STIHL MS 461 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
{
STIHL MS 461
Instrucţiuni de utilizare
Manual de utilizare originalTipărit pe hârtie albă netratată chimic cu clor.
În compoziţia cernelurilor intră uleiuri din plante, hârtia este
reciclabilă.
© ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2018
0458-773-5521-A. VA8.J18.
0000006216_011_RO
MS 461
română
1
{
Acest manual de utilizare este protejat prin legea dreptului de autor. Ne rezervăm toate drepturile, în special dreptul de a mul-
tiplica, traduce şi prelucra prin sisteme electronice.
Cuprins
Stimată cumpărătoare, stimate
cumpărător,
vă mulţumim că aţi ales un produs de
calitate al firmei STIHL.
Acest produs a fost obţinut prin metode
moderne de prelucrare, la care s-au
adăugat măsuri sporite de asigurare a
calităţii. Am depus toate eforturile pentru
a ne asigura că acest aparat va
corespunde cerinţelor dumneavoastră şi
că îl puteţi utiliza fără probleme.
Pentru informaţii cu privire la aparatul
dumneavoastră, vă rugăm să vă
adresaţi dealerului dvs. sau direct,
societăţii noastre de distribuţie.
Al dvs.
Dr. Nikolas Stihl
Despre acest manual de utilizare 2
Instrucţiuni de siguranţă 3
Forţe de reacţie 8
Tehnica de lucru 10
Garnitura tăietoare 19
Montarea şinei port-lanţ şi lanţului
de fierăstrău 20
Tensionarea lanţului de fierăstrău 21
Verificarea tensionării lanţului de
fierăstrău 21
Combustibil 22
Alimentarea cu combustibil 23
Ulei de lubrifiere a lanţului 25
Alimentarea cu ulei de lubrifiere a
lanţului 25
Verificarea lubrifierii lanţului 26
Frâna lanţului 26
Funcţionarea pe timp de iarnă 27
Încălzirea electrică a mânerului 28
Pornirea / oprirea motorului 29
Instrucţiuni de funcţionare 32
Reglarea cantităţii de ulei 33
Păstrarea ireproşabilă a şinei port-
lanţ 34
Sistemul de filtrare a aerului 34
Demontarea filtrului de aer 35
Curăţarea filtrului de aer 35
Reglarea carburatorului 36
Bujia 37
Depozitarea utilajului 38
Verificarea şi înlocuirea roţii de lanţ 38
Îngrijirea şi ascuţirea lanţului de
fierăstrău 39
Instrucţiuni de întreţinere şi îngrijire 44
Minimizarea uzurii şi evitarea
pagubelor 46
Componente principale 47
Date tehnice 48
Procurarea pieselor de schimb 49
Instrucţiuni pentru reparaţii 50
Colectarea deşeurilor 50
Declaraţie de conformitate EU 50
MS 461
română
2
Acest manual de utilizare se referă la
motofierăstraie STIHL, numite şi
motoutilaje în cadrul prezentului manual
de utilizare.
Simboluri
Simbolurile care se găsesc pe aparat,
sunt descrise în acest manual de
utilizare.
În funcţie de utilaj şi de echiparea
acestuia se pot aplica următoarele
simboluri.
Simbolizarea paragrafelor
AVERTISMENT
Avertisment cu privire la pericolul de
accident şi rănire, precum şi pericolul
unor pagube materiale semnificative.
INDICAŢIE
Avertisment cu privire la avarierea
utilajului sau componentelor individuale.
Dezvoltare tehnică
STIHL se preocupă în mod constant de
îmbunătăţirea tuturor maşinilor şi
utilajelor; prin urmare ne rezervăm
dreptul de a efectua modificări în
programul de livrare în ceea ce priveşte
forma, tehnologia şi echiparea.
Prin urmare nu pot fi ridicate pretenţii cu
privire la informaţiile şi figurile din acest
manual de utilizare.
Despre acest manual de
utilizare
Rezervor de combustibil;
amestec de combustibil
din benzină şi ulei de
motor
Rezervor pentru ulei de
lubrifiere a lanţului; ulei
de lubrifiere a lanţului
Blocarea şi eliberarea
frânei de lanţ
Frână a mişcării de
inerţie
Direcţia de rulare a
lanţului
Ematic; reglarea cantită-
ţii uleiului de lubrifiere a
lanţului
Tensionarea lanţului de
fierăstrău
Ghidajul aerului de aspi-
raţie: regim de iarnă
Ghidajul aerului de aspi-
raţie: regim de vară
Încălzirea mânerului
Acţionarea ventilului de
decompresiune
Acţionarea pompei
manuale de combustibil
MS 461
română
3
Instrucţiuni generale care trebuie să fie
respectate
Se vor respecta normele de siguranţă
specifice locale, de ex. cele emise de
asociaţiile profesionale, casele de
asigurări sociale, autorităţile însărcinate
cu protecţia muncii şi altele.
Întrebuinţarea utilajelor care emit
zgomot poate fi limitată temporar atât
prin hotărâri naţionale, cât şi locale.
La prima întrebuinţare a
motofierăstrăului: Se solicită
vânzătorului sau persoanelor de
specialitate explicaţii referitoare la
funcţionarea în condiţii de siguranţă –
sau se participă la un curs de instruire.
Minorilor nu le este permisă folosirea
motofierăstrăului – cu excepţia tinerilor
peste 16 ani care se instruiesc sub
supraveghere.
Copiii, animalele şi persoanele
privitoare trebuie să păstreze distanţa.
Utilizatorul este responsabil pentru
accidentele sau pericolele apărute faţă
de alte persoane sau de lucrurile
aparţinând acestora.
Motofierăstrăul se va înmâna sau
împrumuta numai acelor persoane care
au cunoştinţe despre utilizarea acestuia
– şi numai însoţit de manualul de
utilizare a acestuia.
Persoanele care întrebuinţează
motofierăstărul, trebuie să fie odihnite,
sănătoase şi în buna formă fizică. În
cazul în care vi s-a recomandat evitarea
solicitării din motive de sănătate,
adresaţi-vă unui medic pentru a afla
dacă vă este permisă utilizarea
motofierăstrăului.
După consum de alcool, medicamente
care influenţează capacitatea de reacţie
sau droguri, nu este permisă utilizarea
motofierăstrăului.
Amânaţi lucrul în caz de vreme
nefavorabilă (ploaie, zăpadă, gheţă,
vânt) – pericol crescut de accidente!
Numai pentru purtătorii de simulatoare
cardiace: Sistemul de aprindere al
acestui motofierăstrău produce un
foarte slab câmp electromagnetic. Nu
putem exclude complet influenţa asupra
tipurilor individuale de by-pass. Pentru a
evita riscurile din punct de vedere al
sănătăţii, STIHL vă recomandă să vă
adresaţi medicului personal şi
fabricantului stimulatorului cardiac.
Utilizare conform destinaţiei
Folosiţi motofierăstrăul numai pentru
tăierea lemnului sau a obiectelor
confecţionate din lemn.
Motofierăstrăul nu se va utiliza în alte
scopuri – pericol de accidente!
Asupra motofierăstrăului nu se va
executa nicio modificare în caz contrar
ar putea fi periclitată prin aceasta însăşi
siguranţa. STIHL nu îşi poate asuma nici
o răspundere pentru leziuni asupra
persoanelor şi daunele provocate
bunurilor, cauzate de folosirea utilajelor
ataşabile neaprobate de STIHL.
Îmbrăcăminte şi echipament
Purtaţi îmbrăcăminte şi echipament
conform prevederilor aflate în vigoare.
Nu se va purta îmbrăcăminte care se
poate agăţa de lemn, mărăciniş sau
piesele aflate în mişcare ale
motofierăstrăului. Nici şaluri, cravată şi
bijuterii. Părul lung se va strânge şi
proteja (batic, şapcă, cască etc.).
Instrucţiuni de siguranţă
La lucrul cu motofierăs-
traie se impun măsuri de
siguranţă speciale, întru-
cât vitezele de lucru ale
lanţului sunt mari iar dinţii
de tăiere sunt deosebit
de ascuţiţi.
Manualul de utilizare se
va citi în întregime cu
atenţie înainte de pune-
rea în funcţiune şi se va
păstra în siguranţă pentru
a fi utilizat ulterior. Neres-
pectarea instrucţiunilor
de utilizare poate duce la
grave accidente.
Îmbrăcămintea trebuie
fie adaptată scopului şi
să fie confortabilă. Îmbră-
cămintea trebuie să se
muleze pe corp şi să fie
prevăzută cu protecţie
contra tăieturilor – ceea
ce exclude mantaua de
lucru.
MS 461
română
4
AVERTISMENT
Purtaţi o protecţie "personală" la sunete
– de ex. capsule de protecţie a auzului.
Casca de protecţie se poartă din cauza
pericolului obiectelor căzătoare.
STIHL oferă un program cuprinzător în
privinţa echipamentului personal de
protecţie.
Transport
Înainte de transport – chiar şi pe trasee
scurte – opriţi în totdeauna
motofierăstrăul, blocaţi frâna lanţului şi
aplicaţi protecţia lanţului. Preveniţi în
felul acesta orice pornire inadvertentă a
lanţului de fierăstrău.
Prindeţi motofierăstrăul numai de
mânerul tubular – toba fierbinte de
eşapament se va ţine la distanţă faţă de
corp, iar şina port-lanţ către spate. Nu
atingeţi piesele fierbinţi ale utilajului, în
special suprafaţa tobei de eşapament –
pericol de ardere!
În autovehicule: Asiguraţi
motofierăstrăul împotriva răsturnării,
deteriorării şi scurgerii combustibilului şi
a uleiului de lanţ.
Curăţare
Piesele din plastic se curăţă cu o bucată
de pânză. Uneltele de curăţare ascuţite
pot deteriora materialul plastic.
Motofierăstrăul se curăţă de praf şi
impurităţi – a nu se întrebuinţa
degresanţi.
Dacă este necesar curăţaţi fantele
pentru aer rece.
Nu folosiţi substanţe sub presiune
pentru curăţarea motofierăstrăului. Jetul
de aer puternic poate deteriora
motofierăstrăul.
Accesorii
Montaţi numai instrumente, şine port-
lanţ, lanţuri de fierăstrău, roţi de lanţ,
accesorii sau alte reperet tehnice
similare, care sunt aprobate de STIHL
pentru aceste motofierăstraie. Pentru
orice nelămurire adresaţi-vă unui dealer
de specialitate. Se vor utiliza numai
piese şi accesorii de calitate. În caz
contrar vă puteţi expune pericolului
accidentării sau deteriorăii
motofierăstrăului.
Firma STIHL recomandă utilizarea
uneltelor, şinelor port-lanţ, lanţurilor de
fierăstrău, roţilor de lanţ sau accesoriilor
originale STIHL. Datorită
caracteristicilor lor acestea sunt optime
pentru produs şi corespund cerinţelor
utilizatorului.
Alimentarea cu combustibil
Înaintea alimentării cu combustibil
motorul se opreşte.
Nu alimentaţi atâta timp cât motorul este
încă fierbinte – combustibilul se poate
revărsa – pericol de incendiu!
Capacul rezervorului se deschide cu
atenţie pentru ca suprapresiunea să
scadă încet iar combustibilul să nu se
reverse.
Alimentarea se va executa numai în
spaţii bine aerisite. Dacă s-a scurs
combustibl, curăţaţi de îndată orice
Încălţăminte de protecţie
corespunzătoare – cu
protecţie contra tăieturi-
lor, talpă aderentă şi ştaif
de oţel – se va purta în
mod obligatoriu.
Pentru reducerea riscului
de leziuni la ochi, purtaţi
ochelari de protecţie cu
aplicare strânsă conform
normei EN 166 sau
mască de protecţie. Aveţi
grijă la corecta aşezare a
ochelarilor de protecţie şi
a măştii de protecţie.
Purtaţi mănuşi de protec-
ţie confecţionate din
material rezistent (spre
exemplu din piele).
001BA115 KN
Benzina este extrem de
inflamabilă – menţineţi
distanţa faţă de flacăra
deschisă – nu vărsaţi
combustibilul – nu fumaţi.
MS 461
română
5
urmă de combustibil de pe
motofierăstrău. Combustibilul nu trebuie
să intre în contact cu îmbrăcămintea, în
caz contrar aceasta se va schimba
imediat.
Motofierăstraiele pot fi echipate în serie
cu diferite tipuri de capace de rezervor:
Capac de rezervor cu mâner rabatabil
(capac baionetă)
Astfel se va reduce riscul desfacerii
capacului rezervorului din cauza
vibraţiei motorului şi revărsării
combustibilului.
Înaintea utilizării
Se verifică starea sigură de funcţionare
a motofierăstrăului atenţie la indicaţiile
capitolului corespunzător din manualul
de utilizare:
Verificaţi sistemul de combustibil în
privinţa etanşeităţii, cu precădere
reperele aflate la vedere cum sunt,
spre exemplu, capacul de rezervor,
racordurile de conductă, pompa de
combustibil (numai la
motofierăstraie cu pompă de
combustibil manuală). În caz de
neetanşeitate sau avarie, nu porniţi
motorul – pericol de incendiu!
Înainte de punerea în funcţiune,
motofierăstrăul va fi suspus reviziei
de către un serviciu de asistenţă
tehnică
Frâna de lanţ, apărătoarea frontală
de mână funcţionale
Şina port-lanţ corect montată
Lanţul fierăstrăului corect tensionat
Pârghia de acceleraţie şi blocatorul
pârghiei de acceleraţie trebuie să
funcţioneze lin – pârghia de
acceleraţie trebuie să revină la
poziţia iniţială după eliberare.
Maneta combinată trebuie poată
fi fixată cu uşurinţă în
poziţiile STOP, 0 respectiv .
Se verifică locaşul fix al fişei cablului
de aprindere – în cazul când fişa nu
este bine fixată pot lua naştere
scântei care aprind amestecul
combustibil-aer – pericol de
incendiu!
Nu se execută nici o modificare la
dispozitivele de comandă şi
siguranţă
Mânerele trebuie să fie menţinute
curate şi uscate, orice urmă de ulei
şi impurităţi trebuie să fie
îndepărtate – important pentru
dirijarea sigură a motofierăstrăului.
Combustibil şi ulei de ungere a
lanţului în cantitate suficientă în
rezervor
Utilajul se utilizează numai când se
găseşte în stare sigură de funcţionare –
pericol de accident!
Pornirea motofierăstrăului
Numai pe bază cu suprafaţă netedă.
Aveţi grijă să staţi într-o poziţie fixă şi
sigură. Ţineţi bine motofierăstrăul –
garnitura tăietoare nu trebuie să atingă
niciun obiect şi nici solul – pericol de
lezare din cauza lanţului de fierăstrău
care efectuează o mişcare circulară.
Motofierăstrăul va fi operat numai de o
singură persoană. Nu permiteţi prezenţa
unor terţi în raza de lucru – nici chiar la
pornire.
Nu porniţi motofierăstrăul dacă lanţul
fierăstrăului se găseşte într-o tăietură.
Pornirea se face la minumum 3 metri
depărtare de locul alimentării şi se vor
evita spaţiile închise.
Înaintea pornirii blocaţi frâna lanţului –
din cauza lanţului de fierăstrău rulant
pericol de rănire!
Motorul nu se demarează manual –
pornirea se va face după cum este
descris în manualul de utilizare.
În timpul lucrului
Asiguraţi întotdeauna o poziţie sigură şi
stabilă. Atenţie, deoarece coaja
copacului este udă – pericol de
alunecare!
Capacul de rezervor cu
mâner rabatabil (tip baio-
netă) se aşează corect,
se roteşte până la limită
şi mânerul se rabatează.
Atenţie la neetanşeităţi!
Dacă se varsă combusti-
bil, nu porniţi motorul –
pericol de moarte din
cauza arsurilor!
MS 461
română
6
Întotdeauna motofierăstrăul se apucă
ferm cu ambele mâini: Mâna dreappe
mânerul din spate – chiar şi pentru
stângaci. Pentru o dirijare mai sigură,
mânerul tubular şi mânerul se apucă
ferm cu degetele mari.
În caz de pericol iminent, respectiv de
avarie, opriţi imediat motorul – aduceţi
pârghia combinată / întrerupătorul de
oprire în poziţia STOP, 0 respectiv .
Nu lăsaţi niciodată motofierăstrăul să
funcţioneze nesupravegheat.
Atenţie la polei, umezeală, zăpadă,
gheaţă, remorci, teren neuniform sau la
lemn proaspăt decojit sau scoarţă –
pericol de alunecare!
Atenţie la cioturi de copaci, rădăcini,
gropi – pericol de împiedicare!
Nu lucraţi singur – – păstraţi permanent
o distanţă care permită alertarea prin
strigăte către alte persoane, care să
poată interveni în caz de urgenţă. Dacă
în zona de lucru se găsesc persoane
care acordă ajutor, şi acestea vor trebui
să poarte îmbrăcăminte de protecţie
(cască!) şi nu vor sta direct sub ramurile
care urmează a fi debitate.
Este necesară o atenţie mărită şi
precauţie la purtarea căştii de protecţie
auditivă – percepţia pericolului prin
zgomote (ţipete, tonuri de semnalizare
etc) este limitată.
Pauzele de lucru trebuie luate la
momentele corespunzătoare pentru a
evita oboseala şi epuizarea – pericol de
accident!
Praful (de ex. cel de rumeguş), aburii şi
fumul care iau naştere în timpul lucrului
pot reprezenta un pericol pentru
sănătate. În cazul emisiei puternice de
praf, purtaţi mască de protecţie.
Când motorul funcţionează: lanţul de
fierăstrău se mişcă încă în continuare un
scurt timp după eliberarea pârghiei de
acceleraţie – efect de inerţie.
Nu fumaţi în timpul utilizării sau în
apropierea motoutilajului – pericol de
incendiu! Din sistemul de combustibil
pot să apară vapori de benzină
inflamabili.
Lanţul fierăstrăului se verifică la
intervale regulate, scurte şi imediat dacă
sesizaţi vreo modificare:
opriţi motorul, aşteptaţi până la
oprirea lanţului fierăstrăului
verificaţi starea şi poziţia fixă
atenţie la gradul de ascuţire
Când motorul funcţionează nu atingeţi
lanţul fierăstrăului. În cazul când lanţul
fierăstrăului a fost blocate de către un
obiect, opriţi imediat motorul abia apoi
îndepărtaţi obiectul – pericol de rănire!
Opriţi motorul înainte să părăsiţi
motofierăstrăul.
Opriţi motorul pentru schimbarea
lanţului de fierăstrău. La pornirea
accidentală a motorului apare pericolul
de rănire!
Materialele uşor inflamabile (de ex.
şpan de lemn, coajă de copac, iarbă
uscată, combustibil) se vor ţine la
distanţă de gazele de ardere fierbinţi şi
de toba fierbinte de eşapament pericol
de incendiu! Tobele de eşapament cu
catalizator pot fi deosebit de fierbinţi.
Nu lucraţi niciodată fără ca lanţul să fie
uns, iar pentru aceasta trebuie să
verificaţi în totdeauna nivelul de ulei în
rezervorul de ulei de lanţ. Încetaţi
imediat lucrul dacă nivelul de ulei din
rezervorul de ulei de lanţ este prea jos,
şi completaţi cu ulei de ungere a lanţului
– vezi de asemenea "Completarea cu
ulei de ungere a lanţului" şi "Verificarea
ungerii lanţului".
În cazul în care motofierăstrăul a fost
supus unei solicitări necorespunzătoare
(de ex. prin lovire sau prăbuşire), înainte
de a fi folosit în continuare se va verifica
neapărat starea sigură de funcţionare a
acestuia – vezi şi capitolul "Înaintea
utilizării".
Verificaţi în special etanşeitatea
sistemului de combustibil şi funcţionarea
dispozitivelor de siguranţă. Nu
continuaţi să folosiţi în niciun caz
motofierăstraie care nu mai prezintă
siguranţă în exploatare. În caz de
nesiguranţă se va solicita serviciul de
asistenţă tehnică.
Atenţie la mersul în gol ireproşabil,
pentru ca la eliberarea pârghiei de
acceleraţie lanţul fierăstrăului să nu se
mai mişte. Controlaţi în mod periodic
reglajul mersului în gol, respectiv
corectaţi reglajul dacă este necesar.
Dacă totuşi lanţul fierăstrăului se mişcă
la mers în gol, apelaţi la serviciul de
asistenţă tehnică.
001BA087 LÄ
MS 461
română
7
La lucrări în canale, tranşee sau în spaţii
strâmte schimbul de aer trebuie să se
facă în condiţii optime – pericol mortal
prin intoxicare!
Opriţi de îndată lucrul dacă prezentaţi
stări de greaţă, dureri de cap, tulburări
de vedere (de ex. câmpul vizual se
micşorează), tulburări de auz, ameţeală,
scăderea capacităţii de concentrare –
aceste simptome pot fi provocate printre
altele de concentraţii prea mari de gaze
de ardere pericol de accident!
După lucru
Opriţi motorul, blocaţi frâna de lanţ şi
aplicaţi protecţia lanţului.
Stocarea
În cazul neutilizării, motofierăstrăul se va
depozita în aşa fel încât să nu pună în
pericol nici o persoană. Motofierăstrăul
se va asigura împotriva accesului
neautorizat.
Depozitaţi motofierăstrăul în condiţii de
siguranţă într-un spaţiu uscat.
Vibraţii
O perioadă mai îndelungată de utilizare
a motoutilajului poate duce la afecţiuni
ale circulaţiei periferice a mâinilor induse
de vibraţii ("boala degetelor albe").
Nu se poate stabili o durată general
valabilă de utilizare deoarece aceasta
depinde de mai mulţi factori de influenţă.
Durata de utilizare este prelungită prin:
Protecţia mâinilor (mănuşi
călduroase)
Pauze
Durata de utilizare este scurtată prin:
tendinţă specială spre afecţiuni
circulatorii (caracteristici: adeseori
degete reci, tremurături)
temperaturi exterioare scăzute
intensitatea forţei cu care se prinde
utilajul (o forţă prea mare împiedică
circulaţia periferică)
În cazul unei utilizări periodice, de lungă
durată a motoutilajului şi la apariţia
repetată a semnelor caracteristice
(de ex. tremurături ale degetelor) se
recomandă un consult medical.
Întreţinere şi reparaţii
Opriţi motorul în totdeauna înainte de
orice lucrare de reparaţie, curăţare şi
întreţinere, ca şi înainte de orice
operaţiune la garnitura tăietoare. La
pornirea accidentală a lanţului de
fierăstrău apare – pericolul de rănire!
Excepţie: reglarea carburatorului şi
regimului de mers în gol.
Efectuaţi în mod regulat întreţinerea
motofierăstrăului. Se vor efectua numai
lucrările de întreţinere şi reparaţii
descrise în manualul de utilizare. Toate
celelalte lucrări vor fi executate de către
serviciul de asistenţă tehnică.
Pentru executarea lucrărilor de
întreţinere şi reparaţii, STIHL vă
recomandă să vă adresaţi serviciului de
asistenţă tehnică STIHL. Serviciile de
asistenţă tehnică STIHL sunt instruite la
intervale periodice de timp şi vă pot
pune la dispoziţie documentaţia tehnică
necesară.
Utilizaţi numai piese de schimb de înaltă
calitate. În caz contrar se poate produce
pericol de accidentare, respectiv de
deteriorare a motofierăstrăului. Pentru
orice nelămurire adresaţi-vă unui dealer
de specialitate.
Nu procedaţi la nicio modificare a
motofierăstrăului – prin aceasta
siguranţa ar putea fi periclitată – pericol
de accident!
Dacă pârghia combinată se află în
poziţia STOP, 0 respectiv , porniţi
motofierăstrăul numai dacă aţi scos
cupla conductei de aprindere sau aţi
deşurubat buja pericol de incendiu prin
scănteile de dinafara cilindrului!
Nu executaţi lucrări de întreţinere
asupra motoutilajului şi nici nu-l
depozitaţi în apropiere de flacără
deschisă – din cauza carburantului
pericol de incendiu!
Verificaţi la intervale periodice
etanşeitatea capacului de rezervor.
Utilizaţi numai bujii noi, aprobate de
STIHL – vezi "Date Tehnice".
Motostivuitorul produce
gaze de eşapament otră-
vitoare de îndată ce
motorul este în stare de
funcţionare. Aceste gaze
sunt inodore şi invizibile
şi conţin hidrocarburi
nearse şi benzol. Nu
lucraţi niciodată cu moto-
fierăstrăul în spaţii
închise sau slab aerisite
nici măcar în cazul maşi-
nilor cu catalizator.
MS 461
română
8
Verificaţi cablul de aprindere (izolaţie
ireproşabilă, conexiune stabilă).
Verificaţi starea ireproşabilă a tobei de
eşapament.
Nu lucraţi cu toba de eşapament defectă
sau toba de eşapament pericol de
incendiu, pericol de pierdere a auzului!
Nu atingeţi toba de eşapament fierbinte
pericol de ardere!
Starea elementelor antivibraţii
influenţează comportamentul la vibraţii
controlaţi elementele antivibraţii la
intervale periodice.
Verificaţi reţinătorul de lanţ – dacă este
deteriorat, înlocuiţi-l.
Oprirea motorului
pentru verificarea tensiunii în lanţ
pentru întinderea ulterioară a
lanţului de fierăstrău
pentru schimbarea lanţului de
fierăstrău
pentru eliminarea avariilor
Respectaţi instrucţiunile de ascuţire
pentru mânuirea sigură şi corectă a
lanţului fierăstrău şi a şinei port-lanţ,
starea acestora trebuie să fie
întotdeauna ireproşabilă, lanţul
fierăstrău corect ascuţit, întins şi bine
lubrifiat.
Înlocuiţi la timp lanţul fierăstrău, şina
port-lanţ şi roata lanţului.
Verificaţi la intervale periodice starea
ireproşabilă a tamburului de ambreiaj.
Combustibilul şi uleiul de lubrifiere a
lanţului se vor păstra numai în recipiente
autorizate şi perfect inscripţionate.
Depozitarea se va face în incinte uscate,
răcoroase şi sigure, protejate de lumina
şi căldura razelor solare.
În caz de defect de funcţionare a frânei
lanţului, opriţi imediat motofierăstrăul –
pericol de rănire! Solicitaţi asistenţă
tehnică de specialitate – nu întrebuinţaţi
motofierăstrăul până când nu se
remediază defectul – vezi capitolul
"Frâna lanţului".
Forţele de reacţie cele mai des întâlnite
sunt: forţa de recul, de reacţie şi de
retragere.
Pericol din cauza forţei de recul
În caz de recul (Kickback) fierăstrăul
este aruncat brusc şi incontrolabil înspre
utilizator.
Forţe de reacţie
Efectul de recul poate
duce la răniri mortale.
001BA036 KN
MS 461
română
9
Efectul de reculul apare, de ex. în cazul
când
se atinge involuntar în zona
superioară a vârfului şinei cu lanţul
fierăstrăului lemnul sau un obiect fix
de ex. când la tăierea ramurilor se
atinge accidental o altă ramură
lanţul fierăstrăului de la vârful şinei
se prinde în tăietură
Frâna lanţului QuickStop:
Cu ajutorul acesteia în anumite situaţii
se reduce pericolul de rănire – reculul
propriu-zis nu poate fi evitat. La
eliberarea frânei lanţul ajunge într-o
fracţiune de secundă în stare de repaus
vezi capitolul "Frâna de lanţ" din acest
manual de utilizare.
Reducerea pericolului efectului de recul
printr-un mod de lucru precaut,
corect
motofierăstrăul se ţine cu ambele
mâini şi se apucă ferm
se debitează numai la acceleraţie
maximă
vârful şinei se ţine sub observaţie
nu secţionaţi cu vârful şinei
se acordă atenţie ramurilor mici,
flexibile, copacilor scunzi şi puieţilor
– lanţul fierăstrăului s-ar putea
prinde în ele
nu se debitează niciodată mai multe
ramuri simultan
nu vă aplecaţi prea mult în timpul
lucrului
nu efectuaţi tăieri la nivel mai înalt
decât înălţimea umărului
şina se introduce cu deosebită
atenţie în tăietura începută
când sunteţi sigur pe această
tehnică de lucru, efectuaţi numai
"împungeri"
atenţie la poziţia trunchiului şi la
forţele din tăietură, care ar putea
prinde lanţul fierăstrăului
lucraţi numai cu lanţul de fierăstrău
corect ascuţit şi întins – distanţa
între limitatorii de adâncime să nu
fie prea mare
utilizaţi lanţuri de fierăstrău cu
reducerea efectului de recul precum
şi şine port-lanţ cu capete mici de
şină
Retragerea (A)
Dacă la debitarea cu partea inferioară a
şinei port-lanţ – tăietura frontală – lanţul
fierăstrăului se prinde sau atinge un
obiect fix din interiorul lemnului,
motofierăstrăul poate fi atras către
trunchi – pentru evitarea impactului
atenţie la poziţionarea sigură a
opritorului gheară.
Reacţia (B)
Dacă la debitarea cu partea superioară
a şinei port-lanţ – tăietura cu reversul –
lanţul fierăstrăului se prinde sau atinge
un obiect fix din interiorul lemnului,
motofierăstrăul poate fi atras în direcţia
utilizatorului – pentru evitare:
nu prindeţi partea superioară a şinei
port-lanţ
nu răsuciţi şina port-lanţ în tăietură
001BA257 KN
001BA037 KN
A
001BA038 KN
B
MS 461
română
10
Acordaţi atenţie maximă
cortinelor agăţate
trunchiurilor care în cazul căderii
nefavorabile printre alţi copaci se
pot găsi sub tensiune
în cazul lucrului pe vânt puternic
În aceste cazuri nu lucraţi cu
motofierastraul – ci utilizaţi sisteme de
tracţiune, troliul cu frânghie sau
remorcherul.
Se degajează zona de trunchiurile libere
şi tăiate. Lucraţi cât mai mult posibil în
spaţii degajate.
Lemnul mort (lemn uscat, putred sau
mort) reprezintă un pericol sporit şi greu
de evaluat. Sesizarea pericolului este
dificilă sau imposibilă. Utilizaţi elemente
auxiliare precum troliul sau remorcherul.
La debitări în apropierea străzilor, liniilor
de transport, reţelelor electrice etc.
lucraţi cu deosebită precauţie. Dacă
este necesar informaţi poliţia,
companiile de electricitate, de
alimentare sau de transporturi.
Lucrările de tăiere cu fierăstrăul şi de
doborâre a arborilor, ca şi toate
operaţiunile aferente (canelare,
emondare etc.) trebuie să fie efectuate
numai de către persoane anume
formate sau instruite în acest scop.
Persoanele care nu au experienţă cu
motofierăstrăul, respectiv care nu sunt
familiarizate cu tehnica de lucru, nu au
voie să efectueze astfel de lucrări –
pericol de accidentare ridicat!
La lucrările de doborâre trebuie să se
respecte neapărat prevederile locale
specifice pentru technica doboârii
arborilor.
Debitarea
Nu lucraţi cu poziţia de pornire. În
această poziţie turaţia motorului nu este
reglabilă.
Lucraţi calm şi precaut – numai în
condiţii de bună vizibilitate şi cu lumină
suficientă. Evitaţi pericolul pentru cei din
jur – lucraţi cu atenţie.
Utilizatorilor începători li se recomandă
exersarea debitării lemnului circular pe o
capră – vezi "Debitarea lemnului
subţire".
Utilizaţi pe cât posibil şine port-lanţ
scurte: lanţul fierăstrăului, şina port-lanţ
şi roata lanţului trebuie să se
potrivească una cu alta şi cu
motofierăstrăul.
În zona de basculare a lanţului de
fierăstrău nu trebuie se găsească nici
o parte a corpului.
Motofierăstrăul se extrage din lemn în
timp ce lanţul de fierăstrău se află în
mişcare.
Motofierăstrăul se utilizează numai
pentru debitare nu pentru înălţarea sau
înlăturarea ramurilor sau rădăcinilor.
Ramurile care atârnă liber nu se separă
de jos.
Precauţie la tăierea vreascurilor şi
piueţilor. Lăstarii subţiri pot fi antrenaţi
de lanţul de fierăstrău şi pot fi proiectaţi
în direcţia utilizatorului.
Atenţie la tăierea aşchiilor de lemn –
pericol de rănire datorită bucăţilor de
lemn fragmentate!
Nu permiteţi atingerea motofierăstrăului
de corpurile străine: Pietrele, cuiele
etc. pot fi antrenate în mişcare şi avaria
lanţul fierăstrăului – motofierăstrăul se
va defecta. Motofierăstrăul poate ricoşa
pericol de accident!
Când lanţul de fierăstrău aflat în mişcare
rotativă dă peste o piatră sau alt obiect
dur, se pot produce scântei care, la
rândul lor, pot incendia în anumite
condiţii materialele uşor inflamable.
Chiar şi plantele uscate şi vreascurile
sunt uşor inflamable, în special în
Tehnica de lucru
001BA082 KN
MS 461
română
11
condiţii de temperaturi ridicate şi de
vreme uscată. În caz de pericol de
incendiu, nu folosiţi motofierăstrăul în
apropierea materialelor uşor inflamabile,
plantelor uscate sau vreascurilor.
Edificaţi-vă neapărat în privinţa
eventualelor pericole de incendiu,
contactând serviciul forestier competent
în acest sens.
Poziţionaţi-vă întotdeauna deasupra
sau în partea laterală a trunchiului sau
copacului aflat în poziţie orizontală.
Atenţie la trunchiurile care se pot
rostogoli.
În cazul lucrului la altitudine:
utilizaţi întotdeauna platforma de
lucru
nu lucraţi niciodată stând pe o scară
sau în copac
nu lucraţi în locuri instabile
nu lucraţi peste înălţimea umărului
niciodată cu o singură mână
Motofierăstrăul se aduce în secţiune
accelerat la maxim şi opritorul-gheară se
poziţionează ferm – abia apoi se
efectuează debitarea.
Nu lucraţi fără opritorul-gheară,
fierăstrăul poate împinge utilizatorul în
faţă. Asiguraţi- întotdeauna că
opritorul-gheară este bine fixat.
La capătul tăieturii motofierăstrăul nu
mai este sprijinit în crestătură prin
garnitura tăietoare. Utilizatorul trebuie
să preia forţa de greutate a
motofierăstrăului Pericol de pierdere a
controlului!
Tăierea lemnului subţire:
utilizaţi dispozitive de fixare stabile
şi rezistente – capra de montaj
lemnul nu se fixează cu piciorul
nu se permite prezenţa altor
persoane care apuce lemnul, nici
să asiste în alt fel
Emondarea:
utillizaţi lanţuri de fierăstrău cu efect
scăzut la recul
sprijiniţi motofierăstrăul cât mai mult
posibil
nu efectuaţi emondarea şezând pe
trunchi
nu secţionaţi cu vârful şinei
atenţie la ramurile care se găsesc
sub tensiune
nu se debitează niciodată mai multe
ramuri simultan
lemn poziţionat orizontal sau vertical,
sub acţiunea unor forţe de tensionare
Respectaţi neapărat succesiunea
corectă a secţionărilor (mai întâi partea
comprimată (1), apoi partea
tensionată (2)), în caz contrar
motofierăstrăul se poate bloca sau
poate acţiona sub recul – pericol de
rănire!
N practicaţi o tăietură de detensionare
în partea comprimată (1)
N practicaţi o tăietură de separare în
partea tensionată (2)
La secţiunea de separare de jos în sus
(tăietura de revers) – pericol de recul!
INDICAŢIE
La lemnul aşezat orizontal nu atingeţi
zona secţiunii cu solul – în caz contrar s-
ar avaria lanţul fierăstrăului.
001BA033 KN
1
001BA151 KN
2
1
001BA152 KN
2
MS 461
română
12
Tăierea longitudinală:
Tehnica de debitare fără utilizarea
opritorului-gheară – pericol de retragere
– şina port-lanţ se poziţionează pe cât
posibil în unghi întins – se procedează
cu precauţie – pericol crescut de recul!
Pregătirea doborârii
În zona în care se debitează vor staţiona
numai persoanele care se ocupă cu
debitarea.
Asiguraţi-vă că nimeni nu va fi pus în
pericol de copacul aflat în cădere –
strigătele de atenţionare pot fi acoperite
de zgomotul motorului.
Distanţa până la următorul post de lucru
trebuie să fie de minim 2 1/2 lungimi de
copac
Stabiliţi direcţia de doborâre şi plaja
acesteia
Alegeţi zone degajate în care copacul
poate să cadă.
Astfel acordaţi atenţie:
înclinării naturale a copacului
direcţiei neobişnuite de dezvoltare a
ramurilor, creşterilor asimetrice,
defectelor din lemn
direcţiei şi vitezei vântului – nu
debitaţi pe vânt puternic
direcţiei de agăţare
copacilor din vecinătate
aglomerărilor de zăpa
Luaţi în considerare starea de
sănătate a copacului – atenţie
specială la defecte ale trunchiului
sau la existenţa lemnului mort (lemn
uscat, putred sau distrus)
A Direcţia de cădere
B Calea de evacuare (similar căii de
fugă)
Creaţi cale de evacuare pentru
fiecare muncitor – cca. 45° faţă de
direcţia de doborâre
Curăţaţi calea de evacuare,
înlăturaţi obstacolele
Păstraţi uneltele şi utilajele la o
distanţă de siguranţă – însă nu pe
căile de evacuare
La doborâri poziţionaţi-vă numai în
partea laterală a copacului aflat în
cădere şi retrageţi-vă numai pe
calea de evacuare
în cazul înclinării abrupte, stabiliţi
căi de evacuare paralele cu
înclinarea
la evacuarea zonei, atenţie la
ramurile în cădere şi ţineţi sub
observaţie coroana
001BA189 KN
001BA088 LÄ
2
/
1
2
1 1
/
1
2
B
001BA040 KN
A
45°
45°
B
MS 461
română
13
Pregătirea zonei de lucru din jurul
trunchiului
curăţaţi zona de lucru din jurul
trunchiului de ramuri, mărăciniş şi
obstacole – toţi lucrătorii trebuie să
adopte o poziţie sigură
curăţaţi temeinic baza trunchiului
(de ex. cu toporul) nisipul, pietrele
şi alte corpuri străine tocesc lanţul
fierăstrăului
eliminaţi rădăcinile mari crescute: în
primul rând rădăcina cea mai mare
– se taie mai întâi vertical, apoi
orizontal – numai când lemnul este
sănătos
Crestătura
Pregătirea crestăturii
Crestătura (C) determină direcţia de
cădere.
Important:
executaţi crestătura la unghi drept
faţă de direcţia de cădere
tăiaţi cu fierăstrăul cât mai aproape
posibil de sol
secţionaţi aprox. 1/5 până la 1/3 din
diametrul trunchiului
stabiliţi direcţia de cădere – cu
indicatorul direcţiei de cădere de pe
capotă şi carcasa ventilatorului
Acest motofierăstrău este prevăzut cu
bară de rupere pe capotă şi carcasa
ventilatorului. Utilizaţi respectiva bară de
rupere.
Efectuarea crestăturii
La executarea crestăturii,
motofierăstrăul trebuie să fie aliniat
astfel încât crestătura să fie la unghi
drept faţă de direcţia de cădere.
În privinţa metodei de executare a
crestăturii tip tapă (tăietură orizontală) şi
tip pană (tăiere înclinată) sunt admisible
diferite secvenţe de lucru – respectaţi
prevederile naţionale specifice privitoare
la tehnica de doborâre.
N Realizarea cresăturii tip tapă
(tăietură orizontală)
N Realizaţi crestătura tip pană
(tăietură înclinată) la cca. 45°-60°
faţă de crestătura tip tapă
001BA146 KN
001BA271 KN
C
C
001BA153 KN
MS 461
română
14
Verificarea direcţiei de cădere
N Aşezaţi motofierăstrăul cu şina port-
lanţ în crestătura tapă. Indicatorul
direcţiei de rupere trebuie să arate
în direcţia de cădere stabilită dacă
este necesar, corectaţi direcţia de
cădere prin efectuarea unei tăieri
corespunzătoare suplimentare a
crestăturii
Crestăturile mici
La lemnul cu fibre lungi crestăturile mici
împiedică sfâşierea lemnului la căderea
trunchiului – se secţionează pe ambele
părţi ale trunchiului la înălţimea bazei
crestăturii cu aprox. 1/10 din diametrul
trunchiului – la trunchiuri mai groase
crestătura se efectuează de cel mult
lăţimea şinei port-lanţ.
Dacă lemnul nu este sănătos renunţaţi
la crestăturile mici.
Bazele secţiunii de doborâre
Dimensiunea trunchiului
Crestătura (C) determină direcţia de
cădere.
Porţiunea de rupere (D) se comportă ca
o balama care conduce copacul la sol.
Lăţimea porţiunii de rupere:
cca. 1/10 din diametrul trunchiului
Nu tăiaţi în niciun caz porţiunea de
rupere în cursul efectuării tăieturii
de doborâre în caz contrar direcţia
de cădere se abate de la cea
prevăzută – pericol de accident!
la trunchiuri putrede asiguraţi o
porţiune de rupere mai mare
001BA153 KN
001BA150 KN
G
001BA259 KN
C
E
D
1/10
C
MS 461
română
15
Cu secţiunea de doborâre (E) copacul
cade.
perfect orizontal
1/10 (minim 3 cm) din lăţimea
porţiunii de rupere (D) peste talpa
crestăturii de doborâre (C)
Copacul este ţinut de banda de
menţinere (F) sau banda de
siguranţă (G), care previne căderea
înainte de vreme a acestuia.
Lăţimea benzii: cca. 1/10 până
la 1/5 din diametrul trunchiului
Nu tăiaţi în niciun caz banda în timp
ce executaţi secţiunea de doborâre
în cazul trunchiurilor putrezite, lăsaţi
bandă largă
Împungerea
la tăieri de descongestionare
la lucrări de sculptură
N se utilizează lanţ de fierăstrău cu
efect scăzut de recul şi se
procedează cu deosebită precauţie
1. şina port-lanţ se aşează cu partea
inferioară a vârfului – nu cu partea
superioară – pericol de recul!
Executaţi o tăiere la acceleraţie
maximă până când şina pătrunde la
o lăţime dublă în trunchi
2. basculaţi încet în poziţia de
împungere pericol de recul sau de
reacţiune!
3. efectuaţi împungerea cu atenţie –
pericol de reacţiune!
Pe cât posibil, folosiţi bara de
împungere. Bara de împungere şi partea
superioară, respectiv inferioară a şinei
port-lanţ sunt paralele.
La împungere, bara de împungere ajută
formarea porţiunii de rupere paralel,
adică la grosime egală în toate poziţiile.
În acest scop, dirijaţi bara de împungere
paralel cu crestătura tip tapă.
Pana de doborâre
Aplicaţi pana de doborâre cât se poate
de devreme, adică de îndată ce nu
mai puteţi aştepta la impedimente în
calea dirijări tăierii. Aplicaţi pana de
doborâre în secţiunea de doborâre şi
introduceţi-o cu ajutorul unei scule
corespunzătoare.
Folosiţi doar pană confecţionată din
aluminiu sau material plastic nu folosiţi
pană de oţel. Pana de oţel poate
deteriora grav lanţul de fierăstrău şi
poate da naştere la forţe de recul
periculoase.
Alegeţi pană de doborâre
corespunzătoare în funcţie de diametrul
iniţial şi lăţimea rostului de tăiere (analog
secţiunii de tăiere (E)).
Pentru alegerea panei de doborâre
(lungimii, lăţimii şi înălţimii
corespunzătoare) apeaţi la serviciul de
asistenţă de specialitate STIHL.
3.
001BA269 KN
1.
2.
001BA270 KN
MS 461
română
16
Alegerea secţiunii de doborâre
coresppunzătoare
Optarea pentru tăietura de doborâre
corespunzătoare se face în funcţie de
aceleaşi caracteristici, care trebuie fie
luate în consideraţie la stabilirea direcţiei
de cădere şi a căii de evacuare.
Se deosebesc mai multe particularităţi
ale acestor caracteristici. În acest
manual de utilizare se prezintă doar
două dintre cele mai frecvent întâlnite
particularităţi:
Secţiune de doborâre cu bandă de
siguranţă (copac normal)
A) Trunchiuri subţiri
Executaţi această secţiune de doborâre
când diametrul trunchiului este mai mic
decât lungimea de tăiere a
motofierăstrăului.
Înainte de a începe debitarea avertizaţi
strigând "Atenţie!".
N Împungerea secţiunii de
doborâre (E) – împungeţi complet
şina port-lanţ în acest scop
N Aplicaţi opritorul-gheară în spatele
porţiunii de rupere şi folosiţi-l drept
punct de rotire – mişcaţi cât se
poate de puţin motofierăstrăul în
consecinţă
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la porţiunea de rupere (1)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de siguranţă (2)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de siguranţă
N Aplicaţi pana de doborâre (3)
Înaintea căderii copacului neapărat
strigaţi a doua oară "Atenţie!".
N Banda de siguranţă se va separa de
cea exterioară pe planul tăierii cu cu
braţele întinse
B) Trunchiuri groase
Executaţi această secţiune de doborâre
când diametrul trunchiului este mai mare
decât lungimea de tăiere a
motofierăstrăului.
la
stânga:
Copac normal – copac care
stă vertical şi are coroană uni-
form distribuită
la
dreapta
:
Copac tip perdea – coroana
copacului este orientată către
direcţia de cădere
001BA260 KN
001BA261 KN
1.
2.
3.
001BA273 KN
MS 461
română
17
Înainte de a începe debitarea avertizaţi
strigând "Atenţie!".
N Aplicaţi opritorul-gheară la înălţimea
secţiunii de doborâre şi folosiţi-l
drept punct de rotire mişcaţi cât se
poate de puţin motofierăstrăul în
consecinţă
N Vârful şinei port-lanţ trece prin faţa
porţiunii de rupere în lemn (1) –
dirijaţi motofierăstrăul absolut
orizontal şi pe cât posibil larg
basculat
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la porţiunea de rupere (2)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de siguranţă (3)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de siguranţă
Secţiunea de doborâre se continuă din
partea contrară a trunchiului.
Se va avea grijă ca cea de-a doua
tăietură să se situeze în acelaşi plan ca
şi prima tăietură.
N Împungeţi secţiunea de doborâre
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la porţiunea de rupere (4)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de siguranţă (5)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de siguranţă
N Aplicarea panei de doborâre (6)
Înaintea căderii copacului neapărat
strigaţi a doua oară "Atenţie!".
N Banda de siguranţă se va separa de
cea exterioară pe planul tăierii cu cu
braţele întinse
Secţiune de doborâre cu bandă de
menţinere (tip perdea)
A) Trunchiuri subţiri
Executaţi această secţiune de doborâre
când diametrul trunchiului este mai mic
decât lungimea de tăiere a
motofierăstrăului.
N Împungeţi şina port-lanţ până la
ieşirea pe partea cealată în trunchi
N Realizaţi tăietura de doborâre până
la porţiunea de rupere (1)
perfect orizontal
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de menţinere (2)
perfect orizontal
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de menţinere
4.
001BA263 KN
1.
2.
3.
5.
6.
001BA274 KN
1.
2.
001BA265 KN
MS 461
română
18
Înaintea căderii copacului neapărat
strigaţi a doua oară "Atenţie!".
N Separaţi banda de menţinere
dinspre exterior, înclinat, de sus, cu
braţele întinse
B) Trunchiuri groase
Efectuaţi această secţiune de doborâre
dacă diametrul trunchiului este mai mare
decât lungimea de tăiere a
motofierăstrăului.
N Aplicaţi opritorul-gheară în spatele
benzii de siguranţă şi folosiţi-l drept
punct de rotire – mişcaţi cât se
poate de puţin motofierăstrăul
pentru corectarea poziţiei
N Vârful şinei port-lanţ trece prin faţa
porţiunii de rupere în lemn (1) –
dirijaţi motofierăstrăul absolut
orizontal şi pe cât posibil larg
basculat
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de menţinere şi porţiunea de
rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la porţiunea de rupere (2)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de menţinere (3)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de menţinere
Secţiunea de doborâre se continuă din
partea contrară a trunchiului.
Se va avea grijă ca cea de-a doua
tăietură să se situeze în acelaşi plan ca
şi prima tăietură.
N Aplicaţi opritorul-gheară în spatele
porţiunii de rupere şi folosiţi-l drept
punct de rotire – mişcaţi cât se
poate de puţin motofierăstrăul în
consecinţă
N Vârful şinei port-lanţ trece prin faţa
benzii de menţinere în lemn (4) –
dirijaţi motofierăstrăul absolut
orizontal şi pe cât posibil larg
basculat
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la porţiunea de rupere (5)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
porţiunea de rupere
N Realizaţi secţiunea de doborâre
până la banda de menţinere (6)
Tăietura nu trebuie să pătrundă în
banda de menţinere
001BA266 KN
001BA267 KN
1.
2.
3.
4.
5.
6.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56

STIHL MS 461 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare