Powerplus POWXG30010 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 1 www.varo.com
1 DOMENII DE UTILIZARE .................................................................. 3
2 PREZENTARE GENERALĂ COMPONENTE (FIG. A) ..................... 3
3 CONŢINUTUL PACHETULUI ............................................................ 3
4 SIMBOLURI ....................................................................................... 4
5 REGULI GENERALE DE SIGURANŢĂ ............................................ 4
5.1 Instruire ..................................................................................................................... 4
5.2 Pregătire .................................................................................................................... 5
5.3 Funcţionarea ............................................................................................................. 5
5.4 Întreţinerea şi depozitarea ........................................................................................ 6
6 AVERTISMENTE PRIVIND SIGURANŢA LA LUCRUL CU
BENZINĂ ............................................................................................ 6
7 INSTRUCŢIUNI DE PORNIRE ŞI OPRIRE ....................................... 6
7.1 Instrucţiuni de pornire .............................................................................................. 6
7.2 Instrucţiuni de oprire ................................................................................................ 7
8 INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE ........................................................ 7
8.1 Ţinerea maşinii .......................................................................................................... 7
8.2 Reglarea adâncimii de tăiere a maşinii de bordurare ............................................. 7
8.3 Sfaturi pentru cele mai bune rezultate de tăiere ..................................................... 8
9 INFORMAŢII PRIVIND ULEIUL ŞI COMBUSTIBILUL ..................... 8
9.1 Utilizarea aditivilor de combustibil .......................................................................... 9
9.2 Benzină recomandată ............................................................................................... 9
10 INSTRUCŢIUNI DE ÎNTRINERE ŞI REPARARE ......................... 9
10.1 Program de întreţinere .............................................................................................. 9
10.2 Înlocuirea lamei ....................................................................................................... 10
10.3 Întreţinerea filtrului de aer ...................................................................................... 10
10.3.1 Curăţarea filtrului de aer ............................................................................................ 10
10.4 Înlocuirea bujiei ....................................................................................................... 11
11 CURĂŢAREA ŞI DEPOZITAREA ................................................... 11
11.1 Curăţarea ................................................................................................................. 11
11.2 Depozitarea.............................................................................................................. 11
11.3 Depozitarea pe termen lung ................................................................................... 11
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 2 www.varo.com
12 DATE TEHNICE ............................................................................... 12
13 ZGOMOT .......................................................................................... 12
14 GARANŢIE ....................................................................................... 13
15 MEDIU .............................................................................................. 13
16 DECLARAŢIA DE CONFORMITATE .............................................. 14
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 3 www.varo.com
MAŞINĂ DE TUNS IARBA PENTRU BORDURARE 25,4CC
POWXG30010
1 DOMENII DE UTILIZARE
Maşina de tuns iarba pentru bordurare este ideală pentru tunderea ierbii de pe suprafeţe dure
de-a lungul aleilor, trotuarelor şi pentru sarcini de tuns peluza în scopuri peisagistice.
Ridicând ghidajul de muchie, maşina de tuns iarba pentru bordurare poate fi utilizată în
grădină pentru sarcini cum ar fi modelarea marginilor în preajma copacilor şi a straturilor de
flori. Nu este proiectat pentru utilizare profesională.
AVERTISMENT! Pentru siguranţa dumneavoastră, citiţi cu atenţie acest
manual şi instrucţiunile generale privind siguranţa, înainte de utilizarea
aparatului electric. Aparatul nu trebuie dat altor persoane fără a le transmite
şi aceste instrucţiuni.
2 PREZENTARE GENERALĂ COMPONENTE (FIG. A)
1. Întrerupătorul de pornire / oprire
2. Mâner
3. Pârghie de acceleraţie
4. Lamă de tuns iarba pentru bordurare
5. Apărătoare lamă
6. Bujie
7. Capacul filtrului de aer
8. Manetă de reglare a adâncimii
9. Buşonul rezervorului de carburant
10. Pârghie de şoc
11. Butonul demarorului
3 CONŢINUTUL PACHETULUI
Îndepărtaţi toate ambalajele.
Îndepărtaţi ambalajele rămase, precum şi suporturile de transport (dacă există).
Verificaţi prezenţa tuturor articolelor din pachet.
Verificaţi dacă aparatul, cordonul de alimentare, fişa de alimentare şi toate accesoriile sunt
intacte în urma transportului.
Păstraţi ambalajele pe cât posibil până la finalul perioadei de garanţie. Aruncaţi doar la
punctele locale de reciclare a deşeurilor.
AVERTISMENT: Ambalajele nu sunt jucării! Copiii nu trebuie să se joace cu
pungi de plastic! Pericol de sufocare!
1 maşină
1 manual
1 cheie cu cap hexagonal
1 cheie de bujii
1 cheie 22/24
1 cheie 8/10
1 sticlă goală
În cazul în care lipsesc componente sau acestea sunt deteriorate, contactaţi
magazinul de unde aţi cumpărat produsul.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 4 www.varo.com
4 SIMBOLURI
În acest manual şi sau pe maşină se folosesc următoarele simboluri:
Feriţi mâinile, picioarele,
părul şi hainele de părţile
mobile ale maşinii.
Purtaţi întotdeauna elemente de
protecţie auditivă.
Direcţia de rotaţie a
lamei maşinii de tuns
iarba pentru bordurare.
Purtaţi întotdeauna ochelari de
protecţie.
Atenţionare: motorul este
fierbinte. Nu atingeţi toba
de eşapament sau
cilindrul fierbinte. Puteţi
suferi arsuri. Aceste
componente devin foarte
fierbinţi în timpul
funcţionării. După oprire,
rămân fierbinţi o
perioadă scurtă de timp.
Avertisment! Obiecte proiectate.
Atenţie la obiectele proiectate de
accesoriul de tăiere. Nu permiteţi
apropierea altor persoane.
Semnifică risc de rănire
sau de deteriorare a
sculei.
Citiţi manualul înainte de utilizare.
Purtaţi întotdeauna
mănuşi de proteie
Purtaţi încălţăminte de protecţie.
5 REGULI GENERALE DE SIGURANŢĂ
AVERTISMENT: La utilizarea uneltelor pe benzină, măsurile elementare de siguranţă, inclusiv
cele de mai jos, trebuie respectate întotdeauna pentru a reduce riscul de rănire gravă şi / sau
de deteriorare a aparatului. Citiţi toate instrucţiunile înainte de utilizarea produsului şi păstraţi
instrucţiunile pentru consultare ulterioară.
5.1 Instruire
Citiţi cu atenţie aceste instrucţiuni. Familiarizaţi-vă cu comenzile şi cu utilizarea
corespunzătoare a echipamentului.
Nu permiteţi utilizarea maşinii de tuns iarba pentru bordurare de către copii sau persoane
nefamiliarizate cu aceste instrucţiuni. Reglementările locale pot impune limite de vârstă
pentru operator.
Reţineţi că operatorul sau utilizatorul răspunde în caz de accident sau de pericol pentru
alte persoane sau pentru bunuri.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 5 www.varo.com
5.2 Pregătire
La tunderea ierbii, purtaţi întotdeauna încălţăminte solidă şi pantaloni lungi. Nu utilizaţi
echipamentul desculţ sau încălţat cu sandale.
Verificaţi cu atenţie zona în care urmează să fie utilizat echipamentul şi îndepărtaţi orice
obiecte care ar putea fi proiectate de maşină.
AVERTISMENT - Benzina este extrem de inflamabilă.
păstraţi carburantul în recipiente special concepute în acest scop.
alimentaţi cu carburant numai în exterior. Nu fumaţi în timpul alimentării cu carburant.
adăugaţi carburant înainte de pornirea motorului. Nu scoateţi buşonul rezervorului de
carburant şi nu adăugaţi benzină în timpul funcţionării motorului sau atunci când motorul
este cald.
în caz de scurgere a benzinei, nu încercaţi să porniţi motorul, ci deplasaţi maşina de la
locul scurgerii şi evitaţi crearea de surse de aprindere până la disiparea vaporilor de
benzină.
strângeţi complet la loc buşonul rezervorului şi capacele recipientelor.
Înlocuiţi tobele de eşapament defecte.
Înainte de utilizare, efectuaţi un control vizual pentru a verifica dacă lamele, bolţurile
lamelor şi dispozitivul de tăiere nu sunt uzate sau deteriorate. Pentru menţinerea
echilibrului, înlocuiţi lamele şi bolţurile uzate sau deteriorate.
