Viteze 9
Număr spiţe 24
Lăţime jantă 23,3 mm
Dimensiune jantă 26”
Dimensiune anvelope compatibile 26 x 1,5 ~ 2,25
Frâne compatibile Frână cu disc
Şurub de fixare corp casetă
Corp casetă
Şaibă corp casetă
Nu se va demonta
garnitura.
Lubrifiant DURA-ACE
(Y-04110000)
Se aplică lubrifi ant
Informaţii generale privind siguranţa
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă
sunt slăbite, se pot desprinde şi pot provoca accidentări grave.
• Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe
îndoite sau desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa
jantei. Bicicleta nu se va utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
• Roata este destinată ciclismului cross-country. Nu se va utiliza pentru
downhill. În caz contrar, roata se poate îndoi sau deteriora, provocând
accidentarea utilizatorului.
• În cazul utilizării incorecte a mecanismului de eliberare rapidă, roata se
poate desprinde de bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de utilizare, se vor citi cu atenţie instrucţiunile de service aplicabile
mecanismului de eliberare rapidă.
• Aceste roţi sunt destinate exclusiv utilizării cu frâne pe disc. Nu se vor utiliza
cu frâne pe jantă.
• Se vor citi cu atenţie şi instrucţiunile de service pentru frânele cu disc.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot determina răsturnarea
bicicletei, provocând vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Date tehnice
Înlocuirea spiţelor
• Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea şi
montarea anvelopei, anvelopa sau camera se pot deteriora sau anvelopele pot
face pană şi pot sări de pe jantă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
ATENŢIE
1. Spiţa se trece prin şaibă şi prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orificiul de pe flanşa butucului şi
se strânge piuliţa. În momentul montării, se foloseşte
opritorul de spiţe pentru a fixa spiţa astfel încât să
nu se rotească, după care se introduce o şurubelniţă
sau o unealtă similară în canelura piuliţei, pentru a o
strânge.
3. Se roteşte niplul în sensul acelor de ceasornic pentru
a-l înşuruba în orificiul jantei.
În acest moment, se foloseşte opritorul de spiţe
pentru a împiedica rotirea spiţei.
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
Pentru faţă Pentru spate
* Aceste valori au numai rol orientativ.
AVERTISMENT
Observaţie
• Dacă roata se înţepeneşte şi rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieşirea
vaselinei.
• Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
• Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii
spiţelor, în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum şi după primii
1,000 km parcurşi.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a şterge roata.
Aceştia pot determina exfolierea agentului de etanşare aplicat pe îmbinările
jantei.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a şterge roata.
Aceştia pot determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
• Dispozitivele reflectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul pentru
informaţii suplimentare.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
• Apărătoarele de spiţe se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
Instrucţiuni pentru service SI-4CK0A-001
WH-M975
Roată
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Observaţie:
• Dacă şaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci montarea
şaibei este obligatorie.
• Se strânge piuliţa până la marginea filetului.
1
Şaibă
Niplu
Opritor de spiţe
Spiţă
Piuliţă
2
3
Ansamblul poate fi demontat după cum se arată în
imagine.
Se va aplica periodic vaselină pe piese.
Întreţinerea
Observaţie:
• Butucul faţă nu poate fi demontat din partea stângă a ansamblului butucului (partea
canelurii de fixare a discului).
• Îndepărtarea şi montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita
îndoirea acesteia. În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect
orientată şi introdusă cât mai adânc posibil.
• Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat pe pivot.
<Asamblarea>
Se va folosi instrumentul special (TL-HS23 / 18 mm) pentru
montarea axului butucului şi o cheie hexagonală de 5 mm pentru
strângerea contrapiuliţei, asigurându-se astfel dubla blocare a
mecanismului, conform imaginii.
Cuplu de strângere:
15 - 17 N•m
Cheie hexagonală de 5 mm
TL-HS23
Ax butuc
Montarea pinioanelor HG
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află însemnul
grupului trebuie să fie orientată înspre exterior şi poziţionată
astfel încât părţile late ale proeminenţelor roţii dinţate de pe
fiecare pinion şi partea A (unde lăţimea canelurii este mare) de
pe corpul casetei să fie aliniate.
Canelura are o
singură porţiune
lată.
A
a
c
-
1
4
T
Parte lată
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Distanţiere pinioane
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) pentru a strânge inelul de fixare.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Inel de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Pentru a înlocui pinioanele HG,
se vor folosi instrumentul
special (TL-LR15) şi TL-SR21
pentru a desface inelul de
fixare.
Montarea rotorului (SM-RT97)
Cuplu de strângere:
40 N•m
Inel de fixare a discului
TL-LR15
Înlocuirea corpului casetei
■ Mai întâi, se scoate axul butucului conform procedurii ilustrate.
Secţiunea cu dublă blocare, aflată în partea laterală a casetei, nu poate fi demontată.
Observaţie:
• Îndepărtarea şi montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita îndoirea
acesteia. În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată
şi introdusă cât mai adânc posibil.
• Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat pe pivot.
Ax butuc
(3)
Cuplu de strângere stânga:
15 - 20 N•m
■ După îndepărtarea axului butucului, se va scoate şurubul de fixare a
corpului casetei (din interiorul casetei) şi se va înlocui corpul casetei.
Notă:
În momentul înlocuirii corpului casetei, se înlocuieşte şi şurubul de fi xare a cor-
pului casetei. Se va lubrifi a fi letul şurubului de fi xare a corpului casetei. În caz
contrar, acesta se poate slăbi sau bloca. Se interzice dezasamblarea corpului
casetei, deoarece acest lucru poate provoca o funcţionare defectuoasă.
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m
Cheie hexagonală de 14 mm
ATENŢIE
• Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri şi şaibe Shimano originale. În caz contrar, janta
şi butucul se pot deteriora.
• Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200-400 kPa {29-58 psi}.
• În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse excesiv. În caz
contrar, janta se poate deteriora. (Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor
autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
Cheie hexagonală de 5 mm
(1)
Cheie de 17 mm
Demontarea
Demontarea
Strângere
Garnitură
Garnitură
Pivot cu capac împotriva prafului
Coroana este în exterior
(2)
Pivot cu capac împotriva prafului (nu poate fi
demontat)
Garnitură
Caneluri de fixare a discului
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT
JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT
AS Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT
DIN Portocaliu
CP-WH14 CS-M960 (11 - 34T), CS-M960 (12 - 34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11 - 32T)
Lanţ CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Pinion tip casetă CS-M970
Disc de frână SM-RT97
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru faţă
Partea dreaptă Partea stângă Partea dreaptă (pinion) Partea stângă
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
rum_280404_4CK0A_001.indd 1
rum_280404_4CK0A_001.indd 1
19-05-2008 14:26:12