Dolmar PM-462 Manualul proprietarului

Categorie
Cositoare
Tip
Manualul proprietarului

Acest manual este potrivit și pentru

GB Petrol Lawn Mower Original instruction manual
F Tondeuse Thermique Manuel d’instructions d’origine
D Benzin-Rasenmäher Original-Bedienungsanleitung
I
Rasaerba con motore a benzina
Manuale di istruzioni originale
NL Grasmaaier met benzinemotor Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing
E
Cortadora de
Cesped a Gasolina Manual de instrucciones original
P Cortador de Grama a Gasolina Manual de instruções original
DK Benzinplæneklipper Original brugsanvisning
GR Βενζινοκίνητο Χλοοκοπτικό Πρωτότυπο εγχειρίδιο οδηγιών
TR Benzinli Çim Biçme Makinesi Orijinal kullanım kılavuzu
S Bensindriven gräsklippare Originalbruksanvisning
N Bensindrevet gressklipper Original bruksanvisning
FIN Bensiinikäyttöinen ruohonleikkuri Alkuperäinen käyttöohje
LV Benzīna zāles pļaujmašīna Oriģinālā lietošanas rokasgrāmata
LT Benzininė žoliapjovė Originali naudojimo instrukcija
EE Bensiinimootoriga muruniiduk Originaalne kasutusjuhend
PL Spalinowa kosiarka do trawy Oryginalna instrukcja obsługi
HU Benzinmotoros fűnyíró Eredeti használati útmutató
SK Benzínová kosačka Pôvodný návod na obsluhu
CZ Benzínová sekačka na trávu Originální návod k obsluze
RO
Maşină de tuns iarba pe bază de benzină
Manual de instrucţiuni original
RUS
Бензогазонокосилка
Оригинальное руководство по эксплуатации
UA Бензинова газонокосарка Оригінальні інструкції з експлуатації
PM-5102 S3PM-4602 S3PM-4602 SPM-462
196
ROMÂNĂ
Explicaţia vederii generale
AVERTISMENT:
Pentru siguranţa dumneavoastră, vă rugăm să citiţi acest
manual înainte de a încerca să utilizaţi noua
dumneavoastră unitate. Nerespectarea instrucţiunilor
poate duce la accidentări grave. Familiarizaţi-vă cu
maşina de tuns iarba înainte de fiecare utilizare.
1. SIMBOLURI MARCATE PE
PRODUS
2. REGULI GENERALE DE
SIGURANŢĂ
AVERTISMENT: Când folosiţi maşini pe bază de
benzină, trebuie respectate măsurile fundamentale de
protecţie, inclusiv cele prezentate în continuare, pentru a
reduce riscul accidentărilor grave şi/sau defectării maşinii.
Citiţi toate aceste instrucţiuni înainte de operarea acestui
produs şi păstraţi-le pentru referinţe viitoare.
AVERTISMENT: Această maşină produce un
câmp electromagnetic în timpul operării. În anumite
condiţii, acest câmp poate intra în interferenţă cu
implanturi medicale active sau pasive. Pentru a reduce
riscul accidentelor grave sau fatale, recomandăm ca
persoanele cu implanturi medicale să consulte medicul şi
producătorul implantului medical înainte a opera această
maşină.
Instruirea
•Citiţi cu atenţie instrucţiunile. Familiarizaţi-vă cu
comenzile şi cu utilizarea corectă a echipamentului.
Nu permiteţi niciodată copiilor sau persoanelor care
sunt nefamiliarizate cu aceste instrucţiuni să utilizeze
maşina de tuns iarba. Reglementările locale pot
restricţiona vârsta operatorului.
•Nu folosiţi maşina când în apropiere se află copii sau
animale de companie.
•Amintiţi-vă că utilizatorul este responsabil de
accidentele sau situaţiile neprevăzute antrenate de
utilizarea maşinii, cauzate altor persoane sau bunurilor
acestora.
1. Manetă de comandă frână
2. Mâner superior
3. Mâner de comandă pentru
acţionare automată
4. Manetă de şoc
5. Manetă de pornire
6. Ghidaj de cablu
7. Pârghie de blocare
8. Mâner inferior
9. Separator de iarbă
10. Manetă de reglare înălţime
11. Canal de descărcare laterală
12. Clapetă laterală
13. Punte
14. Bujie
1
5.
Capac ulei
16. Capac ştuţ de umplere cu
combustibil
17. Clemă de cablu
18. Inel de fixare cablu
19. Manetă de reglare viteză
20. Pană de mulcire
21. Indicator de nivel
22. Şurub
23. Şaibă
24. Bolţ de blocare
25. Contrapiuliţă
26. Mecanism de reglare a unghiului
27. Buton
28. Capac/tijă de nivel de ulei
29. Max: limită superioară
30. Min: limită inferioară
31. Şurub
Citiţi manualul operatorului.
Instruiţi persoanele aflate în zonă să păstreze
distanţa.
Acordaţi atenţie maximă mâinilor şi
picioarelor, pentru a evita rănirile.
Combustibilul este inflamabil, a se feri de
sursele de căldură. Nu adăugaţi combustibil
în timpul operării maşinii.
Fumuri toxice; nu operaţi în interior.
La tunderea ierbii, vă rugăm purtaţi ochelari
de protecţie şi astu
păt
oare de urechi pentru a
vă proteja.
La efectuarea reparaţiilor, vă rugăm scoateţi
bujiile şi apoi să reparaţi în conformitate cu
manualul operatorului.
Atenţie: Motor fierbinte.
197
Pregătirea
În timpul folosirii maşinii, purtaţi întotdeauna o
încălţăminte corespunzătoare (solidă) şi pantaloni
lungi. Nu folosiţi maşina cu picioarele goale sau cu
sandale.
•Verificaţi cu atenţie zona în care va fi operată maşina şi
îndepărtaţi toate obiectele care pot fi expulzate de
maşină.
AVERTISMENT- Benzina este extrem de inflamabilă.
- depozitaţi combustibilul în containere special
concepute în acest scop;
-efectuaţi reumplerea cu combustibil doar în exterior
şi nu fumaţi în timpul reumplerii;
-adăugaţi combustibil înaintea de pornirea motorului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de
combustibil şi nu adăugaţi benzină în timp ce
motorul este pornit sau este cald;
- dacă benzina este vărsată, nu încercaţi să porniţi
motorul şi mutaţi maşina la distanţă de zona
respectivă, evitând crearea oricăror surse de
apri
nder
e până când vaporii de benzină s-au disipat;
- remontaţi în mod corect toate capacele
containerelor şi rezervorului de combustibil.
Înlocuiţi amortizoarele defecte.
Înainte de utilizare, inspectaţi întotdeauna vizual pentru
a verifica dacă lamele, şuruburile de lamă sau
ansamblul de cuţite nu sunt uzate sau deteriorate.
Înlocuiţi toate lamele şi şuruburile deteriorate sau uzate
pentru a menţine echilibrarea maşinii.
Operare
Nu operaţi motorul într-un spaţiu închis în care pot fi
colectate fumuri periculoase de oxid de carbon.
Operaţi maşina doar la lumina zilei sau la o lumină
artificială puternică.
•Evitaţi operarea echipamentului pe iarbă udă, dacă
acest lucru este posibil.
Acordaţi atenţie atunci când vă deplasaţi pe suprafeţe
înclinate.
Nu alergaţi.
Pentru maşini rotative cu roţi, tundeţi iarba de-a lungul
pantei, niciodată în sus sau în jos.
Acordaţi atenţie maximă atunci când schimbaţi direcţia
pe suprafeţele înclinate.
Nu tundeţi iarba pe o pantă excesiv de abruptă.
Acordaţi o atenţie maximă atunci când întoarceţi sau
trageţi maşina de tuns iarba spre dumneavoastră.
•Fixaţi bine lama(ele) dacă maşina de tuns iarba trebuie
înclinată pentru transport, atunci când trece
ţi cu
maşina de tu
ns
iarba peste suprafeţe fără iarbă, sau
atunci când transportaţi maşina de tuns iarba la sau de
la locul de tuns iarba.
Nu operaţi niciodată maşina de tuns iarba cu protecţiile
defecte, sau fără dispozitivele de siguranţă, cum ar fi
deflectoarele şi/sau separatorul de iarbă.
•Nu modificaţi setările regulatorului de motor şi nu
supraturaţi motorul.
Decuplaţi toate lamele şi ambreiajele de acţionare
înainte de a porni motorul.
•Porniţi motorul cu atenţie conform instrucţiunilor, cu
picioarele la distanţă de lamă(e).
Nu înclinaţi maşina de tuns iarba la pornirea motorului.
Nu porniţi motorul când vă aflaţi în faţa jgheabului de
descărcare.
Nu apropiaţi mâinile sau picioarele de componentele
rotative. Păstraţi permanent distanţa faţă de orificiul de
descă
rcare.
•N
u
ridicaţi şi nu transportaţi maşina de tuns iarba cu
motorul în funcţiune.
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- înainte de a elimina blocajele sau a desfunda
jgheabul;
- înainte de a controla, curăţa sau lucra cu maşina de
tuns iarba;
- după ce aţi lovit un obiect străin. Verificaţi
eventualele daune şi efectuaţi reparaţiile necesare,
înainte de a repune în funcţiune şi opera maşina de
tuns iarba;
- dacă maşina de tuns iarba începe să vibreze în mod
anormal (verificaţi imediat).
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o che
ie, scoateţi ch
eia:
- de fiecare dată când o lăsaţi nesupravegheată;
- înaintea realimentării.
Reduceţi setarea de acceleraţie în timpul opririi
motorului şi, dacă motorul este prevăzut cu o supapă
de închidere, opriţi alimentarea cu combustibil la
finalizarea operaţiunii de tundere a ierbii.
Întreţinerea şi depozitarea
•Menţineţi şuruburile strânse, ca şi piuliţele, pentru a fi
siguri că maşina este în condiţii bune de funcţionare.
Nu depozitaţi niciodată echipamentul cu benzină în
rezervor în clădiri în care fumurile pot ajunge la o
scânteie sau flacără deschisă.
Permiteţi răcirea motorului înaintea depozitării într-o
incintă închisă.
Pentru a reduce pericolul de incendii, feriţi motorul,
amortizorul, compartimentul bateriei şi zona de
depozitare a benzinei de reziduuri, frunze sau unsoare
excesivă.
•Controlaţi frecvent ca separatorul de iarbă să nu fie
deteriorat sau uzat.
Pentru siguranţă, înlocuiţi componentele defecte sau
uzate.
•Dacă rezervorul de combustibil trebuie golit, acest
lucru trebuie efectuat în exterior.
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
AVERTISMENT: Realimentaţi într-o zonă bine
aerisită, cu motorul oprit.
3. DESCRIEREA
COMPONENTELOR (Fig. 1,
Fig. 2, Fig. 3, Fig. 4)
Include
A: Cheie pentru bujie
198
4. DATE TEHNICE
5. ASAMBLARE
5-1 ASAMBLAŢI MÂNERUL PLIABIL
1. Fixaţi bara de manevrare inferioară pe suportul
mânerului cu şurubul, şaiba şi bolţul de blocare, în
modul indicat. (Fig. 5)
2. Ridicaţi cele două pârghii de blocare pentru a conecta
mânerul superior şi inferior. (Fig. 6)
3. Închideţi pârghia de blocare pentru a bloca barele de
manevrare în poziţia de operare. (Fig. 7)
4. Reglaţi tensiunea prin rotirea contrapiuliţei cu o cheie
adecvată. (Fig. 8)
5. Poziţionaţi cablul peste axul mânerului. Prindeţi cablul
în jurul mijlocului mânerului inferior cu ajutorul clemei
de cablu, astfel încât cablul să fie fixat în jurul
exteriorului mânerului. (Fig. 9, Fig. 10) În caz contrar,
cablul poate fi prins în deschiderea/închiderea
capacului posterior.
5-2 REGLARE PENTRU UN UNGHI
CORESPUNZĂTOR
1) Trageţi de pârghia de blocare pentru deschidere.
2) Rotiţi mânerul superior centrat al mecanismului de
reglare a unghiului pentru ajustare la un unghi
corespunzător cuprins între -15º şi 15º (3 poziţii: -15º/
0º/15º) conform Fig. 11.
3) Apăsaţi pârghia de blocare pentru închidere, pentru a
conecta mânerul inferior şi mânerul superior.
5-3 MONTAREA ŞI DEMONTAREA
SEPARATORULUI DE IARBĂ
1. Pentru montare: Ridicaţi capacul posterior şi cuplaţi
separatorul de iarbă în partea din spate a maşinii.
(Fig. 12, Fig. 13, Fig. 14)
2. Pentru demontare: Prindeţi şi ridicaţi capacul
posterior, scoateţi separatorul de iarbă.
5-4 MANETĂ DE PORNIRE
Mutaţi maneta de pornire de la motor spre ghidajul de
cablu. (Fig. 15)
5-5 ÎNĂLŢIME DE TĂIERE
Aplicaţi o presiune externă pentru a decupla maneta de la
rack. Mutaţi maneta înainte sau înapoi pentru a regla
înălţimea. (Fig. 16 şi consultaţi clauza 7-9)
6. FUNCŢIE
Aceste maşini de tuns iarba pot fi adaptate pentru alte
funcţii pe lângă funcţia lor normală, pe baza scopului de
aplicare:
De la maşină de tuns iarba cu colectare în partea din
spate la:
1. Maşină de tuns iarba pentru mulcire sau ca
2. Maşină de tuns iarba cu descărcare laterală.
Ce înseamnă mulcire?
La mulcire, iarba este tăiată într-o etapă de lucru, apoi
este mărunţită şi returnată pe gazonul de iarbă ca
fertilizator natural.
Indicaţii pentru mulcire:
Model PM-462 PM-4602 S PM-4602 S3 PM-5102 S3
Tip motor
Seria B&S 675EX,
ReadyStart
Seria B&S 675EX,
ReadyStart
Seria B&S 750EX,
ReadyStart
Seria B&S 750EX,
ReadyStart
Autopropulsat Nu Da Da Da
Capacitate cilindrică motor 190 cm
3
190 cm
3
161 cm
3
161 cm
3
Lăţimea pânzei 460 mm 460 mm 460 mm 510 mm
Turaţie nominală 2.800/min 2.800/min 2.800/min 2.800/min
Capacitate rezervor
carburant
1,0 L 1,0 L 1,0 L 1,0 L
Capacitate rezervor ulei 0,6 L 0,6 L 0,6 L 0,6 L
Capacitate separator de
iarbă
60 L 60 L 60 L 65 L
Greutate netă 31,5 kg 34 kg 35 kg 38 kg
Reglare înălţime
20-75 mm,
8 reglaje
20-75 mm,
8 reglaje
20-75 mm,
8 reglaje
20-75 mm,
8 reglaje
PM-462 PM-4602 S PM-4602 S3 PM-5102 S3
Nivel garantat de presiune acustică la
poziţia operatorului
(Conform EN ISO 3744, EN ISO 4871)
83,5 dB (A)
(K=3 dB (A))
83,5 dB (A)
(K=3 dB (A))
83,9 dB (A)
(K=3 dB (A))
85,7 dB (A)
(K=3 dB (A))
Nivel de putere acusticã mãsuratã
94,2 dB (A)
K=1,95 dB (A)
94,2 dB (A)
K=1,95 dB (A)
94,3 dB (A)
K=1,80 dB (A)
95,9 dB (A)
K=2,16 dB (A)
Nivel de putere acustică garanta
(Conform 2000/14/CE)
96 dB (A) 96 dB (A) 96 dB (A) 98 dB (A)
Vibraţii
(Conform EN ISO 20643)
6,58 m/s
2
K=1,5 m/s
2
6,58 m/s
2
K=1,5 m/s
2
7,12 m/s
2
K=1,5 m/s
2
6,53 m/s
2
K=1,5 m/s
2
199
- Retezare normală la max. 2 cm, de la o înălţime a ierbii
de 6 cm la 4 cm.
- Utilizaţi un cuţit de tăiere ascuţit.
- Nu tundeţi iarbă udă.
-Setaţi turaţia maximă a motorului.
-Deplasaţi-vă doar în spaţiul de lucru.
-Curăţaţi în mod regulat pana de mulcire, partea
interioară a carcasei şi lama de tăiere.
Operaţie de pornire
6-1 Adaptare pentru maşină de tuns iarba
pentru mulcire
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi separatorul de
iarbă.
2. Apăsaţi pana de mulcire în punte. Blocaţi pana de
mulcire cu butonul în deschiderea punţii. (Fig. 17,
Fig. 18)
3. Coboţi din nou capacul posterior. (Fig. 19)
4. Ridicaţi clapeta laterală şi scoateţi canalul de
descărcare laterală.
6-2 Resetare pentru tunderea ierbii cu
descărcare laterală
Doar când motorul şi cuţitul sunt staţionare!
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi separatorul de
iarbă.
2. Montaţi pana de mulcire.
3. Ridicaţi clapeta laterală pentru descărcarea laterală.
(Fig. 20)
4. Montaţi canalul de descărcare laterală pentru
descărcare laterală pe ştiftul de susţinere al clapetei
laterale. (Fig. 21)
5. Coboţi clapeta laterală - clapeta se poziţionează pe
canalul de descărcare laterală. (Fig. 22)
6-3 Tunderea ierbii cu separator de iarbă
Doar cu motorul oprit şi cuţitul staţionar.
Pentru tunderea ierbii cu separatorul de iarbă, demontaţi
pana de mulcire şi canalul de descărcare pentru
descărcare laterală şi montaţi separatorul de iarbă.
1. Demontarea penei de mulcire.
- Ridicaţi capacul posterior şi demontaţi pana de
mulcire.
2. Demontarea canalului de descărcare laterală pentru
descărcare laterală.
- Ridicaţi clapeta laterală şi scoateţi canalul de
descărcare laterală.
- Clapeta laterală închide automat deschiderea de
descărcare de pe carcasă prin intermediul forţei unui
arc.
-Curăţaţi regulat clapeta laterală şi deschiderea de
descărcare de resturile de iarbă şi reziduurile
blocate.
3. Montaţi separatorul de iarbă.
- Pentru montare: Ridicaţi capacul posterior şi cuplaţi
separatorul de iarbă în pa
rte
a din spate a maşinii.
- Pentru demontare: Prindeţi şi ridicaţi capacul
posterior, scoateţi separatorul de iarbă.
7. INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE
7-1 ÎNAINTEA PORNIRII
Efectuaţi întreţinerea motorului cu benzină şi ulei conform
instrucţiunilor din manualul de motor separat furnizat cu
maşina dumneavoastră de tuns iarba. Citiţi cu atenţie
instrucţiunile. (Fig. 23, Fig. 24, Fig. 25, Fig. 26)
AVERTISMENT: Benzina este extrem de
inflamabilă.
Depozitaţi combustibilul în recipiente special destinate
acestui scop.
Realimentaţi doar în exterior, înainte de a porni motorul şi
nu fumaţi în timpul realimentării sau manipulării
combustibilului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de combustibil
şi nu adăugaţi benzină în timp ce motorul este pornit sau
este cald.
Dacă benzina se varsă, nu încercaţi să porniţi motorul, ci
îndepărtaţi maşina de zona în care a avut loc curgerea şi
evitaţi crearea oricărei surse de aprindere până la
disiparea vaporilor de benzină.
Remontaţi corect toate capacele de recipiente, precum şi
capacul rezervorului de combustibil.
Înainte de a înclina maşina de tuns iarba pentru
întreţinerea lamei sau evacuarea uleiului, eliminaţi
combustibilul din rezervor.
A
V
ERTISMENT: Nu alimentaţi niciodată cu
combustibil în interior, cu motorul pornit sau fără a lăsa
motorul să se răcească timp de cel puţin 15 minute după
operare.
7-2 PENTRU A PORNI MOTORUL ŞI A
CUPLA LAMA
1. Unitatea este prevăzută cu un manşon din cauciuc
peste capătul bujiei, asiguraţi-vă că bucla metalică de
pe capătul conductorului bujiei (din interiorul
manşonului din cauciuc) este fixată ferm peste vârful
de metal al bujiei.
2. Când porniţi motorul rece, rotiţi maneta de şoc la
poziţia “ ”.
Când porniţi motorul cald şi în timpul operării, comutaţi
maneta de şoc a acceleraţiei la poziţia ”. (Fig. 27)
3. Stând în spatele maşinii, apucaţi maneta de comandă
frână şi menţineţi poziţia acesteia pe mânerul
superior, conform Fig. 28.
4. Apucaţi maneta de pornire în modul indicat Fig. 28 şi
trageţi rapid în sus. Readuceţi-l uşor pe bolţul
ghidajului de cablu după pornirea motorului.
Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri motorul
şi lama.
Po
rniţi mo
torul cu atenţie conform
instrucţiunilor, cu picioarele la distanţă de lamă.
200
Nu înclinaţi maşina de tuns iarba la pornirea
motorului. Porniţi maşina de tuns iarba pe o
suprafaţă plană, fără iarbă înaltă sau obstacole.
Ţineţi mâinile şi picioarele la distanţă de
componentele care se rotesc. Nu porniţi
motorul când vă aflaţi în faţa orificiului de
descărcare.
7-3 PROCEDURI DE UTILIZARE
În timpul operării, ţineţi strâns maneta de frână cu ambele
mâini.
Notă: În timpul operării, când maneta de frână este
eliberată, motorul se va opri, oprindu-se astfel şi operarea
maşinii de tuns iarba.
7-4 PENTRU A OPRI MOTORUL
ATENŢIE: Lama continuă să se rotească timp de
câteva secunde după oprirea motorului.
1. Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri
motorul şi lama. (Fig. 29)
2. Deconectaţi şi legaţi la masă conductorul bujiei
conform instrucţiunilor din manualul separat al
motorului pentru a preveni pornirea accidentală în
timp ce motorul este nesupravegheat.
7-5 CONEXIUNE PENTRU MIŞCARE
AUTOMATĂ
Pentru PM-4602 S
Prindeţi mânerul de comandă pentru acţionare automată,
maşina de tuns iarba se va deplasa automat înainte cu
aproximativ 3,6 km/h (Fig. 30), iar dacă eliberaţi mânerul
pentru acţionare automată, maşina de tuns iarba se va
opri.
Pentru PM-4602 S3, PM-5102 S3
Maşina este prevăzută cu un sistem de reglare a vitezei,
care poate regla 3 viteze, de la 3,0 km/h la 4,5 km/h.
Poziţia “ ”: cea mai lentă poziţie; Poziţia “ ”: cea mai
rapidă poziţie. (Fig. 31)
Procedaţi în modul următor:
1. Eliberaţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată până când maşina de tuns iarba nu mai
înaintează.
2. Reglaţi viteza dorită. (Fig. 31)
3. Prindeţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată pentru a continua operaţia de tundere a
ierbii. (Fig. 30)
ATENŢIE: Maşina dumneavoastră
de tuns iarba
e
s
te concepută pentru a tăia iarbă rezidenţială obişnuită,
nu mai înaltă de 250 mm.
Nu încercaţi să tundeţi iarbă uscată foarte înaltă sau iarbă
umedă (de exemplu, păşune), sau grămezi de frunze
uscate. Reziduurile se pot acumula pe puntea maşinii sau
pot intra în contact cu ţeava de eşapament a motorului,
apărând pericolul incendiilor.
7-6 PENTRU OBŢINEREA UNOR
REZULTATE CÂT MAI BUNE LA
TUNDEREA IERBII
Eliberaţi gazonul de reziduuri. Asiguraţi-vă că gazonul
este liber de pietre, beţe, sârme sau alte obiecte străine
care pot fi proiectate accidental de maşina de tuns iarba
în orice direcţie provocând răni operatorului şi altor
persoane din apropiere, precum şi aducând daune
proprietăţii şi obiectelor din jur. Nu tăiaţi iarbă udă. Pentru
o tundere a ierbii cât mai eficientă, nu tăiaţi iarbă udă,
deoarece aceasta are tendinţa de a se lipi de partea
inferioară a punţii, împiedicând tunderea corectă a ierbii
tăiate. Tăiaţi iarba pe cel mult 1/3 din lungime. Tăierea
recomandată pentru tundere este de 1/3 din lungimea
ierbii. Viteza de deplasare va trebui reglată astfel încât
bucăţile de iarbă tăiată să poate fi distribuite uniform pe
gazon. În special pentru tăieri dificile în iarbă deasă, poate
fi necesară utilizarea celei mai reduse turaţii, pentru a
obţine o tundere corectă şi cur
a
tă. La tunderea ierbii
înalte este posibil să fie necesară tunderea peluzei în
două ture, coborând lama cu încă 1/3 din lungime pentru
cea de-a doua tăiere, precum şi tăierea cu un model
diferit de cel utilizat la prima tăiere. Suprapunerea unei
tăieri cu fiecare trecere va ajuta, de asemenea, la
curăţarea oricăror bucăţi de iarbă rămase pe gazon.
Maşina de tuns iarba trebuie întotdeauna operată la
acceleraţie maximă pentru a obţine cea mai bună tăiere şi
pentru a permite o operaţie de tundere cât mai eficientă.
Curăţaţi partea inferioară a punţii. Asiguraţi-vă că aţi
curăţat partea inferioară a punţii după fiecare utilizare
pentru a evita acumularea ierbii, care ar putea împiedica o
mulcire corespunzătoare. Tunderea frunzelor. Tunderea
frunzelor poate fi, de asemenea, benefică pentru gazonul
dumneavoastră. La tunderea frunzelor, asiguraţi-vă că
a
c
estea sunt uscate şi nu formează un strat prea gros pe
gazon. Nu aşteptaţi căderea tuturor frunzelor din copaci
înainte de tundere.
AVERTISMENT: Dacă loviţi un obiect străin,
opriţi motorul. Deconectaţi conductorul de la bujie,
inspectaţi cu atenţie maşina de tuns iarba pentru a
identifica eventuale defecţiuni şi remediaţi defecţiunea
înainte de a reporni şi opera maşina de tuns iarba.
Vibraţiile excesive ale maşinii de tuns iarba în timpul
operării indică un defect. Unitatea trebuie inspectată şi
reparată prompt.
7-7 SEPARATOR DE IARBĂ
Pe partea de sus a separatorului de iarbă se află un
indicator de nivel care indică dacă separatorul este gol
sau plin (Fig. 32, Fig. 33):
- Indicatorul de nivel se umflă dacă separatorul nu este
plin în timpul deplasării. (Fig. 33)
-Dacă separatorul este plin, indicatorul se dezumflă;
după ce se întâmplă acest lucru, opriţi imediat
deplasarea şi goliţi separatorul, asiguraţi-vă că este
curat şi că împletitura acestuia este ventilată. (Fig. 32)
IMPORTANT
Dacă poziţia deschiderii indicatorului este foarte murdară,
indicatorul nu se va umfla - în acest caz, curăţaţi imediat
poziţia deschiderii indicatorului.