5.3 Funcţionarea
Acest aparat trebuie utilizat numai pentru tunderea bordurilor de iarbă. Nu îl utilizaţi în
niciun alt scop (de ex. pentru tunderea bordurilor pe un sol dur).
Nu utilizaţi maşina de tuns iarba pentru bordurare desculţ sau încălţat cu sandale. Purtaţi
întotdeauna încălţăminte solidă şi pantaloni lungi.
Purtaţi ochelari sau mască de siguranţă şi dispozitive de protecţie pentru auz atunci când
utilizaţi maşina de tuns iarba pentru borduri. Folosiţi o mască pentru faţă dacă în timpul
lucrului se degajă praf. Purtaţi elemente de protecţie auditivă.
Utilizaţi maşina numai la lumină naturală sau cu iluminare artificială corespunzătoare.
Când lucraţi în pantă:
La lucrul pe pante, păstraţi un sprijin ferm pe picioare.
Nu folosiţi maşina pe pante excesiv de abrupte.
Mergeţi normal, nu alergaţi.
Atenţie sporită la manevrarea înapoi sau tragerea maşinii de bordurare înspre dvs.
Înainte de a traversa suprafeţele pe care nu există iarbă şi atunci când transportaţi maşina
de bordurare de la o zonă la alta, asiguraţi-vă că lama s-a oprit.
Nu utilizaţi o maşină de bordurare dacă are apărători defecte, lipsă sau incorect montate.
Porniţi motorul cu atenţie, în conformitate cu instrucţiunile şi ţinând picioarele la distanţă
de lamă (lame).
Nu înclinaţi maşina la pornirea motorului, în afara cazului în care maşina trebuie înclinată
pentru pornire Nu înclinaţi mai mult decât este necesar şi înclinaţi numai pe partea opusă
operatorului.
Nu porniţi maşina de bordurare când în faţa lamei se află o persoană.
Nu ţineţi mâinile şi picioarele lângă sau sub componentele în rotaţie.
Opriţi maşina de bordurare, asiguraţi-vă că lama s-a oprit, în următoarele situaţii:
Înainte de a elibera blocajele;
Înainte de verificarea, curăţarea sau utilizarea lamei(elor).
După impactul cu un corp străin; verificaţi lama(ele) pentru a vedea dacă nu s-au
deteriorat şi efectuaţi repariile necesare înainte de a reporni şi a utiliza maşina.
În caz că maşina de bordurare începe să vibreze anormal (verificaţi imediat);
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 6 www.varo.com
Când părăsiţi maşina de bordurare.
Protejaţi maşina. Această maşină de bordurare NU ESTE REZISTENTĂ LA INTEMPERII
şi nu trebuie expusă în bătaia directă a razelor soarelui, la temperaturi ridicate, în condiţii
de umezeală mică, medie sau ridicată.
WARNING! Cutting elements continue to rotate after the motor is switched
off.
5.4 Întreţinerea şi depozitarea
Pentru a asigura o stare de funcţionare sigură, toate piuliţele, bolţurile şi şuruburile trebuie
să fie în permanenţă strânse.
nu depozitaţi echipamentul cu benzină în rezervor în interiorul clădirilor unde vaporii pot
intra în contact cu flăcări deschise sau scântei.
Înainte de depozitarea în spaţii închise, lăsaţi motorul să se răcească.
Pentru reducerea pericolului de incendiu, curăţaţi motorul, toba de eşapament,
compartimentul bateriei şi zona de stocare a benzinei de iarbă, frunze şi unsoare în exces.
Pentru siguranţă, înlocuiţi piesele uzate sau deteriorate.
6 AVERTISMENTE PRIVIND SIGURANŢA LA LUCRUL CU BENZINĂ
AVERTISMENT: Acordaţi o atenţie deosebită manipulării carburanţilor.
Carburanţii sunt inflamabili, iar vaporii acestora prezintă pericol de
explozie. Trebuie respectate următoarele aspecte.
Utilizaţi doar recipiente aprobate.
Nu scoateţi niciodată buşonul rezervorului şi nu completaţi cu carburant cu motorul în
mers. Aşteptaţi răcirea componentele eşapamentului înainte de realimentarea cu
carburant.
Nu fumaţi.
Nu realimentaţi niciodată maşina cu carburant în spaţii interioare.
Nu depozitaţi maşina sau recipientele cu carburant în locuri cu flăcări deschise, de
exemplu în apropierea boilerelor.
În caz de vărsare a carburantului, nu încercaţi pornirea sursei de alimentare înainte de a
îndepărta maşina din zona respectivă.
După realimentare, puneţi la loc şi strângeţi complet buşonul rezervorului de carburant.
Rezervorul trebuie golit numai în exterior.
7 INSTRUCŢIUNI DE PORNIRE ŞI OPRIRE
7.1 Instrucţiuni de pornire
Notă: înainte de a porni motorul, verificaţi nu existe piese slăbite sau
scurgeri, confirmaţi că lama este fixată corespunzător şi strânsă bine.
1. Înainte de a porni, reglaţi întrerupătorul de oprire în poziţia „I”. După pornire, aduceţi
pârghia de şoc înapoi în poziţia „deschis”.
2. Scoateţi prin răsucire buşonul rezervorului de carburant şi turnaţi amestecul de
combustibil în rezervor, fără a supraalimenta.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 7 www.varo.com
PORNIREA LA RECE: La pornirea la rece, închideţi comutatorul de şoc. La
pornirea la cald, nu este nevoie să închideţi şocul.
Notă: NU strângeţi acceleraţia înainte de pasul 7.
3. Apăsaţi şi eliberi complet butonul demarorului de 10 ori, încet. O cantitate de
combustibil trebuie să fie vizibilă în butonul demarorului (Fig. 2). Dacă nu se vede
combustibil în buton, apăsaţi şi eliberaţi butonul până când combustibilul este vizibil.
PORNIREA LA RECE: după pornire, aduceţi pârghia de şoc înapoi în poziţia
„deschis”.
4. Trageţi cablul demarorului cu o mişcare controlată până când porneşte.
5. Aşteptaţi 60 de secunde.
6. Înclinaţi maşina în spate astfel încât lama să nu atingă solul.
7. Strângeţi comanda de acceleraţie şi lăsaţi motorul să se încălzească 30 60 de
secunde. Maşina nu poate fi utilizată în acest timp.
Dacă motorul nu porneşte, mergeţi înapoi la pasul 3.
Dacă motorul se opreşte în timp de strângeţi acceleraţia, mergeţi înapoi la
pasul 4.
7.2 Instrucţiuni de oprire
1. Eliberaţi maneta de acceleraţie şi lăsaţi motorul să se răcească la ralanti.
2. Menţineţi apăsat întrerupătorul de pornire / oprire în poziţia OFF (0) până când maşina se
opreşte complet (Fig. 1).
8 INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE
8.1 Ţinerea maşinii
Avertisment: Purtaţi întotdeauna protecţii pentru ochi, auz, picioare şi corp
pentru a reduce riscul de rănire, atunci când utilizaţi maşina.
Înainte de a utiliza aparatul, staţi în poziţia de operare (Fig. 3). Verificaţi următoarele:
Operatorul poartă protecţii pentru ochi şi îmbrăcăminte adecvată.
Ambele mâini sunt ţinute bine pe ghidon.
Roata maşinii de tuns iarba este reglată la adâncimea de tăiere corespunzătoare, după
cum se arată în Fig. 4, iar poziţiile maşinii sunt cele arătate în Fig. 3.
8.2 Reglarea adâncimii de tăiere a maşinii de bordurare
Trageţi uşor maneta de reglare a adâncimii din suportul roţii (Fig. 4).
Pentru a ridica lama de tăiere, deplasaţi înainte maneta spre capul suportului roţii (Fig. 4).
Coborârea roţii scade adâncimea de tăiere.
Pentru a coborî lama de tăiere, deplasaţi înainte maneta spre spatele suportului roţii (Fig.
4). Ridicarea roţii creşte adâncimea de tăiere.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 8 www.varo.com
8.3 Sfaturi pentru cele mai bune rezultate de tăiere
După pornirea motorului, ţineţi maşina aplecată în spate astfel încât lama să nu atingă
solul. Deplasaţi maşina în locaţia dorită şi coborâţi uşor lama pe sol.
Nu suprasolicitaţi maşina de tuns borduri. Tăiaţi mai întâi bordura la o adâncime mai mică,
apoi refaceţi zona la o reglare mai adâncă.
