STIHL BT 360 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
{
STIHL BT 360
Instrucţiuni de utilizare
Manual de utilizare originalTipărit pe hârtie albă netratată chimic cu clor.
În compoziţia cernelurilor intră uleiuri din plante, hârtia este
reciclabilă.
© ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2018
0458-441-5521-B. VA1.J18.
0000001283_013_RO
BT 360
română
1
{
Acest manual de utilizare este protejat prin legea dreptului de autor. Ne rezervăm toate drepturile, în special dreptul de a mul
-
tiplica, traduce şi prelucra prin sisteme electronice.
Cuprins
Stimată cumpărătoare, stimate
cumpărător,
vă mulţumim că aţi ales un produs de
calitate al firmei STIHL.
Acest produs a fost obţinut prin metode
moderne de prelucrare, la care s-au
adăugat măsuri sporite de asigurare a
calităţii. Am depus toate eforturile pentru
a ne asigura că acest aparat va
corespunde cerinţelor dumneavoastră şi
că îl puteţi utiliza fără probleme.
Pentru informaţii cu privire la aparatul
dumneavoastră, vă rugăm să vă
adresaţi dealerului dvs. sau direct,
societăţii noastre de distribuţie.
Al dvs.
Dr. Nikolas Stihl
Despre acest manual de utilizare 2
Instrucţiuni de siguranţă şi tehnica
de lucru 2
Completarea utilajului 7
Combustibil 10
Alimentarea cu combustibil 11
Pornirea / oprirea motorului 12
Montarea burghiului 14
Instrucţiuni de funcţionare 15
Eliberarea unei unelte de găurit
care s-a blocat 15
Curăţarea filtrului de aer 16
Reglarea carburatorului 16
Bujia 17
Funcţionarea motorului 18
Lubrifierea mecanismului 18
Depozitarea utilajului 19
Instrucţiuni de întreţinere şi îngrijire 20
Minimizarea uzurii şi evitarea
pagubelor 22
Componente principale 23
Date tehnice 24
Instrucţiuni pentru reparaţii 25
Colectarea deşeurilor 25
Declaraţie de conformitate EU 26
BT 360
română
2
Simboluri
Toate simbolurile care se găsesc pe
aparat, sunt descrise în acest manual de
utilizare.
Simbolizarea paragrafelor
AVERTISMENT
Avertisment cu privire la pericolul de
accident şi rănire, precum şi pericolul
unor pagube materiale semnificative.
INDICAŢIE
Avertisment cu privire la avarierea
utilajului sau componentelor individuale.
Dezvoltare tehnică
STIHL se preocupă în mod constant de
îmbunătăţirea tuturor maşinilor şi
utilajelor; prin urmare ne rezervăm
dreptul de a efectua modificări în
programul de livrare în ceea ce priveşte
forma, tehnologia şi echiparea.
Prin urmare nu pot fi ridicate pretenţii cu
privire la informaţiile şi figurile din acest
manual de utilizare.
Se vor respecta normele de siguranţă
specifice ţării respective, de ex. cele
emise de asociaţiile profesionale, casele
de asigurări sociale, autorităţile
însărcinate cu protecţia muncii şi altele.
La prima întrebuinţare a utilajului: Se
solicită vânzătorului sau persoanelor de
specialitate explicaţii referitoare la
funcţionarea în siguranţă – sau se
participă la un curs de instruire.
Minorilor nu le este permisă folosirea
utilajului.
Copiii, animalele şi persoanele
privitoare trebuie să păstreze distanţa.
În cazul neutilizării utilajul se va depozita
în aşa fel încât nu pună în pericol nici
o persoană. Motoutilajul se va asigura
împotriva accesului neautorizat.
Utilizatorul este responsabil pentru
accidentele sau pericolele apărute faţă
de alte persoane sau de lucrurile
aparţinând acestora.
Motoutilajul va fi înmânat sau
împrumutat numai acelor persoane care
au cunoştinţe despre modelul respectiv
şi utilizarea lui – întodeauna se va
înmâna şi manualul de utilizare.
Întrebuinţarea motoutilajelor cu emisie
prin ultrasunete poate fi limitată
temporar atât prin hotărâri naţionale, cât
şi locale.
Persoanele care folosesc utilajul trebuie
să fie odihnite, sănătoase şi în bună
formă fizică.
Persoanele care din motive de sănătate
nu trebuie să depună efort, vor apela la
medicul personal pentru a afla dacă este
posibil să folosească motoutilajul
respectiv.
Numai pentru purtătorii de by-pass:
Sistemul de aprindere al acestui utilaj
produce un câmp slab electromagnetic.
Nu putem exclude complet influenţa
asupra tipurilor individuale de by-pass.
Pentru a evita riscurile din punct de
vedere al sănătăţii, STIHL vă
recomandă să vă adresaţi medicului
personal şi fabricantului de by-pass.
După administrarea de alcool,
medicamente care influenţează
capacitatea de reacţie sau droguri nu
este permisă utilizarea utilajului.
Motoutilajul – independent de uneltele
de găurire aferente se va utiliza numai
pentru executarea găurilor în pământ.
Întrebuinţarea motoutilajului în alte
scopuri este interzisă şi poate duce la
accidente sau defecţiuni alte aparatului.
Despre acest manual de
utilizare
Instrucţiuni de siguranţă şi
tehnica de lucru
La utilizarea motoutilaju
-
lui sunt necesare măsuri
speciale de siguranţă,
deoarece burghiul
lucrează cu un moment
mare de rotaţie şi parţial
cu o viteză mare de tura
-
ţie iar capetele de
burghiu au muchiile
ascuţite.
Manualul de utilizare se
va citi în întregime cu
atenţie înainte de pune
-
rea în funcţiune şi se va
păstra în siguranţă pentru
a fi utilizat ulterior. Neres
-
pectarea instrucţiunilor
de utilizare poate duce la
grave accidente.
BT 360
română
3
Înainte de a începe lucrarea de forare
asiguraţi-vă că în locul respectiv nu se
găsesc conducte (de ex. pentru gaz,
apă, curent):
informaţi-vă la autorităţile locale de
distribuţie
în caz de îndoială, verificaţi
existenţa conductelor cu ajutorul
detectoarelor sau prin săpături de
probă
Se vor utiliza numai uneltele de forare
sau accesoriile aprobate de STIHL şi
destinate acestui motoutilaj sau piese
similare din punct de vedere tehnic.
Pentru orice nelămurire adresaţi-vă unui
dealer de specialitate. Se vor utiliza
numai piese şi accesorii de calitate. În
caz contrar apare pericolul accidentării
sau avarierii motoutilajului.
STIHL vă recomandă utilizarea pieselor
de schimb şi accesoriilor originale
STIHL. Datorită caracteristicilor lor
acestea sunt optime pentru produs şi
corespund cerinţelor utilizatorului.
Asupra utilajului nu se va executa nici o
modificare – în caz contrar ar putea fi
periclitată siguranţa. STIHL nu îşi poate
asuma nici o răspundere pentru leziuni
asupra persoanelor şi daunele
provocate bunurilor, cauzate de
folosirea utilajelor ataşabile neaprobate
de STIHL.
Pentru curăţarea utilajului nu
întrebuinţaţi aspiratorul de înaltă
presiune. Jetul puternic de apă poate
avaria componentele utilajului.
Îmbrăcăminte şi echipament
Îmbrăcămintea şi echipamentul se vor
purta în conformitate cu prevederile.
Nu se poartă îmbrăcăminte care se
poate agăţa de lemn, mărăciniş sau de
piesele utilajului care se găsesc în
mişcare. Nici şaluri, cravată şi bijuterii.
Purtaţi cizme de protecţie cu talpă
aderentă, stabilă la alunecare şi ştaif de
oţel.
AVERTISMENT
Purtaţi o protecţie "personală" la sunete
– de ex. capsule de protecţie a auzului.
Casca de protecţie se poartă din cauza
pericolului obiectelor căzătoare.
STIHL oferă un program cuprinzător în
privinţa echipamentului personal de
protecţie.
Transportarea motoutilajului
Întotdeauna se opreşte motorul.
Utilajul va fi transportat de două
persoane şi ţinut de mânerul cadru.
Pentru efectuarea transportului pe
distanţe mari, demontaţi burghiul şi
prindeţi utilajul de mânerul cadru ţineţi
la distanţă de corp piesele fierbinţi ale
maşinii (de ex. mecanismul de
antrenare, tobele de eşapament) –
pericol de ardere!
Înainte de transportarea în vehicule
lăsaţi utilajul să se răcească.
În vehicule: Motoutilajul se asigură
contra răsturnării, stricării şi revărsării
combustibilului.
Alimentarea cu combustibil
Înaintea alimentării cu combustibil
motorul se opreşte.
Nu alimentaţi atâta timp cât motorul este
încă fierbinte – combustibilul se poate
revărsa – pericol de incendiu!
Capacul rezervorului se deschide cu
atenţie pentru ca suprapresiunea să
scadă încet iar combustibilul să nu se
reverse.
Alimentarea se va executa numai în
spaţii bine aerisite. Dacă s-a revărsat
combustibil, curăţaţi imediat motoutilajul
Îmbrăcămintea trebuie
fie adaptată scopului şi
să fie confortabilă. Costu
-
mul nu trebuie să fie lejer
– costum combinat, fără
manta de lucru.
Părul lung se va strânge
şi proteja (batic, şapcă,
cască etc.).
Pentru reducerea riscului
de leziuni la ochi, purtaţi
ochelari de protecţie cu
aplicare strânsă conform
normei EN 166. Aveţi
grijă la corecta aşezare a
ochelarilor de protecţie.
Purtaţi mănuşi de protec
-
ţie confecţionate din
material rezistent (spre
exemplu din piele).
Benzina este extrem de
inflamabilă – ţineţi-o la
distanţă de flacără – nu
răsturnaţi combustibilul –
nu fumaţi.
BT 360
română
4
– combustibilul nu trebuie să atingă
îmbrăcămintea, altfel aceasta se va
schimba imediat.
Astfel se va reduce riscul desfacerii
capacului rezervorului din cauza
vibraţiei motorului şi revărsării
combustibilului.
Atenţie la neetanşeităţi – dacă se
revarsă combustibil, nu porniţi motorul
pericol mortal din cauza arsurilor!
Înaintea pornirii
Mânerul cadru rabatabil se aduce în
poziţie de lucru şi se blochează, vezi
"Completarea utilajului".
Se verifică starea sigură de funcţionare
a utilajului – atenţie la capitolul
corespunzător din manualul de utilizare:
Verificaţi sistemul de combustibil în
privinţa etanşeităţii, cu precădere
reperele aflate la vedere cum sunt,
spre exemplu, capacul de rezervor,
racordurile de conductă, pompa de
combustibil (numai la motoutilaje cu
pompă de combustibil). În cazul
unor neetanşări sau avarieri, nu
porniţi motorul pericol de incendiu!
Înainte de punerea în funcţiune
utilajul va fi suspus reviziei de către
un serviciu de asistenţă tehnică
comutatorul de oprire de pe utilaj se
poziţionează uşor pe STOP iar
comutatorul de oprire de pe
mânerul cadru se poziţionează uşor
pe 0
asiguraţi accesul uşor la pârghia de
reglare la mers în gol trebuie se
retragă de la sine sub acţiunea
arcului
ordonaţi cablul de acceleraţie în
mod corespunzător – vezi
"Completarea utilajului", paragraful
"Montarea cablului de acceleraţie"
se verifică locaşul fix al fişei cablului
de aprindere – în cazul când fişa nu
este bine fixată pot lua naştere
scântei care aprind amestecul
combustibil-aer – pericol de
incendiu!
nu se execută nici o modificare la
dispozitivele de comandă şi
siguranţă
mânerele se menţin curate şi
uscate, se îndepărtează uleiul şi
murdăria – important pentru
dirijarea mai sigură a motoutilajului
se verifică starea ireproşabilă a
furturnurilor de prindere de la
mânerul cadru şi mantaua de la
pârghia de reglare
Motoutilajul se utilizează numai când se
găseşte în stare sigură de funcţionare –
pericol de accident!
Pornirea motorului
Se execută la o distanţă de minimum
3 metri de locul alimentării – nu în spaţii
închise.
La pornire în pinion nu se va găsi nicio
unealtă de găurit. Aparatul trebuie
operat de 2 persoane şi poate fi pus în
funcţiunne numai atunci când este bine
ţinut de către utilizatori.
Nu permiteţi prezenţa unor terţi în raza
de lucru – nici chiar la pornire.
Pornirea se face după cum este descris
în manualul de utilizare.
Pinionul de găurit se mişcă în continuare
la scurt timp după eliberarea pârghiei de
acceleraţie – efect de inerţie!
Nu se vor utiliza unelte de găurit şi melci
de transport care sunt mai mari de 1 m
pericol de accidente!
Numai pe suprafaţă plană, adoptaţi o
poziţie stabilă şi sigură, apucaţi ferm
utilajul.
La verificarea mersului în gol: Odată cu
eliberarea pârghiei de reglare – unealta
de găurit trebuie se oprească la mers
în gol.
Materialele uşor inflamabile (de ex.
şpan de lemn, coajă de copac, iarbă
uscată, combustibil) se vor ţine la
După alimentare capacul
rezervorului se înşuru
-
bează cât mai strâns
posibil.
441BA047 KN
BT 360
română
5
distanţă de gazele de ardere fierbinţi şi
de toba fierbinte de eşapament pericol
de incendiu!
Prinderea şi dirijarea utilajului
Motoutilajul se va ţine întotdeauna de
două persoane cu ambele mâini, de
mânerul cadru.
Asiguraţi întotdeauna o poziţie sigură şi
stabilă.
Mânerele se cuprind ferm cu degetele
mari.
În timpul lucrului
Utilizarea în condiţii de siguranţă a
motoutilajului presupune o înţelegere
clară şi fără confuzii între operatori.
Indicaţiile vor fi date numai de către
persoana care acţionează pârghia de
reglare.
Unealta de găurit se poate bloca în
timpul lucrului în special într-un sol
pietros sau plin de rădăcini. În acest caz
utilajul va încerca se rotească în jurul
burghiului prins – opriţi de îndată
motorul.
Lucraţi întotdeauna cu un avans şi o
turaţie corespunzătoare şi eliberaţi
frecvent locul de forat prin retragerea
burghiului.
Opriţi imediat motorul în cazul unui
pericol, respectiv în situaţii de urgenţă –
poziţionaţi comutatorul de oprire de pe
utilaj pe STOP sau comutatorul de
oprire de pe mânerul cadru pe 0.
Pinionul de găurit se mişcă în continuare
la scurt timp după eliberarea pârghiei de
acceleraţie – efect de inerţie!
Nu atingeţi toba fierbinte de eşapament
– întotdeauna folosiţi utilajul cu
apărătoarea.
În zona de lucru nu permiteţi prezenţa
altor persoane. Păstraţi o distanţă
suficient de mare faţă de celelalte
persoane – pericol de accident!
Atenţie la funcţionarea ireproşabilă a
regimului de mers în gol – după
debreierea părghie de reglare, în scurt
timp, unealta burghiu nu trebuie să se
mai rotească – efectul de inerţie. Dacă
totuşi burghiul se roteşte la mers în gol
apelaţi la serviciul de asistenţă tehnică.
Verificaţi, respectiv corectaţi reglajul la
mers în gol la intervale periodice.
Atenţie la polei, umezeală, zăpadă,
gheaţă, remorci, teren neuniform etc. –
pericol de alunecare!
Atenţie la obstacole – cioturi de copaci,
rădăcini – pericol de împiedicare!
Asiguraţi întotdeauna o poziţie sigură şi
stabilă.
Este necesară o atenţie mărită şi
precauţie la purtarea căştii de protecţie
auditivă deoarece percepţia pericolului
prin zgomote (ţipete, tonuri de
semnalizare etc) este limitată.
Pauzele de lucru trebuie luate la
momentele corespunzătoare pentru a
evita oboseala şi epuizarea – pericol de
accident!
Lucraţi calm şi precaut – numai în
condiţii de bună vizibilitate şi cu lumină
suficientă. Lucraţi cu atenţie astfel încât
să nu-i puneţi pe ceilalţi în pericol.
La lucrări în canale, tranşee sau în spaţii
strâmte schimbul de aer trebuie să se
facă în condiţii optime. Pericol mortal
prin intoxicare!
Opriţi de îndată lucrul dacă prezentaţi
stări de greaţă, dureri de cap, tulburări
de vedere (de ex. câmpul vizual se
micşorează), tulburări de auz, ameţeală,
scăderea capacităţii de concentrare –
aceste simptome pot fi provocate printre
altele de concentraţii prea mari de gaze
de ardere – pericol de accident!
Nu solicitaţi motoutilajul astfel încât să
producă zgomot şi gaze de ardere – nu
lăsaţi motorul să funcţioneze inutil,
acceleraţi numai în timpul lucrului.
Eliberaţi zona de
lucru din jurul utilaju
-
lui – pericol de
rănire!
441BA048 KN
Motoutilajul produce gaze
otrăvitoare de îndată ce
motorul este în stare de
funcţionare. Aceste gaze
sunt inodore şi invizibile
şi conţin hidrocarburi
nearse şi benzol. Nu
lucraţi niciodată cu
motoutilajul în spaţii
închise sau slab aerisite
chiar şi în cazul maşinilor
cu catalizator.
BT 360
română
6
Nu fumaţi în timpul utilizării sau în
apropierea motoutilajului – pericol de
incendiu! Din sistemul de combustibil
pot să apară vapori de benzină
inflamabili.
În cazul în care motoutilajul a fost supus
unei solicitări necorespunzătoare
(de ex. prin lovire sau prăbuşire), înainte
de a fi folosit în continuare, neapărat se
va verifica starea sigură de funcţionare
vezi şi capitolul "Înaintea pornirii".
Verificaţi în special etanşeitatea
sistemului de combustibil şi funcţionarea
dispozitivelor de siguranţă. Nu utilizaţi în
nici un caz în continuare motoutilajele
care nu mai sunt sigure în funcţionare. În
caz de nesiguranţă se va apela la
serviciul de asistenţă tehnică.
Nu lucraţi cu poziţia de pornire.
Pentru extragerea uneltei burghiu
motoutilajul se ridică uniform şi vertical
unealta burghiu nu se va răsuci.
Unealta de găurit şi pinionul se ating
doar când motorul este oprit iar burghiul
este în stare de repaus – pericol de
rănire!
Ţineţi fem motorutilajul pentru a putea
prelua eventualele şocuri bruşte –
efectuaţi găurire cu presiune scăzută de
avans.
Găurile efectuate se vor acoperi şi
asigura.
Pentru înlocuirea uneltei burghiu, opriţi
motorul pericol de rănire!
Nu atingeţi piesele fierbinţi ale utilajului,
în special toba de eşapament – pericol
de ardere!
Înainte de a părăsi utilajul: opriţi motorul.
Verificaţi la intervale regulate starea
ireproşabilă a uneltelor de găurit.
Burghiele deteriorate sau tocite se vor
înlocui imediat.
Utilajul este astfel conceput încât
utilizatorul atingă performanţe optime
în timp ce nivelul de vibraţii este cel mai
scăzut. Dacă în timpul lucrului
utilizatorul percepe o creştere a nivelului
vibraţiilor, acesta trebuie să reducă
turaţia prin pârghia de reglare pentru a
ajunge iar la nivel optim.
Vibraţii
O perioadă mai îndelungată de utilizare
a motoutilajului poate duce la afecţiuni
ale circulaţiei periferice a mâinilor induse
de vibraţii ("boala degetelor albe").
Nu se poate stabili o durată general
valabilă de utilizare deoarece aceasta
depinde de mai mulţi factori de influenţă.
Durata de utilizare este prelungită prin:
Protecţia mâinilor (mănuşi
călduroase)
Pauze
Durata de utilizare este scurtată prin:
tendinţă specială spre afecţiuni
circulatorii (caracteristici: adeseori
degete reci, tremurături)
temperaturi exterioare scăzute
intensitatea forţei cu care se prinde
utilajul (o forţă prea mare împiedică
circulaţia periferică)
În cazul unei utilizări periodice, de lungă
durată a motoutilajului şi la apariţia
repetată a semnelor caracteristice
(de ex. tremurături ale degetelor) se
recomandă un consult medical.
Întreţinere şi reparaţii
Executaţi întreţinerea motoutilajului la
intervale periodice. Se vor efectua
numai lucrările de întreţinere şi reparaţii
descrise în manualul de utilizare. Toate
celelalte lucrări vor fi executate de către
serviciul de asistenţă tehnică.
Pentru executarea lucrărilor de
întreţinere şi reparaţii, STIHL vă
recomandă să vă adresaţi serviciului de
asistenţă tehnică STIHL. Serviciile de
asistenţă tehnică STIHL sunt instruite la
intervale periodice de timp şi vă pot
pune la dispoziţie documentaţia tehnică
necesară.
Utilizaţi numai piese de schimb de înaltă
calitate. În caz contrar apare pericolul
accidentării sau avarierii motoutilajului.
Pentru orice nelămurire adresaţi-vă unui
dealer de specialitate.
STIHL vă recomandă utilizarea pieselor
de schimb originale STIHL. Datorită
caracteristicilor lor acestea sunt optime
pentru produs şi corespund cerinţelor
utilizatorului.
Se va evita contactul cu
conductele strabătute de
curent – pericol de
curentare!
Lucraţi cu deosebită pre
-
cauţie pe sol pietros sau
cu vegetaţie densă.
BT 360
română
7
Pentru reparare, întreţinere şi curăţare
întotdeauna motorul se opreşte pericol
de rănire! – Excepţie: reglarea
carburatorului şi regimului de mers în
gol.
Dacă fişa cablului de aprindere este
scoasă sau bujia este deşurubată,
motorul se pune în mişcare cu
demarorul numai când comutatorul de
oprire de pe utilaj este poziţionat STOP
iar comutatorul de oprire de pe mânerul
cadru este pe 0 pericol de incendiu din
cauza scânteilor din exteriorul
cilindrului.
Nu executaţi lucrări de întreţinere
asupra motoutilajului şi nici nu-l
depozitaţi în apropiere de flacă
deschisă – din cauza carburantului
pericol de incendiu!
Verificaţi la intervale periodice
etanşeitatea capacului de rezervor.
Utilizaţi numai bujii noi, aprobate de
STIHL – vezi "Date Tehnice".
Verificaţi cablul de aprindere (izolaţie
ireproşabilă, conexiune stabilă).
Verificaţi starea ireproşabilă a tobei de
eşapament.
Nu lucraţi cu toba de eşapament defectă
sau toba de eşapament pericol de
incendiu!perturbarea auzului!
Nu atingeţi toba de eşapament fierbinte
pericol de ardere!
Montarea pieselor centrale
N ambele piese centrale (1) se
poziţionează prin partea inferioară
pe punţile de fixare ale carcasei
utilajului de găurit – atenţie ca
eclisele şarnier (2) sudate în
exterior, în partea centrală să se
găsească în partea externă a
tubului
N poziţionaţi piesele de presiune (3) –
alezajele trebuie să se alinieze
N introduceţi prin partea inferioară
şuruburile hexagonale (4) M10x75
N poziţionaţi şaibele (5) şi inelele
arc (6)
N aşezaţi şi strângeţi piuliţele (7)
Pregătirea mânerului de siguranţă
N introduceţi câte două şuruburi
hexagonale (8) în mânerul de
siguranţă (9) – mânerul trebuie să
se fixeze în întregime în canalul
şurubului hexagonal
Montarea mânerelor tubulare
N mânerele tubulare se montează
astfel încât, văzut dinspre utilizator,
alezajul (săgeată) din mânerul
tubular (10) să fie îndreptat spre
dreapta
Completarea utilajului
2
2
441BA049 KN
6
1
3
4
5
7
441BA008 KN
8
9
9
8
8
10
441BA050 KN
BT 360
română
8
N eclisele şarnier (11) ale mânerelor
tubulare (10) se poziţionează pe
eclisele şarnier (2) ale piesei
centrale (1) alezajele trebuie se
alinieze
N poziţionaţi şuruburile
hexagonale (8) împreună cu
mânerul de siguranţă (9)
N introduceţi şi strângeţi şuruburile (8)
Numai dacă pârghia de reglare nu este
premontată
N poziţionaţi succesiv şaiba (12),
pârghia (13) şi şaiba (14) pe
ghidaj (15)
N aşezaţi piesa de presiune (16) –
nasurile opritoare (săgeţi) ale piesei
de presiune (16) trebuie să se
găsească pe ambele părţi ale
nasurilor opritoare (săgeţi) ale
ghidajului (15)
N introduceţi şurubul cu cap plat
M6x55 prin piesa de presiune (16),
şaiba (14), pârghia (13), şaiba (12)
şi ghidajul (15)
N poziţionaţi şaiba (18) – aceasta
reţine pârghia de reglare
premonta
Montarea pârghiei de reglare
N introduceţi şurubul cu cap plat (17)
împreună cu pârghia de reglare prin
alezajul mânerului tubular (10), în
partea cablului de acceleraţie
N poziţionaţi şaiba (19)
N aşezaţi şi strângeţi piuliţa de
siguranţă (20) pârghia (13) trebuie
fie uşor manevrabilă fără consum
mare de energie
Montarea cablului de acceleraţie
Se va utiliza cablul de acceleraţie
aferent utilajului.
N introduceţi cablul de acceleraţie în
orificiu niplul mai subţire poziţionat
frontal
N împingeţi arcul (21) peste niplul (22)
mai subţire al cablului de acceleraţie
N montaţi niplul (22) în pârghia (23)
comenzii acceleraţiei
N împingeţi arcul (21) în sens opus
pârghiei (23) – conduceţi cablul de
acceleraţie prin suportul (24) şi
introduceţi manşonul de
închidere (25) al cablului până la
opritorul din suport (24)
2
11
10
9
112
88
9
441BA051 KN
1
13
12
15
14
16
441BA038 KN
18
13
17
10
441BA052 KN
19
20
441BA053 KN
24
22
21
25
441BA040 KN
23
BT 360
română
9
N montaţi niplul (26) cablului de
acceleraţie în degajarea (27) din
partea inferioară a pârghiei de
reglare
N introduceţi cablul de acceleraţie în
ghidaj (săgeţi)
N împingeţi manşonul de
închidere (28) al cablului de
acceleraţie în suportul (29) pârghiei
de reglare
N fixaţi cablul de acceleraţie (30) cu
două cleme de cablu (31) la
distanţa a = 70 mm şi distanţa
b = 320 mm pe mânerul tubular –
ordonaţi cablul de acceleraţie pe
partea interioară a tubului
Verificarea funcţionării pârghiei de
reglare
1. acţionaţi pârghia de reglare
2. eliberaţi pârghia de reglare – la
mers în gol trebuie se retragă de
la sine sub acţiunea arcului
Montarea comutatorului de oprire pe
mânerul cadru
N aşezaţi comutatorul (32) pe
mânerul cadru
N poziţionaţi clema (33)
N se introduc şi se strâng
şuruburile (34)
N fixaţi la nerul tubular trunchiul de
cablu cu trei cleme de cablu (35) la
distanţele a = 60 mm, b = 300 mm
şi c = 60 mm – ordonaţi trunchiul de
cablu în partea interioară a tubului
Pregătirea transportului
N desfaceţi şi extrageţi şuruburile
hexagonale inferioare ale ecliselor
şarnier din partea cablului de
acceleraţie şi şuruburile hexagonale
superioare ale ecliselor şarnier din
partea opusă
N desfaceţi restul şuruburilor
hexagonale de la eclisele
şarnier (cca. 1/2 rotaţie)
N rabataţi în sus mânerul tubular din
partea cablului de acceleraţie şi în
jos mânerul tubular din partea
opusă – cablul de acceleraţie nu se
va îndoi
26
28
441BA054 KN
29
b
a
30
31
31
441BA055 KN
441BA043 KN
2.
1.
441BA056 KN
32
33
34
35
a
441BA057 KN
b
c
441BA058 KN
BT 360
română
10
După rabatare toate şuruburile
hexagonale se vor strânge la şarnier.
Motorul va funcţiona cu un amestec de
carburant format din benzină şi ulei de
motor.
AVERTISMENT
Evitaţi contactul direct al pielii cu
combustibilul şi inhalarea vaporilor de
combustibil.
MotoMix STIHL
STIHL vă recomandă utilizarea
MotoMix STIHL. Acest carburant mixt
nu conţine benzol, plumb, se
caracterizează printr-o cifră octanică
ridicată şi oferă întotdeauna raportul de
amestec corect.
MotoMix STIHL este un amestec
destinat duratei maxime de viaţă a
motorului şi conţine ulei STIHL de motor
în doi timpi HP Ultra.
MotoMix nu este disponibil pe toate
pieţele.
Mixarea combustibilului
INDICAŢIE
Substanţele combustibile
necorespunzătoare sau un raport de
amestec care se abate de la norme pot
duce la avarii serioase ale grupului
motor. Benzina sau uleiul de motor de
calitate inferioară pot avaria motorul,
garniturile, conductele şi rezervorul de
combustibil.
Benzina
Întrebuinţaţi numai benzină de calitate
cu o cifră octanică de minimum 90 ROZ
– cu sau fără plumb.
Benzina cu o proporţie de alcool mai
mare de 10% poate cauza la avarieri în
funcţionare la motoarele cu
carburatoare reglabile manual şi, prin
urmare, nu se va utiliza la aceste
motoare.
Motoarele cu M-Tronic furnizează
putere completă cu o benzină cu până
la 25% proporţia de alcool (E25).
Ulei de motor
Dacă se amestecă chiar combustibilul,
atunci se poate folosi numai un ulei
STIHL de motor în doi timpi sau un alt
ulei de motor pentru înaltă performanţă
din clasele JASO FB, JASO FC, JASO
FD, ISO-L-EGB, ISO-L-EGC sau ISO-L-
EGD.
STIHL recomandă utilizarea unui ulei
STIHL de motor în doi timpi HP Ultra sau
a unui ulei de motor pentru înaltă
performanţă pentru a putea asigura
valorile-limită privind emisiile pentru
întreaga durată de utilizare a maşinii.
Raport de amestec
la ulei STIHL de motor în doi timpi 1:50;
1:50 = 1 parte ulei + 50 părţi benzină
Exemple
Combustibil
Cantitatea de
benzină
Ulei pentru motor în doi
timpi STIHL 1:50
litru litru (ml)
1 0,02 (20)
5 0,10 (100)
10 0,20 (200)
BT 360
română
11
N Intr-o canistră specială de
combustibil mai întâi se introduce
uleiul de motor, apoi se adaugă
benzina şi se amestecă temeinic
Depozitarea amestecului de combustibil
Depozitaţi numai în recipiente permise
pentru păstrarea combustibilului, la loc
sigur, uscat şi răcoros, protejat de razele
de lumină şi de soare.
Amestecul de combustibil se alterează
mixaţi numai necesarul pentru câteva
săptămâni. Nu depozitaţi amestecul de
combustibil mai mult de 30 zile. Dacă
este expus la lumină, soare, temperaturi
scăzute sau ridicate amestecul de
combustibil poate deveni mai rapid
inutilizabil.
STIHL MotoMix poate fi însă depozitat
fără probleme până la cel mult 2 ani.
N Înaintea alimentării scuturaţi bine
canistra cu amestecul de
combustibil.
AVERTISMENT
În canistră se poate crea presiune –
deschideţi cu atenţie.
N Rezervorul de combustibil şi
canistra se vor curăţa la intervale
periodice
Deversaţi restul de combustibil şi lichidul
folosit la curăţare conform normelor şi
condiţiilor ecologice!
Pregătirea utilajului
N capacul rezervorului şi zona
adiacentă se curăţă înaintea
alimentării, pentru ca în rezervor
nu pătrundă murdărie
N utilajul se poziţionează în aşa fel
încât capacul rezervorului să fie
îndreptat în sus
N deschideţi capacul rezervorului
15 0,30 (300)
20 0,40 (400)
25 0,50 (500)
Cantitatea de
benzină
Ulei pentru motor în doi
timpi STIHL 1:50
litru litru (ml)
Alimentarea cu combustibil
441BA003 KN
BT 360
română
12
Alimentarea cu combustibil
La alimentare combustibilul nu trebuie
să se reverse iar rezervorul nu se va
umple până la refuz. STIHL vă
recomandă sistemul de alimentare
STIHL pentru combustibil (accesorii
speciale).
AVERTISMENT
După alimentare capacul rezervorului se
strânge cât mai mult posibil cu mâna.
Schimbarea anuală a sorbului de
combustibil
N goliţi rezervorul de combustibil
N extrageţi sorbul de combustibil din
rezervor cu ajutorul unui cârlig şi
scoateţi-l din furtun
N introduceţi noul sorb în furtun
N aşezaţi la loc sorbul în rezervor
Pornirea motorului
AVERTISMENT
La pornirea utilajului de găurit în pinion
nu se va afla nicio unealtă de găurit –
pericol de accident!
N poziţionaţi motorul de antrenare pe
părţile opuse pârghiei de reglare ale
mânerului cadru, pe sol – mânerul
cadru trebuie cuprins ferm de
ambele persoane utilizatoare şi
asigurat cu câte un picior pe cadru
N respectaţi instrucţiunile de siguranţă
– vezi "Instrucţiuni de siguranţă şi
tehnica de lucru"
441BA004 KN
Pornirea / oprirea motorului
441BA047 KN
BT 360
română
13
N extrageţi cursorul clapetei de
şoc (1) când motorul este rece,
introduceţi când motorul este
cald (chiar dacă motorul a pornit,
dar este încă rece)
N poziţionaţi comutatorul de oprire (2)
pe utilaj în partea opusă lui STOP
N poziţionaţi comutatorul de oprire (3)
de pe mânerul cadru pe F
N rotiţi pârghia de reglare (4) cu mâna
stângă până când pârghia şi tubul
mânerului cadru se aliniază (poziţia
de acceleraţie la pornire)
Demararea
N cu mâna dreaptă trageţi încet
mânerul demaror până la prima
treaptă – şi apoi trageţi rapid şi
puternic – şnurul nu trebuie tras
până la capăt – pericol de rupere!
N nu permiteţi revenirea de la sine a
mânerului demaror – conduceţi-l în
sens contrar direcţiei de tragere
astfel încât şnurul demaror să se
înfăşoare corect
Când motorul este nou, trageţi de mai
multe ori şnurul demaror până când este
transportat suficient combustibil.
După primul contact
N introduceţi cursorul clapetei de şoc
şi demaraţi în continuare
De îndată ce motorul a pornit
N eliberaţi de îndată pârghia de
reglare – motorul trece în regim de
mers în gol
Când carburatorul este reglat corect,
pinionul de găurit nu trebuie să se
rotească în regim de mers în gol.
Utilajul de găurit este pregătit pentru
funcţionare.
Oprirea motorului
N poziţionaţi comutatorul de oprire (2)
de la aparat pe STOP
441BA059 KN
1
441BA060 KN
2
3
441BA061 KN
441BA062 KN
441BA063 KN
441BA064 KN
2
441BA065 KN
BT 360
română
14
N poziţionaţi comutatorul de oprire (3)
de pe mânerul cadru pe 0
Alte indicaţii pentru pornire
În cazul temperaturilor foarte scăzute
N se lasă motorul se încălzească în
funcţionare
Dacă motorul nu porneşte
Dacă după primul contact al motorului
cursorul clapetei de şoc nu a fost
introdus la timp, motorul se va îneca.
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
la aparat pe STOP
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
pe mânerul cadru pe 0
N demontaţi bujia – vezi "Bujia"
N uscaţi bujia
N demarorul se trage de mai multe ori
– pentru ventilarea camerei de
ardere
N montaţi bujia la loc – vezi "Bujia"
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
la aparat în partea opusă lui STOP
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
pe mânerul cadru pe F
N introduceţi cursorl clapetei de şoc
şi la motorul rece
N demaraţi motorul din nou
La regimul de mers în gol rezervorul s-a
golit complet şi a fost realimentat
N şnurul demaror se trage de mai
multe ori, până când este pompat
suficient carburant
N lăsaţi unealta de găurit să cadă pe
sol vertical de la o înălţime de
cca. 50 cm – capul tăietor pătrunde
în pământ şi se opreşte de la sine
N poziţionaţi utilajul de găurit cu
motorul în funcţiune – în regim de
mers în gol – pe unealta de găurit
aflată în poziţie verticală –
portunealta de la capătul tijei trebuie
să pătrundă în cuplajul pinionului
N rotiţi inelul de tensionare (1) cu
1/4 rotaţie în sens contrar sensului
orar unealta de găurit se fixează în
pinion
3
441BA066 KN
Montarea burghiului
441BA067 KN
441BA068 KN
1
BT 360
română
15
La prima punere în funcţionare
Până la cea de-a treia alimentare a
rezervorului, noul utilaj fabricat se
utilizează fără a fi solicitat la turaţii mari,
pentru ca în timpul fazei de rodaj să nu
apară solicitări suplimentare. În timpul
fazei de rodaj piesele aflate în mişcare
trebuie să se rodeze unele de altele – la
grupul motor există un grad ridicat de
rezistenţă la frecare. Motorul îşi atinge
puterea maximă după o etapă de
funcţionare de 5 până la 15 alimentări
ale rezervorului.
În timpul lucrului
După o funcţionare îndelungată la
sarcină maximă motorul se lasă scurt
timp să mai tureze în gol, până când
căldura intensă este condusă de către
curentul de aer rece, astfel
componentele grupului motor (sistemul
de aprindere, carburator) nu sunt
solicitate la maximum de un blocaj de
căldură.
După lucru
La oprirea pentru scurt timp: Se lasă
motorul să se răcească. Utilajul se
păstrează având rezervorul de
combustibil plin, într-un loc uscat, la
distanţă de surse de foc, până la
următoarea utilizare. La opriri
îndelungate – vezi "Depozitarea
utilajului".
Utilizarea tijei prelungitoare (accesoriu
special)
Montaţi tija prelungitoare numai după ce
gaura este adusă la lungimea completă
a burghiului.
AVERTISMENT
Poziţionarea uneltei de găurit cu tija
prelungitoare montată duce la pericol
sporit de accident pentru utilizator,
deoarece utilajul de găurit se găseşte
astfel în zona pieptului operatorului şi nu
mai poate fi controlat în siguranţă. Din
acelaşi motiv, înaintea scoaterii
complete a uneltei de găurit din gaură,
se va demonta tija prelungitoare.
când unealta este fixată porniţi imediat
motorul.
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
pe mânerul cadru pe 0
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
la aparat pe STOP
N poziţionaţi pârghia blocatoare (1) în
stânga – mecanismul este blocat
N întregul utilajul se roteşte spre
stânga – în sens contrar sensului
orar – până când unealta de găurit
se desface
Pentru a proteja mecanismul de găurit
împotriva ruperii, pârghia blocatoare se
va activa la depăşirea momentului
maxim admisibil de rotaţie.
Instrucţiuni de funcţionare Eliberarea unei unelte de
găurit care s-a blocat
441BA069 KN
441BA070 KN
1
BT 360
română
16
Dacă randamentul motorului scade
sensibil
N extrageţi cursorul clapetei de
şoc (1)
N desfaceţi şurubul de închidere (2) al
capacului filtrului
N scoateţi capacul filtrului (3)
N zona adiacentă a filtrului şi partea
interioară a capacului filtrului se
curăţă de murdăria grosieră
N controlaţi filtrul principal (4)
În caz de murdărie sau deteriorare:
N desfaceţi flanşa (5) împreună cu
piuliţa fluture
N scoateţi şi înlocuiţi filtrul principal
La înlocuirea filtrului principal se va
schimba şi filtrul suplimentar.
N controlaţi filtrul suplimentar (6) –
dacă este murdar, se bate uşor –
dacă este deteriorat, se înlocuieşte
La extragerea filtrului suplimentar în
zona de aspiraţie nu trebuie pătrundă
nicio murdărie.
N curăţaţi camera de filtrare montaţi
la loc toate componentele filtrului
N aşezaţi capacul filtrului
N strângeţi şurubul de închidere
N introduceţi la loc cursorul clapetei
de şoc
Informaţii de bază
Reglajul carburatorului este executat în
aşa fel încât în toate stările de
funcţionare la motor să fie dirijat un
amestec optim combustibil-aer.
Reglarea mersului în gol
Motorul se opreşte în regim de mers în
gol
N şurubul limitator al mersului în
gol (LA) se roteşte în sens orar
până când pinionul de găurit este
antrenat în mişcare – apoi 1/2
rotaţie în sens opus
Pinionul este antrenat în regim de mers
în gol
N şurubul limitator al mersului în
gol (LA) se roteşte în sens contrar
sensului orar până când pinionul de
găurit se opreşte apoi se roteşte în
continuare cu 1/2 rotaţie în aceeaşi
direcţie
Curăţarea filtrului de aer
2
1
3
441BA071 KN
5
441BA072 KN
4
441BA026 KN
6
Reglarea carburatorului
441BA027 KN
L
A
STOP
BT 360
română
17
N În cazul unei puteri insuficiente a
motorului, pornirii
necorespunzătoare sau
disfuncţionalităţilor la mersul în gol
în primul rând verificaţi bujia.
N după cca. 100 ore de funcţionare
înlocuiţi bujia chiar mai devreme în
cazul electrozilor foarte arşi –
utilizaţi numai bujii ecranate,
aprobate de STIHL – vezi "Date
tehnice"
Demontarea bujiei
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
la aparat pe STOP
N poziţionaţi comutatorul de oprire de
pe mânerul cadru pe 0
N scoateţi fişa cablului de aprindere
N deşurubaţi bujia
Verificarea bujiei
N curăţaţi bujia murdărită
N Verificaţi distanţa dintre
electrozi (A) şi dacă este necesar,
ajustaţi valoarea pentru distanţă –
vezi "Date tehnice"
N înlăturaţi cauzele care au dus la
murdărirea bujiei
Cauzele posibile sunt:
prea mult ulei de motor în carburant
filtru de aer murdar
condiţii de funcţionare nefavorabile
AVERTISMENT
Piuliţele de racordare (1) care nu sunt
bine strânse, respectiv sunt lipsă, pot
produce scântei. Lucrul în mediu uşor
inflamabil sau exploziv comportă riscul
incendiului, respectiv al exploziilor. Se
pot produce leziuni corporale sau daune
materiale.
N folosiţi cu piuliţă de racordare bujiile
cu rezistor de deparazitare
Montarea bujiei
N înşurubaţi bujia (3) şi apăsaţi ferm
fişa bujiei (2) pe bujie (3)
Bujia
000BA039 KN
A
1
000BA045 KN
3
000BA050 KN
2
BT 360
română
18
Dacă funcţionarea motorului este
nesatisfăcătoare deşi filtrul de aer a fost
curăţat iar reglajul carburatorului a fost
corect executat, cauza o poate
reprezenta toba de eşapament.
La Serviciul de asistenţă tehnică se va
verifica starea de murdărie (calaminare)
a tobei de eşapament!
Pentru executarea lucrărilor de
întreţinere şi reparaţii, STIHL vă
recomandăm să vă adresaţi serviciului
de asistenţă tehnică STIHL.
Pentru lubrifierea mecanismului se va
utiliza un ulei de mecanism de putere
medie (vezi "Date tehnice").
Controlul nivelului de ulei / completare
N controlaţi nivelul de ulei la intervale
regulate – în condiţii normale de
utilizare săptămânal
N demontaţi unealta de găurit
N poziţionaţi mecanismul vertical –
pinionul este poziţionat orizontal iar
pârghia de reglare este îndreptată
în sus
N scoateţi şurubul cu cap cilindric (1)
N verificaţi nivelul uleiului – uleiul
trebuie să ajungă până la marginea
inferioară a alezajului filetat
Dacă uleiul nu ajunge până la marginea
inferioară a alezajului filetat completaţi
cu ulei de mecanism:
N desfaceţi şurubul de închidere (2)
N adăugaţi ulei până când nivelul
uleiului ajunge la marginea
inferioară a alezajului filetat al
şurubului cu cap cilindric
N introduceţi la loc şi strângeţi şurubul
cu cap cilindric şi şurubul de
închidere, împreună cu garniturile
aferente
Schimbarea uleiului de mecanism
Pentru evacuare uleiul trebuie să fie
încălzit din funcţionare.
N centraţi mecanismul în aşa fel încât
pinionul să se afle verticat cu capul
în jos
N scoateţi şurubul cu cap cilindric (1)
N lăsaţi să curgă uleiul într-un
recipient corespunzător
N uleiul utilizat se deversează
conform legislaţiei în vigoare
N pentru reumplerea mecanismului
vezi "Controlul nivelului de ulei /
completare"
Funcţionarea motorului Lubrifierea mecanismului
2
441BA028 KN
1
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

STIHL BT 360 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare