XT
ST-M770 / ST-M775
SIS-SP41
RD-M770
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
•
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau
acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la
defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
•
Știftul de cuplare întărit se va folosi numai pentru conectarea lanţului de tip îngust.
•
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos
înainte de a alege știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât
cele întărite sau de știfturi de cuplare întărite sau instrumente care nu sunt
potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de conectare rezultată să
nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
•
În cazul în care lungimea lanţului trebuie reglată ca
urmare a unei modificări a numărului de dinţi ai
pinionului, tăierea unei secţiuni va fi executată într-
un alt loc decât locul de îmbinare a lanţului cu
ajutorul unui știft de cuplare întărit sau al unui știft
pentru extremităţi. Dacă tăierea secţiunii este
executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft pentru
extremităţi, lanţul se va deteriora.
•
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul nu este
perfect întins sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se
poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
•
Înainte de instalarea părţilor componente, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza accidente. Se recomandă în mod
expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
•
Înainte de instalarea părţilor componente, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la
căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
•
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
•
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa deraiorul și se vor
lubrifia toate piesele mobile.
•
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
deraiorul.
•
Deraiorul va fi curăţat periodic și piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și
rolele).
•
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica gradul de
paralelism din partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și
dimensiunile manșonului exterior. Acesta nu trebuie să fie prea lung sau prea
scurt.
•
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta
va fi înlocuită.
•
Dacă lanţul cade de pe pinioane de mai multe ori în timpul folosirii, pinioanele și
lanţul vor fi înlocuite.
•
Se reglează deraiorul spate RD-M770, cu arc în sens invers,
pornind din partea de jos.
•
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată,
deoarece are tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS
din cauza puternicei rezistenţe a cablului.
•
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași
marcaje de grup. Nu se folosește niciodată cu un pinion cu
un marcaj de grup diferit.
•
Se folosește un manșon exterior care are încă spaţiu liber
chiar și atunci când ghidoanele sunt rotite complet de ambele părţi. În plus, se
verifică dacă maneta de schimbare a vitezelor nu atinge cadrul bicicletei atunci
când ghidoanele sunt rotite complet.
•
Cablul de schimbare a vitezelor și cablul de frână nu trebuie să se atingă unul de
celălalt în timpul frânării. În caz contrar, frânarea poate fi împiedicată.
Se montează cablurile, fără a le întinde prea tare, pentru ca acesta să aibă un
anumit joc chiar și atunci când ghidoanele sunt rotite complet în orice direcţie.
•
Se folosește o vaselină specială pentru cablul de schimbare a vitezelor
(SIS-SP41). Nu se va folosi vaselină DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea
pot afecta schimbarea vitezelor.
•
Se lubrifiază cablul intern și partea interioară a manșonului exterior înainte de
utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă a acestora.
•
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește manșonul exterior specificat și
ghidajul de cablu al butucului pedalier.
•
Manetele care asigură schimbarea vitezelor se vor acţiona numai atunci când foaia
faţă se învârte.
•
Nu se garantează rezistenţa pieselor componente la uzura naturală sau la
deteriorarea rezultată în urma utilizării normale.
•
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere
a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Instrument pentru lanţLanţ
Lanţ foarte îngust cu 9
viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
Lanţ îngust, cu 8 / 7 / 6
viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG40
Știft de cuplare întărit
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Argintiu
Negru
Instrucţiuni pentru service SI-5W50A-001
RD-M770
Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Lungimea lui A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate. Din această cauză,
pe sistemul de tracţiune se poate așeza o sarcină excesivă, dacă lanţul este prea
scurt. Lungimea lanţului se reglează adăugând două zale atunci când suspensia spate
este într-o poziţie în care dimensiunea
“
A
”
este maximă, iar lanţul se află pe cel mai
mare pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj. Dacă deplasarea suspensiei spate
este amplă, jocul lanţului poate să nu fie suficient compensat atunci când lanţul se află
pe cea mai mică foaie de angrenaj și pe cel mai mic pinion.
A
A'
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj)
Pinionul cel
mai mare
Lanţ
Cea mai mare
foaie de
angrenaj
Știft de cuplare întărit
Știft de extremitate Știft de legătură
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Deraiorul spate
2. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește braţul pedalier în timp ce se trage manual deraiorul,
pentru a-l aduce în poziţie superioară, după care se rotește
șurubul de reglare în poziţia
superioară până când rola de
ghidare este aliniată cu
conturul exterior al celui mai
mic pinion, atunci când se
privește din spate.
Se rotește braţul pedalier
pentru a aduce deraiorul în
poziţie inferioară.
1. Reglarea în poziţia inferioară
Se rotește șurubul de reglare pentru poziţia inferioară pentru ca
rola de ghidare să se deplaseze
într-o poziţie paralelă cu cel
mai mare pinion.
Reglare SIS
Cuplu de strângere:
5 - 7 N·m
Rolă de ghidare
Pinionul cel
mai mare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
Șurub de reglare
în poziţia
superioară
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Canelură
Tăierea manșonului exterior
În momentul tăierii manșonului exterior, se taie capătul opus capătului
marcat. După tăierea manșonului exterior,
capătul se rotunjește, pentru ca interiorul
găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același
capac exterior la capătul
tăiat al manșonului
exterior.
Capac exterior
Se conectează cablul la deraiorul spate și,
după compensarea jocului iniţial al cablului, se
prinde din nou de deraiorul spate, după cum
se arată în imagine.
Se conectează cablul intern
la deraior, după cum se
arată în imagine.
Se trage
Observaţie: Cablul trebuie să
fie bine fixat în
canelură.
Capacul etanș, cu vârf, și
protecţia din cauciuc se
montează pe opritorul
exterior al cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie
din cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
Pentru performanţe optime ale SIS, se lubrifiază periodic toate
piesele sistemului de transmisie.
4. Reglare SIS
Se împinge maneta de schimbare a vitezelor în timp ce se rotește braţul pedalier,
pentru a deplasa deraiorul către cel mai mare pinion. Apoi se acţionează din nou
maneta, pentru a deplasa deraiorul către pinionul pentru viteza a 2-a. După
aceea, se acţionează maneta până la ultima poziţie și se rotește braţul pedalier.
La trecerea la a
viteza 3-a
Se rotește șurubul de reglare a
cablului în sensul acelor de ceas,
pentru a-l strânge până când lanţul
revine la cel de-al doilea pinion.
* Se rotește șurubul de reglare
împreună cu bucșa de reglare a
manșonului exterior.
Se rotește șurubul de reglare a
cablului în sens invers acelor de
ceasornic, pentru a-l slăbi până când
lanţul atinge un pinion și se aude un
zgomot.
* Se rotește șurubul de reglare
împreună cu bucșa de reglare a
manșonului exterior.
Atunci când nu
se aude niciun
zgomot
23
23
Șurub de reglare Șurub de reglare
Reglarea optimă
Reglarea optimă este asigurată atunci când șurubul de reglare a
cablului este strâns (rotit în sensul acelor de ceasornic) până la
apariţia zgomotelor, fără ca maneta să fie acţionată, și apoi
slăbit (rotit în sens invers acelor de ceasornic) cu 90 - 180
grade faţă de punctul respectiv.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică
lipsa zgomotelor în oricare dintre poziţiile vitezelor.
Bloc de aliniere Pro-Set
Montarea lanţului
Lanţul se montează cu blocul de
aliniere Pro-Set încă atașat.
După montare, se scoate blocul
de aliniere Pro-Set.
Se rotește braţul pedalier pentru a
aduce deraiorul în poziţie inferioară.
3. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se montează lanţul pe cea mai mică foaie de angrenaj și pe cel mai
mare pinion și se rotește braţul pedalier înapoi. Apoi se rotește șurubul
de reglare a tensiunii B pentru a aduce rola de ghidare cât mai aproape
de pinion, dar fără a-l atinge.
Apoi se așază lanţul pe cel mai
mic pinion și se repetă pașii de
mai sus, pentru a se asigura
că rola nu atinge pinionul.
Pinionul cel mai mare Pinionul cel mai mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
*
În cazul deplasării ample a deraiorului spate, cum ar fi în cazul
bicicletelor cu suspensie spate, se recomandă înlocuirea capacului
cu cel din aluminiu, livrat ca
accesoriu.
Capătul manșonului exterior,
prevăzut cu capacul din aluminiu,
trebuie să se afle lângă deraior.
Capac din aluminiu
Zona deraiorului
Serie
Manetă DUBLU CONTROL
Manșon exterior
Deraiorul spate
Tip
Butuc roată liberă
Roţi dinţate
Pinion tip casetă
Lanţ
Ghidaj butuc pedalier
Pentru a obţine cele mai bune rezultate, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Date tehnice
Număr model
Tip
Roţi dinţate
Capacitate totală
Pinionul cel mai mare
Pinionul cel mai mic
Diferenţă dinţi foaie faţă
RD-M770
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Deraior spate
GS
9
33T
34T
11T
22T
Montarea deraiorului spate
În momentul montării, se va avea grijă ca șurubul de reglare a tensiunii B să nu intre în
contact cu urechea de fixare a roţii spate. În caz contrar, pot apărea deformări.
Nu se scoate blocul de aliniere Pro-Set în acest moment.
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche de fixare
roată spate
Șurub de reglare a
tensiunii B
Ax butuc
Cuplu de strângere:
8 - 10 N
·
m
Rolă de ghidare
De reţinut: datele tehnice pot fi modificate în vederea îmbunătăţirii fără preaviz. (Romenian)
rum_270485_SI_5W50A_001 14-06-2007 13:45 Page 1