• Folosirea inadecvată a sistemului de frânare a bicicletei poate
avea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări grave.
Deoarece fiecare bicicletă poate reacţiona diferit, este
important ca utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica
adecvată de frânare (inclusiv cu presiunea exercitată asupra
manetei de frână și cu comportamentul bicicletei).
Se va apela la vânzătorul bicicletei și la manualul de utilizare
pentru informaţii; se va exersa deplasarea pe bicicletă și
tehnica de frânare.
• Frânele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate
sau defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
• Saboţii de frână nu trebuie pătaţi cu ulei sau vaselină. Dacă
pe saboţi ajunge ulei sau vaselină, saboţii trebuie înlocuiţi, în
caz contrar frânele nu vor funcţiona corect.
• Se verifică cablul pentru a detecta eventualele urme de rugină
sau uzură și se înlocuiește imediat cablul dacă sunt detectate
astfel de probleme. În caz contrar, este posibil ca frânele să
nu funcţioneze corect.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea
corectă a frânelor faţă și spate.
• Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă.
Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Dacă suprafaţa carosabilă este udă, anvelopele vor derapa
mai ușor, existând riscul de cădere. Pentru a evita acest
lucru, se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Instrucţiunile pentru service trebuie citite cu atenţie și
păstrate într-un loc sigur, pentru consultarea ulterioară.
Informaţii generale privind siguranţa
Informaţii privind siguranţa Shimano
BR-M530
• Frâna V-BRAKE BR-M530 se va folosi cu manete de frână
compatibile V-BRAKE, cum ar fi modelul ST-M530/BL-M511.
• Frâna V-BRAKE BR-M530 nu se va folosi cu manete de frână
cu moduri multiple, cum ar fi SB-C055A, deoarece acestea
sunt destinate exclusiv frânelor V-BRAKE cu modulator de
putere, frânelor cantilever și frânelor roller.
Sistem de frânare
pentru condiţii variate
Instrucţiuni pentru service
Sistem de frânare pentru condiţii variate
Acest sistem de frânare oferă performanţe înalte în condiţii
umede (control și modulaţie), având un comportament
constant într-o mare varietate de condiţii.
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Serie
Manetă de frână
Frână V-BRAKE
Cablu de frână
DEORE
ST-M530/BL-M511
BR-M530
Se folosește o cheie hexagonală de 5 mm pentru instalarea
manetei de frână.
Se va folosi un manșon
pentru ghidon cu diametru
exterior maxim de 32 mm.
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cheie hexagonală de 5 mm
Orificiu
pentru arc
Știft opritor
Șurub de fixare
Șaiba B (groasă)
Șaiba B (subţire)
Piuliţa de fixare
a sabotului
Șaiba A
Suport de fixare a sabotului
Șaiba A
Șaibă
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cheie hexagonală de 5 mm
Șurub de reglare a
tensiunii arcului
Șurub de reglare
a tensiunii arcului
Se apasă de
aproximativ
10 ori
Știft de fixare a sabotului
Suportul sabotului
Suportul sabotului
Știft de fixare a
sabotului
Știft de fixare a
sabotului
minim 32 mm
Cuplu de strângere:
5 – 7 N•m
AVERTISMENT
AVERTISMENT
− Pentru a evita accidentele
grave:
− Pentru a evita accidentele
grave:
OBSERVAŢIE:
• Sistemul de frânare pentru condiţii variate funcţionează la
parametri optimi dacă folosiţi combinaţiile recomandate de
frâne și manete de frână.
• În cazul în care canelurile saboţilor nu mai sunt vizibile
datorită uzurii, saboţii trebuie înlocuiţi.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări legate de modul de manevrare sau
întreţinere, se va contacta punctul de vânzare.
SI-8DR0B-001
Montarea manetei de frână
Înlocuirea sabotului tip cartuș
(opţional)
Montarea frânei V-BRAKE
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
1.
3.
4.
5.
1.
3.
2.
6.
2.
Se introduce știftul de blocare a corpului frânei în orificiul
central pentru arc din suportul cadrului, apoi se fixează
corpul frânei pe cadru cu șurubul de fixare.
În timp ce se ţine sabotul lipit de jantă, se strânge piuliţa
de fixare a sabotului.
Se trece cablul prin ghidaj, se reglează saboţii stânga-
dreapta la o distanţă de 2 mm faţă de jantă, apoi se
strânge șurubul de fixare a cablului.
Se reglează înclinarea cu ajutorul șuruburilor de reglare a
tensiunii arcurilor.
Se scoate știftul de fixare a sabotului, apoi se culisează
sabotul de-a lungul canalului pentru a-l scoate din suport.
Introducerea știftului de fixare a sabotului este foarte
importantă pentru fixarea sabotului în suport.
Există două tipuri diferite de saboţi și de suporţi de saboţi
care se folosesc în partea stângă, respectiv în partea
dreaptă. Se introduce sabotul nou în canalul suportului de
sabot respectând direcţia corectă și poziţia orificiului
pentru știft.
Înainte de folosirea frânelor, se apasă complet maneta de
frână de aproximativ 10 ori, după care se verifică dacă
totul funcţionează corect și dacă distanţa dintre saboţi și
jantă este corectă.
În timp ce se ţine sabotul lipit de jantă, se reglează
distanţa sabotului prin schimbarea șaibei B (groasă sau
subţire) astfel încât distanţa A să fie de minim 32 mm.
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Direcţia de
introducere
a sabotului
Faţă Faţă
Identic în faţă și în spate
Stânga
Identic în faţă și în spate
Dreapta
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Română)
Ghidajul cablului
Sabot
Sabot
Sabot