Shimano WH-M970 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Şurub de fixare
corp casetă
Corp casetă
Şaibă corp casetă
Nu se va demonta
garnitura.
Lubrifiant DURA-ACE
(Y-04110000)
Se aplică lubrifi ant
Informaţii generale privind siguranţa
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă
sunt slăbite, se pot desprinde şi pot provoca accidentări grave.
Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe
îndoite sau desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa
jantei. Bicicleta nu se va utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
Roata este destinată ciclismului cross-country. Nu se va utiliza pentru
downhill. În caz contrar, roata se poate îndoi sau deteriora, provocând
accidentarea utilizatorului.
În cazul utilizării incorecte a mecanismului de eliberare rapidă, roata se
poate desprinde de bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de utilizare, se vor citi cu atenţie instrucţiunile de service aplicabile
mecanismului de eliberare rapidă.
Aceste roţi sunt destinate utilizării exclusive împreună cu frâne pe jantă. Nu se
vor utiliza cu frâne cu disc.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot determina răsturnarea
bicicletei, provocând vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Date tehnice
Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea şi
montarea anvelopei, anvelopa sau camera se pot deteriora sau anvelopele pot
face pană şi pot sări de pe jantă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
Apărătoarele de spiţe se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
Observaţie
Dacă roata se înţepeneşte şi rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieşirea
vaselinei.
Cavitatea de pe partea opusă a supapei, pornind de la orificiu, indică uzura
jantei. Dacă această cavitate nu mai este vizibilă, înseamnă că janta a ajuns la
sfârşitul duratei sale de viaţă.
Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii
spiţelor, în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum şi după primii 1,000
km parcurşi.
Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a şterge roata.
Aceştia pot determina exfolierea agentului de etanşare aplicat pe îmbinările
jantei.
Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a şterge roata.
Aceştia pot determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
Dispozitivele reflectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul pentru
informaţii suplimentare.
< Pentru spate >
< Pentru faţă >
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Ansamblul poate fi demontat după cum se arată în
imagine.
Se va aplica periodic vaselină pe piese.
Întreţinerea
Observaţie:
Îndepărtarea şi montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita
îndoirea acesteia.
În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată şi
introdusă cât mai adânc posibil.
Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat pe pivot.
Înlocuirea spiţelor
1. Spiţa se trece prin şaibă şi prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orificiul de pe flanşa butucului şi se
strânge piuliţa. În momentul montării, se foloseşte opritorul
de spiţe pentru a fixa spiţa astfel încât să nu se rotească,
după care se introduce o şurubelniţă sau o unealtă similară
în canelura piuliţei, pentru a o strânge.
3. Se roteşte niplul în sensul acelor de ceasornic pentru a-l
înşuruba în orificiul jantei.
În acest moment, se foloseşte opritorul de spiţe pentru a
împiedica rotirea spiţei.
Observaţie:
Dacă şaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci montarea
şaibei este obligatorie.
Se strânge piuliţa până la marginea filetului.
1
Şaibă
Niplu
Opritor de spiţe
Spiţă
Piuliţă
2
3
<Asamblarea>
Se va folosi instrumentul special (TL-HS23 / 18 mm) pentru
montarea axului butucului şi o cheie hexagonală de 5 mm pentru
strângerea contrapiuliţei, asigurându-se astfel dubla blocare a
mecanismului, conform imaginii.
Cuplu de strângere:
15 - 17 N•m
Montarea pinioanelor HG
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află însemnul
grupului trebuie să fie orientată înspre exterior şi poziţionată
astfel încât părţile late ale proeminenţelor roţii dinţate de pe
fiecare pinion şi partea A (unde lăţimea canelurii este mare) de
pe corpul casetei să fie aliniate.
Canelura are o
singură porţiune
lată.
A
a
c
-
1
4
T
Parte lată
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Distanţier pinioane
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Inel de fixare
Distanţier inel de fixare
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul special
(TL-LR15) pentru a strânge inelul de fixare.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Inel de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Pentru a înlocui pinioanele HG,
se vor folosi instrumentul
special (TL-LR15) şi TL-SR21
pentru a desface inelul de
fixare.
Înlocuirea corpului casetei
Mai întâi, se scoate axul butucului conform procedurii ilustrate.
Secţiunea cu dublă blocare, aflată în partea laterală a casetei, nu poate fi demontată.
Observaţie:
Îndepărtarea şi montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a se evita îndoirea
acesteia.
În momentul montării la loc a garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată şi
introdusă cât mai adânc posibil.
Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat pe pivot.
Ax butuc
(3)
Coroana este în exterior
(2)
Pivot cu capac împotriva prafului
(nu poate fi demontat)
Garnitură
Cuplu de strângere stânga:
15 - 20 N•m
După îndepărtarea axului butucului, se va scoate şurubul de fixare a
corpului casetei (din interiorul casetei) şi se va înlocui corpul casetei.
Observaţie:
În momentul înlocuirii corpului casetei, se înlocuieşte şi şurubul de fi xare a
corpului casetei. Se va lubrifi a fi letul şurubului de fi xare a corpului casetei.
În caz contrar, acesta se poate slăbi sau bloca. Se interzice dezasamblarea
corpului casetei, deoarece acest lucru poate provoca o funcţionare
defectuoasă.
Cuplu de strângere:
45 - 50 N•m
Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri şi şaibe Shimano originale. În caz contrar,
janta şi butucul se pot deteriora.
Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceştia nu trebuie să aibă
fragmente metalice sau alte corpuri străine pe suprafaţa lor. Astfel de obiecte
pot provoca deteriorarea jantei în momentul frânării.
Nu se recomandă folosirea următorilor saboţi de înaltă performanţă cu acest
produs, din cauza riscului de uzură excesivă a suprafeţelor de frânare ale
jantelor.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
În plus, nu se vor folosi saboţi de frână pentru jantele din carbon sau pentru
cele cu strat ceramic.
Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200-400 kPa {29-58 psi}.
În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse excesiv. În caz
contrar, janta se poate deteriora. (Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor
autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
Cheie hexagonală de 5 mm
(1)
Cheie de 17 mm
Demontarea
Demontarea
Cheie hexagonală de 5 mm
TL-HS23
Strângere
Garnitură
Garnitură
Pivot cu capac împotriva prafului Pivot cu capac împotriva prafului
Instrucţiuni pentru service SI-4CM0A-001
WH-M970
Roată
Ax butuc
Cheie hexagonală de 14 mm
Demontarea
Asamblarea
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
Pentru faţă Pentru spate
* Aceste valori au numai rol orientativ.
ATENŢIE
AVERTISMENT
ATENŢIE
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW/W SMN03 JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA/A SMN03 AS Portocaliu
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Portocaliu
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT
JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT
AS Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT
DIN Portocaliu
CP-WH14 CS-M960 (11 - 34T), CS-M960 (12 - 34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11 - 32T)
Lanţ CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Pinion tip casetă CS-M970
Viteze 9
Număr spiţe Pentru faţă 20 Pentru spate 24
Lăţime jantă 23,3 mm
Dimensiune jantă 26”
Dimensiune anvelope compatibile 26 x 1,5 ~ 2,25
Frâne compatibile Frână pe jantă
Valoarea tensiunii spiţelor
Pentru faţă Pentru spate
800 - 1200 N
Partea dreaptă (pinion) Partea stângă
900 - 1350 N 600 - 1000 N
rum_280404_4CM0A_001.indd 1
rum_280404_4CM0A_001.indd 1
19-05-2008 14:26:30
19-05-2008 14:26:30
  • Page 1 1

Shimano WH-M970 Service Instructions

Tip
Service Instructions