A
(3)(1)
(2)
Date tehnice
Viteze
9 / 10
Număr spiţe
24
Lăţime jantă
25,8 mm
Dimensiune jantă
26"
Dimensiune anvelope compatibile
26 x 1,95 ~ 2,5
Frâne compatibile
Frână pe disc
Distanţa dintre contrapiuliţe
142 mm
Diametrul axului
ø12
Înlocuirea spiţelor
1. Spiţa se trece prin șaibă și prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orificiul de pe flanșa butucului și
se strânge piuliţa. În momentul montării, se folosește
opritorul de spiţe pentru a fixa spiţa astfel încât să nu
se rotească, după care se introduce o șurubelniţă sau
o unealtă similară în canelura piuliţei, pentru a o
strânge.
3. Se rotește niplul în sensul acelor de ceasornic
pentru a-l înșuruba în orificiul jantei.Se
folosește opritorul spiţei pentru a împiedica
rotirea acesteia.
Observaţie:
• Dacă șaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci
montarea șaibei este obligatorie.
• Se strânge piuliţa până la capătul
filetului.
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
Pentru asamblarea roţilor se folosește instrumentul de asamblare TL-FH12.
1
2
3
Informaţii generale privind siguranţa
Montarea pinioanelor HG
SI-4S80A-001-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Instrucţiuni pentru service SI-4S80A-001
WH-M788-R12
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei
combinaţii.
Lanţ
CN-HG94
Bloc de pinioane
CS-M771-10
Disc
SM-RT79
Axul butucului spate
SM-AX75
• Modelul WH-M788-R12 nu este destinat ciclismului downhill și freeride. Totuși, în
funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului se poate fisura, ceea ce poate duce
la deteriorarea sa. Ca urmare, se pot produce accidente cu urmări grave sau care
pot duce chiar la deces. Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina cu atenţie
butucii, pentru a identifica eventualele fisuri din axuri; dacă sunt prezente semne
de fisuri sau orice altă anomalie, bicicleta NU se va utiliza.
• Modelul WH-M788-R12/SM-AX75 poate fi folosit numai cu un cadru special. Dacă
este folosit cu orice alt tip de cadru, roata poate să se desprindă de bicicletă în
timpul deplasării, provocând accidentări grave.
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt
slăbite, se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
• Înainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe
îndoite sau desprinse, urme de lovituri, zgârieturi sau crăpături pe suprafaţa jantei.
Bicicleta nu se va utiliza în cazul identificării unor astfel de probleme.
• Roata este concepută pentru trail-uri. Nu se va utiliza pentru downhill. În caz
contrar, roata se poate îndoi sau deteriora, provocând accidentarea utilizatorului.
• Aceste roţi sunt destinate exclusiv utilizării cu frâne pe disc. Nu se vor utiliza cu
frâne pe jantă.
• Aceste instrucţiuni pentru service trebuie citite împreună cu instrucţiunile pentru
service ale frânei pe disc și ale modelului SM-AX75.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
• Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea și montarea
anvelopei, anvelopa sau camera se pot deteriora sau anvelopele pot face pană și
pot sări de pe jantă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
■ Perioada de rodaj
• Frânele pe disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare crește treptat în această
perioadă. La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie să ia în
considerare faptul că forţa de frânare se intensifică. Același fenomen are loc și
după înlocuirea plăcuţelor de frână sau a discului.
• Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri și șaibe Shimano originale. În caz contrar, janta și
butucul se pot deteriora.
• Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200-400 kPa {29-58 psi}.
• În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse excesiv. În caz
contrar, janta poate fi deteriorată.(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor
autorizaţi pentru efectuarea reglajelor.)
• Nu se recomandă utilizarea substanţelor alcaline de uz general pentru repararea
penelor, deoarece pot coroda jantele, provocând scăpări de aer.
Observaţie
• Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei.
• Pinioanele trebuie spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus,
curăţarea lanţului cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o
modalitate eficientă de prelungire a duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
• Dacă lanţul sare repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul
trebuie înlocuite.
• Garanţia acestui produs nu include defecţiunile rezultate în urma activităţilor cum
ar fi săriturile cu bicicleta sau căzăturile, cu excepţia cazului în care astfel de
disfuncţionalităţi au apărut datorită defectelor de material sau de fabricaţie.
• Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
• Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii
spiţelor, în cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1.000 km
parcurși.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia
pot determina exfolierea agentului de etanșare aplicat pe îmbinările jantei.
• Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia
pot determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
• Dispozitivele reflectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
Număr model
Date tehnice Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT JIS / CPSC
Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT AS
Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT DIN
Portocaliu
• Apărătoarele de spiţe se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
CP-WH14A CS-M771-10
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
AVERTISMENT
NOTIFICARE
ATENŢIE
Ansamblul poate fi demontat după cum se arată
în imagine.
Se va aplica periodic vaselină pe piese.
Observaţie:
• Îndepărtarea și montarea garniturii se vor face cu mare atenţie, pentru a
se evita îndoirea acesteia. În momentul montării la loc a garniturii, aceasta
trebuie să fie corect orientată și introdusă cât mai adânc posibil.
• Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat în partea dreaptă pe ax
și pe pivot.
• Se interzice dezasamblarea casetei, deoarece acest lucru poate provoca o
funcţionare defectuoasă.
<Asamblarea>
Se va folosi instrumentul special (TL-HS22 / 17 mm) pentru
montarea axului butucului și strângerea contrapiuliţei,
asigurându-se astfel dubla blocare a mecanismului, conform
imaginii.
Întreţinerea
Con cu capac
împotrivaprafului
(nu poate fi demontat)
Garnitură
(coroana este în exterior)
Vaselină DURA-ACE
(Y-04110000)
Se aplică lubrifiant
Capac împotriva prafului
(nu poate fi demontat)
Piuliţa din
dreapta
Cuplu de strângere:
15 - 20 N•m
Ax
Strângere
Valoarea tensiunii spiţelor
Partea stângă
Partea dreaptă
(pinioane)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Aceste valori au numai rol orientativ.
Partea stângă Partea dreaptă
Șaibă
Opritor de spiţe
Niplu
Piuliţă
Spiţă
■ După îndepărtarea axului, se scoate șurubul de fixare a casetei (din
interiorul casetei) și se înlocuiește caseta.
Cuplu de strângere stânga:
15 - 20 N•m
Observaţie:
• La demontarea și montarea garniturii, se va evita îndoirea acesteia. La
montarea garniturii, aceasta trebuie să fie corect orientată și introdusă cât
mai adânc posibil.
• Nu se va demonta capacul împotriva prafului montat în partea dreaptă pe
ax și pe pivot.
• Se interzice dezasamblarea casetei, deoarece acest lucru poate provoca o
funcţionare defectuoasă.
Piuliţă de fixare a discului
TL-LR15
Cuplu de strângere:
40 - 50 N•m
Cuplu de strângere:
150 N•m
Montarea discului de frână
Casetă
Șaibă casetă
TL-FH15
Montare Demontare
Demontare
Montare
Piuliţa din
dreapta
Ax
Capac împotriva prafului
(nu poate fi demontat)
Caneluri de fixare a
discului
Con cu capac
împotrivaprafului
(nu poate fi demontat)
Buza este în exterior
Garnitură
TL-HS22 / 17 mm
Demontare
Înlocuirea casetei
■ Mai întâi, se extrage axul butucului conform procedurii ilustrate.Secţiunea cu blocaj dublu din partea cu caseta nu poate fi dezasamblată.
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află marcajul
grupului trebuie să fie orientată în afară și poziţionată astfel
încât partea mai lată a fiecărui pinion și partea A (unde lăţimea
canelurii este mare) de pe casetă să fie aliniate.
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul special (TL-LR15/LR10)
pentru a strânge piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se vor folosi instrumentul special (TL-LR15/LR10)
șiTL-SR21 pentru a desface piuliţa de fixare.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
(bL) 11 - 32T
Caseta are o singură canelură lată.
Piuliţă de fixare
TL-LR15 / LR10
Șaibă piuliţă de fixare
Piuliţă de fixare Distanţier pinioane
Demontare
Cheie (TL-SR21)
Parte lată
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m