Dell OptiPlex 760 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Calculator mini tower
Calculator desktop
Calculator de dimensiuni mici
Calculator de dimensiuni foarte mici
ÎnapoilaCuprins
Funcţii avansate
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Control al tehnologiei LegacySelect
Controlul tehnologiei LegacySelect oferăsoluţii legacy-full, legacy-reduced sau legacy-free pe baza platformelor comune, a imaginilor de unitate de hard-disc şi
a procedurilor de asistenţă. Controlul este asigurat către administrator prin intermediul configurăriisistemului,DellOpenManage™ITAssistantsauintegrării
Dell personalizate din fabrică.
LegacySelect permite administratorilor săactiveze sau sădezactiveze electronic dispozitivele media care includ conectori seriali şi prin USB, un conector
paralel, o unitate floppy, sloturi PCI şi un mouse PS/2. Conectorii şi dispozitivele media care sunt dezactivate, fac disponibile resursele. Trebuie săreporniţi
calculatorul pentru ca modificările săfie activate.
Flexibilitate
DASH
DASH (Arhitecturăde desktop şi mobilăpentru echipamentele hardware ale sistemului) este o iniţiativăde administrare Desktop Management Task Force
(DMTF) care standardizeazăinterfeţele de flexibilitate pentru echipamentele hardware mobile şi desktop. Obiectivul arhitecturii DASH este de activa
administrarea de la distanţăa resurselor de calcul desktop şimobileîntr-un mod standard independent de starea de operare. Calculatorul dumneavoastră
este compatibil cu versiunile anterioare ale iniţiativei DASH, inclusiv următoarele profiluri administrative:
l Base Desktop Mobile (Profil mobil desktop de bază)
l Administrarea stării de alimentare
l Controlul iniţializării
l CPU
l Memoria de sistem
l Ventilator
l Sursa de alimentare
l Senzor
l Activ corporal
l Inventar de program software
Active Management Technology (Tehnologie management activ)
Intel Active Management Technology (iAMT) asigurăo funcţii sigure de administrare a sistemelor care reduc costurile de IT şi permit o descoperire, utilizare şi
protecţiemaibuneaactiveledecalcullegateînreţea. Cu iAMT, calculatoarele pot fi administrate indiferent dacăsunt pornite sau nu, sau dacăsistemul de
operare este suspendat.
Principalele avantaje ale iAMT sunt:
l Număr redus de vizite la desktop
l Automatizarea mai multor funcţii de administrare prin intermediul activării programului software pentru consola de administrare a sistemelor
l Nivelîmbunătăţit de securitate
Funcţii iAMT
Control al tehnologiei LegacySelect
Flexibilitate
Securitatea fizică
Modul platformăacreditată(TPM)
Programul software pentru administrarea securităţii
Programul software de urmărire a calculatorului
Despre smart card-uri şi dispozitivele de citit amprente
Tehnologia Hyperthreading şi Multi-Core
Gestionarea alimentării pentru Windows XP şi Windows Vista
NOTĂ: Dacăaţi ales săutilizaţi "Nici unul" (fărăflexibilitate) sau ASF, nu veţi putea beneficia de funcţiile şi profilurile DASH.
NOTĂ: iAMT poate fi configurat cu ajutorul Dell Client Manager (DCM) 2.1.1 sau a unei versiuni mai recente. Pentru informaţii complete asupra modului de
configurare a iAMT, consultaţi documentaţia Dell Client Manager 2.1.1 (sau o versiune mai recentă)la adresa www.dell.com\openmanage. Pentru mai
multe informaţii despre implementarea iAMT de la Dell, consultaţi Ghidul administratorului pentru gestionarea sistemelor client disponibil pe site-ul web de
asistenţăDell la adresa support.dell.com.
Funcţionalitate de bază
l Capacitatea de a descoperi, urmări şiinventariaactiveînprezenţa sau absenţa sistemelor de operare. Calculatorul trebuie săaibăcablul de alimentare
conectat şi trebuie săfie conectat la reţea.
l Capacitatea de a porni şi opri calculatorul de la distanţă, oricare ar fi starea sistemului de operare.
Funcţionalitate avansată
l Capacitatea de a efectua remedieri de la distanţăa problemelor (1-la-1) prin intermediul redirecţionării consolei pe bazăde text (Serial-over-LAN) şi a
redirecţionării IDE.
l Securitateîmbunătăţităprin prezenţa agentului (permite detectarea agenţilorînlăturaţi) şi control de acces la reţea(întrerupător) şi control al versiunii
programului software
Calculatorul dumneavoastrăajutăladepanareaiAMTasigurândurmătoarele mesaje de eroare referitoare la iAMT:
Administrareînafarabenzii
Termenul"înafarabenzii"sereferălacapacitateadeaadministracalculatorulînabsenţaunuisistemdeoperaresaucuunsistemdeoperareîntr-o stare care
nu poate fi utilizată, sau cu calculatorul stins. Singura cerinţăpentru administrarea unui asemenea calculator este activarea capacităţii AMT şi cuplarea unui
cablu de reţeaînadaptoruldereţea integrat.
Accesarea configurării iAMT
Interfaţa Management Engine BIOS Extension (MEBx) de la Intel controleazăfuncţiile iAMT şi opţiunile de configurare pentru calculatorul dumneavoastră. MEBx
este utilizatăpentru:
l Pornirea sau oprirea iAMT
l Setarea modurilor iAMT
l Setarea modurilor de configurare iAMT
Pentru a vizualiza ecranul de configurare MEBx, apăsaţi <Ctrl><p>întimpulprocesuluideiniţializare al calculatorului dumneavoastrăatuncicândîlporniţi.
Parola dumneavoastrăMEBx implicităeste admin.
Oprirea iAMT
iAMTesteactivatînmodimplicitînfirmware-ul Management Engine (ME). Cu toate acestea, puteţi alege sădezactivaţi funcţia iAMT.
Pentru a dezactiva iAMT:
1. Apăsaţi <Ctrl-P> pentru a accesa configurarea MEBx şi introduceţi parola dumneavoastră.
2. Selectaţi Intel
®
ME Configuration (Configurare Intel ME)® Intel ME Features Control (Control al funcţiilor Intel ME)® Manageability Feature
Selection (Selectare a funcţiei de flexibilitate)
3. Selectaţi None (Nici unul).
4. Selectaţi de douăori Return to Previous Menu (Revenire la meniul anterior).
Modificările sunt aplicate şi calculatorul reporneşte.
NOTĂ: Sunt necesare opţiuni de achiziţionare şi programe de management suplimentare pentru unele dintre următoarele funcţii.
Descriere
SERVICE_MODE jumper: The service mode jumper is installed (Punct de
Do not populate the SERVICE_MODE jumper. (Nu populaţi punctul de
scurtcircuitare al Modului de service) AMT nu va funcţiona corespunzător. Doar
producţia va utiliza acest punct de scurcircuitare.
Imposibil de lansat ME. Funcţionalitatea AMT este deterioratăatuncicândnu
este populat DIMM1.
NOTĂ: Alimentarea este furnizatăla DIMM-uri chiar şiatuncicândcalculatorulesteoprit.
NOTĂ: Pentru a efectua modificări asupra setărilor pentru configurare, parola MEBx implicitătrebuie săfie schimbată.
Aprovizionare USB
iAMT poate fi aprovizionat cu ajutorul unui flash USB şi a Dell Client Manager. Flash-ul USB trebuie să:
l Fie formatat cu ajutorul sistemului de fişiere FAT16 fărăfişiere de sistem
l Conţinădoar fişierul setup.bin
Pentru a aproviziona AMT cu ajutorul unui flash USB, cuplaţi flash-ulUSBîntr-unportUSBînaintedeaefectuainiţializarea.ÎntimpulPOST,BIOSafişeazăun
mesaj care anunţăfaptul căeste aprovizionat calculatorul.
Alert Standard Format (Format standard de alertă)
Alert Standard Format (ASF - Format standard de alertă) este un standard de administrare DMTF care specificătehnicile de avertizare "anterior sistemului de
operare" sau "sistem de operare-absent". Standardul este conceput pentru a genera o avertizare asupra condiţiilor potenţiale de securitate şi eroare atunci
cândsistemuldeoperareseaflăînmodulinactivsaucalculatorulesteoprit.ASFesteconceputpentruaînlocuitehnicileanterioaredeavertizaresistemde
operare-absent.
Calculatorul dumneavoastrăeste compatibil cu următoarele avertizări şi capacităţi de la distanţăASF versiunile 1.03 şi 2.0:
ASF permite mesajelor Remote Management and Control Protocol (RMCP) săfieschimbateîntreoconsolăde administrare de la distanţăşi un calculator client
care se aflăîntr-o stare "anterior sistemului de operare" sau "sistem de operare-absent". Mesajele RMCP pot fi expediate pentru a da instrucţiuni unui
calculator client săpornească, săse opreascăsau sărepornească.
Pentru informaţii suplimentarea ASF a Dell, consultaţi Ghidul de utilizare ASF şi Ghidul administratorului ASF, care sunt disponibile pe site-ul web de asistenţăDell
la adresa support.dell.com.
AplicaţiileDellOpenManage™
Puteţi administra calculatorul dumneavoastrăprin intermediul IT Assistant şi Dell OpenManage Client Instrumentation (OMCI).
IT Assistant configurează, administreazăşi monitorizeazăcalculatoarele şi celelalte dispozitive din cadrul unei reţele corporative. IT Assistant administrează
activele, configuraţiile, evenimentele (alertele) şisecuritateapentrucalculatoareleechipatecuprogramesoftwaredeadministrarestandardîncadrul
industriei. Acesta este compatibil cu instrumentaţia care este conformăcu standardele SNMP şi CIM din industrie.
Pentru informaţii despre IT Assistant, consultaţi Ghidul de utilizare al Dell OpenManage IT Assistant, disponibil pe site-ul web de asistenţăDell la adresa
support.dell.com.
Dell OpenManage Client Instrumentation este un program software care permite efectuarea următoarelor acţiuni de către programele de administrare de la
distanţă, cum ar fi IT Assistant:
l Accesarea informaţiilor legate de calculatorul dumneavoastră, cum ar fi, numărul de procesoare şi sistemul de operare care rulează.
l Monitorizarea stării calculatorului dumneavoastră, cum ar fi, ascultarea avertismentele privind temperatura de la senzorii de temperaturăsau
avertismentele privind defectarea unităţii de hard-disc provenite de la dispozitivele de stocare.
Un calculator care are configurat Dell OpenManage Client Instrumentation pe o reţea care utilizeazăIT Assistant este un calculator administrat. Pentru
informaţii despre Dell OpenManage Client Instrumentation, consultaţi Ghidul de utilizare a Dell OpenManage Client Instrumentation, disponibil pe site-ul web de
asistenţăDell la adresa support.dell.com.
Dell Client Manager (DCM)
NOTĂ: Flash-ul nu trebuie săpatăfi folosit pentru iniţializare.
Alertă
Descriere
Chassis: Chassis Intrusion - Physical Security Violation/Chassis Intrusion -
Physical Security Violation Event Cleared
Carcasa calculatorului, cu funcţia de intruziune a carcasei (opţională
pentru unele calculatoare) instalatăşi activată, a fost deschisăsau a
fost anulatăalerta de intruziune a carcasei.
CPU: Emergency Shutdown Event (Eveniment de oprire de urgenţă)
Temperatura procesorului este prea ridicatăşi funcţionarea sursei
de alimentare a fost oprită.
Cooling Device: Generic Critical Fan Failure/Generic Critical Fan Failure
Cleared (Dispozitiv de răcire: defect critic generic al ventilatorului /
defect critic generic al ventilatorului remediat)
Turaţiaventilatorului(rot/min)esteînafaralimitelorsauafost
rezolvatăproblema turaţiei ventilatorului (rot/min).
Temperature: Generic Critical Temperature Problem/Generic Critical Temperature
Problem Cleared (Temperatură: Problemăde temperaturăcriticăgenerică/
Problemăde temperaturăcriticăgenericărezolvată)
Temperaturacalculatoruluiesteînafaralimitelorsauafostrezolvată
problema temperaturii calculatorului.
Battery Low (Baterie consumată)
Bateria calculatorului a atins o tensiune de 2,2 V sau mai mică.
NOTĂ: Sunt disponibile aplicaţiileDellOpenManage™şiDell™ClientManager(DCM)pentrucalculatoruldumneavoastrăpentru a satisface nevoie privind
administrarea ale sistemului dumneavoastră. Consultaţi Dell Client Manager (DCM) pentru informaţii despre DCM.
NOTĂ: Sunt disponibile ambele aplicaţiiDell™ClientManager(DCM)sauDellOpenManage™pentrucalculatoruldumneavoastră, pentru a satisface
nevoie privind administrarea ale sistemului dumneavoastră. Consultaţi AplicaţiileDellOpenManage™ pentru informaţii despre produsele Dell
OpenManage.
Consola Dell Client Manager (DCM)
Consola Dell Client Manager (DCM) văpermite săconfiguraţi, administraţi şi sămonitorizaţi calculatoarele Dell dintr-o reţea corporativăprin intermediul unei
interfeţe GUI simple. Prin intermediul consolei DCM, puteţi administra active, configuraţii, evenimente (avertismente), starea şi securitatea pentru
calculatoareleechipatecuprogramelesoftwaredeadministrarestandardîncadrulindustriei.Pentruinformaţii despre standardele acceptate de către DCM,
consultaţi www.altiris.com.
Pentru informaţii despre consola DCM, consultaţi www.altiris.com sau site-ul web de asistenţăDell la adresa support.dell.com.
Consola DCM văpermite:
l Accesarea informaţiilor legate de calculatorul dumneavoastră, cum ar fi, numărul de procesoare şi sistemul de operare care rulează.
l Monitorizarea stării calculatorului dumneavoastră, cum ar fi, ascultarea avertismentele privind temperatura de la senzorii de temperaturăsau
avertismentele privind defectarea unităţii de hard-disc provenite de la dispozitivele de stocare.
l Modificaţi starea calculatorului dumneavoastrăactualizândBIOS-ulacestuia,configurândsetările de BIOS sau oprindu-i funcţionarea de la distanţă.
Cu Dell Client Manager instalat pe o consolăşi programul său software de client instalat pe calculatoarele client, aveţi un calculator administrat. Pentru
informaţii despre DCM, consultaţi site-ul web de asistenţăDell la adresa support.dell.com.
Securitatea fizică
Detectarea de intruziune a carcasei
Aceastăfuncţie (opţionalăpe unele calculatoare), dacăeste instalatăşi activată, detecteazăfaptul căa fost deschisăcarcasa şiîlavertizeazăpe utilizator.
Pentru a schimba setarea Chassis Intrusion (Intruziune carcasă):
1. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
2. Selectaţi Security (Securitate)® Chassis Intrusion (Intruziune carcasă)
3. Executaţi clic pentru a selecta o setare de opţiune.
4. Părăsiţi fereastra şi salvaţi configurarea sistemului.
Option Settings (Setări opţiuni)
l On (Activat) - Dacăeste deschis capacul calculatorului, setarea se schimbăînDetected (Detectat) şi este afişat următorulmesajdeavertismentîn
timpul rutinei de iniţializare la următoarea pornire a calculatorului:
Alertã!Capaculafostîndepãrtatanterior.
