Shimano RD-M773 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

3. Lungimea lanţului pentru bicicletele cu suspensie spate
Lungimea A va varia în funcţie de deplasarea suspensiei spate.
Din această cauză, dacă lanţul este prea scurt, sistemul de
tracţiune poate fi solicitat excesiv. Lungimea lanţului se reglează
adăugând două zale atunci când suspensia spate este în poziţia
în care dimensiunea "A” este maximă, iar lanţul se află pe cel
mai mare pinion și pe foaia mare. Dacă deplasarea suspensiei
spate este amplă, este posibil ca lanţul să nu fie bine întins când
se află pe foaia mică și pe cel mai mic pinion.
4. Lungimea cămășii exterioare
(1) Se slăbește șurubul de reglare a tensiunii până când ajunge
în poziţia din imagine.
(2) Se va lăsa o lungime suplimentară suficientă a cămășii
exterioare. Se aliniază cămașa cu marginea inferioară
asuportului său din schimbătorul spate,
apoi se taie excesul de lungime al
cămășii.
Se conectează cablul la
schimbătorul spate și, după
întinderea cablului, se prinde
din nou de schimbătorul
spate, după cum se arată în
imagine.
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion și pe foaia mare)
Cel mai mare
pinion
Lanţ
Foaia mare
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice
Schimbător spate
Montarea schimbătorului spate
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche
Suport
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N•m
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
"Intervalul de întreţinere depinde de modul de utilizare şi de condiţiile de
mediu. Lanţul trebuie curăţat periodic folosind o substanţă de curăţare
pentru lanţ. Nu se vor folosi solvenţi alcalini sau acizi, cum ar fi
substanţele de curăţare a ruginei. În cazul utilizării acestor solvenţi, lanţul
se poate rupe şi provoca accidentări grave."
Pentru a îmbunătăţi schimbarea vitezelor, cele două laturi ale acestui lanţ sunt
diferite şi trebuie orientate corect la montare, conform marcajelor laterale. Pentru
a obţine performanţe optime, lanţul trebuie orientat corect la montare. În cazul în
care este montat invers, lanţul poate sări, provocând accidente grave.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de
instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este
posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau
căderea lanţului.
Se va verifica alinierea știftului de cuplare cu suprafaţa exterioară a zalei dinspre partea din care
este introdus știftul.
Aceasta trebuie să fie
netedă și fără proeminenţe
la trecerea degetului. Știftul
va ieși ușor în exterior în
spate după îndepărtarea
părţii detașabile.
În cazul în care lungimea
lanţului trebuie ajustată ca
urmare a unei modificări a numărului de dinţi ai pinionului, tăierea unei
secţiuni va fi executată într-un alt loc decât locul de îmbinare a lanţului
cu ajutorul unui știft de cuplare întărit. Dacă tăierea secţiunii este
executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare întărit, lanţul se va
deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul
este prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz
contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a
utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate
pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres
utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce
la accidentarea utilizatorului.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le
putea consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia
toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din
spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii. Aceasta nu
trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie
înlocuită.
Dacă lanţul sare repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul trebuie înlocuite.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele de frecare mari au
tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup. Nu se folosește
niciodată cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde
complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În
plus, se verifică dacă maneta de schimbător nu atinge cadrul bicicletei
atunci când ghidonul este rotit complet.
Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbător. Nu se va
folosi lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea pot afecta
schimbarea vitezelor.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru
a se asigura glisarea corectă.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și
ghidajul de cablu al schimbătorului faţă specificat.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Pe rola întinzătoare este inscripţionată o săgeată care indică sensul de rotaţie. Se montează rola
întinzătoare astfel încât săgeata să fie orientată în sensul acelor de ceasornic, privind dinspre
exteriorul schimbătorului.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a
pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
1. Reglarea în poziţie superioară
Se rotește șurubul de reglare H (pentru reglare pe pinionul mic) astfel încât rola de ghidare
să fie aliniată cu conturul exterior al celui mai mic pinion, atunci când se privește din spate.
2. Reglarea în poziţie inferioară
Se rotește șurubul de reglare L (pentru reglare pe pinionul mare) astfel încât rola de ghidare
să se alinieze cu cel mai mare pinion.
Reglarea SIS
Șurub de reglare în
poziţie superioară
Se trage
Sub 30 mm
Cuplu de strângere:
6 - 7 N•m
Canelură
Observaţie: Cablul trebuie să fie
bine fixat în canelură.
Șurub de reglare în
poziţie inferioară
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii,
capătul se rotunjește, pentru ca interiorul
găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același
capac exterior la
capătul tăiat al cămășii.
Capac exterior
* În cazul deplasării ample a schimbătorului spate, cum ar fi în
cazul bicicletelor cu suspensie spate, se recomandă
înlocuirea capacului cu cel din
aluminiu. Capătul cămășii
prevăzut cu capac din aluminiu
trebuie să se afle lângă
schimbător.
Capac din aluminiu
Partea dinspre schimbător
Capacul etanș cu vârf
și protecţia din
cauciuc se montează
pe opritorul exterior al
cadrului.
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
5. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se montează lanţul pe foaia mică și pe cel mai mare pinion și se
rotește braţul pedalier pentru a schimba vitezele. Apoi se rotește
șurubul de reglare
atensiunii astfel încât rola
de ghidare să nu atingă
pinionul, însă nu atât de
mult încât șurubul să atingă
lanţul. Se așează lanţul pe
cel mai mic pinion și se
repetă operaţiunea de mai
sus astfel încât rola să nu
atingă pinionul.
Înlocuirea schimbătorului spate
<Verificarea distanţei dintre cel mai mare pinion si rola
de ghidare>
Se pune schimbătorul spate pe pinionul mare,
se oprește roata și se verifică dacă distanţa
dintre marginea rolei de ghidare și marginea
celui mai mare pinion este în intervalul
5 - 6 mm. Se rotește braţul pedalier pentru
aschimba vitezele și se verifică dacă
schimbarea este lină. Dacă numărul de dinţi al
blocului de pinioane se modifică, acest reglaj trebuie refăcut.
Cel mai mare pinion
Cel mai mic pinion
Șurub de reglare a
tensiunii B
6. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbător pentru a deplasa
lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi se apasă maneta doar pentru a
compensa jocul și se rotește braţul pedalier.
Dacă lanţul urcă
pe al 3-lea pinion
Se strânge șurubul de reglare
a cablului până când lanţul
revine pe cel de-al 2-lea
pinion. (în sensul acelor de
ceasornic)
Se slăbește șurubul de reglare
a cablului până când lanţul
atinge cel de-al 3-lea pinion și
face zgomot. (în sens invers
sensului acelor de ceasornic)
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la
oapăsare ușoară a manetei de schimbare a
vitezelor, lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și face
zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea pinion,
eliberată) și se rotește braţul pedalier în sensul acelor de
ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și face zgomot, se
rotește ușor șurubul de reglare a cablului în sensul acelor de
ceasornic, pentru a-l strânge până când zgomotul dispare și lanţul
funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică
lipsa zgomotelor pe toate pinioanele.
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se lubrifiază periodic
toate piesele sistemului de transmisie.
Șurub de reglare Șurub de reglare
Observaţie:
Distanţa de la opritorul exterior la suportul pentru cămașă al
schimbătorului spate se poate modifica atunci când suspensia
spate se deplasează. De aceea, lungimea cămășii exterioare
trebuie calculată pentru deplasarea maximă.
Observaţie:
Se montează cablul astfel încât să iasă în afară
cu mai puţin de 30 mm și se verifică dacă
acesta nu se atinge de spiţele roţii. Roata nu
trebuie să se învârtă în timpul acestei etape.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Cămașă
Rolă de ghidare
Cel mai mare pinion
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
(1) (2)
Cuplul de strângere a rolei
de ghidare / rolei întinzătoare:
2,5 - 5,0 N•m
SI-5XF0A-002-05
Instrucţiuni pentru service
SI-5XF0A-002
RD-M663 / RD-M593
Știft de cuplare întărit
Știft de legătură Știft de legătură
Suprafaţa zalei
Știft de cuplare
Cheie hexagonală de 3 mm
Notă: Se va verifica periodic să nu existe spaţiu între ureche si
suport, conform imaginii. Dacă există spaţiu între aceste piese, pot
să apară probleme la schimbarea vitezelor.
Suport cămașă exterioară
Serie SLX
Deore
Manetă de schimbător RAPIDFIRE SL-M660-10AR SL-M591
Cămașă OT-SP41 OT-SP41
Schimbător spate RD-M663 RD-M593
Tip SGS SGS
Butuc spate FH-M665 FH-M590 / FH-M595
Viteze 10 10
Bloc de pinioane CS-HG81-10 CS-HG62-10
Lanţ CN-HG74 CN-HG54
Ghidaj cabluri SM-SP17 / SM-BT17 SM-SP17 / SM-BT17
Număr model
RD-M663 RD-M593
Tip
SGS SGS
Viteze
10 10
Capacitate totală
43T 43T
Combinaţii de pinioane indicate
11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 36T 11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 36T
Cel mai mic pinion
11T 11T
Diferenţa dintre foaia mare și foaia mică
18T 18T
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust de 10
viteze pentru MTB
cu canelură (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
cu canelură (2)
  • Page 1 1

Shimano RD-M773 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru