Shimano WH-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Șurub de fixare
casetă
Casetă
Șaibă
Vaselină DURA-ACE
(Y-04110000)
Nu se va dezasambla
garnitura.
Se aplică
vaselină
Informaţii generale privind siguranţa
• Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea
și montarea anvelopei, anvelopa sau camera se pot deteriora
sau anvelopele pot face pană și pot sări de pe jantă, provocând
accidentarea gravă a utilizatorului.
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei.
Dacă sunt slăbite, se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
• Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că
nu există spiţe îndoite sau desprinse, urme de lovituri, zgârieturi
sau crăpături pe suprafaţa jantei. Bicicleta nu se va utiliza în cazul
identificării unor astfel de probleme.
• Roata este proiectată pentru cross-country. Nu se va utiliza pentru
downhill. În caz contrar, roata se poate îndoi sau deteriora, provocând
accidentarea utilizatorului.
• În cazul utilizării incorecte a mecanismului de eliberare rapidă, roata
se poate desprinde de bicicletă, provocând accidentarea gravă a
utilizatorului. Înainte de utilizare, se vor citi cu atenţie instrucţiunile de
service aplicabile mecanismului quick release.
• Aceste roţi sunt destinate utilizării exclusive împreună cu frâne pe
jantă. Nu se vor utiliza cu frâne pe disc.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca
rănirea utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb
Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service trebuie citite cu atenţie și păstrate într-un
loc sigur, pentru consultarea ulterioară. spiţă
Date tehnice
Înlocuirea spiţelor
Spiţarea
ATENŢIE
ATENŢIE
Se spiţează roata conform imaginii.
Pentru faţă Pentru spate
AVERTISMENT
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma
utilizării normale a pieselor.
• Apărătoarele de spiţe se vând separat. Contactaţi dealerul pentru
informaţii suplimentare.
Observaţie
• Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu
vaselină.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea
vaselinei.
• Cavitatea din partea opusă ventilului indică uzura jantei. Dacă această
cavitate nu mai este vizibilă, janta a ajuns la sfârșitul duratei de
funcţionare.
• Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
• Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea
tensiunii spiţelor, în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și
după primii 1000 km parcurși.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge
roata. Aceștia pot determina exfolierea agentului de etanșare aplicat
pe îmbinările jantei.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge
roata. Aceștia pot determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
• Dispozitivele reflectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul
pentru informaţii suplimentare.
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Ansamblul poate fi demontat după cum se
arată în imagine.
Se va aplica periodic vaselină pe piese.
Întreţinerea
Observaţie:
• Dacă șaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci
montarea șaibei este obligatorie.
• Se strânge piuliţa până la marginea
filetului.
Șaibă
Niplu
Opritorul spiţei
Spiţă
Piuliţă
2
3
<Asamblarea>
Se va folosi o cheie hexagonală de 5 mm pentru strângerea
contrapiuliţei, asigurându-se astfel dubla blocare a
mecanismului axului butucului, conform imaginii.
Cuplu de strângere:
15 - 17 N•m
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cheie de 17 mm
Montarea pinioanelor HG
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află marcajul
grupului trebuie orientată înspre exterior și poziţionată
astfel încât părţile late ale proeminenţelor roţii dinţate de
pe fiecare pinion și partea A (unde lăţimea canelurii este
mare) de pe casetă să fie aliniate.
Caseta are
o singură
canelură lată.
a
c
-
1
4
T
A
Parte lată
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul
special (TL-LR15) pentru a strânge piuliţa de fixare.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Piuliţă de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Pentru a înlocui pinioanele
HG, se vor folosi
instrumentul special
(TL-LR15) și TL-SR21
pentru a desface piuliţa de
fixare.
Cheie hexagonală de 5 mm
Ax butuc
Înlocuirea casetei
Mai întâi, se extrage axul butucului conform procedurii ilustrate.
Secţiunea cu blocaj dublu din partea cu caseta nu poate fi dezasamblată.