Pentru a reseta setarea Detected (Detectat),
a. Intraţiînconfigurareasistemului(consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Selectaţi Security (Securitate)® Chassis Intrusion (Intruziune carcasă), dupăcare selectaţi opţiunea Clear Intrusion Warning (Ştergere
avertisment de intruziune) pentru a reseta detectorul de intruziune a carcasei. SchimbaţisetareaînOn (Pornit), On-Silent (Pornit-silenţios) sau
Disabled (Dezactivat).
c. Salvaţi setările dumneavoastrăBIOS şi părăsiţi fereastra de configurare a sistemului.
l On-Silent (Pornit-silenţios) (setarea implicită) - Dacăeste deschis capacul calculatorului, setarea se schimbăînDetected (Detectat). Nu este afişat
niciunmesajdeavertizareîntimpulsecvenţei de iniţializare la următoarea pornire a calculatorului.
l Off (Dezactivat) - Nu este activatămonitorizarea intruziunii şi nu este afişat niciun mesaj.
Inelul de lacăt şi slotul cablului de securitate
Utilizaţi una dintre următoarele metode pentru a văasigura calculatorul:
l Utilizaţi un lacăt simplu sau un lacăt şi cablul de siguranţăprins cu inelul de lacăt.
Un simplu lacătîmpiedicădeschiderea calculatorului.
NOTĂ: Atuncicândesteactivatăparola de administrator, trebuie săcunoaşteţiparoladeadministratorînaintedeaputearesetasetareaChassis
Intrusion (Intruziune carcasă).
NOTĂ: Setarea implicităeste On-Silent (Pornit-silenţios).
Un cablu de siguranţăprinsînjurulunuiobiectfixesteutilizatîmpreunăcu un lacătpentruaîmpiedicadeplasareaneautorizatăa calculatorului.
l Montaţiundispozitivantifurtdisponibilîncomerţde slotul cablului de siguranţăaflatînparteasuperioarăa calculatorului.
De obicei, dispozitivele antifurt includ un segment de cablu din metal răsucit cu un dispozitiv de blocare şi o cheie anexate. Documentaţia care este
livratăîmpreunăcu dispozitivul, conţine instrucţiuni pentru instalarea acestuia.
Modul platformăacreditată(TPM)
TPM este o funcţie de securitate pe bazăde echipamente hardware care poate fi utilizatăpentru a crea şi administra coduri de codificare generate de
calculator.Atuncicândestecombinatcuunprogramsoftwaredesecuritate,TPMextindereţeaua existentăşi nivelul de securitate al calculatorului prin
activarea funcţiilor precum capacitatea de protecţie a fişierelor şi corespondenţăe-mail protejată. Funcţia TPM este activatăcu ajutorul unei opţiuni de
configurare a sistemului.
Activarea funcţiei TPM
1. Activarea programului software TPM:
a. Intraţiînconfigurareasistemului(consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Selectaţi Security (Securitate)® TPM Security (Securitate TPM) şi apăsaţi <Enter>.
c. ÎncadrulTPM Security (Securitate TPM), selectaţi On (Activat).
d. Salvaţi şi părăsiţi programul de configurare a sistemului.
2. Activarea programului de configurare TPM:
a. Intraţiînconfigurareasistemului(consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Selectaţi Security (Securitate)® TPM Activation (Activare TPM) şi apăsaţi <Enter>.
c. ÎncadrulTPM Activation (Activare TPM), selectaţi Activate (Activare) şi apăsaţi <Enter>.
d. Dupăfinalizarea acestui proces, calculatorul fie reporneşte automat, fie văsolicităsăefectuaţi repornirea.
Programul software pentru administrarea securităţii
Programul software pentru administrarea securităţii este creat pentru a utiliza patru funcţii diferite pentru a văajuta săvăprotejaţi calculatorul:
l Administrarea accesări calculatorului
l Autentificarea anterioarăiniţializării (cu ajutorul unui dispozitiv pentru citirea amprentelor, smart card sau parolă)
l Codificare
NOTĂ: Pe calculatorul cu factor de formăfoarte mic, slotul cablului de siguranţăse aflăînparteadinspateacalculatorului(pentrumaimulte
informaţii, consultaţi Ghid de configurare şi referinţărapidă careestelivratîmpreunăcu calculatorul dumneavoastră).
NOTĂ: Înaintedeaachiziţiona un dispozitiv antifurt, asiguraţi-văcăacesta este compatibil cu slotul cablului de securitate de pe calculatorul
dumneavoastră.
NOTĂ: CalculatoarelelivrateînChinanusuntechipatecuTPM.
NOTĂ: Funcţia TPM este compatibilăcu codificarea doar dacăsistemul de operare este compatibil cu TPM. Pentru mai multe informaţii, consultaţi
documentaţia programului software TPM şi fişierele de asistenţăcareînsoţesc programul software.
AVERTISMENT: Pentru a proteja datele dumneavoastrăTPM şi coduri de codificare, urmaţi procedurile privind crearea copiilor de siguranţădin
secţiunea Archive and Restore (Arhivare şi restabilire) a fişierului de asistenţăEMBASSYSecurityCenter(CentrudesecuritateEMBASSY).În
cazulîncareacestecopiidesiguranţăsunt incomplete, pierdute sau deteriorate, Dell nu văva putea ajuta sărecuperaţi datele codificate.
NOTĂ: Trebuie săactivaţi o singurădatăTPM.
l Administrarea informaţiilor confidenţiale
Pentru informaţii despre modul de utilizare al programului software şi despre diferitele funcţii de securitate, consultaţi Ghidul de iniţiere pentru programul
software:
Executaţi clic pe Start® All Programs (Toate programele)® Wave Systems Corp® Getting Started Guide (Ghid de iniţiere).
Programul software de urmărire a calculatorului
Programul software de urmărire a calculatorului văpoate permite sălocalizaţi calculatorul dumneavoastră, încazulîncareacestaestepierdudsaufurat.
Programul software este opţional şi poate fi achiziţionatatuncicândvăcomandaţicalculatorulDell™,sauputeţi contacta reprezentantul dumneavoastrăde
vânzări Dell pentru informaţii despre aceastăfuncţie de securitate.
Despre smart card-uri şi dispozitivele de citit amprente
Smart card-urilesuntdispozitiveînformăde card de credit care conţin circuite integrate interne. Suprafaţa superioarăa smart card-ului conţine, de obicei, un
procesor integrat montat sub suportul de contact din aur. Combinaţia de circuite integrate de mici dimensiuni fac din smart card-uri instrumente valoroase
pentru securitate, stocarea de date şi programele speciale. Utilizarea smart-card-urilorpoateîmbunătăţi securitatea sistemului prin combinarea a ceva ce are
un utilizator (smart card) cu ceva ce doar utilizatorul ar trebui săştie (un PIN) pentru a asigura o autentificare mai sigurăautilizatoruluidecâtnumaicuparola.
Cititoruldeamprenteesteundispozitivpecareîlputeţi utiliza pentru a văajuta săpăstraţi siguranţa calculatorului dumneavoastrăDell™.Cititorulesteun
senzor de bandăamplasat pe un dispozitiv periferic pentru calculatorul dumneavoastră. Atuncicândglisaţi degetul pe suprafaţa cititorului, acesta utilizează
amprenta dumneavoastrăunicăpentru a autentifica identitatea dumneavoastrăde utilizator.
Tehnologia Hyperthreading şi Multi-Core
Hyperthreading este o tehnologie Intel care poate spori performanţele generale ale calculatorului permiţândunuiprocesorfizicsăfuncţioneze ca şi două
procesoare logice, capabile săefectueze simultan anumite sarcini. Procesoarele multi-core conţin douăsau mai multe unităţidecalculfiziceîninteriorulunui
singur grup CPU, sporind, prin urmare, eficienţa de calcul şi capacitatea de a executa simultan mai multe activităţi. Intel a implementat aceastătehnologieîn
cadrul procesoarelor sale Dual-Core şi Quad-Core. Aceste procesoare au douăşi, respectiv, patru unităţi de calcul. Este recomandatăutilizarea Microsoft
Windows XP Service Pack 1 (SP1) sau a unei versiuni superioare sau sistemele de operare Windows Vista, care sunt optimizate pentru a profita de aceste
tehnologii.
Întimpcenumeroaseprogramepotbeneficiadetehnologiilehyperthreadingşi multi-core, este posibil ca unele programe sănu fie optimizate pentru acestea
şi pot necesita o actualizare de la producătorul programului software. Contactaţi producătorul programului software pentru actualizări şi informaţii despre
utilizarea tehnologiilor hyperthreading sau multi-coreîmpreunăcu programele dumneavoastrăsoftware. Pentru a stabili dacăunitatea dumneavoastrăde
calcul utilizeazătehnologia hyperthreading, verificaţi opţiunea de configurare a sistemului pentru hyperthreading (consultaţi System Setup (Configurare
sistem)).
Gestionarea alimentării pentru Windows XP şi Windows Vista
OpţiuniînWindowsXP
Funcţiile de gestionare a alimentării Microsoft Windows XP pot reduce cantitatea de electricitate pe care o utilizeazăcalculatorul dumneavoastrăatuncicând
acesta este pornit şinuîlutilizaţi. Puteţi reduce alimentare doar pentru monitor sau unitatea de hard-disc, sau puteţi utiliza modul stand-by sau modul de
hibernarepentruareducealimentarealaîntregulcalculator.Atuncicândcalculatoruliesedintr-un mod de economisire a alimentării, acesta revine la starea de
funcţionare anterioarăactivării modului.
Mod Stand-by
Modul stand-by economiseşte curentul electric prin oprirea funcţionării afişajului şi a unităţii de hard-disc dupăo perioadăde timp stabilităînprealabil,
cunoscutăsub denumirea de limitădetimp.Atuncicândcalculatoruliesedinmodulstand-by, acesta revine la starea de funcţionare anterioarăactivării modului
stand-by.
NOTĂ: Este posibil ca programul software de urmărire a calculatorului sănufiedisponibileînanumiteţări.
NOTĂ: Dacăprogramul software de urmărireacalculatoruluiîmpreunăcu calculatorul dumneavoastrăsunt pierdute sau furate, trebuie săcontactaţi
compania care asigurăserviciul de urmărire pentru a raporta calculatorul lipsă.
NOTĂ: Funcţiile de card inteligent sau de cititor de amprente s-ar putea sănu fie disponibile pe calculatorul dumneavoastră.
NOTĂ: Windows XP Professional include funcţii de securitate şideconectareînreţeacarenusuntdisponibileîncadrulWindowsXPHomeEdition.Atunci
cânduncalculatorcuWindowsXPProfessionalesteconectatlaoreţea, sunt afişate diferite opţiuni legate de securitate şiconectareînreţeaîncadrul
anumitor ferestre.
NOTĂ: Procedurile pentru a activa modurile de stand-by şidehibernarepotdiferiînfuncţie de sistemul dumneavoastrăde operare.
AVERTISMENT: Încazulîncarealimentareacalculatoruluicucurentelectricesteîntreruptăîntimpulmoduluistand-by, acesta ar putea pierde
date.
Pentru a seta activarea modulului stand-by dupăo perioadădefinităde inactivitate:
1. Executaţi clic pe Start® Control Panel (Panou de comandă)® Pick a category (Alegeţi o categorie)® Performance and Maintenance (Performanţe şi
întreţinere).
2. Încadrulsau alegeţi o pictogramăde Control Panel (Panou de comandă) , executaţi clic pe Power Options (Opţiuni privind alimentarea).
Pentru a activa imediat modul stand-by fărăo perioadăde inactivitate, executaţi clic pe Start ® Turn Off Computer (Oprire calculator)® Stand by (Stand-
by).
Pentru a părăsi modul stand-by, apăsaţi o tastăde pe tastaturăsau deplasaţi mouse-ul.
Mod Hibernate
Modul de hibernare conservăenergiaprincopiereadatelordesistemîntr-o zonărezervatăde pe unitatea de hard-disc, dupăcare opriţi complet calculatorul.
Atuncicândcalculatorulpărăseşte modul de hibernare, desktop-ulesterestabilitînstareaîncareafost înaintedeaintraînmoduldehibernare.
Pentru a activa modul de hibernare:
1. Executaţi clic pe Start® Control Panel (Panou de comandă)® Pick a category (Alegeţi o categorie)® Performance and Maintenance (Performanţe şi
întreţinere).
2. Încadrulsau alegeţi o pictogramăde Control Panel (Panou de comandă) , executaţi clic pe Power Options (Opţiuni privind alimentarea).
3. Definiţi setările dumneavoastrădehibernareîntabulatorul Power Schemes (Scheme de alimentare), tabulatorul Advanced (Opţiuni avansate) şi
tabulatorul Hibernate (Hibernare).
Pentru a ieşi din modul hibernare, apăsaţi butonul de alimentare. Calculatorul s-ar putea săaibănevoie de timp pentru a ieşi din modul hibernare. Din cauza
faptului cătastatura şi mouse-ul nu funcţioneazăînmoduldehibernare,apăsarea unei taste de pe tastaturăsau deplasarea mouse-ului nu dezactivează
starea de hibernare a calculatorului.
Deoarece modul de hibernare necesităun fişier special de pe unitatea dumneavoastrăde hard-disc cu suficient spaţiupediscpentruaînmagazinaconţinutul
memoriei de calculator, Dell creeazăun fişier cu dimensiuni corespunzătoarepentrumoduldehibernareînaintedealivracalculatorulcătre dumneavoastră.
Dacăunitatea de hard-disc a calculatorului dumneavoastrădevine deteriorată, Windows XP creeazădinnou,înmodautomat,fişierul de hibernare.
Power Options Properties (Proprietăţi ale opţiunilor privind alimentarea)
Definiţi setările modului dumneavoastrăde stand-by, setările modului de hibernare şi alte setăriprivindalimentareaînfereastraPower Options Properties
(Proprietăţi ale opţiunilor privind alimentarea). Pentru a accesa fereastra Power Options Properties (Proprietăţi ale opţiunilor privind alimentarea):
1. Executaţi clic pe Start® Control Panel (Panou de comandă)® Pick a category (Alegeţi o categorie)® Performance and Maintenance (Performanţe şi
întreţinere).
2. Încadrulsau alegeţi o pictogramăde Control Panel (Panou de comandă) , executaţi clic pe Power Options (Opţiuni privind alimentarea).
3. Definiţi setările dumneavoastrăprivindalimentareaîntabulatorulPower Schemes (Scheme de alimentare), tabulatorul Advanced (Opţiuni avansate) şi
tabulatorul Hibernate (Hibernare), dupăcumsuntdescriseînsecţiunile următoare.
Tabulator Power Schemes (Scheme de alimentare)
Fiecare setare de alimentare standard este denumităschemă. Dacădoriţi săselectaţiunadintreschemelestandardWindowsinstalateîncalculatorul
dumneavoastră, alegeţi o schemădin meniul derulant Power schemes (Scheme de alimentare). Setările pentru fiecare schemăsunt afişateîncâmpurilede
sub denumirea schemei. Fiecare schemăare setări diferite pentru pornirea modului stand-by, a modul de hibernare, oprirea funcţionării monitorului şi oprirea
funcţionării unităţii de hard-disc.