Deplasaţi maşina de tuns borduri cu viteză mică, uniform.
Verificaţi starea lamei (Fig. 5) Pe măsură ce se uzează, lama devine mai mică, reducând
astfel performanţa adâncimii de tăiere. Înlocuiţi lama când nu mai face contact cu solul.
9 INFORMAŢII PRIVIND ULEIUL ŞI COMBUSTIBILUL
Avertisment: Lipsa lubrifierii anulează garanţia pentru motor. Benzina şi
uleiul trebuie amestecate în raport de 40:1.
Motorul trebuie să utilizeze ulei amestec, raportul amestecului este 40:1.
Benzina trebuie să fie fără plumb cu cifră octanică 90 sau 93.
Uleiul trebuie să fie un amestec de ulei special FC pentru motoare în doi timpi.
Umpleţi recipientul cu 585 ml benzină (poziţia 1) şi completaţi cu benzină pentru motoare
în doi timp până la marcajul de 600 ml, apoi agitaţi bine.
Nu turnaţi prea mult combustibil în rezervorul de combustibil, capacitatea de combustibil
trebuie să fie la 80% din rezervorul de combustibil pentru că trebuie rămână spaţiu
pentru expansiunea combustibilului.
Motorul trebuie alimentat cu benzină proaspătă. Timpul de stocare a benzinei nu trebuie
să depăşească 30 de zile.
Notă: Combustibilul care fost stocat mai mult de 30 de zile după
amestecare va antrena blocarea carburatorului, iar maşina nu va mai putea
fi utilizată normal.
În zona adiacentă alimentării cu benzină sau poziţiei de depozitare a benzinei, este
interzis focul.
Motorul trebuie oprit 10 15 minute după realimentare, apoi poate fi relua lucrul.
Calitatea scăzută a benzinei şi/sau a uleiului va deteriora motorul, garnitura de ulei,
conducta de ulei şi rezervorul de ulei.
Deplasaţi maşina minim 10 m de la sursa de alimentare şi de la locaţie înainte de a porni
motorul.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 9 www.varo.com
1. Benzină
2. Poziţia 1 - 585 ml
3. Ulei
4. Recipient de amestecare combustibil (sticlă goală)
Avertisment: benzina este extrem de inflamabilă. Vaporii aprinşi pot
exploda. Opriţi întotdeauna motorul şi lăsaţi-l se răcească înainte de a
umple rezervorul de combustibil. Nu fumaţi în timpul umplerii rezervorului.
Feriţi zona de scântei şi flăcări deschise.
Avertisment: adăugaţi combustibil într-o zonă curată, bine ventilată.
Ştergeţi imediat combustibilul scurs. Evitaţi crearea unei surse de
aprindere pentru combustibilul scurs. Nu porniţi motorul înainte de
disiparea completă a vaporilor.
9.1 Utilizarea aditivilor de combustibil
Utilizarea aditivilor de combustibil va inhiba corodarea şi va minimiza formarea de depuneri de
gumă. Utilizarea unui aditiv de combustibil poate împiedica formarea de depuneri nocive în
carburator timp de maxim şase luni. Adăugaţi 23 ml de aditiv de combustibil per galon de
combustibil (= 6 ml per litru) conform instrucţiunilor de pe recipientul de aditiv de combustibil.
NU adăugaţi aditivi de combustibil direct în rezervorul de combustibil al maşinii.
Avertisment: scoateţi uşor buşonul de combustibil pentru a evita rănirea
prin pulverizare de combustibil. Nu acţionaţi maşina fără a avea bine fixat
buşonul de combustibil.
Avertisment: când motorul se opreşte, nu atingeţi imediat toba de
eşapament sau bujia pentru a evita arderea pielii.
9.2 Benzină recomandată
Pentru a respecta reglementările privind calitatea aerului, anumite benzine standard sunt
îmbogățite cu compuși care conțin oxigen, cum ar fi alcoolii sau eterul. Motorul este proiectat
să funcționeze corespunzător cu orice benzină pentru autoturisme, inclusiv cu aceste benzine
îmbogățite, cu condiția să se respecte rapoartele de amestec precizate mai sus!