(1) (3)
Observaţie:
• La demontarea și montarea garniturii, se va evita îndoirea acesteia.
La montarea garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă
cât mai adânc posibil.
• Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat pecon.
Cheie de 17 mm
Con cu capac împotriva
prafului (nu poate fi demontat)
Buza este în exterior
Garnitură
Cuplu de strângere stânga:
15 - 20 N•m
După îndepărtarea axului butucului, se va scoate șurubul de fixare a
casetei (din interiorul casetei) și se va înlocui caseta.
Notă:
Se va aplica vaselină pe filetul șurubului de fixare a casetei, în caz
contrar acesta se poate desface sau bloca.
Nu se va demonta caseta, deoarece acest lucru poate provoca
defecţiuni.
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m
• Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri și șaibe Shimano originale. În caz
contrar, janta și butucul se pot deteriora.
• Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceștia nu trebuie
să aibă fragmente metalice sau alte corpuri străine pe suprafaţa lor.
Astfel de obiecte pot provoca deteriorarea jantei în momentul frânării.
• Nu se recomandă folosirea următorilor saboţi de înaltă performanţă cu
acest produs, din cauza riscului de uzură excesivă a suprafeţelor de
frânare ale jantelor.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
În plus, nu se vor folosi saboţi de frână pentru jantele din carbon sau
pentru cele cu strat ceramic.
• Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200 - 400 kPa
{29 - 58 psi}
• În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse
excesiv. În caz contrar, janta poate fi deteriorată.
(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru
efectuarea reglajelor.)
• Substanţele de reparare a penelor și de prevenire a penelor pot
coroda jantele. De aceea, se vor folosi numai substanţe neutre.
Demontarea
Strângere
Garnitură
Garnitură
Instrucţiuni pentru service
WH-M770
Ax butuc
Cheie hexagonală de 14 mm
Demontarea
Asamblarea
* Aceste valori au numai rol orientativ.
3
2
T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
1
8
T
1
1
T
a
Q
a
r
b
a
1
2
T
a
Q
a
r
ba
9
S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
1
1
T
a
p
a
Q
ba
ar
1
6
T
a
p
a
Q
ar
ba
1
4
T
a
p
a
s
34T
a
p
as
3
0
T
a
p
a
s
2
6
T
a
p
as
2
3
T
a
s
2
0T
a
s
17
T
as
au
11
T
as
a
u
1
3
T
a
s
a
u
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
1
1
T
CS-M770 (as)
CS-M770 (aQ)
Șaibă Distanţier pinioane
Șaibă
Piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare
< Pentru spate >
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT AS Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT DIN Portocaliu
< Pentru faţă >
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW/W SMN03 JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA/A SMN03 AS Portocaliu
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Portocaliu
CP-WH14 CS-M970
CP-WH15 CS-M770
SI-4D70A-002
Lanţ CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Bloc de pinioane CS-M770 / CS-M970
Viteze 9
Număr spiţe Pentru faţă 20 Pentru spate 24
Lăţime jantă 23,3 mm
Dimensiune jantă 26"
Dimensiune anvelope compatibile 26 x 1,5 ~ 2,25
Frâne compatibile Frână pe jantă
1. Spiţa se trece prin șaibă și prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orificiul de pe flanșa butucului și
se strânge piuliţa. În momentul montării, se folosește
opritorul spiţei împiedica rotirea spiţei, după care
se introduce o șurubelniţă sau o unealtă similară în
canelura piuliţei, pentru a o strânge.
3. Se rotește niplul în sensul acelor de ceasornic pentru
a-l înșuruba în orificiul jantei.
Se folosește opritorul spiţei pentru a împiedica rotirea
acesteia.
1
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru spate
800 - 1200 N
Partea dreaptă
(spre pinioane)
Partea stângă
900 - 1350 N 600 - 1000 N
Observaţie:
• La demontarea și montarea garniturii, se va evita îndoirea acesteia.
La montarea garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă
cât mai adânc posibil.
(2)
SI-4D70A-002 -05
  • Page 1 1

Shimano WH-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions