Shimano RD-M662 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

3. Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Lungimea A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate.
Din această cauză, dacă lanţul este prea scurt, sistemul de
tracţiune poate fi solicitat excesiv. Lungimea lanţului se reglează
adăugând două zale atunci când suspensia spate este în poziţia
în care dimensiunea „A” este maximă, iar lanţul se află pe cel
mai mare pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj. Dacă
deplasarea suspensiei spate este amplă, este posibil ca lanţul să
nu fie bine întins când se află pe cea mai mică foaie de angrenaj
și pe cel mai mic pinion.
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj)
Pinionul cel mai
mare
Lanţ
Cea mai
mare foaie de
angrenaj
Instrucţiuni pentru service SI-5WM0A-002
RD-M662
Schimbătorul spate
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice
Schimbător spate
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Dacă apar dificultăţi la instalarea roţii, se va monta maneta cheii rapide pe partea cu rotorul. În
acest caz, maneta cheii rapide nu trebuie să atingă rotorul; se vor evita arsurile.
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi, cum ar fi
agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la defectarea și / sau deteriorarea
lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte de a
alege știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul
folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ
utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca
ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a modificării
numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea unei secţiuni trebuie
executată în alt loc decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un
știft de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea
unei secţiuni este executată în locul de îmbinare cu un știft de
cuplare întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau
dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca
accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot avea ca rezultat căzături, provocând vătămări grave. Se
recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la căderea
utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le
putea consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia
toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din
spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii exterioare. Aceasta
nu trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie
înlocuită.
Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul trebuie înlocuite.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele de frecare mari au
tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup. Nu se folosește
niciodată cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde complet, chiar
și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În plus, se verifică dacă maneta
schimbătorului nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul este rotit
complet.
Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbare a vitezelor
(SIS-SP41). Nu se va folosi lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip, deoarece
acestea pot afecta schimbarea vitezelor.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru
a se asigura glisarea corectă.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și
ghidajul de cablu al butucului pedalier specificat.
Manetele de schimbare a vitezelor se vor acţiona numai atunci când foaia
faţă se învârte.
Nu se garantează rezistenţa pieselor componente la uzura naturală sau la deteriorarea rezultată
în urma utilizării normale.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Se conectează cablul la
schimbătorul spate și, după
întinderea cablului, se fixează
din nou în schimbătorul
spate, conform imaginii.
Se trage
Cuplu de strângere:
5 - 7 Nm
Canelură
Notă: Se verifică amplasarea
cablului în canelură.
Tăierea cămășii exterioare
După tăierea cămășii exterioare, capătul se rotunjește, pentru
ca interiorul găurii să aibă un diametru
uniform.
Se atașează același
capac exterior la
capătul tăiat al cămășii
exterioare.
Capac exterior
Capacul etanș, cu
vârf, și protecţia din
cauciuc se montează
pe opritorul exterior al
cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
<Verificarea distanţei dintre cel mai mare pinion si rola
de ghidare>
Se aduce schimbătorul spate la cea mai mică
viteză, se oprește roata și se verifică dacă
distanţa dintre marginea rolei de ghidare
și marginea celui mai mare pinion este în
intervalul 5 - 6 mm. Se rotește braţul pedalier
pentru a schimba vitezele și se verifică dacă
schimbarea este lină. Dacă numărul de dinţi al blocului de
pinioane se modifică, acest reglaj trebuie refăcut.
5. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii
Se montează lanţul pe cea mai mică foaie de angrenaj și pe cel
mai mare pinion și se rotește braţul pedalier pentru a schimba
vitezele. Apoi se rotește
șurubul de reglare a
tensiunii astfel încât rola
de ghidare să nu atingă
pinionul, însă nu atât de
mult încât șurubul să atingă
lanţul. Se așază lanţul pe
cel mai mic pinion și se
repetă operaţiunea de mai
sus astfel încât rola să nu
atingă pinionul.