Meniul derulant Power schemes (Scheme de alimentare) afişeazăurmătoarele scheme:
l Always On (Activatăpermanent)(implicită) - Dacădoriţi săutilizaţi calculatorul fărăa economisi energia electrică.
l Home/Office Desk (Acasă/Birou)- Dacădoriţi funcţionarea calculatorului dumneavoastrăde acasăsau de la birou o economisire redusăa energiei.
l Portable/Laptop (Portabil/Laptop)- Încazulîncarecalculatoruldumneavoastrăesteunulportabilpecareîlutilizaţi pentru călătorii.
l Presentation (Prezentare) - Dacădoriţi funcţionarea fărăîntrerupereacalculatoruluidumneavoastră(fărăa utiliza economisirea energiei).
l Minimal Power Management (Administrare minimăa energiei) - Dacădoriţi funcţionarea calculatorului dumneavoastrăcu o economisire minimăa
curentului electric.
l Max Battery (Nivel maxim al bateriei)- Încazulîncarecalculatoruldumneavoastrăeste portabil şi funcţioneazăpe baza bateriilor pentru perioade
îndelungatedetimp.
Dacădoriţi săschimbaţi setările implicite pentru o schemă, executaţiclicpemeniulderulantdincâmpurileTurn off monitor (Oprire monitor), Turn off hard
AVERTISMENT: Dacăsetaţi limita de timp a unităţii de hard-discînaintedeaceamonitorului,calculatoruldumneavoastrăva apărea ca şi cum ar
fi blocat. Pentru recuperare, apăsaţi pe orice tastăde pe tastaturăsau executaţi un clic de mouse. Pentru a evita aceastăproblemă, setaţi
întotdeaunalimitadetimpamonitoruluiînainteadeceaaunităţii de hard-disc.
disks (Oprire unităţi de hard-disc), System stand by (Stand-by sistem) sau System hibernates (Hibernare sistem), dupăcare selectaţi o limităde timp din lista
afişată. Schimbarealimiteidetimppentruuncâmpdeschemăare drept rezultat schimbarea permanentăa setărilor implicite pentru acea schemă, cu excepţia
cazurilorîncareexecutaţi clic pe Save As (Salvare ca şi) şi introduceţi o nouădenumire pentru schema modificată.
Tabulatorul Advanced (Opţiuni avansate)
Tabulatorul Advanced (Opţiuni avansate) văpermite să:
l Amplasaţi pictograma opţiunilor privind alimentarea înbaradesarciniaWindowspentruoaccesarerapidă.
l Setaţi calculatorul pentru a văsolicitaparolaWindowsînaintedepărăsirea modului stand-by sau a modului de hibernare de către calculatorul
dumneavoastră.
l Programaţi butonul de alimentare pentru a activa modul stand-by, activaţi modul de hibernare sau opriţi funcţionarea calculatorului.
Pentru a programa aceste funcţii, executaţi clic pe o opţiune din meniul derulant corespunzător, dupăcare executaţi clic pe OK.
Tabulatorul Hibernate (Hibernare)
Tabulatorul Hibernate (Hibernare) văpermite săactivaţi modul de hibernare. Dacădoriţi săutilizaţi setăriledehibernareastfelcumsuntdefiniteacesteaîn
tabulatorul Power Schemes (Scheme de alimentare), executaţi clic pe caseta de validare Enable hibernate support (Activare asistenţăde hibernare) din
tabulatorul Hibernate (Hibernare).
Pentru mai multe informaţii despre opţiunile gestionării alimentării:
1. Executaţi clic pe Start® Help and Support (Ajutor şi asistenţă)® Performance and maintenance (Performanţe şiîntreţinere).
2. ÎnfereastraPerformance and maintenance (Performanţe şiîntreţinere), executaţi clic pe Conserving power on your computer (Economisirea energiei
încadrulcalculatoruluidumneavoastră).
OpţiuniînWindowsVista
Funcţiile de gestionare a alimentării Microsoft Vista pot reduce cantitatea de electricitate pe care o utilizeazăcalculatorul dumneavoastrăatuncicândacesta
este pornit şinuîlutilizaţi. Puteţi reduce alimentare doar pentru monitor sau unitatea de hard-disc, sau puteţi utiliza modul de inactivitate sau modul de
hibernarepentruareducealimentarealaîntregulcalculator.Atuncicândcalculatoruliesedintr-un mod de economisire a alimentării, acesta revine la starea de
funcţionare anterioarăactivării modului.
Modul de inactivitate
Modul de inactivitate reduce consumul de energie prin oprirea afişajului şi a unităţii de hard-disc dupăo perioadăpredeterminatăde inactivitate (o limităde
timp).Atuncicândcalculatorulpărăseşte modul de inactivitate, acesta revine la aceeaşi stare de funcţionareîncareeraînaintesăintreînmodulde
inactivitate.
PentruaaccesamoduldeinactivitateînWindowsVista,executaţi clic pe Start , executaţi clic pe săgeata din colţul dreapta jos al meniului Start, dupăcare
executaţi clic pe Sleep (Inactivitate).
Pentru a părăsi modul de inactivitate, apăsaţi o tastăde pe tastaturăsau deplasaţi mouse-ul.
Mod Hibernate
Modul de hibernare conservăenergiaprincopiereadatelordesistemîntr-o zonărezervatăde pe unitatea de hard-disc, dupăcare opriţi complet calculatorul.
Atuncicândcalculatorulpărăseşte modul hibernare, acesta revine la aceeaşi stare de funcţionareîncareeraînaintesăintreînmoduldehibernare.
PentruaaccesamanualmoduldehibernareînWindowsVista,executaţi clic pe Start , executaţi clic pe săgeata din colţul dreapta jos al meniului Start,
dupăcare executaţi clic pe Hibernate (Hibernare).
Configurarea setărilor gestionării alimentării
Puteţi utiliza Windows Power Options Properties (Proprietăţi ale opţiunilor privind alimentarea Windows) pentru a configura setările de gestionare a alimentării
din calculatorul dumneavoastră.
Pentru a accesa Power Options Properties (Proprietăţi ale opţiunilor privind alimentarea), executaţi clic pe Start ® Control Panel (Panou de comandă) ®
System and Maintenance (Sistem şiîntreţinere)® Power Options (Opţiuni privind alimentarea).
ÎnapoilaCuprins
ÎnapoilaCuprins
Batterie
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Remontarea bateriei
O baterie rotundămenţine informaţiile privind configuraţia, data şioracalculatorului.Bateriapoateduracâţiva ani.
Este posibil săfie necesarăînlocuireabaterieidacăeste afişatăo datăsau o orăincorectăîntimpulrutineideiniţializareîmpreunăcu un mesaj precum:
Time-of-day not set - please run the SETUP program (Nu s-a setat ora locală- executaţi programul SETUP)
sau
Invalid configuration information (Informaţii nevalabile privind configurarea) -
please run SETUP program (executaţi programul SETUP)
sau
Strike the F1 key to continue, (Apăsaţi tasta F1 pentru a continua)
F2 to run the setup utility (Apăsaţi tasta F2 pentru a rula utilitarul de configurare)
Pentru a stabili dacăeste necesarăînlocuireabateriei,introduceţi din nou ora şidataînfereastradeconfigurareasistemuluişi părăsiţi programul pentru a
salva informaţiile. Opriţi funcţionarea calculatorului dumneavoastrăşi decuplaţi-ldelaprizadealimentaretimpdecâtevaore;dupăcare, reconectaţi
calculatorul, porniţi funcţionarea acestuia şi accesaţi fereastra de configurare a sistemului (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului). Dacă
data şioranusuntcorecteînfereastradeconfigurareasistemului,înlocuiţi bateria.
Puteţi opera calculatorul fărăbaterie; cu toate acestea, fărăo baterie, informaţiile despre configurare sunt şterseîncazulîncarecalculatorulestepornitsau
decuplatdelasursadealimentare.Înacestcaz,trebuiesăaccesaţi fereastra de configurare a sistemului (consultaţi Accesarea programului configurare a
sistemului) şi resetaţi opţiunile de configurare.
Pentru a scoate bateria:
1. Dacănu aţi făcutîncăacest lucru, realizaţi o copie a informaţiilor despre configuraţie, pe care le găsiţiînfereastradeconfigurareasistemului.
2. Urmaţi procedurile din Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
3. Scoateţi capacul calculatorului.
4. Localizaţi soclul bateriei.
5. Scoateţi bateria sistemului.
a. Susţineţi conectorul bateriei apăsândfermpeparteapozitivăa acestuia.
b. Întimpcesusţineţi conectorul bateriei, apăsaţi clema bateriei departe de borna pozitivăa conectorului şi trageţi-odinclemeledefixareînspre
borna negativăa conectorului.
AVERTIZARE: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatorului,citiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start pentru conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
AVERTISMENT: Pentru prevenirea deteriorărilor statice la componentele din interiorul calculatorului, descărcaţi electricitatea staticădin corpul
dumneavoastrăînaintedeaatingeoricecomponentăelectronicăa calculatorului. Puteţi face acest lucru prin atingerea unei suprafeţe metalice
nevopsite de pe carcasa calculatorului.
AVERTIZARE: O baterie nouăpoate exploda dacăeste instalatăincorect.Înlocuiţi bateria doar cu acelaşi tip de baterie sau cu un tip echivalent,
recomandat de producător. Aruncaţibateriileuzateînconformitatecuinstrucţiunile producătorului.
AVERTISMENT: Dacăscoateţi bateria din soclu cu un obiect neascuţit, aveţi grijăsănu atingeţi placa de sistem cu acesta. Asiguraţi-văcăobiectul
esteinseratîntrebaterieşisocluînaintedeaîncercasăscoateţibateria.Încazcontrar,puteţi deteriora placa de sistem prin scoaterea soclului
sauprinîntrerupereacircuitelordepeplacadesistem.
AVERTISMENT: Pentru a evita deteriorarea conectorului bateriei, trebuie săsusţineţifermconectorulîntimpulscoateriibateriei.
6. Instalaţi noua baterie de sistem.
a. Susţineţi conectorul bateriei apăsândfermpeparteapozitivăa acestuia.
b. Ţineţibateriacusemnul"+"orientatînsusşi glisaţi-o sub clemele de fixare din partea pozitivăa conectorului.
c. Apăsaţibateriaînconectorpânăcândsefixeazăînlocaş.
7. Remontaţi capacul calculatorului (consultaţi Înlocuireacarcaseicalculatorului).
8. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului) şi restabiliţi setările pe care le-aţiînregistratîn
etapa1.
9. Eliminaţiînodcorespunzătorvecheabaterieînconformitatecumoduldescrisîninstrucţiunile privind siguranţacareaufostexpediateîmpreunăcu
calculatorul.
ÎnapoilaCuprins
1
baterie sistem
2
partea pozitivăa conectorului bateriei
3
clemăa suportului de baterie
4
soclu baterie
ÎnapoilaCuprins
Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Instrumente recomandate
Înaintedeefectuarealucrărilor la calculatorul dvs
Dupăefectuarea lucrărilor la calculatorul dvs
Acest document prezintăproceduripentruîndepărtarea şiinstalareacomponentelorîncalculatoruldvs.Înlipsaunorspecificaţii speciale, fiecare procedură
presupune că:
l Aţi realizat paşii din aceastăsecţiune.
l Aţi citit informaţiile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul.
l Laînlocuireauneicomponente,aţiîndepărtat deja originalul, dacăa fost instalat.
Instrumente recomandate
Procedurile din acest document pot necesita următoarele instrumente:
l Şurubelniţămicăcuvârfullat
l ŞurubelniţăPhillips
l Ştift mic de plastic
l Actualizarea BIOS (consultaţi site-ul Web Dell Support la support.dell.com)
Înaintedeefectuarealucrărilor la calculatorul dvs
Utilizaţi următoarele instrucţiuni de siguranţăpentru a văajuta săvăprotejaţi calculatorul de potenţiale deteriorări şi pentru a văasigura siguranţa personală.
1. Asiguraţi-văcăsuprafaţa de lucru este planăşi curatăpentruaprevenizgâriereacarcaseicalculatorului.
2. Opriţi calculatorul (consultaţi Oprirea calculatorului dvs).
3. Deconectaţi toate cablurile de telefon sau de reţea de la calculator.
4. Deconectaţi calculatorul şi toate dispozitivele ataşate de la prizele lor electrice.
5. Ţineţi apăsatbutonuldealimentareîntimpcesistemulestedeconectatpentruaconectaplacadesistemlaîmpământare.
Oprirea calculatorului dvs
NOTĂ: Culoarea calculatorului dumneavoastrăşi anumite componente pot diferi faţădeceeaceesteprezentatîndocument.
AVERTIZARE: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatorului,citiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start pentru conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
AVERTISMENT: Numai un tehnician de service autorizat are dreptul săefectueze reparaţii la calculatorul dumneavoastră. Deteriorările cauzate de
lucrările de service neautorizate de către Dell nu sunt acoperite de garanţia dumneavoastră.
AVERTISMENT: Atuncicânddeconectaţi un cablu, trageţi de conectorul săusaudemâneruldetragereşi nu de cablul propriu-zis. Unele cabluri au
conectori cu lamele de fixare; dacădeconectaţi acest tip de cablu, apăsaţipelameleledefixareînaintedeadeconectacablul.Întimpceseparaţi
conectorii, ţineţi-i aliniaţidreptpentruaevitaîndoireapinilordeconectorilor.Deasemenea,înaintesăconectaţi un cablu, asiguraţi-văcăambii
conector sunt orientaţi corect şi aliniaţi.
AVERTISMENT: Pentru a evita deteriorarea calculatorului, efectuaţi următorii paşiînaintesăîncepeţilucrulîninteriorulcalculatorului.
AVERTISMENT: Pentru a deconecta un cablu de reţea,întâidecuplaţi cablul de la calculator şi apoi decuplaţi-l de la dispozitivul de reţea.
AVERTISMENT: Înaintedeaatingeoricecomponentădin interiorul calculatorului asiguraţiîmpământareaatingândosuprafaţămetalică
nevopsită, cumarfimetaluldinparteadinspateleacalculatorului.Întimpcelucraţi, atingeţi periodic o suprafaţăde metal nevopsităpentru a
disipa electricitatea staticăcare ar putea dăuna componentelor interne.
1. Închideţi sistemul de operare.
2. Asiguraţi-văcăsunt oprite calculatorul şi toate dispozitivele ataşate. Dacăcalculatorul dvs. şi dispozitivele ataşate nu s-auopritautomatatuncicândaţi
închissistemuldeoperare,ţineţi apăsat butonul de alimentare pentru aproximativ 4 secunde pentru a le opri.
Dupăefectuarea lucrărilor la calculatorul dvs
Dupăce aţifinalizatproceduriledeînlocuireasiguraţi-văcăaţiconectattoatedispozitiveleexterne,cardurile,cablurileetc.înaintedeapornicalculatorul.