10 INSTRUCŢIUNI DE ÎNTREŢINERE ŞI REPARARE
Avertisment: pentru a evita rănirea, opriţi întotdeauna maşina şi lăsaţi-o
se răcească complet înainte de a o curăţa şi a efectua lucrări de întreţinere.
10.1 Program de întreţinere
Efectuaţi aceste proceduri de întreţinere cu frecvenţa indicată în tabel. Aceste proceduri vor
face parte, de asemenea, din orice pornire de sezon.
Notă: unele proceduri de întreţinere pot necesita scule sau competenţe
speciale. Dacă nu sunteţi sigur cu privire la aceste proceduri, duceţi maşina
la un dealer de service autorizat.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 10 www.varo.com
Notă: Lucrările de întreţinere, înlocuire sau reparare a dispozitivelor şi
sistemului de control al emisiilor trebuie efectuate de un dealer de service
autorizat.
După 25 de ore. Curăţaţi murdăria de pe suprafaţă, curăţaţi filtrul de aer; verificaţi dacă
maşina prezintă scurgeri de aer sau de combustibil şi dacă sistemul de compresie
funcţionează normal.
După 50 de ore. Eliminaţi depunerile de cărbune de pe bujie sau înlocuiţi bujia ; eliminaţi
depunerile de pe placa tobei de eşapament.
După 100 de ore. curăţaţi orificiul de evacuare a cilindrului, partea de sus a pistonului,
manşonul inelului pistonului şi depunerea de cărbune de la bujie; curăţaţi interiorul carterului;
verificaţi sistemul de aprindere.
După 500 de ore. curăţaţi şi verificaţi motorul (cu excepţia carterului).
10.2 Înlocuirea lamei
1. Aşezaţi cheia Allen de 8 mm pe piuliţa lamei (Fig. 6).
2. Ţinând cu cheia Allen, slăbiţi piuliţa cu o cheie de 24 mm rotind-o în sens invers orar (Fig.
6).
3. Scoateţi piuliţa şi lama. Păstraţi piuliţa pentru montarea noii lame.
4. Montaţi noua lamă şi piuliţă (Fig. 7).
Notă: asiguraţi-marginile lamei sunt orientate în direcţia corectă (Fig.
7). Maşina nu va funcţiona corect dacă lama maşinii este montată înapoi.
5. Ţinând cheia Allen în orificiul axului (arbore, ax), strângeţi piuliţa rotind cheia în sens
invers orar până este fixă (Fig. 6).
Notă: asiguraţi- lama rămâne plată şi centrată pe axul de ieşire pe
toată durata montării.
10.3 Întreţinerea filtrului de aer
10.3.1 Curăţarea filtrului de aer
Curăţaţi şi ungeţi din nou cu ulei filtrul de aer conform graficului de întreţinere. Este un articol
important care trebuie întreţinut. Neîntreţinerea corespunzătoare a filtrului de aer poate avea
ca efect performanţe reduse sau poate provoca deteriorarea permanentă a motorului.
1. Deşurubaţi butonul de pe partea stângă a capacului. Deşurubaţi capacul. Deschideţi
capacul filtrului de aer.
2. Scoateţi filtrul de aer.
3. Spălaţi filtrul cu apă şi detergent. Clătiţi filtrul cu atenţie şi lăsaţi-l să se usuce.
4. Aplicaţi suficient ulei de motor SAE în strat subţire pe filtru.
5. Strângeţi filtrul pentru a împrăştia şi a elimina uleiul în exces.
6. Înlocuiţi filtrul.
Notă: utilizarea maşinii fără filtru de aer, va ANULA garanţia.
7. Asiguraţi-vă că placa din spate este poziţionată corect.
8. Înşurubaţi bine capacul filtrului de aer şi strângeţi butonul.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 11 www.varo.com
10.4 Înlocuirea bujiei
Avertisment: nu sablaţi, ci zgâriaţi şi curăţaţi electrozii bujiei. Resturile /
particulele rămase în motor pot deteriora cilindrul.
1. După 25 de ore de utilizare, scoateţi bujia, eliminaţi impurităţile şi depunerile de cărbune
cu o perie de oţel. Jocul bujiei trebuie să fie 0,6-0,8 mm (vezi mai jos).
2. Înlocuiţi sau curăţaţi bujia, confirmaţi că zona adiacentă bujiei este curată.
3. Nu curăţaţi bujia prin sablare, ci curăţaţi-o cu o perie de oţel sau într-un solvent de
eliminare a cărbunelui.
4. Utilizaţi tipul recomandat pentru înlocuirea bujiei.
5. La asamblarea bujiei, rotiţi-o manual, apoi utilizaţi o cheie specială pentru bujii pentru a
strânge.
Cuplu de strângere: 15,3-22,4 Nm.
Notă: va deteriora cilindrul şi pistonul dacă se strânge excesiv.
11 CURĂŢAREA ŞI DEPOZITAREA
11.1 Curăţarea
Pentru curăţarea exteriorului maşinii, utilizaţi o perie mică. Nu utilizaţi detergenţi puternici.
Agenţii de curăţare domestici conţin uleiuri aromatice cum ar fi de pin şi de lămâie, iar solvenţii
precum kerosenul pot deteriora carcasa sau mânerul din plastic, Ştergeţi umezeala cu o cârpă
moale.
11.2 Depozitarea
Nu depozitaţi echipamentul cu benzină în rezervor acolo unde vaporii pot intra în contact
cu flăcări deschise sau scântei.
Aşteptaţi întotdeauna răcirea completă a motorului înainte de depozitare.
Încuiaţi maşina pentru a evita utilizarea neautorizată sau deteriorarea.
Păstraţi maşina la loc uscat şi ventilat corespunzător.
Depozitaţi maşina la adăpost parte de accesul copiilor.
11.3 Depozitarea pe termen lung
1. Goliţi benzina din rezervorul de benzină într-un recipient. Nu folosiţi benzină care a fost
depozitată mai mult de 30 de zile. Eliminaţi benzina veche în conformitate cu
reglementările locale, statale şi federale.
2. Porniţi motorul şi lăsaţi-l să meargă până rămâne fără combustibil şi se opreşte. Vă
asiguraţi astfel că tot combustibilul a fost golit din carburator.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 12 www.varo.com
3. Aşteptaţi răcirea completă a motorului. Scoateţi bujia şi puneţi 5 picături de ulei de motor
de calitate ridicată în cilindru. Trageţi cablul demaror încet pentru a distribui ulei. Puneţi la
loc bujia.
Notă: scoateţi bujia şi goliţi tot uleiul din cilindru înainte de a încerca
porniţi maşina după depozitare.
4. Curăţaţi cu grijă maşina şi verificaţi să nu existe piese deteriorate sau slăbite. Înlocuiţi sau
reparaţi piesele deteriorate şi strângeţi şuruburile, piuliţele şi bolţurile slăbite. Maşina este
gata de depozitare.
12 DATE TEHNICE
Model
POWXG30010
Turaţie
9000 min
-1
Capacitate cilindru
25.4
Putere motor
0,75 kW
Adâncime maximă de tăiere
45 mm
Turaţie cuplare ambreiaj
4200 min
-1
Turaţia de mers în gol
3000 min
-1
Tip de motor
Motor Powerplus în 2 timpi
Capacitatea rezervorului de carburant
0,5 l
Sistem de vibraţii reduse
Da
Adâncime de lucru
+22/+10/-4/-19/-31 mm
Ambreiaj condiţii grele de lucru
Da
Raport de amestec combustil
40:1
Arbore cotit
Lagăr dublu
Tip de bujie
Bosch
Tip mâner
Pliabil
Etanş la carburantul E10
Da
13 ZGOMOT
Valori ale emisiilor sonore măsurate în conformitate cu standardele aplicabile. (K=3)
Nivel de presiune acustică LpA
91 dB(A)
Nivel de putere acustică LwA
106 dB(A)
ATENŢIE! Presiunea acustică poate depăşi 85 dB(A), caz în care trebuie
purtat un dispozitiv de protecţie auditivă.
7.1 m/s²
K = 1,5 m/s²
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 13 www.varo.com
14 GARANŢIE
Acestui produs i se acordă garanţie conform reglementărilor legale pentru o perioadă
efectivă de 36 de luni de la data cumpărării de către primul utilizator.
Această garanţie acoperă toate defectele de materiale sau de producţie cu excepţia:
componentelor defecte supuse uzurii normale cum ar fi rulmenţii, periile, cablurile şi fişele
sau accesoriile cum ar fi lamele, sacii de colectare, filtrele de aer etc. şi deteriorarea sau
defectele care rezultă din manipulare defectuoasă, accidente sau modificări; nici costul
transportului.
Deteriorarea şi/sau defecţiunile rezultate ca urmare a utilizării necorespunzătoare nu sunt
acoperite de prevederile garanţiei.
Nu se asumăm, de asemenea, nicio responsabilitate pentru vătămarea corporală ce are
drept cauză utilizarea necorespunzătoare a aparatului.
Reparaţiile pot fi efectuate doar de către un centru de service autorizat pentru sculele
Powerplus.
Puteţi obţine întotdeauna mai multe informaţii, apelând numărul de telefon 00 32 3 292 92
90.
Toate costurile de transport trebuie suportate de client, în afara cazului în care s-a
convenit în alt fel, în scris.
În acelaşi timp, nu se poate ridica nicio pretenţie în garanţie dacă deteriorarea aparatului
se datorează întreţinerii neglijente sau suprasolicitării.
Se exclude în mod categoric de la garanţie defecţiunea datorată pătrunderii de fluide,
pătrunderii excesive a prafului, deteriorarea intenţionată (cu intenţie sau din neglijenţă
gravă), utilizarea inadecvată (doar pentru destinaţii pentru care acest dispozitiv nu este
potrivit), utilizarea incompetentă (de ex nerespectarea instrucţiunilor din manual), fulgere
sau asamblarea de către un nespecialist, tensiune incorectă de alimentare de la reţea.
Această listă nu este exhaustivă.
Acceptarea pretenţiilor în garanţie nu poate duce niciodată la prelungirea perioadei de
garanţie, nici la începutul unei noi perioade de garanţie în cazul înlocuirii unui aparat.
Aparatele sau componentele înlocuite în garanţie rămân prin urmare proprietatea Varo
NV.
Ne rezervăm dreptul de a respinge orice pretenţie pentru care cumpărarea nu poate fi
verificată sau dacă este clar că produsul nu a fost întreţinut în mod corespunzător. (fante
de aerisire curate, perii de cărbune întreţinute periodic, …)
Dovada cumpărării trebuie păstrată ca dovadă a datei cumpărării.
Scula nedemontată trebuie înapoiată comerciantului într-o stare acceptabilă de curăţenie,
(în cutia sa originală dacă e cazul) şi împreună cu dovada cumpărării.
15 MEDIU
În cazul în care aparatul trebuie înlocuit după utilizare intensă, nu îl aruncaţi laolaltă cu gunoiul
menajer, ci depozitaţi-l într-un mod sigur pentru mediu.
Eliminaţi uleiul de motor uzate într-un mod care menajează mediul înconjurător. Vă sugerăm
să îl transportaţi într-un container sigilat la staţia dvs. locală de service în vederea reciclării.
Nu aruncaţi la gunoi şi nu goliţi pe sol.
POWXG30010 RO
Copyright © 2017 VARO Pagina | 14 www.varo.com
16 DECLARAŢIA DE CONFORMITATE
VARO N.V. - Joseph Van Instraat 9 - BE2500 Lier - BELGIA, declară că
Produsul: MAŞINĂ DE TUNS IARBA PENTRU BORDURARE 25,4 cc
Marcă de comerţ: POWERplus
Model: POWXG30010
este în conformitate cu specificaţiile esenţiale şi alte prevederi relevante ale Directivelor
Europene aplicabile, pe baza aplicării standardelor europene armonizate. Orice modificare
neautorizată a aparatelor atrage după sine anularea acestei declaraţii.
Directivele europene (inclusiv, dacă este cazul, amendamentele lor, până la data semnăturii):
2006/42/EC
2014/30/EU
2000/14/EC Annex V LwA 105dB(A) / 106dB(A)
Standardele europene armonizate (inclusiv, dacă este cazul, amendamentele lor, până la data
semnăturii):
EN ISO 11789 : 1999
EN ISO 14982 : 2009
Persoana care păstrează documentaţia tehnică : Philippe Vankerkhove, VARO Vic. Van
Rompuy N.V.
Subsemnatul acţionează în numele Directorului general executiv al societăţii,
Philippe Vankerkhove
Divizia de reglementare Director de conformitate
08/05/17
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14

Powerplus POWXG30010 Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului