Serie
1
Manetă de frână
T-5600
Cleşti de fr
nă
BR-
ablu de frână
I-8DU0A-001-05
• Lun
imea cablului trebuie să permită rotirea completă a
ghidonului la st
nga
i la dreapta fără
ntinderea completă a
cablului
• Dacă după utilizarea prelungită se detectează sc
rţ
ituri, se vor
u
r
a p
ese
e
• Folosirea inadecvată a sistemului de frânare a bicicletei
oate
vea ca rezultat pierderea controlului sau accidentări
rave.
Deoarece fiecare bicicletă poate reac
iona diferit, este important
tiliz
t
r
l
f
mili
riz
z
t
hni
v
t
fr
n
r
(inclusiv cu presarea manetei de fr
nă
i cu controlarea bicicletei).
Se va consulta v
nzătorul bicicletei
i manualul de utilizare; se va
exersa utilizarea bicicletei şi tehnica de fr
nare
• Se vor str
nge bine piuliţele de montare a cleştilor de fr
nă la
cup
u
spec
cat
• Se vor folosi contrapiuliţe cu inserţii din nailon pentru frâne cu
iuliţă normală
• În cazul frânelor cu piuli
ă înfundată, se vor folosi piuli
e înfundate
e lungime adecvată, care pot fi rotite de cel pu
in
ase ori; la
montare se aplică adeziv de blocare pe filetul piuli
ei.
În cazul desprinderii piuli
elor
i căderii frânelor acestea pot bloca
oata, provoc
nd accidente
n cazul în care acest fenomen are loc la roata din fa
ă, bicicleta se
poate răsturna, provoc
nd vătămări grave
• Fr
nele destinate roţii spate nu pot fi utilizate la roata faţă
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
nstrucţ
un
e
e serv
ce
Com
onentele slăbite, uzate sau defecte
pot produce rănirea
ravă a utilizatorului. Se recomandă în mod
expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano ori
inale
• Sabo
ii de frână nu trebuie păta
i cu ulei sau vaselină. Dacă pe
abo
i ajunge ulei sau vaselină, sabo
ii trebuie
nlocui
i,
n caz
contrar fr
nele nu vor func
iona corect.
•
e verific
cablul pentru a detecta eventualele urme de rugin
au uzură
i se
nlocuie
te imediat dacă sunt detectate astfel de
probleme.
n caz contrar, este posibil ca frânele să nu funcţioneze
corec
•
nainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a
rânelor faţă şi spate
• Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă
Se va reduce viteza şi se va frâna uşor, din timp.
• Dacă suprafa
a de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai u
or,
existând riscul de cădere. Pentru a evita acest lucru, se va reduce
iteza
i se va fr
na u
or, din timp.
• Instruc
iunile pentru service se vor citi cu aten
ie
i se vor păstra
ntr-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Informa
ii generale privind siguran
a
AVERTISMENT
B
ERVA
IE:
• Dacă sabo
ii SHIMANO pentru
osea sunt folosi
i în combina
ie cu
ante ceramice, sabo
ii se vor uza mai rapid
• În cazul în care canelurile sabo
ilor nu mai sunt vizibile datorită
zurii, sabo
ii trebuie
nlocui
i
• Garan
ia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată
n
rma utiliz
rii normale a pieselor.
• Pentru
ntrebări legate de modul de manevrare sau
ntreţinere, se
a contacta punctul de v
nzare.
Instrucţiuni pentru service
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combina
ii.
Montarea manetei de frână
Montarea frânei
Înlocuirea saboţilor
Cheie hexa
onală de 5 mm
În cazul în care ghidonul este din fibră de carbon, este posibil să fie
nevoie să se reducă cuplul de str
ngere, pentru a preveni deteriorarea
hidonului. Se va consulta producătorul bicicletei sau al
hidonului
pentru a ob
ine valoarea corectă a cuplului de str
ngere
n cazul
hidoanelor din fibră de carbon.
2.
Locaş pentru cablu
Capăt cablu
Căma
ă
maş
ap
t cablu
urub de montare
oca
pentru ca
u
erifi carea cămăşii ext
rioare
Se va verifi ca
introducerea completă
şi corectă a cămăşii
xt
ri
r
.
Band
adeziv
maş
Sabotul de frână trebuie reglat fa
ă de suprafa
a jantei conform
lustraţiei; se strânge apoi şurubul de fixare a sabotului.
nainte de folosirea frânelor, se a
asă com
let maneta de frână de
proximativ 10 ori, dup
care se verific
dac
totul funcţioneaz
corect şi dac
distanţa dintre saboţi şi jant
este corect
.
Direcţia de
rotire a jantei
Direcţia de
rotire a jantei
eca
a
5 mm
bservaţie:
Observa
ie:
Gama BR-5600 permite re
larea un
hiului de contact dintre
sabot
i jantă (decalaj). Reglarea corectă a decalajului
asi
ură o frânare mai fină.
urub de fixare a sabotului
Cheie hexa
onală de 4 mm
.
esc
s
nchis
Manet
uic
r
l
urub de reglare a cablului
Direcţia de
ntr
r
t
l
i
Su
ortul sabotului Su
ortul sabotului
abot
abot
Fa
Fa
Identic
n faţă şi
n spate
Stân
a
Identic
n faţă şi
n spate
rea
ta
abot
Se apasă de
proximativ 10 ori
BR-5600
Ilustraţia prezint
poziţia
ormal
a capului şurubului de
centrare în timpul montării.
urub de
ntr
r
urub de fixare
heie hexagonal
de 5 mm
urub de fixare
urub de fixare
−
ntr
v
t
nt
v
:
Se fixează temporar căma
a exterioară pe ghidon (folosind bandă
dezivă sau un material similar
.
I-8D
0A-001
uplu de str
ngere:
-
•m
Cuplu de strân
ere:
- 1
N•m
uplu de str
ngere: 5 - 7 N•m
Cuplu de strân
ere: 6 - 8 N•m
uplu de str
ngere:
- 1
5 N•m
.
Reglarea pozi
iei sabotului de frână V
rifi
r
.
Se înfă
oară apoi ghidonul cu Ghidolină.
Se comprimă arcul
i se montează
n timp ce sabotul este
n
ontact ferm cu
anta.
Montarea fr
nei propriu-zise
e roteşte şurubul de reglare a c
m
şii pentru a regla distanţa
sa
oţ
or.
Reglajul fin poate fi realizat folosind şurubul de centrare.
Se amplasează maneta quick release în pozi
ia închisă; se reglează
apoi distan
a sabo
ilor (conform ilustra
iei de mai jos)
i se fixează
l
l.
.
.
.
Reglarea ulterioar
a distan
ei sabo
ilor
Centrarea sabotului de frân
Fix
r
l
l
i
.
.
Se demontează şurubul de fixare.
are.
Se str
nge
urubul de fixare.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Română)
Se demontează sabotul prin
lisarea de-a lun
ul suportului.
Există două tipuri diferite de sabo
i
i de supor
i de sabo
i care se
olosesc în partea stân
ă, respectiv în partea dreaptă. Se introduce
abotul nou în canalul suportului de sabot respectând direcţia
corect
şi poziţia orificiului pentru şurub.
=
—4 mm
=3—4 mm
NAINTE