201
7-8 PUNTE
Partea inferioară a punţii maşinii de tuns iarba trebuie
curăţată după fiecare utilizare pentru a preveni
acumularea bucăţilor de iarbă tăiată, a frunzelor, mizeriei
şi altor materii. Dacă aceste reziduuri sunt lăsate să se
acumuleze, pot rezulta ruginirea şi coroziunea,
împiedicând mulcirea corectă. Puntea trebuie curăţată
prin înclinarea maşinii de tuns iarba şi curăţarea prin
răzuire cu un instrument adecvat (asiguraţi-vă că aţi
deconectat conductorul bujiei).
7-9 INSTRUCŢIUNI DE REGLARE A
ÎNĂLŢIMII
ATENŢIE: Nu încercaţi niciodată să efectuaţi
reglaje ale maşinii de tuns iarba fără a opri mai întâi
motorul şi a deconecta conductorul bujiei.
ATENŢIE: Înainte de a modifica înălţimea de tuns
iarba, opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi bujia.
Maşina de tuns iarba este prevăzută cu o manetă
centrală de reglare a înălţimii care oferă 8 poziţii de
înălţime.
Înălţimea (lamă faţă de sol) poate fi reglată de la 20 mm la
75 mm (8 poziţii de înălţime). (Fig. 34)
Cea mai redusă reglare: 20 mm (poziţie 1); cea mai mare
reglare: 75 mm (8 poziţii).
1. Opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi cablul bujiei
înainte de a modifica înălţimea
de tăiere a maşinii.
2. Maneta centrală de reglare a înălţimii vă oferă 8 poziţii
diferite de înălţime. (Fig. 34)
Pentru a modifica înălţimea de tăiere, strângeţi maneta de
reglare spre roată, mutând în sus sau în jos la înălţimea
selectată.
8. INSTRUCŢIUNI DE
ÎNTREŢINERE
BUJIE
Utilizaţi doar o bujie de schimb originală. Pentru cele mai
bune rezultate, înlocuiţi bujia la fiecare 100 de ore de
utilizare.
9. INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE
ATENŢIE: DECONECTAŢI BUJIA ÎNAINTE DE
EFECTUAREA SERVICE-ULUI.
1. ROŢI - Lubrifiaţi rulmenţii din fiecare roată cel puţin o
dată pe sezon, cu ulei uşor.
2. MOTOR - Consultaţi manualul motorului pentru
instrucţiuni de lubrifiere.
10. CURĂŢAREA
ATENŢIE: Nu stropiţi cu apă motorul. Apa poate
duce la defectarea motorului sau poate contamina
sistemul de combustibil.
1. Ştergeţi puntea cu o cârpă uscată.
2. Stropiţi cu apă partea de sub punte ridicând maşina
de tuns iarba astfel încât bujia să fie sus.
10-1 FILTRU DE AER MOTOR
ATENŢIE: Nu permiteţi acumularea mizerii sau
prafului în elementul de spumă al filtrului de aer.
Elementul filtrului de aer al motorului trebuie curăţat după
fiecare 25 de ore de operare normală. Elementul de
spumă trebuie întreţinut în mod regulat dacă maşina de
tuns iarba este folosită în condiţii uscate, cu mult praf.
PENTRU A CURĂŢA FILTRUL DE AER
1. Îndepărtaţi şurubul. (Fig. 35 pentru PM-4602 S3 şi
PM-5102 S3)
2. Scoateţi bolţul de blocare. (Fig. 36 pentru PM-462 şi
PM-4602 S)
3. Scoateţi capacul filtrului.
4. Spălaţi elementul de filtru în apă cu săpun. NU
FOLOSIŢI BENZINĂ!
5. Lăsaţi elementul de filtru să se usuce la aer.
6. Aplicaţi câteva picături de ulei SAE30 pe filtrul cu
spumă şi strângeţi ferm pentru a elimina uleiul în
exces.
7. Remontaţi filtrul.
NOTĂ: Înlocuiţ
i filtrul dacă aces
ta este
uzat, rupt,
deteriorat sau nu mai poate fi curăţat.
10-2 LAMA DE TĂIERE
ATENŢIE: Asiguraţi-vă că deconectaţi şi legaţi la
masă conductorul bujiei înainte de a lucra pe lama de
tăiere, pentru a preveni pornirea accidentală a motorului.
Protejaţi-vă mâinile cu mănuşi groase sau cu o cârpă
atunci când apucaţi lamele de tăiere. Înclinaţi maşina de
tuns iarba în modul specificat în manualul separat al
motorului. Demontaţi şurubul hexagonal şi şaiba care
fixează lama şi adaptorul de lamă pe arborele cotit al
motorului. Demontaţi lama şi adaptorul de pe arborele
cotit.
AVERTISMENT: Inspectaţi periodic adaptorul de
lamă pentru identificarea eventualelor fisuri, în special
dacă aţi lovit un obiect străin. Înlocuiţi dacă este necesar.
Pentru cele mai bune rezultate, lama trebuie să fie
ascuţită. Lama trebuie ascuţită din nou, prin demontarea
ei şi fie prin şlefuire, fie prin pilire a marginii de tăie
re,
î
ncercând să păstraţi oblicitatea originală. Este extrem de
important ca fiecare margine de tăiere să fie şlefuită în
mod egal pentru a evita o lamă dezechilibrată. O lamă
neechilibrată va duce la vibraţii excesive, cauzând
defectarea motorului şi a maşinii de tuns iarba. Asiguraţi-
vă că echilibraţi cu atenţie lama după ascuţire. Echilibrul
lamei poate fi testat prin echilibrarea balansarea acesteia
pe o şurubelniţă de arbore rotundă. Şlefuiţi partea mai
grea până la o balansare perfectă. (Fig. 37)
Înainte de reasamblarea lamei şi a adaptorului de lamă pe
unitate, lubrifiaţi arborele cotit al motorului şi suprafaţa
interioară a adaptorului de lamă cu ulei uşor. Montaţi
adaptorul de lamă pe arborele cotit. Consultaţi Fig. 37.
Amplasaţi lama cu numărul de piesă în pa
rte
a opusă
202
adaptorului. Aliniaţi şaiba peste lamă şi introduceţi şurubul
hexagonal. Strângeţi şurubul hexagonal la cuplul listat
mai jos.
10-3 CUPLU DE MONTARE LAMĂ
Şurub central 40 Nm - 50 Nm, pentru a garanta operarea
în siguranţă a unităţii dumneavoastră. Toate piuliţele şi
şuruburile trebuie verificate periodic pentru a fi strânse
corect.
După o utilizare prelungită, în special în condiţii de sol
nisipos, lama se va uza şi îşi va pierde din forma originală.
Eficienţa tăierii se va reduce, iar lama va trebui înlocuită.
Înlocuiţi doar cu o lamă de schimb aprobată de
producător. Posibilele daune rezultate din neechilibrarea
lamei nu intră în responsabilitatea producătorului.
Când schimbaţi lama, trebuie să utilizaţi tipul original
marcat pe lamă (DOLMAR 263001451 pentru PM-462/
PM-4602 S/PM-4602 S3, DOLMAR 263002552 pentru
PM-5102 S3) (pentru a comanda lama, vă rugăm să
contactaţi distribuitorul local sau societatea noastră,
consultaţi coperta).
10-4 MOTOR
Consultaţi manualul separat al motorului pentru
instrucţiuni de întreţinere a motorului.
Întreţineţi uleiul de motor conform instrucţiunilor din
manualul separat al motorului, furnizat împreună cu
unitatea dumneavoastră. Citiţi cu atenţie şi respectaţi
instrucţiunile.
Întreţineţi filtrul de aer conform manualului separat al
motorului, în condiţii de utilizare normală.
Curăţaţi la fiecare câteva ore în condiţii cu foarte mult
praf. O performanţă slabă a motorului şi înecarea
acestuia indică, de obicei, faptul că trebuie efectuată
întreţinerea filtrului de aer.
Pentru întreţinerea filtrului de aer, consultaţi manualul
separat al motorului furnizat împreună cu unitatea
dumneavoastră.
Bujia trebuie curăţată, iar distanţa dintre electrozi trebuie
resetată o dată pe sezon. Se recomandă înlocuirea bujiei
la începerea fiecărui sezon de tundere a ierbii; verificaţi
manualul motorului pentru tipul corect de bujie şi
specificaţ
ii privind distanţa corectă în
tre
electrozi.
Curăţaţi motorul în mod regulat cu o cârpă sau perie.
Păstraţi sistemul de răcire (zona carcasei ventilatorului)
curat pentru a permite o circulare adecvată a aerului,
aceasta fiind esenţială pentru operarea şi durata de viaţă
a motorului. Asiguraţi-vă că îndepărtaţi iarba, mizeria şi
reziduurile de combustibil din zona tobei de eşapament.
11. INSTRUCŢIUNI DE
DEPOZITARE (ÎN AFARA
SEZONULUI)
Pentru a pregăti maşina de tuns iarba pentru depozitare
urmaţii paşii de mai jos.
1. Goliţi rezervorul după ultima tundere a ierbii din
sezonul respectiv.
a) Goliţi rezervorul de combustibil cu o pompă de
aspiraţie.
ATENŢIE: Nu goliţi benzina în încăperi închise,
în apropierea unei flăcări deschise etc. Nu fumaţi! Vaporii
de benzină pot cauza explozii sau incendii.
b) Porniţi motorul şi lăsaţi-l să funcţioneze până la
consumarea întregii cantităţi de benzină rămase şi
până la blocare.
c) Demontaţi bujia. Utilizaţi un bidon de ulei pentru a
turna aprox. 20 ml de ulei în camera de combustie.
Acţionaţi demarorul pentru a distribui uniform uleiul în
camera de combustie. Remontaţi bujia.
2. Curăţaţi şi ungeţi cu atenţie maşina de tuns iarba
conform descrierii din secţiunea “INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE” de mai sus.
3. Ungeţi uşor
cuţit
ul pentru a evita coroziunea.
4. Depozitaţi maşina de tuns iarba într-un loc uscat,
curat, protejat împotriva îngheţului, ferit de accesul
persoanelor neautorizate.
ATENŢIE: Motorul trebuie să se fi răcit complet
înainte de depozitarea maşinii de tuns iarba.
NOTĂ:
- La depozitarea oricărui tip de echipament de
alimentare într-o zonă de depozitare a materialelor sau
o zonă neventilată.
- Se va asigura protecţia echipamentului împotriva
coroziunii. Utilizând un ulei uşor sau silicon, acoperiţi
cu un strat echipamentul, în special cablurile şi toate
părţile mobile.
- Acordaţi atenţie pentru a nu îndoi sau strivi cablurile.
- În cazul în care cablul demarorului se deconectează de
la ghidajul de cablu de pe mâner, deconectaţi şi legaţi
la masă conductorul bujiei, apăsaţi maneta de
comandă frână şi trageţi încet cablul demarorului din
motor. Introduceţi cablul demarorului în bolţul de
ghidare cablu de pe mâner.
Transport
Opriţi motorul. Asiguraţi-vă că nu îndoiţi sau deterioraţi
cuţitul la împingerea peste obstacole a maşinii de tuns
iarba.
203
12. DEPANARE
PROBLEMĂ CAUZĂ PROBABILĂ ACŢIUNE CORECTIVĂ
Motorul nu porneşte.
Maneta de şoc a acceleraţiei nu se
află în poziţia corectă pentru
condiţiile date.
Mutaţi maneta de şoc a acceleraţiei în poziţia
corectă.
Rezervorul de combustibil este gol.
Umpleţi rezervorul cu combustibil: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Bujie desprinsă. Strângeţi bujia la un cuplu de 25-30 Nm.
Conductor al bujiei desprins sau
deconectat de la bujie.
Montaţi conductorul bujiei pe bujie.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Bujia este defectă.
Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Carburatorul este inundat cu
combustibil.
Demontaţi elementul filtrului de aer şi trageţi cablu
l
d
emarorului în mod continuu până când
carburatorul se curăţă, iar apoi montaţi elementul
filtrului de aer.
Modul de aprindere defect. Contactaţi agentul de service.
Motor dificil de pornit sau
motorul pierde putere.
Murdărie sau apă în rezervor sau
rezervor de combustibil gol.
Goliţi combustibilul şi curăţaţi rezervorul. Umpleţi
rezervorul cu combustibil curat, proaspăt.
Orificiul de aerisire din capacul
rezervorului de combustibil este
înfundat.
Curăţaţi sau înlocuiţi capacul rezervorului de
combustibil.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer.
Motorul funcţionează
neregulat.
Bujia este defectă.
Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Turaţie de ralanti motor
defectuoasă.
Ele
ment
ul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Fantele de aer din mantaua de
protecţie a motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din fante.
Aripioarele de răcire şi căile de aer
de sub carcasa ventilatorului
motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din aripioarele de răcire şi
căile de aer.
Întreruperi ale motorului la
turaţii mari.
Spaţiul dintre electrozii bujiei este
prea mic.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Motorul se supraîncălzeşte.
Fluxul de aer de răcire este
obstrucţionat.
Eliminaţi reziduurile din fantele aflate în mantaua
de protecţie, carcasa ventilatorului, căile de aer.
Bujie incorectă.
Pentru PM-462/PM-4602 S: Montaţi bujia
RJ19LMC şi aripioarele de răcire pe motor.
Pentru PM-4602 S3/PM-5102 S3: Montaţi bujia
QC12YC şi aripioarele de răcire pe motor.
Maşina de tuns iarba
vibrează anormal.
Ansamblul de tăiere nu este fixat
ferm.
Strângeţi lama.
Ansamblul de tăiere
este
dezechi
librat.
Echilibraţi lama.
204
13. MEDIU
În cazul în care maşina dumneavoastră trebuie înlocuită
după o lungă perioadă de utilizare, nu o depuneţi la
gunoiul menajer şi respectaţi normele de protecţie a
mediului la depunerea acesteia la deşeuri.
Doar pentru ţările europene
Declaraţie de conformitate CE
Subsemnaţii, Tamiro Kishima şi Rainer Bergfeld,
autorizaţi de Dolmar GmbH, declarăm că maşina
(maşinile) DOLMAR:
Denumirea utilajului: Maşină de tuns iarba pe bază de
benzină
Nr. model/Tip: PM-462, PM-4602 S, PM-4602 S3,
PM-5102 S3
Specificaţii: Consultaţi “4. DATE TEHNICE” sunt produse
de serie şi
sunt în conformitate cu următoarele Directive
Europene:
2004/108/CE, 2006/42/CE,
2000/14/CE & 2005/88/CE
Şi sunt fabricate în conformitate cu următoarele standarde
sau documente standardizate:
EN 836, EN ISO 14982
Documentaţia tehnică poate fi obţinută de la:
Dolmar GmbH,
Jenfelder Straße 38, Abteilung FZ,
D-22045 Hamburg
Procedura de evaluare a conformităţii cerută de Directiva
2000/14/CE s-a efectuat în conformitate cu anexa VI.
Organism notificat:
TÜV SÜD Industrie Service GmbH
Westendstraße 199, D-80686 München
Număr
de identificare: 0036
Mod
el: PM-462, PM-4602 S
Nivel de putere acustică măsurată: 94,2 dB (A)
Nivel de putere acustică garantat: 96 dB (A)
Model: PM-4602 S3
Nivel de putere acustică măsurată: 94,3 dB (A)
Nivel de putere acustică garantat: 96 dB (A)
Model: PM-5102 S3
Nivel de putere acustică măsurată: 95,9 dB (A)
Nivel de putere acustică garantat: 98 dB (A)
30. 11. 2012
Tamiro Kishima Rainer Bergfeld
Director Executiv Director Executiv
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224

Dolmar PM-462 Manualul proprietarului

Categorie
Cositoare
Tip
Manualul proprietarului
Acest manual este potrivit și pentru