Shimano BR-CX50 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual

Acest manual este potrivit și pentru

(Romanian)
DM-RCBR001-00
BR-CX70
BR-CX50
BL-4700
BL-4600
BL-R780
BL-R3000
ST-7900
ST-6700
ST-5700
ST-4600
Manual pentru dealeri
ŞOSEA MTB Trekking
Bicicletă urbană Touring/
Comfort
URBAN SPORT E-BIKE
Frână cantilever
2
CUPRINS
NOTIFICARE IMPORTANTĂ ...............................................................................3
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI ...............................................................................4
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT........................................................................8
MONTAREA .....................................................................................................10
Comutarea modului ............................................................................................................................ 10
Montarea manetei de frână (BL-4700/4600/R780/R3000) ................................................................. 11
Montarea cablului de frână (BL-4700/4600/R780/R3000) .................................................................. 11
Montarea manetei dual control (ST-7900/6700/5700/4600) ............................................................. 12
Montarea cablului de frână (ST-7900/6700/5700/4600) .................................................................... 12
Montarea frânei cantilever ................................................................................................................. 13
REGLARE ..........................................................................................................19
Reglarea distanţei dintre manetă şi ghidon ...................................................................................... 19
ÎNTREŢINERE .................................................................................................... 21
Înlocuirea saboţilor ............................................................................................................................. 21
3
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
Acest manual pentru dealeri este destinat în principal mecanicilor de biciclete profesionişti.
Utilizatorii necalificaţi în asamblarea bicicletelor nu trebuie să încerce să monteze pe cont propriu componentele folosind manualele pentru dealeri.
Dacă există nelămuriri cu privire la orice informaţie din manual, nu se va instala componenta. Se va apela pentru asistenţă la magazinul de la care a fost
cumpărat produsul sau la un dealer de biciclete local.
Se vor citi toate manualele de instrucţiuni furnizate cu produsul.
Nu se va dezasambla sau modifica produsul în alt mod decât conform informaţiilor din acest manual pentru dealeri.
Toate manualele pentru dealeri şi manualele de instrucţiuni pot fi vizualizate online pe site-ul nostru web (http://si.shimano.com).
Se vor respecta regulile şi reglementările în vigoare din ţara, statul sau regiunea de desfăşurare a activităţii de dealer.
În interesul siguranţei, acest manual pentru dealeri trebuie citit în întregime înainte de utilizare, iar instrucţiunile trebuie
respectate pentru o utilizare corectă.
Instrucţiunile următoare trebuie respectate cu stricteţe pentru a preveni vătămarea corporală şi deteriorarea echipamentelor şi bunurilor
materiale.
Instrucţiunile sunt clasificate în funcţie de gradul de periculozitate sau de gravitatea daunelor rezultate în urma utilizării incorecte a produsului.
PERICOL
Nerespectarea instrucţiunilor va provoca moartea sau rănirea gravă.
AVERTISMENT
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca moartea sau rănirea gravă.
ATENŢIE
Nerespectarea instrucţiunilor poate provoca vătămări corporale sau deteriorarea echipamentelor şi bunurilor materiale.
4
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
AVERTISMENT
La instalarea componentelor, se vor urma instrucţiunile din manualele de instrucţiuni.
Se recomandă utilizarea exclusivă a pieselor Shimano originale. În cazul slăbirii sau deteriorării pieselor, cum sunt şuruburile şi piuliţele, bicicleta poate
ceda brusc, putând provoca rănirea gravă.
De asemenea, în cazul efectuării incorecte a reglajelor, pot să apară probleme, iar bicicleta poate ceda brusc, putând provoca rănirea gravă.
Se vor purta ochelari de protecţie în timpul operaţiilor de întreţinere, cum ar fi schimbarea pieselor.
După citirea integrală a manualului pentru dealeri, acesta trebuie păstrat într-un loc sigur pentru a putea fi consultat ulterior.
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Comportamentul poate să varieze de la o bicicletă la alta, în funcţie de produs. Este important aşadar ca utilizatorul să înţeleagă şi să se familiarizeze
cu funcţionarea sistemului de frânare al bicicletei (inclusiv cu forţa de apăsare a manetei de frână şi cu caracteristicile de control al bicicletei). Folosirea
inadecvată a sistemului de frânare al bicicletei poate avea ca rezultat pierderea controlului, căderea şi rănirea gravă. Pentru informaţii despre
utilizarea corectă, se va consulta un dealer profesionist de biciclete sau se va citi manualul de utilizare. Este importantă exersarea frânării şi altor
funcţii de bază ale bicicletei.
În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând rănireagravă.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă şi spate.
Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza şi se va frâna uşor, din timp.
Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai uşor. Deraparea anvelopelor poate duce la căzături. Pentru a evita acest lucru, se va
reduce viteza şi se va frâna uşor, din timp.
Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau unsoare. Dacă pe saboţi ajunge ulei sau unsoare, se va contacta magazinul sau un dealer de biciclete. În
caz contrar, frânele pot să funcţioneze incorect.
Se verifică dacă pe cablul de frână nu există rugină, zone roase şi crăpături; dacă există astfel de probleme, se va lua legătura cu magazinul sau cu
dealerul de biciclete. În caz contrar, frânele pot să funcţioneze incorect.
Datorită caracteristicilor fibrei de carbon, manetele nu trebuie modificate, în caz contrar acestea se pot rupe, ceea ce va împiedica utilizarea frânelor.
Înainte de a utiliza bicicleta, se va verifica dacă nu există deteriorări ale carbonului, cum ar fi separare sau crăpături. Dacă există orice deteriorări, se va
înceta utilizarea bicicletei şi se va lua legătura cu magazinul sau cu un dealer de biciclete. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând acţionarea
frânei.
Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
5
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
Pentru montarea pe bicicletă şi întreţinere:
BL-4700/4600/R780/R3000
Manetele de frână sunt echipate cu un mecanism ce permite comutarea între modul compatibil cu frânele V-BRAKE, clești de frână, frâne cantilever şi
frâne pe disc mecanice pentru şosea.
*
Mecanismul de comutare a modului diferă în funcţie de model. Consultați pagina 10 pentru detalii privind metoda de schimbare a modului.
Dacă se selectează modul incorect, se poate obţine o forţă de frânare fie excesivă, fie insuficientă, ce poate produce accidente. Se va alege modul de
funcţionare conform instrucţiunilor din tabelul de comutare a modului.
Tabel de comutare a modului
Selectarea modului Frâne compatibile
Poziţia V
Poziţia V
V : Mod compatibil cu frâne V-BRAKE
V-BRAKE
Poziţia C/R
Poziţia C/R
C : Mod compatibil cu clești de frână pentru șosea și
frâne cantilever
R : Mod compatibil cu frâne mecanice pe disc pentru
şosea
Cleşti de frână
Frâne cantilever
Frâne mecanice pe disc
Utilizați BR-CX70 și CX50 în acest mod.
Consultați pagina 10 pentru detalii privind metoda de schimbare a modului.
6
ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
OBSERVAŢIE
Informaţi utilizatorii cu privire la următoarele:
Dacă sunt folosiţi cu jante ceramice, saboţii de frână Shimano standard se uzează mai repede.
Dacă saboţii de frână sunt atât de uzaţi încât canelurile nu mai sunt vizibile, se va contacta un dealer sau un reprezentant.
Alţi saboţi de frână au propriile caracteristici. Pentru detalii despre saboţii de frână, contactaţi dealerul sau un reprezentantul.
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale şi împotriva deteriorării produse de utilizarea normală şi învechire.
Produsul real poate să difere faţă de ilustraţie, acest manual având ca scop principal explicarea procedurilor de utilizare
aprodusului.
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
8
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
LISTA UNELTELOR DE UTILIZAT
Pentru asamblarea produsului sunt necesare următoarele scule.
Sculă Unde se foloseşte
BR-CX70
BR-CX50
Cheie hexagonală de 5 mm
Șurub de montare a unității
principale
Șurub de montare a cablului
Cheie hexagonală de 4 mm
Șurub de montare a suportului
sabotului
Șurubeniţă [#2]
Șurub de reglare a arcului
BL-4700
BL-4600
BL-R780
BL-R3000
Cheie hexagonală de 4 mm
Şurub de prindere
Cheie hexagonală de 2 mm
Şurub de reglare a distanţei
Șurubelnița [#1]
Reglarea șurubului de montare
a blocului
ST-7900
ST-6700
ST-5700
ST-4600
Cheie hexagonală de 5 mm
Şurub de prindere
MONTAREA
10
MONTAREA
Comutarea modului
MONTAREA
Comutarea modului
*
Mecanismul de comutare a modului diferă în funcţie de model.
Consultați tabelul de comutare a modului.
*
În cazul în care cârligul de cablu se află în poziția V, urmați procedura de mai jos pentru schimbarea modurilor.
*
Această operație nu este necesară în cazul în care cârligul de cablu se află în poziția C/R.
1
(A)
Se slăbeşte şurubul cu ajutorul
şurubelniţei #1.
(A)
Șurubelnița [#1]
2
Îndepărtați manual blocul de reglare din
partea frontală.
3
Poziţia C/R
Aliniați cârligul de cablu cu poziția C/R.
4
Montați blocul de reglare din partea
frontală.
5
(A)
Utilizați șurubelnița #1 pentru a strânge
șurubul din partea din spate.
(A)
Șurubelnița [#1]
Cuplu de strângere
0,2 N·m
11
MONTAREA
Montarea manetei de frână (BL-4700/4600/R780/R3000)
Montarea manetei de frână (BL-4700/4600/R780/R3000)
(A)
Pentru montare se utilizează o cheie
hexagonală de 4 mm.
Chiar şi în cazul respectării cuplului de
strângere recomandat, este posibil ca
ghidoanele de carbon să se deterioreze
sau să fi e strânse insufi cient. Se verifi
cuplul corect luând legătura cu
producătorul bicicletei sau al ghidonului.
(A)
Cheie hexagonală de 4 mm
OBSERVAŢIE
Se va folosi un manşon pentru ghidon, cu un
diametru exterior maxim
Φ 32 mm.
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
Montarea cablului de frână (BL-4700/4600/R780/R3000)
Comutarea modului
Poziţia C/R
(A)
(B)
(C)
(A)
Cămaşă
(B)
Locaş pentru cablu
(C)
Capăt cablu
OBSERVAŢIE
Se alege lungimea cablului astfel încât să
permită rotirea completă a ghidonului în
ambele părţi fără a fi întins complet.
12
MONTAREA
Montarea manetei dual control (ST-7900/6700/5700/4600)
Montarea manetei dual control (ST-7900/6700/5700/4600)
(A)
Pentru montare se utilizează o cheie
hexagonală de 5 mm.
Chiar şi în cazul respectării cuplului de
strângere recomandat, este posibil ca
ghidoanele de carbon să se deterioreze
sau să fi e strânse insufi cient. Se verifi că
cuplul corect luând legătura cu
producătorul bicicletei sau al ghidonului.
(A)
Cheie hexagonală de 5 mm
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
Montarea cablului de frână (ST-7900/6700/5700/4600)
1
(C)
(B)(A)
< Imagine >
Se apasă maneta de frână și se trece
cablul de frână prin ea.
(A)
Capăt cablu
(B)
Locaş pentru cablu
(C)
Cămaşă
OBSERVAŢIE
Capătul cablului trebuie să se aşeze corect în
locaş.
Locaş pentru cablu
Capăt cablu
2
(B)
(A)
(A)
(A) (A)
Se fixează temporar cămașa pe ghidon
(folosind bandă adezivă sau un material
similar).
(A)
Bandă adezivă
(B)
Cămaşă
13
MONTAREA
Montarea frânei cantilever
Montarea frânei cantilever
1
(A)
(C)(B)
(D)
Se introduce capătul arcului frânei în
orificiul din mijloc de pe bosajul cadrului,
apoi se fixează frâna pe cadru cu
ajutorul șurubului de fixare.
(A)
Cheie hexagonală de 5 mm
(B)
Orificiu pentru arc
(C)
Știft opritor
(D)
Șurub de fixare
Cuplu de strângere
5 - 7 N·m
2
Montaţi cablul pe suportul de cablu.
3
(A)(B)
(B)
Se ating
Strângeţi temporar cablul astfel încât
suportul cablului să se afle în poziţia din
ilustraţie.
(A)
Cheie hexagonală de 5 mm
(B)
Furtun flexibil
Cuplu de strângere temporară a
șurubului de fixare a cablului
0,5 - 1 N·m
OBSERVAŢIE
Verificați dacă racordul flexibil intră în
contact ferm cu corpul de frânare.
Continuă pe pagina următoare
14
MONTAREA
Montarea frânei cantilever
4
(A) (A)
Se rotește șurubul de reglare a tensiunii
arcului astfel încât suportul cablului să
fie exact sub suportul cămășii.
(A)
Șurub de reglare a tensiunii
arcului
5
(A)
(B)
(C)
Se menţine sabotul lipit de jantă
conform ilustraţiei și se reglează distanţa
sabotului folosind șaiba R, șurubul de
fixare a suportului sabotului sau șaiba de
2 mm.
Consultați „Tabel de combinare a
șaibelor” de la pagina 17 pentru
detalii privind metoda de reglare.
(A)
Șaiba R
(B)
Șurub de fixare a suportului
sabotului / Șaibă
(C)
Sabot
Continuă pe pagina următoare
15
MONTAREA
Montarea frânei cantilever
6
(A)
Se menţine sabotul lipit de jantă și se
strânge șurubul de fixare a suportului
sabotului.
(A)
Cheie hexagonală de 4 mm
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
7
(A)
(B)
Slăbiţi șurubul de fixare a cablului,
deplasaţi frâna astfel încât distanţa să fie
de 2 - 3 mm, apoi fixaţi cablul.
(A)
Furtun flexibil
(B)
Cheie hexagonală de 5 mm
Cuplu de strângere
6 - 8 N·m
8
(A)
(B)
(C)
Se ating
minim 20 mm
Se reglează furtunul flexibil astfel încât
să atingă frâna cantilever.
(A)
Suport cămașă exterioară
(B)
Suport cablu
(C)
Furtun flexibil
Continuă pe pagina următoare
16
MONTAREA
Montarea frânei cantilever
9
După ce suportul cablului ajunge în
poziţia ilustrată, reglajul este complet.
Se verifică dacă există o distanţă de cel
puţin 20 mm între suportul cămășii
exterioare și suportul cablului, conform
ilustraţiei de la etapa
8
.
Astfel, suportul cablului nu va atinge
suportul cămășii exterioare. În caz
contrar, frâna nu va funcţiona.
10
(A) (A)
Dacă este necesară reglarea înclinării,
folosiţi șurubul de reglare a tensiunii
arcului.
(A)
Șurub de reglare a tensiunii
arcului
11
Se apasă de
aproximativ 10 ori
Apăsați de aproximativ 10 ori maneta de
frână până când atinge manșonul pentru
a verifica distanța saboților și dacă nu
există probleme cu secțiunile înainte de
utilizare.
Se apasă de
aproximativ 10 ori
17
MONTAREA
Montarea frânei cantilever
Tabel de combinare a șaibelor
Lăţime jantă (mm)
D (mm) 19 19,5 20 20,5 21 21,5 22
85
84
83
82
81
80
79
78
77
76
75
74
73
72
71
70
69
68
67
66
65
D
L-2, M-2, S-2
(A) (B) (E)
(C)
(F)
L-1, M-1, S-1
(A) (B) (E)(C)
(F)
(A)
Sabot
(B)
Șaibă R (L, M, S)
(C)
Șaibă de 2 mm
(E)
Șaibă de 1 mm
(F)
Șurub de fixare a suportului
sabotului (L, M, S)
L-1
L-2
M-1
M-2
S-1
S-2
REGLARE
19
REGLARE
Reglarea distanţei dintre manetă şi ghidon
REGLARE
Reglarea distanţei dintre manetă şi ghidon
(A)
Rotirea în sens orar reduce lăţimea.
(A)
Cheie hexagonală de 2 mm
(A)
Rotirea în sens anti orar sporeşte
lăţimea.
(A)
Cheie hexagonală de 2 mm
OBSERVAŢIE
Se verifică dacă frâna funcţionează corect
după reglare.
ÎNTREŢINERE
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22

Shimano BR-CX50 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
Acest manual este potrivit și pentru