MS 241 C-M
română
6
Întotdeauna motofierăstrăul se apucă
ferm cu ambele mâini: Mâna dreaptă pe
mânerul din spate – chiar şi pentru
stângaci. Pentru o dirijare mai sigură,
mânerul tubular şi mânerul se apucă
ferm cu degetele mari.
În caz de pericol iminent, respectiv de
avarie, opriţi imediat motorul – aduceţi
pârghia combinată / întrerupătorul de
oprire în poziţia STOP, 0 respectiv †.
Nu lăsaţi niciodată motofierăstrăul să
funcţioneze nesupravegheat.
Atenţie la polei, umezeală, zăpadă,
gheaţă, remorci, teren neuniform sau la
lemn proaspăt decojit sau scoarţă –
pericol de alunecare!
Atenţie la cioturi de copaci, rădăcini,
gropi – pericol de împiedicare!
Nu lucraţi singur – – păstraţi permanent
o distanţă care să permită alertarea prin
strigăte către alte persoane, care să
poată interveni în caz de urgenţă. Dacă
în zona de lucru se găsesc persoane
care acordă ajutor, şi acestea vor trebui
să poarte îmbrăcăminte de protecţie
(cască!) şi nu vor sta direct sub ramurile
care urmează a fi debitate.
Este necesară o atenţie mărită şi
precauţie la purtarea căştii de protecţie
auditivă – percepţia pericolului prin
zgomote (ţipete, tonuri de semnalizare
etc) este limitată.
Pauzele de lucru trebuie luate la
momentele corespunzătoare pentru a
evita oboseala şi epuizarea – pericol de
accident!
Praful (de ex. cel de rumeguş), aburii şi
fumul care iau naştere în timpul lucrului
pot reprezenta un pericol pentru
sănătate. În cazul emisiei puternice de
praf, purtaţi mască de protecţie.
Când motorul funcţionează: lanţul de
fierăstrău se mişcă încă în continuare un
scurt timp după eliberarea pârghiei de
acceleraţie – efect de inerţie.
Nu fumaţi în timpul utilizării sau în
apropierea motoutilajului – pericol de
incendiu! Din sistemul de combustibil
pot să apară vapori de benzină
inflamabili.
Lanţul fierăstrăului se verifică la
intervale regulate, scurte şi imediat dacă
sesizaţi vreo modificare:
– opriţi motorul, aşteptaţi până la
oprirea lanţului fierăstrăului
– verificaţi starea şi poziţia fixă
– atenţie la gradul de ascuţire
Când motorul funcţionează nu atingeţi
lanţul fierăstrăului. În cazul când lanţul
fierăstrăului a fost blocate de către un
obiect, opriţi imediat motorul – abia apoi
îndepărtaţi obiectul – pericol de rănire!
Opriţi motorul înainte să părăsiţi
motofierăstrăul.
Opriţi motorul pentru schimbarea
lanţului de fierăstrău. La pornirea
accidentală a motorului apare – pericolul
de rănire!
Materialele uşor inflamabile (de ex.
şpan de lemn, coajă de copac, iarbă
uscată, combustibil) se vor ţine la
distanţă de gazele de ardere fierbinţi şi
de toba fierbinte de eşapament – pericol
de incendiu! Tobele de eşapament cu
catalizator pot fi deosebit de fierbinţi.
Nu lucraţi niciodată fără ca lanţul să fie
uns, iar pentru aceasta trebuie să
verificaţi în totdeauna nivelul de ulei în
rezervorul de ulei de lanţ. Încetaţi
imediat lucrul dacă nivelul de ulei din
rezervorul de ulei de lanţ este prea jos,
şi completaţi cu ulei de ungere a lanţului
– vezi de asemenea "Completarea cu
ulei de ungere a lanţului" şi "Verificarea
ungerii lanţului".
În cazul în care motofierăstrăul a fost
supus unei solicitări necorespunzătoare
(de ex. prin lovire sau prăbuşire), înainte
de a fi folosit în continuare se va verifica
neapărat starea sigură de funcţionare a
acestuia – vezi şi capitolul "Înaintea
utilizării".
Verificaţi în special etanşeitatea
sistemului de combustibil şi funcţionarea
dispozitivelor de siguranţă. Nu
continuaţi să folosiţi în niciun caz
motofierăstraie care nu mai prezintă
siguranţă în exploatare. În caz de
nesiguranţă se va solicita serviciul de
asistenţă tehnică.
Atenţie la mersul în gol ireproşabil,
pentru ca la eliberarea pârghiei de
acceleraţie lanţul fierăstrăului să nu se
mai mişte. Controlaţi în mod periodic
reglajul mersului în gol, respectiv
corectaţi reglajul dacă este necesar.
Dacă totuşi lanţul fierăstrăului se mişcă
la mers în gol, apelaţi la serviciul de
asistenţă tehnică.