CIELO INFORMAÞII GENERALE 111
Nivelul lichidului în cilindrul principal de frânã
Se verificã lichidiul aºa cum este descris în capitolul
FRÂNE" ºi se menþine la nivelul specificat. Un nivel
scãzut poate însemna o uzurã a plãcuþelor. Se
verificã gaura de aerisire din capacul rezervorului de
lichid de frânã sã fie curatã ºi sã nu fie obturatã.
Cursa liberã a pedalei de ambreiaj
Se verificã cursa liberã a pedalei de ambreiaj ºi se
regleazã dacã este necesar la fiecare 10.000km. Se
mãsoarã distanþa de la centrul pedalei de ambreiaj
la marginea exterioarã a volanului cu pedala de
ambreiaj neacþionatã. Apoi se mãsoarã distanþa de
la centrul pedalei de ambreiaj la marginea exterioarã
a volanului cu pedala apãsatã. Diferenþa dintre cele
douã valori trebuie sã fie între 138 ºi 146 mm.
Ungerea elementelor de etanºare de cauciuc
Se aplicã un film subþire de vaselinã siliconicã
utilizând o cârpã curatã.
4-8. DE FIECARE DATÃ CÂND SE SCHIMBÃ
ULEIUL
Nivelul uleiului din cutia de viteze automatã
Se menþine nivelul între gradaþiile de funcþionare
de pe indicatorul de ulei.
Vezi capitolul CUTIA DE VITEZE AUTOMATÃ".
Cutia de viteze manualã
Se verificã nivelul lichidului ºi se completeazã dacã
este necesar.
Vezi capitlul CUTIA DE VITEZE MANUALÃ ªI
AMBREIAJUL".
Verificarea sistemului de frânare
Pentru comoditate, urmãtoarele verificãri trebuie
fãcute când roþile sunt schimbate între ele:se
controleazã conectarea corectã a conductelor ºi
furtunurilor ºi dacã existã obturãri, scurgeri,
crãpãturi, uzuri prin frecare, etc. Se controleazã
uzura plãcuþelor de frânã ºi starea discurilor. De
asemenea, se controleazã uzura plãcuþelor de pe
saboþi. Se controleazã celelalte pãrþi ale sistemului
de frânare, inclusiv tamburii, cilindrii de la roþi,
frâna de parcare etc., în acelaºi timp. Se verificã
reglarea frânei de parcare.
Se verificã frânele mai frecvent dacã obiceiul sau
condiþiile determinã o frânare frecventã.
Direcþia, suspensia ºi burdufurile ºi etanºãrile
arborilor de transmisie
Se verificã suspensia faþã spate ºi sistemul de
direcþie dacã au componente defecte, slãbite sau
lipsã, ºi dacã existã semne de uzurã sau lipsã a
lubrifiantului.
Se controleazã conductele ºi furtunurile sistemului
de servodirecþie pentru corecta conectare ºi dacã
existã obturãri, scurgeri, crãpãturi, uzuri prin
frecare, etc.
Se curãþã ºi apoi se verificã burdufii arborilor de
transmisie dacã sunt deterioraþi sau prezintã pierderi
ºi se schimbã dacã este necesar.
Controlul sistemului de evacuare
Se controleazã sistemul complet (inclusiv convertorul
catalitic, dacã existã). Se controleazã caroseria în
apropierea sistemului de evacuare. Se cautã
componente rupte, defecte, lipsã sau ieºite din
poziþia normalã cum ar fi suduri desprinse, gãuri, joc
la îmbinãri sau alte condiþii care ar putea cauza
creºterea încãlzirii podelei sau ar putea elibera gaze
de eºapament în portbagaj sau în compartimentul
pasagerilor.
Controlul conexiunilor acceleraþiei
Se controleazã pentru interferenþe sau înodãri,
componente deteriorate sau lipsã.
Se ung toate articulaþiile de conexiune ºi ale cablului
de acceleraþie, lagãrul de sprijin al axului acceleraþiei,
arcul de readucere al timoneriei acceleraþiei ºi
suprafeþele de frecare ale pedalei de acceleraþie cu
vaselinã corespunzãtoare. Se verificã cablul de
acceleraþie pentru miºcare uºoarã.
Curelele de transmisie ale motorului
Se controleazã toate curelele pentru crãpãturi, uzurã
ºi corecta întindere. Se ajusteazã sau se schimbã
dacã este nevoie.
Funcþionarea sistemului de închidere al capotei
Când se deschide capota, se verificã funcþionarea
siguranþei capotei. Aceasta ar trebui sã împiedice
deschiderea capotei tot timpul dupã ce închizãtorul
principal este lãsat liber. Capota trebuie sã se închidã
ferm.
4-9. CEL PUÞIN ANUAL
Starea ºi funcþionarea centurilor de siguranþã
Se verificã sistemul de centuri incluzând: þesãtura
chingilor, cataramele, plãcile de prindere, retractorul,
bucle de ghidaj ºi ancorare.
Funcþionarea sistemului de reglare al tetierei
La vehiculele cu tetiere reglabile, asiguraþi-vã cã
stau în poziþia doritã.
Pãstrarea roþii de rezervã ºi a cricului
Atenþie la zgomotele din partea din spate a maºinii.
Asiguraþi-vã cã roata de rezervã, tot echipamentul
de ridicare ºi sculele sunt în ordine tot timpul. Se
unge cu ulei mecanismul cu clichet sau cel cu
înºurubare al cricului dupã fiecare utilizare.
Întreþinerea încuietorilor
Se unge butucul încuietorilor.