1. Remontaţi capacul calculatorului (consultaţi Înlocuireacarcaseicalculatorului).
2. Conectaţi toate cablurile de reţea sau de telefonie la calculatorul dvs
3. Conectaţi calculatorul şi toate dispozitivele ataşate la prizele electrice.
4. Porniţi calculatorul.
5. Verificaţi funcţionarea corespunzătoare a calculatorului prin rularea Dell Diagnostics (consultaţi Dell Diagnostics).
ÎnapoilaCuprins
AVERTISMENT: Pentru a evita pierderea datelor, salvaţi şiînchideţi toate fişieriele deschide şi ieşiţidintoateprogrameledeschiseînaintesă
închideţi calculatorul dvs
AVERTISMENT: Pentru a conecta un cablu de reţea,maiîntâiintroduceţicablulîndispozitivuldereţea, apoi conectaţi-l la calculator.
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Note, atenţionări şi avertismente
Dacăaţi achiziţionatuncalculatorDell™Serian,oricereferinţe din prezentul document la sistemele de operare Microsoft
®
Windows
®
nu sunt aplicabile.
Informaţiile din acest document pot fi modificate fărănotificare.
©2008-2009DellInc.Toatedrepturilerezervate.
Este strict interzisăreproducerea sub orice formăfărăautorizaţia scrisăa Dell Inc.
Mărcicomercialeutilizateîncadrulacestuitext:Dell, logo-ul DELL, OptiPlex, TravelLite, OpenManage şi StrikeZone sunt mărci comerciale ale Dell Inc.; Intel şi SpeedStep sunt mărci
înregistratealeIntelCorporationînS.U.A.şiînalteţări; Microsoft, Windows, Windows Vista şi butonul Windows Start sunt mărciînregistratesaumărci de comerţale Microsoft
CorporationînStateleUniteşi/sauînalteţări; Computrace este o marcăînregistratăa Absolute Software Corp.; Citrix este o marcăînregistratăa Citrix Systems, Inc. şi/sau a uneia
sau a mai multor filiale ale sale şipoatefiînregistratăînOficiuldeStatpentruinvenţii şi Mărci al Statelor Unite şiînalteţăr i; Bluetooth este o marcădeţinutăde Bluetooth SIG,
Inc. şi este utilizatăde către Dell Inc. sub licenţă.; ENERGY STAR este o marcăînregistratăa Agenţiei de protecţieamediuluidinStateleUnite.ÎncalitatedepartenerENERGY
STAR, Dell Inc. a stabilit faptul căacestprodusîndeplineşte directivele ENERGY STAR privind eficienţa energetică.
Modele: DCTR, DCNE, DCSM şi DCCY
Februarie2009Rev.A01
ÎnapoilaCuprins
Calculator desktop
Despre calculatorul dumneavoastră
Interiorul calculatorului dumneavoastră
System Setup (Configurare sistem)
Funcţii avansate
Depanarea
Obţinerea asistenţei
Glosar
Demontarea şiînlocuireapieselor
Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs
Scoaterea capacului calculatorului
Comutator de intruziune a carcasei
Carduri
Drives (Unităţi)
Grup radiator
Procesor
Ventilator sistem
Panoul I/O
Sursa de alimentare
Boxele
Memorie
Baterie
System Board (Placa de sistem)
Înlocuireacarcaseicalculatorului
NOTĂ: O NOTĂindicăinformaţii importante care văajutăsăutilizaţi mai bine calculatorul.
AVERTISMENT: O ATENŢIONARE indicăun pericol potenţial de deteriorare a hardware-ului sau de pierdere a datelor dacănu sunt urmate
instrucţiunile.
AVERTIZARE: Un AVERTISMENT indicăun pericol potenţial de deteriorare a bunurilor, de vătămare corporală
sau de deces.
ÎnapoilaCuprins
Carduri
Dell™OptiPlex™760Manualdeservice
Calculatorul dumneavoastrăDell™asigurăurmătorii conectori pe placa de sistem pentru plăcile PCI şi PCI Express:
l Doi conectori pentru plăcile PCI cu profil redus
l Un conector pentru o placăPCI Express x16 cu profil redus
Plăci PCI
Instalarea unei plăci PCI
Dacăînlocuiţi o placă, scoateţi din sistemul de operare driverul curent pentru placă. Pentru instrucţiuni, consultaţi documentaţia care este furnizatăîmpreună
cu placa.
1. Urmaţi procedurile din Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
2. Îndepărtaţi capacul calculatorului (consultaţi Scoaterea capacului calculatorului).
3. Ridicaţi uşor,pânăla capăt, clema de reţinere de pe dispozitivul de fixare a plăcii.
4. Dacăinstalaţi o placăcu un conector de placăliber pe placa de sistem, scoateţisuportuldeumplerepentruacreaodeschidereînslotulgolpentruplacă
înparteadinspateacalculatorului.Dupăcare, continuaţi cu etapa 6.
AVERTIZARE: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatorului,citiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start pentru conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
AVERTISMENT: Pentru prevenirea deteriorărilor statice la componentele din interiorul calculatorului, descărcaţi electricitatea staticădin corpul
dumneavoastrăînaintedeaatingeoricecomponentăelectronicăa calculatorului. Puteţi face acest lucru prin atingerea unei suprafeţe metalice
nevopsite de pe carcasa calculatorului.
AVERTISMENT: Instalarea consolelor de umplere peste deschiderile sloturilor de card goale este necesarăpentru a menţine certificarea FCC a
calculatorului.Suporturileîmpiedicăacumularea prafului şi a murdărieiîncalculatorşi menţin fluxul de aer care răceşte calculatorul
dumneavoastră.
NOTĂ: Calculatorul dumneavoastrăDell include doar conectori pentru plăcile PCI şi PCI Express. Plăcile ISA nu sunt compatibile.
1
card
2
siguranţă
3
conector pe placa de sistem
4
clemăde deblocare
5. Dacăinstalaţi o placăpentruaînlocuiunadejainstalatăîncalculator,scoateţi placa instalată(consultaţi Scoaterea unei plăci PCI).
6. Pregătiţi cardul pentru instalare.
7. Dacăinstalaţi un card PCI Express x16, ţineţipârghiadedeblocarealameleidefixareladistanţăde conectorul pentru card pe măsurăce introduceţi
noulcardînslotulconector.
8. Amplasaţicardulînconectorşi apăsaţifermînjos.Utilizândurmătoarea ilustraţie ca pe un ghid, asiguraţi-văde amplasarea corectăînslotacardului.
9. Rotiţi uşorînjosclemadedeblocarepentruamutadispozitivuldeblocareaplăciiînpoziţia de fixare a plăcilor.
10. Conectaţi toate cablurile care trebuiesc ataşate la card.
11. Înlocuiţi capacul calculatorului (consultaţi Înlocuireacarcaseicalculatorului), reconectaţi calculatorul şi dispozitivele la sursele de curent, dupăcare porniţi
NOTĂ: Consultaţi documentaţiacareînsoţeşte placa pentru informaţii despre configurarea plăcii, efectuarea conexiunilor interne sau
personalizarea acesteia pentru calculatorul dumneavoastră.
1
eliberaţi clema de pe dispozitivul de blocare a plăcii
2
card
3
conector pe marginea cardului
4
conector card
AVERTIZARE: Unele adaptoare de reţeapornescautomatcalculatorulatuncicândsuntconectatelaoreţea. Pentru a văprotejaîmpotriva
şocurilor electrice, asiguraţi-văcăaţi deconectat calculatorul de la priza electricăînaintesăinstalaţi un card.
1
card introdus complet
2
card care nu este introdus complet
3
consolăînslot
4
consolăprinsăînafaraslotului
NOTĂ: Dacăinstalaţi un card PCI Express x16, asiguraţi-văcălameladefixaredepepârghiadedeblocareaconectoruluisepotriveşteînfantadin
capătul frontal al cardului.
AVERTISMENT: Nu direcţionaţi cablurile cardului peste sau dupăcarduri. Cablurile direcţionatepestecarduripotîmpiedicaînchidereacorectăa
capacului calculatorului sau pot cauza deteriorarea echipamentului.
funcţionarea acestora.
12. Dacăaţi instalat un card de sunet:
a. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului, selectaţi System Configuration (Configurare sistem)® Miscellaneous Devices (Diverse dispozitive)
şi schimbaţi setarea AudioînDisabled (Dezactivat). (Consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Conectaţi dispozitivele audio externe la conectorii cardului de sunet. Nu conectaţi dispozitivele audio externe la microfon, difuzor/căşti sau
conectorii pentru intrare audio de pe panoul din spatele calculatorului.
13. Dacăaţi instalat un card adaptor de reţea şi doriţi săînchideţi adaptorul integrat de reţea:
a. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului, selectaţi System Configuration (Configurare sistem)® Integrated NIC (NIC integrat) şi schimbaţi
setareaînDisabled (Dezactivat) (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Conectaţi cablul de reţea la conectorii cardului adaptor de reţea. Nu conectaţi cablul de reţea la conectorul integrat de reţea de pe panoul din
spatele calculatorului.
14. Instalaţi toate driverele necesare pentru card conform descrierii din documentaţia cardului.
Scoaterea unei plăci PCI
1. Urmaţi procedurile din Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
2. Îndepărtaţi capacul calculatorului (consultaţi Scoaterea capacului calculatorului).
3. Rotiţi uşor clema de deblocare de pe dispozitivul de blocare a plăcii.
4. Dacăeste necesar, deconectaţi toate cablurile conectate la card.
5. Dacăreinstalaţi un card PCI Express x16, scoateţi cardul instalat prin tragerea cu atenţieapârghieidedeblocaremaidepartedecardpânăcând
eliberaţilameladefixaredinadâncituracardului.
AVERTISMENT: Pentru a conecta un cablu de reţea, introduceţimaiîntâicablulînconectoruldeperetealreţelei, apoi conectaţi-l la calculator.
AVERTISMENT: Dacădezactivaţi adaptorul de reţea integrat, nu veţi beneficia de funcţia AMT.
1
card
2
dispozitiv de blocare a plăcii
3
conector pe placa de sistem
4
introducere placă
5
clemăde deblocare
6. Prindeţi cardul de colţurile sale superioare şi trageţi-l uşor din conectorul său.
7. Dacăscoateţi cardul permanent, instalaţiuncapacîndeschidereagoalăa slotului pentru card.
8. Rotiţiclemadedeblocareînjospentruafixadispozitivuldeblocareaplăcii.
9. Înlocuiţi capacul calculatorului (consultaţi Înlocuireacarcaseicalculatorului), reconectaţi calculatorul şi dispozitivele la sursele de curent, dupăcare porniţi
funcţionarea acestora.
10. Dezinstalaţi driverul cardului. Pentru instrucţiuni, consultaţi documentaţia care este furnizatăîmpreunăcu placa.
11. Dacăaţi scos un card de sunet:
a. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului, selectaţi System Configuration (Configurare sistem)® Miscellaneous Devices (Diverse dispozitive)
şi schimbaţi setarea AudioînEnabled (Activat) (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Conectaţi dispozitivele audio externe la conectorii cardului de sunet. Nu conectaţi dispozitivele audio externe la microfon, difuzor/căşti sau
conectorii pentru intrare audio de pe panoul din spatele calculatorului.
12. Dacăaţi scos o placăde adaptor de reţea şi doriţi săporniţi adaptorul de reţea integrat:
a. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului, selectaţi System Configuration (Configurare sistem)® Integrated NIC (NIC integrat) şi schimbaţi
setareaînEnabled (Activat) (consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Conectaţi cablul de reţea la conectorul integrat de pe panoul din spatele calculatorului.
Scoaterea unei plăci PCI din extensorul exterior-carcasa de placă
1. Urmaţi procedurile din Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
2. Îndepărtaţi capacul calculatorului (consultaţi Scoaterea capacului calculatorului).
3. Scoateţi caseta pentru card de adaptare conexiune:
a. Verificaţi toate cablurile conectate la carduri prin deschiderile panoului din spate. Deconectaţi cablurile care nu vor ajunge la extensorul exterior-
carcasa de placădupăce sunt scoase din calculator.
b. Trageţi uşordemânerşi extrageţi extensorul exterior-carcasa de placădin calculator.
1
card PCI Express x16
2
clemăde deblocare
3
slot de fixare (nu toate cardurile)
4
lamelăde fixare
5
conector pentru card PCI Express x16
NOTĂ: Instalarea consolelor de umplere peste deschiderile sloturilor de card goale este necesarăpentru a menţine certificarea FCC a
calculatorului.Suporturileîmpiedicăacumularea prafului şi a murdărieiîncalculatorşi menţin fluxul de aer care răceşte calculatorul dumneavoastră.
AVERTISMENT: Pentru a conecta un cablu de reţea, introduceţimaiîntâicablulînconectoruldeperetealreţelei, apoi conectaţi-l la calculator.
4. Apăsaţi pe clemăpentru a ridica dispozitivul de blocare a extensorului exterior-carcasei de placă.
5. Dacăeste necesar, deconectaţi toate cablurile conectate la card.
6. Prindeţi cardul de colţurile sale superioare şi trageţi-l uşor din conectorul său.
7. Dacăscoateţi cardul permanent, instalaţiuncapacîndeschidereagoalăa slotului pentru card.
8. Coborâţi dispozitivul de blocare a plăcii şi fixaţi-l.
9. Reinstalaţi colivia pentru card de adaptare conexiune:
a. Aliniaţi lamelele de pe partea casetei pentru card de adaptare conexiune cu sloturile de pe partea calculatorului şi aşezaţiînpoziţia sa, prin
glisareînjos,coliviapentrucarddeadaptareconexiune.
b. Verificaţi dacăplăcile de extensor exterior sunt introduşicompletînconectoriidepeplacadesistem.
10. Înlocuiţi capacul calculatorului (consultaţi Înlocuireacarcaseicalculatorului), reconectaţi calculatorul şi dispozitivele la sursele de curent, dupăcare porniţi
funcţionarea acestora.
11. Dezinstalaţi driverul cardului. Pentru instrucţiuni, consultaţi documentaţia care este furnizatăîmpreunăcu placa.
12. Dacăaţi scos un card de sunet:
a. Accesaţi fereastra de configurare a sistemului, selectaţi System Configuration (Configurare sistem)® Miscellaneous Devices (Diverse dispozitive)
şi schimbaţi setarea AudioînEnabled (Activată). (Consultaţi Accesarea programului configurare a sistemului).
b. Conectaţi dispozitivele audio externe la conectorii cardului de sunet. Nu conectaţi dispozitivele audio externe la microfon, difuzor/căşti sau
1
caseta pentru card de adaptare conexiune
2
mâner
NOTĂ: Instalarea consolelor de umplere peste deschiderile sloturilor de card goale este necesarăpentru a menţine certificarea FCC a
calculatorului.Suporturileîmpiedicăacumularea prafului şi a murdărieiîncalculatorşi menţin fluxul de aer care răceşte calculatorul dumneavoastră.
1
caseta pentru card de adaptare conexiune
2
sloturi
3
plăci de extensor exterior
4
conectori placăde sistem
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202

Dell OptiPlex 760 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare