5. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbător pentru
a deplasa lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi se apasă
maneta doar pentru a compensa jocul și se rotește
braţul pedalier.
Instrucţiuni pentru service SI-5V50E
Informaţii generale privind siguranţa
• Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau
acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la
deteriorarea și / sau ruperea lanţului.
• Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de
tip îngust.
• În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul
folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite
pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie
suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
• Rola întinzătoare are un marcaj care indică direcţia de rotire. Latura
cu săgeata reprezintă latura frontală.
• Capătul cămășii prevăzut cu capac din aluminiu trebuie să se afle
lângă schimbător.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în
urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare
sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer
autorizat.
• Se va verifica alinierea știftului de
cuplare cu suprafaţa exterioară a zalei
dinspre partea din care este introdus
știftul. Aceasta trebuie să fie netedă și
fără proeminenţe la trecerea degetului.
Știftul va ieși ușor în exterior în spate după
îndepărtarea știftului detașabil.
• În cazul în care lungimea lanţului trebuie reglată
ca urmare a unei modificări a numărului de dinţi
ai pinionului, tăierea unei secţiuni va fi executată
într-un alt loc decât locul de îmbinare a lanţului
cu ajutorul unui știft de cuplare întărit. Dacă
tăierea secţiunii este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare
întărit, lanţul se va deteriora.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea
slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate
rupe și poate provoca accidentarea gravă a utilizatorului.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea
utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde,
ceea ce duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și accidentarea gravă a
acestuia.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• Știfturile de cuplare negre gata montate pe zaua exterioară (furnizate numai
către producătorii de biciclete) pot fi asamblate folosind chei pentru lanţ
Shimano. Metoda de asamblare este identică cu cea folosită pentru știfturile
de cuplare întărite standard.
• Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul
și se vor lubrifia toate piesele mobile.
• Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va
înlocui schimbătorul.
• Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate
(mecanismul și rolele).
• Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul
cu partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și
dimensiunile cămășii. Aceasta nu trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
• În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role,
aceasta trebuie înlocuită.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul
de cablu al schimbătorului faţă specificat.
• Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a
se asigura glisarea corectă.
• Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele
de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe cel mai mare pinion și
se rotește braţul pedalier înapoi. Se rotește apoi șurubul de
reglare a tensiunii B pentru a aduce rola de ghidare cât mai
aproape de pinion, dar fără a-l atinge. Se așează lanţul pe
cel mai mic pinion și se repetă operaţiunea de mai sus astfel
încât rola să nu atingă pinionul.
1
2
2
1
1 2
Pinionul mare Pinionul mic
Șurub de reglare a
tensiunii B
Capac de 4 mm
Capac din aluminiu
Partea dinspre schimbător
Capac din plastic sau capac de 4 mm
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Date tehnice
1. Reglarea în poziţie
superioară
Se rotește șurubul
de reglare în poziţia
superioară astfel încât rola
de ghidare să fie aliniată
sub conturul exterior
al celui mai mic pinion,
atunci când se privește
din spate.
1
1 2
2
Rolă de
ghidare
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Șurub de reglare în
poziţie superioară
Reglarea cursei și fixarea cablului
Ureche schimbător
Cheie hexagonală
de 5 mm
Șurub de reglare a
tensiunii B
Montarea schimbătorului spate
Cuplu de strângere ax
butuc: 8 - 10 N•m
La instalare, se va verifica să nu apară deformări cauzate de
șurubul de reglare a tensiunii B care vine în contact cu urechea
schimbătorului.
RD-7800
2. Conectarea și fixarea cablului
Se conectează cablul la schimbătorul spate
și, după întinderea cablului, se prinde din
nou de schimbătorul spate, după cum se
arată în imagine.
Se trage
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Observaţie:
Cablul trebuie să fie
bine fixat în canelură.
Canelură
1
1 2
2
Pinionul mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţie inferioară
3. Reglarea în poziţie inferioară
Se rotește șurubul de reglare L (pentru reglare pe pinionul
mare) astfel încât rola de ghidare să se alinieze cu cel mai
mare pinion.
Dacă lanţul urcă pe al
3-lea pinion
Se strânge șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul revine la
cel de-al 2-lea pinion.
(în sensul acelor de
ceasornic)
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată
atunci când la o apăsare ușoară
a manetei de schimbare a
vitezelor, lanţul atinge cel de-al
3-lea pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea
pinion, eliberată) și se rotește braţul pedalier în
sensul acelor de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot, se rotește ușor
șurubul de reglare a cablului în sensul acelor de
ceasornic, pentru a-l strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și
se verifică lipsa zgomotelor pe toate pinioanele.
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS,
se lubrifiază periodic toate piesele sistemului de
transmisie.
Se slăbește șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și
face zgomot. (în sens
invers sensului acelor
de ceasornic)
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Pinionul mare
Foaia mare
Lanţ
+2 zale
Șurub reglare cablu Șurub reglare cablu
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
Pinionul mic
Foaia mare
Lanţ
90°
Rolă de ghidare
Rola întinzătoare
Unghi drept cu solul
Lungime lanţ
●
În cazul unui
angrenaj triplu
Incorect OK
2
3
Manetă (A)
Joc
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe
cel mai mare pinion și pe foaia
mare)
Dacă pinionul mic are 15 sau
16 T
Știft de legătură
Știft de cuplare întărit
Știft de legătură
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
10 viteze, ca de exemplu
CN-7801 / 6600 / 5600
cu canelură (3)
cu canelură (2)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Serie
DURA-ACE
Manetă de schimbător
Dublu
ST-7801
Triplu
ST-7803
Viteze
10
Cămașă
SIS-SP41
Schimbător spate
RD-7800
Tip
SS / GS
Butuc spate
FH-7800
Bloc de pinioane
CS-7800
Lanţ
CN-7801
Ghidaj cabluri
SM-SP17
Tip SS GS
Capacitate totală Maxim 29 dinţi Maxim 37 dinţi
Pinionul mare 27T 27T
Pinionul mic 11T 11T
Diferenţa dintre foaia
mare și foaia mică
Maxim 14 dinţi Maxim 22 dinţi
SI-5V50E-05
AVERTISMENT
rom281726_SI_5V50E_EN.indd 1rom281726_SI_5V50E_EN.indd 1 29-04-2009 13:09:5429-04-2009 13:09:54