Informaţii generale privind siguranţa
Înlocuirea spiţelor
1. Spiţa se trece prin șaibă și prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orificiul de pe flanșa butucului și
se strânge piuliţa. În momentul montării, se folosește
opritorul de spiţe pentru a fixa spiţa astfel încât să nu
se rotească, după care se introduce o șurubelniţă
sau o unealtă similară în canelura piuliţei, pentru a
o strânge.
3. Se rotește niplul în sensul acelor de ceasornic
pentru a-l înșuruba în orificiul jantei.
Se folosește opritorul spiţei pentru a
împiedica rotirea acesteia.
Observaţie:
• Dacă șaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci
montarea șaibei este obligatorie.
• Se strânge piuliţa până la capătul
filetului.
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
Valoarea tensiunii spiţelor
Partea dreaptă Partea stângă
600 - 1000 N
(134 - 224 lbf)
900 - 1350 N
(202 - 302 lbf)
* Aceste valori au numai rol orientativ.
SI-4S10A-001-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
Instrucţiuni pentru service SI-4S10A-001
WH-M785-F
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Disc SM-RT79
Date tehnice
Număr spiţe 24
Lăţime jantă 23,4 mm
Dimensiune jantă 26"
Dimensiune anvelope compatibile 26 x 1,5 ~ 2,25
Frâne compatibile Frână pe disc
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se
pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
• Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe îndoite sau
desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa jantei. Bicicleta nu se va
utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
• În cazul utilizării incorecte a mecanismului quick release, roata se poate desprinde de
bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului. Înainte de utilizare, se vor citi cu
atenţie instrucţiunile de service aplicabile mecanismului quick release.
• Roata este concepută pentru cross-country. Nu se va utiliza pentru downhill. În caz contrar,
roata se poate îndoi sau deteriora, provocând accidentarea utilizatorului.
• Aceste roţi sunt destinate exclusiv utilizării cu frâne pe disc. Nu se vor utiliza cu frâne pe
jantă.
• Etrierele și discul de frână se încălzesc la acţionarea frânelor; prin urmare, nu se vor atinge cu
mâna în timpul utilizării sau imediat după utilizarea bicicletei, pentru a evita arsurile. Înainte de
reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
• Se vor citi cu atenţie și instrucţiunile de service pentru frânele pe disc.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod
expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le
putea consulta pe viitor.
• Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea și montarea anvelopei,
anvelopa sau camera se pot deteriora sau anvelopele pot face pană și pot sări de pe jantă,
provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
■
Perioada de rodaj
•
Frânele pe disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare crește treptat în această perioadă.
La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie să ia în considerare faptul că
forţa de frânare se intensifică. Același fenomen are loc și după înlocuirea plăcuţelor de frână
sau a discului.
• Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri și șaibe Shimano originale. În caz contrar, janta și butucul se
pot deteriora.
• Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200-400 kPa {29-58 psi}.
• În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse excesiv. În caz contrar, janta
poate fi deteriorată.(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru efectuarea
reglajelor.)
• Nu se recomandă utilizarea substanţelor alcaline de uz general pentru repararea penelor,
deoarece pot coroda jantele, provocând scăpări de aer.
Observaţie:
• Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei.
• Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
• Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor, în
cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1.000 km parcurși.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia pot
determina exfolierea agentului de etanșare aplicat pe îmbinările jantei.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia pot
determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
• Dispozitivele reflectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
Număr model Date tehnice
Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT JIS / CPSC
Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT AS
Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT DIN
Portocaliu
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a
pieselor.
• Dacă bosajul etrierului și punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele, discul și etrierul se
pot atinge.
• Dacă discul este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
AVERTISMENT
ATENŢIE
NOTIFICARE
Cuplu de strângere:
40 - 50 N•m
Piuliţă de fixare a discului
TL-LR15
Montarea discului de frână
<Asamblarea>
Se va folosi instrumentul special (TL-HS23 / 18 mm) pentru montarea axului și o cheie hexagonală de 5 mm
pentru strângerea contrapiuliţei, asigurându-se astfel dubla blocare a mecanismului, conform imaginii.
Ax
Cheie hexagonală de
5 mm
TL-HS23
Strângere
Cuplu de strângere:
15 - 17 N•m
Se aplică lubrifiant
Vaselină DURA-ACE
(Y-04110000)
Garnitură
Capac împotriva
prafului
Întreţinerea
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini. Fiecare piesă componentă trebuie
lubrifiată periodic cu vaselină.
Observaţie:
• Butucul faţă nu poate fi demontat din partea stângă a ansamblului butucului (partea cu discul).
• La demontarea și montarea garniturii, se va evita îndoirea acesteia. La montarea garniturii, aceasta trebuie
să fie corect orientată și introdusă cât mai adânc posibil.
• Capacul antipraf, prins de axul butucului, nu se va demonta.
1
2
3
Opritor de spiţe
Șaibă
Niplu
Piuliţă
Spiţă