânare
faţă Inter-M
Pentru obţinerea unor rezultate optime de la sistemul de frânare
faţă Shimano Inter-M, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
* Butucii HB-NX50-QR sau HB-IM50 trebuie folosiţi numai cu frânele
BR-IM50-F. Aceștia nu pot fi folosiţi cu alte frâne, cum ar fi BR-
IM41-F (NEXUS).
Frână Butuc Manetă Cablu de frână
Aceste instrucţiuni trebuie citite cu atenţie înainte de utilizare și
respectate.
1.
6.
2.
3.
4.
5.
Sistemul de frânare Shimano Inter-M nu poate
fi folosit pe biciclete tip mountain bike. De
asemenea, la utilizarea acestui sistem de frânare
pe alte tipuri de biciclete, se va evita aplicarea
continuă a frânei la coborârea pantelor lungi, în caz
contrar piesele interne ale frânei se vor înfi erbânta,
reducând forţa de frânare. De asemenea, este
posibil ca vaselina din interiorul frânei să se
evapore, ceea ce poate cauza o frânare neobișnuit
de bruscă.
Sistemul de frânare Shimano Inter-M a fost
proiectat conform standardelor de tip ISO 4210
și DIN 79100-2. Aceste standarde specifi că
performanţele pentru o greutate totală de 100
kg. Dacă greutatea totală depășește 100 kg, este
posibil ca forţa de frânare produsă de sistem să fi e
insufi cientă, iar durata de funcţionare a sistemului
poate fi redusă.
În cazul detectării unuia dintre fenomenele de mai
jos în timpul utilizării frânei, se va înceta imediat utili-
zarea bicicletei și se va solicita verifi carea și repara-
rea frânei la magazinul de unde a fost cumpărată.
1) Se emite un zgomot anormal la aplicarea frânei
2) Forţa de frânare este anormal de mare
3) Forţa de frânare este anormal de mică
În cazurile 1) și 2), cauza poate fi cantitatea
insufi cientă de vaselină. Se va solicita ungerea
mecanismului cu vaselină specială pentru frâne roller
la magazinul de unde a fost cumpărată frâna.
Sistemul de frânare faţă Inter-M trebuie montat
numai pe latura stângă a unei biciclete cu roţi de
26” sau mai mari. În cazul montării pe o bicicletă
cu roţi mai mici de 26”, forţa de frânare poate fi
prea mare, putând provoca accidente.
Pentru a obţine performanţe optime de la frâna
faţă Shimano Inter-M, trebuie folosite cabluri și
manete de frână Shimano. (Se va consulta gama
de produse.)
Se verifi că dacă frâna faţă este bine fi xată pe
butuc prin intermediul piuliţei de fi xare a frânei.
Se verifi că dacă axul butucului atinge baza furcii
și dacă capătul braţului frânei iese în exterior cu
minim 1 mm faţă de suportul cu bosaj al furcii. Se
verifi că de asemenea dacă roata este bine fi xată
pe furcă prin intermediul sistemului quick release.
Dacă roata nu este montată corect, este posibil
să se desprindă în timpul deplasării, provocând
accidente grave.
La apăsarea manetei de frână, cablul trebuie
să se deplaseze cu minim 14,5 mm. Dacă se
deplasează cu mai puţin de 14,5 mm, forţa de
frânare va fi redusă și este posibil ca frâna să
nu funcţioneze.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără
notifi care. (Română)
Cuplu de strângere:
15 - 20 N•m
• Se vor folosi roţi spiţate 3x sau 4x. Roţile spiţate radial
nu pot fi utilizate deoarece există riscul ca frâna să
emită zgomot și să deterioreze roata și spiţele.
• Frâna faţă Inter-M este diferită faţă de frânele
convenţionale deoarece interiorul tamburului este
umplut cu vaselină. Din acest motiv, este posibil ca
roata să se rotească puţin mai greu, în special la
temperaturi scăzute.
• Frâna faţă Inter-M este echipată cu un modulator de
putere încorporat, care controlează forţa de frânare
aplicată pe butuc. Modulatorul de putere emite un
zgomot în timpul acţionării; acest lucru nu indică o
defecţiune.
• În cazul acţionării puternice a frânei faţă Inter-M în timp
ce bicicleta este oprită, se poate observa un ușor joc
al frânei. Acest fenomen este normal și nu va cauza
probleme în timpul deplasării.
• Pentru a verifi ca jocul din cuvetărie, se apucă mijlocul
ghidonului și un braţ al furcii faţă, conform ilustraţiei,
apoi se acţionează înainte și înapoi, conform săgeţilor.
În cazul efectuării mișcărilor de mai sus cu frâna
acţionată la maxim, detectarea jocului din cuvetărie va
fi mai difi cilă din cauza jocului frânei.
• Privind din spatele conectorului, se verifi că
dacă braţul conectorului este corect așezat
în poziţia indicată în ilustraţia de mai sus.
• Se apasă maneta de frână și se verifi că
forţa de frânare. Dacă forţa de frânare
este redusă, se reglează din nou cablul de
frână conform instrucţiunilor din secţiunea
“Reglarea cablului de frână”.
OBSERVAŢIE:
Observaţie:
Frână faţă
Ax
Suport cu
bosaj
Se împinge
simultan
conectorul
Se trage cu putere
Se ating minim
1 mm
Se strânge bine
maneta quick release.
Piuliţă de fi xare a frânei
Suprafaţa striată trebuie să
fi e orientată spre exterior
Cuplu de strângere:
5 - 7,5 N•m
7.
8.
1.
3. 7.
4.
2.
9.
10.
În cazul folosirii frecvente a frânei, tamburul se
poate încinge. Tamburul de frână nu trebuie atins
minim 30 de minute după folosirea bicicletei.
În cazul ruginirii cablului de frână, este posibil ca
forţa de frânare să scadă. În acest caz, cablul de
frână trebuie înlocuit cu un cablu de frână original
Shimano, după care frânarea trebuie verifi cată din
nou.
Se menţine apăsată maneta de frână și se trece
cablul de frână prin orifi ciul suportului.
Se amplasează suportul cămășii exterioare pe suportul
cu bosaj, apoi se strânge piuliţa de fi xare a suportului
cămășii.
Se împinge conectorul până când se oprește. Se
trage de cablu pentru a-l întinde complet, apoi se
strânge piuliţa de fi xare a cablului.
În timp ce se ţine conectorul pentru a împiedica
deplasarea acestuia, se glisează braţul conectorului
în orifi ciul de ghidare pentru a-l monta.
Se aliniază cablul cu orifi ciul din locașul cablului,
apoi se rotește locașul cablului conform ilustraţiei și
se introduce capătul cablului în orifi ciu.
Se interzice dezasamblarea frânei faţă BR-IM50-F
și butucului faţă HB-NX50/HB-IM50/HB-IM45/
HB-IM40. În cazul dezasamblării, există pericolul
funcţionării incorecte și defectării frânei faţă și
butucului faţă.
Pentru detalii despre demontarea și montarea
frânei faţă, se va contacta magazinul de la care a
fost cumpărată.
Tambur de frână
Deconectarea cablului de frână
de la frâna faţă
Se împinge conectorul până când se oprește. Se
glisează apoi braţul conectorului prin orifi ciul de ghidare
al conectorului și se scoate din orifi ciu. În cazul în
care demontarea braţului conectorului este difi cilă, se
rotește în sens orar șurubul de reglare a cablului pentru
a-l detensiona, apoi se scoate braţul conectorului.
Pentru a monta la loc cablul de frână, se efectu-
ează procedura de mai sus în ordine inversă.
Braţul conectorului
Cuplaj
Orifi ciu de
ghidare
Montarea cablului de frână
Orifi ciu de ghidare
Braţul conectorului
Cablu de frână
Suport
Capăt cablu
Locaș pentru cablu
Suport cămașă
exterioară
Suport cu bosaj
Orifi ciu de ghidare
Braţul conectorului
Piuliţă de fi xare a suportului
cămășii exterioare
Cuplu de strângere:
2 - 3 N•m
Se ţine conectorul
Se trage cu
putere
Privind din spatele conectorului, se verifi că dacă
braţul conectorului este corect așezat în poziţia
indicată în ilustraţia de mai sus.
Observaţie:
Braţul conectorului
Orifi ciu de ghidare
5.
Se amplasează șurubul de reglare a cablului astfel
încât să se afl e la 20 - 22 mm de capătul suportului
cămășii exterioare, apoi se trece cablul prin șurubul
de reglare a cablului și prin orifi ciul șurubului de
fi xare a cablului.
Șurub de reglare a
cablului
Suport cămașă exterioară
Orifi ciul din
șurubul de fi xare
a cablului
Între
20 - 22 mm
6.
Se verifi că dacă ambele capete ale cămășii
exterioare sunt bine introduse în șuruburile de
reglare a cablului atât la maneta de frână, cât și la
braţul frânei.
Ambele capete ale cămășii
exterioare sunt bine
introduse.
Șurub de reglare a cablului
Șurub de reglare
a cablului
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Piuliţă de fi xare a
cablului
Se împinge
simultan conectorul
Se trage cu putere
După strângerea piuliţei de
fi xare a cablului, se montează
capacul pe capătul cablului.
Se orientează apoi capacul
cablului astfel încât să nu atingă
conectorul și spiţele.
Observaţie:
Reglarea cablului de frână
1.
Se verifi că mai întâi dacă roata nu se rotește cu
ușurinţă în timp ce cablul de frână este tras, apoi
se apasă la maxim maneta de frână de circa 10 ori
pentru a roda cablul de frână.
Se apasă de
aproximativ
10 ori
În cazul în care cablul nu este rodat, va trebui
reglat din nou în scurt timp.
Observaţie:
2.
Se rotește șurubul sau piuliţa de reglare a cablului
de pe braţul sau maneta de frână astfel încât maneta
de frână să aibă o cursă liberă de circa 15 mm.
Cursa liberă a manetei de frână reprezintă
distanţa dintre poziţia în care maneta de frână
nu este acţionată și poziţia în care se întâmpină
rezistenţă la apăsarea manetei.
Șurub sau piuliţă de reglare a cablului
Contrapiuliţă
Cursă liberă de 15 mm
Șurub de reglare
a cablului
3.
După verifi carea forţei de frânare, se fi xează șurubul
de reglare a cablului folosind contrapiuliţa.
Cuplu de strângere:
1 - 2 N•m
SI-75H0G-05