Shimano RD-M771 Service Instructions

Tip
Service Instructions
XT
SL-M770
SIS-SP41
RD-M771
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Instrucţiuni pentru service SI-5W60A-002
RD-M771
Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Lungimea lui A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate. Din această cauză,
pe sistemul de tracţiune se poate așeza o sarcină excesivă, dacă lanţul este prea
scurt. Lungimea lanţului se reglează adăugând două zale atunci când suspensia spate
este într-o poziţie în care dimensiunea
A
este maximă, iar lanţul se află pe cel mai
mare pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj. Dacă deplasarea suspensiei spate
este amplă, jocul lanţului poate să nu fie suficient compensat atunci când lanţul se află
pe cea mai mică foaie de angrenaj și pe cel mai mic pinion.
A
A'
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion și pe cea mai mare foaie de angrenaj)
Pinionul cel
mai mare
Lanţ
Cea mai mare
foaie de angrenaj
Deraiorul spate
Serie
RAPIDFIRE (manetă de schimbare a vitezelor)
Manșon exterior
Deraiorul spate
Tip
Butuc roată liberă
Roţi dinţate
Pinion tip casetă
Lanţ
Ghidaj butuc pedalier
Pentru a obţine cele mai bune rezultate, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Date tehnice
Număr model
Tip
Roţi dinţate
Capacitate totală
Pinionul cel mai mare
Pinionul cel mai mic
Diferenţă dinţi foaie faţă
RD-M771
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Deraior spate
GS
9
33T
34T
11T
22T
Montarea deraiorului spate
În momentul montării, se va avea grijă ca șurubul de reglare a tensiunii B să nu intre în
contact cu urechea de fixare a roţii spate. În caz contrar, pot apărea deformări.
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche de fixare roată
spate
Șurub de reglare a
tensiunii B
Ax butuc
Cuplu de strângere:
8 - 10 N·m
De reţinut: datele tehnice pot fi modificate în vederea îmbunătăţirii fără preaviz. (Romenian)
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau
acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la
defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
Știftul de cuplare întărit se va folosi numai pentru conectarea lanţului de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos
înainte de a alege știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât
cele întărite sau de știfturi de cuplare întărite sau instrumente care nu sunt
potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de conectare rezultată să
nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
În cazul în care lungimea lanţului trebuie reglată ca
urmare a unei modificări a numărului de dinţi ai
pinionului, tăierea unei secţiuni va fi executată într-
un alt loc decât locul de îmbinare a lanţului cu
ajutorul unui știft de cuplare întărit sau al unui știft
pentru extremităţi. Dacă tăierea secţiunii este
executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft pentru
extremităţi, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul nu este
perfect întins sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se
poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
Înainte de instalarea părţilor componente, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service.
Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând
vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea părţilor componente, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la
căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a acestuia.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa deraiorul și se vor
lubrifia toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
deraiorul.
Deraiorul va fi curăţat periodic și piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și
rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica gradul de
paralelism din partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și
dimensiunile manșonului exterior. Acesta nu trebuie să fie prea lung sau prea
scurt.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta
va fi înlocuită.
Dacă lanţul cade de pe pinioane de mai multe ori în timpul folosirii, pinioanele și
lanţul vor fi înlocuite.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece are
tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS din cauza puternicei rezistenţe a
cablului.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași
marcaje de grup. Nu se folosește niciodată cu un pinion cu
un marcaj de grup diferit.
Se folosește un manșon exterior care are încă spaţiu liber
chiar și atunci când ghidoanele sunt rotite complet de ambele
părţi. În plus, se verifică dacă maneta de schimbare a
vitezelor nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidoanele
sunt rotite complet.
Se folosește o vaselină specială pentru cablul de schimbare a vitezelor (SIS-
SP41). Nu se va folosi vaselină DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea pot
afecta schimbarea vitezelor.
Se lubrifiază cablul intern și partea interioară a manșonului exterior înainte de
utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă a acestora.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește manșonul exterior specificat și
ghidajul de cablu al butucului pedalier.
Manetele care asigură schimbarea vitezelor se vor acţiona numai atunci când foaia
faţă se învârte.
Nu se garantează rezistenţa pieselor componente la uzura naturală sau la
deteriorarea rezultată în urma utilizării normale.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere
a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Instrument pentru lanţLanţ
Lanţ foarte îngust cu 9
viteze, ca de exemplu CN-
7701 / CN-HG93
Lanţ îngust, cu 8 / 7 / 6
viteze, ca de exemplu CN-
HG50 / CN-HG40
Știft de cuplare întărit
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Argintiu
Negru
Știft de cuplare întărit
Știft de extremitate Știft de legătură
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
1. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește șurubul de reglare în
poziţia superioară pentru ca
rola de ghidare să fie aliniată cu
conturul exterior al celui mai
mic pinion, atunci când se
privește din spate.
Reglare SIS
Șurub de reglare
în poziţia
superioară
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Rolă de ghidare
Se conectează cablul la
schimbătorul spate și, după
întinderea cablului, se fixează
din nou în schimbătorul
spate, conform imaginii.
Se trage
Cuplu de strângere:
5 - 7 N·m
Canelură
Observaţie: Cablul trebuie să
fie bine fixat în
canelură.
2. Reglarea în poziţia inferioară
Se rotește șurubul de reglare pentru poziţia inferioară pentru ca
rola de ghidare să se deplaseze
într-o poziţie paralelă cu cel
mai mare pinion.
Rolă de ghidare
Pinionul cel
mai mare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
Tăierea manșonului exterior
După tăierea cămășii exterioare, capătul se rotunjește,
pentru ca interiorul găurii să aibă un
diametru uniform.
Se atașează același
capac exterior la
capătul tăiat al
manșonului exterior.
Capac exterior
* În cazul deplasării ample a deraiorului spate, cum ar fi în
cazul bicicletelor cu suspensie spate, se recomandă
înlocuirea capacului cu cel din
aluminiu, livrat ca accesoriu.
Capătul manșonului exterior,
prevăzut cu capacul din aluminiu,
trebuie să se afle lângă deraior.
Capac din aluminiu
Zona deraiorului
Capacul etanș, cu vârf,
și protecţia din
cauciuc se montează
pe opritorul exterior al
cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
3. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se montează lanţul pe cea mai mică foaie de angrenaj și pe cel
mai mare pinion și se
rotește braţul pedalier
înapoi. Apoi se rotește
șurubul de reglare a
tensiunii B pentru a aduce
rola de ghidare cât mai
aproape de pinion, dar fără
a-l atinge. Apoi se așază
lanţul pe cel mai mic pinion
și se repetă pașii de mai
sus, pentru a se asigura că
rola nu atinge pinionul.
Pinionul cel mai mare Pinionul cel mai mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
4. Reglare SIS
Se acţionează de mai multe ori maneta de schimbare a vitezelor, pentru
a deplasa lanţul pe cel de-al 2-lea pinion. Apoi se apasă maneta pentru
a trece la o viteză superioară și se rotește braţul pedalier.
La trecerea la
viteza a 3-lea
Se strânge bucșa de reglare a
manșonului exterior până când
lanţul revine la cel de-al 2-lea
pinion. (în sensul acelor de
ceasornic)
Se slăbește bucșa de reglare a
manșonului exterior până când
lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion
și face zgomot. (în sens invers
sensului acelor de ceasornic)
Atunci când nu
se aude niciun
zgomot
Reglarea optimă
Reglarea optimă este asigurată atunci când maneta de
schimbare a vitezelor este acţionată atât cât să treacă la o
viteză superioară și lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și
face zgomot.
*
Se readuce maneta în poziţia originală (poziţia în care maneta
este în dreptul celui de-al 2-lea pinion și a fost eliberată) și se rotește braţul
pedalier în sensul acelor de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion
și face zgomot, se rotește ușor bucșa de reglare a manșonului exterior, în
sensul acelor de ceasornic, pentru a o strânge până când zgomotul dispare și
lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică lipsa
zgomotelor în oricare dintre poziţiile vitezelor.
Pentru performanţe optime ale SIS, se lubrifiază periodic toate piesele
sistemului de transmisie.
Șurub de reglare Șurub de reglare
rum_281045_SI_5W60A_002 25-06-2008 14:57 Page 1
  • Page 1 1

Shimano RD-M771 Service Instructions

Tip
Service Instructions