Când lampa de control clipeşte, nu continuaţi deplasarea, chiar şi atunci când
cantitatea de ulei este în ordine. Nu lăsaţi motorul să funcţioneze nici la ralanti.
Solicitaţi asistenţa de specialitate a unei unităţi de service.
ATENŢIE
Dacă, din motive tehnice, trebuie să opriţi, parcaţi autovehiculul la o distanţă
sigură de trafic, opriţi motorul şi porniţi luminile de avarie » pagina 34, Între-
rupător pentru luminile de avarie.
ATENŢIE
Lampa de control de culoare roşie nu reprezintă o indicaţie despre nivelul
uleiului! De aceea, nivelul uleiului trebuie verificat la intervale regulate, de prefe-
rat la fiecare alimentare.
Controlul electronicii motorului
Lampa de control (Electronic Power Control) se aprinde la punerea contactului,
câteva secunde.
Dacă lampa de control nu se stinge după pornirea motorului sau se aprinde în
timpul deplasării, există o defecţiune la unitatea de comandă a motorului. Progra-
mul de urgenţă selectat de motor vă va permite să conduceţi cu precauţie până la
cea mai apropiată unitate autorizată.
Temperatura lichidului de răcire / Nivelul lichidului de răcire
Lampa de control se aprinde pentru câteva secunde la punerea contactului mo-
tor.
Dacă lampa de control nu se stinge sau începe să clipească în timpul mersului,
temperatura lichidului de răcire este prea ridicată, sau nivelul lichidului de răcire
este prea scăzut.
Drept semnal de avertizare se emite un semnal acustic.
În acest caz opriţi autovehiculul, opriţi motorul şi verificaţi nivelul lichidului de
răcire, eventual completaţi cu lichid de răcire.
Dacă în condiţiile date nu este posibilă completarea cu lichid de răcire, nu conti-
nuaţi deplasarea. Lăsaţi motorul oprit şi solicitaţi asistenţa unui service autori-
zat, deoarece se poate produce o avarie gravă la motor.
Dacă nivelul lichidului de răcire se află în parametri normali, temperatura ridicată
poate fi cauzată de o anomalie în funcţionare a ventilatorului radiatorului. Verifi-
caţi siguranţa ventilatorului radiatorului respectiv înlocuiţi-o » pagina 142, Sigu-
ranţele din compartimentul motor.
Dacă lampa de control nu se stinge, deşi nivelul lichidului de răcire şi siguranţa
ventilatorului sunt în ordine, nu continuaţi deplasarea. Solicitaţi asistenţa de spe-
cialitate a unei unităţi de service.
Informaţii suplimentare » pagina 114, Lichidul de răcire.
ATENŢIE
■
Dacă, din motive tehnice, trebuie să opriţi, parcaţi autovehiculul la o distanţă
sigură de trafic, opriţi motorul şi porniţi luminile de avarie » pagina 34.
Controlul electronic al stabilităţii (ASR)
Lampa de control se aprinde pentru câteva secunde la punerea contactului mo-
tor.
Dacă sistemul ESC este în curs de stabilizare a autovehiculului, lampa de control
clipeşte pe panoul de bord.
Când în sistemul ESC există o defecţiune, lampa de control luminează continuu.
Deoarece ESC lucrează împreună cu ABS, la defectarea ABS, se aprinde şi lampa
de control ESC.
Dacă lampa de control se aprinde imediat după pornirea motorului, se poate în-
tâmpla ca sistemul ESC să fie decuplat din anumite motive tehnice. În această si-
tuaţie sistemul ESC poate fi reactivat prin decuplarea şi cuplarea contactului.
Când lampa de control se stinge, sistemul ESC se află din nou în stare de funcţio-
nare.
Informaţii suplimentare » pagina 62, Controlul stabilităţii (ESC).
Indicaţie
Dacă bateria autovehiculului a fost deconectată şi reconectată, după punerea
contactului luminează lampa de control . După parcurgerea unei distanţe scurte,
lampa de control trebuie să se stingă.
19
Aparatele de bord şi lămpile de control