Pinionul cel mai mare Pinionul cel mai mic
Șurub de reglare a
tensiunii B
6. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbare a vitezelor fără a
roti angrenajul pentru a deplasa lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi se
presează ușor maneta și se rotește braţul pedalier.
Dacă se trece la
viteza a 3-a
Se strânge bucșa de reglare
a cămășii exterioare până
când lanţul revine la cel de-al
2-lea pinion. (în sensul acelor
de ceasornic)
Se slăbește bucșa de reglare
a cămășii exterioare până
când lanţul atinge cel de-al
3-lea pinion și face zgomot.
(în sens invers sensului acelor
de ceasornic)
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la o
apăsare ușoară a manetei de schimbare a vitezelor,
lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (la al 2-lea pinion,
eliberată) și se rotește braţul pedalier în sensul acelor de
ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și
face zgomot, se rotește ușor bucșa de reglare a manșonului exterior în
sensul acelor de ceasornic, pentru a o strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică
lipsa zgomotelor în toate vitezele.
Pentru performanţe optime ale SIS, se lubrifiază periodic toate
piesele sistemului de transmisie.
Șurub de reglare Șurub de reglare
Sub 30 mm
Observaţie:
Se montează cablul intern astfel încât să iasă în
afară cu mai puţin de 30 mm și se verifică dacă
acesta nu se atinge de spiţele roţii. Roata nu
trebuie să se învârtă în timpul acestei etape.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
1. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește șurubul de reglare în poziţia
superioară astfel încât rola de ghidare să fie
aliniată cu conturul exterior al celui mai mic
pinion, atunci când se privește din spate.
2. Reglarea în poziţia inferioară
Se rotește șurubul de reglare pentru poziţia
inferioară astfel încât rola de ghidare să se
alinieze cu cel mai mare pinion.
Reglarea SIS
Pinionul cel mai mare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţia superioară
Rolă de ghidare
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Observaţie:
Distanţa de la opritorul exterior la suportul cămășii exterioare al
schimbătorului spate se poate modifica atunci când suspensia
spate se deplasează. De aceea, lungimea cămășii exterioare
trebuie calculată pentru deplasarea maximă.
4. Lungimea cămășii exterioare
(1) Se slăbește șurubul de reglare a tensiunii până când ajunge în
poziţia din imagine.
(2) Se verifică lungimea cămășii exterioare. Se aliniază cămașa
exterioară cu marginea inferioară a
suportului său din schimbătorul spate,
apoi se taie excesul de lungime al
cămășii.
Cămașă exterioară
Suport pt. cămașă
(2)
(1)
Montarea deraiorului spate
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche
Suport
Ax suport
Cuplu de strângere: 8 – 10 Nm
Notă: Se va verifica periodic dacă
nu există spaţiu între ureche si
suport, conform imaginii. Dacă
există spaţiu între aceste piese,
pot să apară probleme la
schimbarea vitezelor.
Serie SLX
RAPIDFIRE (manetă schimbător) SL-M660
Cămașă exterioară SIS-SP41
Schimbător spate RD-M662
Tip SGS / GS
Butuc spate FH-M665
Viteze 9
Bloc de pinioane CS-HG80
Lanţ CN-HG73
Ghidaj cablu schimbător faţă SM-SP17
Număr model RD-M662
Tip SGS GS
Viteze 9 9
Capacitate totală 45T 35T
Combinaţii de pinioane indicate 11 - 32T, 11 - 34T
Pinionul cel mai mic 11T 11T
Diferenţă dinţi foaie faţă 22T 22T
Lanţ Știft de cuplare întărit Instrument pentru lanţ
Lanţ foarte îngust cu
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
Argintiu
TL-CN32 / TL-CN27
Lanţ îngust, cu 8 / 7 /
6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG40
Negru
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
rom_280403_5WM0A_002.indd 1rom_280403_5WM0A_002.indd 1 25-06-2008 09:12:5325-06-2008 09:12:53
  • Page 1 1

Shimano RD-M662 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru