Dolmar PM5600S3C Manualul proprietarului

Categorie
Scarificatoare de gazon
Tip
Manualul proprietarului

Acest manual este potrivit și pentru

201
ROMÂNĂ
Explicaţia vederii generale
AVERTISMENT:
Pentru siguranţa dumneavoastră, vă rugăm să citiţi acest
manual înainte de a încerca să utilizaţi noul
dumneavoastră echipament. Nerespectarea instrucţiunilor
poate duce la vătămări corporale grave. Acordaţi-vă
câteva momente pentru a vă familiariza cu maşina de
tuns iarba înaintea fiecărei utilizări. Păstraţi manualul într-
un loc sigur, pentru a-l putea consulta în orice moment.
Dacă îi împrumutaţi echipamentul unei alte persoane,
înmânaţi-i acesteia şi instrucţiunile de utilizare, şi regulile
de siguranţă.
Domeniu de utilizare
Echipamentul se va utiliza exclusiv pentru lucrările pentru
care a fost conceput. Orice altă utilizare va fi considerată
o întrebuinţare incorectă. Pagubele materiale sau
vătămările corporale rezultate în urma utilizării incorecte
vor fi considerate responsabilitatea utilizatorului/
operatorului şi nu a producătorului.
Maşina de tuns iarba cu motor pe benzină este destinată
utilizării personale, cu alte cuvinte pentru efectuarea
lucrărilor în jurul casei şi în grădină.
Utilizarea în scop personal a maşinii de tuns iarba se
referă la o perioadă de funcţionare anuală care nu
depăşeşte, în general, 50 de ore, timp în care maşina
este utilizată în principal pentru întreţinerea la scară
redusă a gazonului şi grădinilor private/de agrement. Nu
sunt incluse în această categorie spaţiile verzi publice,
terenurile de sport şi utilizările în scop agricol/forestier.
Reţineţi faptul că echipamentul nostru nu este destinat
utilizării în scop comercial, profesional sau industrial.
Garan
ţia
va fi anulată dacă maşina este utilizată în scop
comercial, profesional sau industrial ori în scopuri
similare.
Instrucţiunile de utilizare, în forma furnizată de către
producător, trebuie păstrate şi consultate pentru a se
garanta utilizarea şi întreţinerea corecte ale maşinii de
tuns iarba. Instrucţiunile conţin informaţii importante
privind condiţiile de funcţionare, întreţinere şi reparare.
Important! Datorită riscului crescut de vătămare corporală
a utilizatorului, maşina de tuns iarba nu se va utiliza
pentru toaletarea tufişurilor, gardurilor vii sau a tufelor,
tăierea vegetaţiei luxuriante, a suprafeţelor cultivate pe
acoperişuri sau a ierbii crescute în balcoane, curăţarea
(aspirarea) murdăriei de pe trotuare sau pentru tăierea ori
mărunţirea arborilor sau gardurilor vii. De asemenea,
maşina de tuns iarba nu se va utiliza ca sapă electrică
pentru nivelarea ridicăturilor de teren, de exemplu a
muşuroaielor de cârtiţă.
Din motive de siguranţă, maşina
de tuns iarba nu se va
utiliza ca echipament de antrenare pentru alte unelte sau
seturi de unelte de orice fel.
1. SIMBOLURI MARCATE PE
PRODUS (pe capacul spate)
1. Manetă de comandă frână
2. Mâner superior
3. Mâner de comandă pentru
acţionare automată
4. Manetă de şoc
5. Manetă de pornire
6. Ghidaj de cablu
7. Bolţ de blocare
8. Separator de iarbă
9. Manetă de reglare înălţime
10. Canal de descărcare laterală
11. Clapetă laterală
12. Punte
13. Bujie
14. Capac ştuţ de umplere cu
combustibil
15. Capac ulei
16. Clemă de cablu
17. Mâner inferior
18. Manetă de reglare viteză
19. Pană de mulcire
20. Buton
21. Capac/tijă de nivel de ulei
22. Limită superioară maximă
23. Limită inferioară minimă
24. Bolţ de blocare
25. Capacul filtrului
Citiţi manualul operatorului.
Instruiţi persoanele aflate în zonă să păstreze
distanţa.
Acordaţi atenţie maximă mâinilor şi
picioarelor, pentru a evita rănirile.
Combustibilul este inflamabil, a se feri de
sursele de căldură. Nu adăugaţi combustibil
în timpul operării maşinii.
Fumuri toxice; nu operaţi în interior.
La tunderea ierbii, vă rugăm purtaţi ochelari
de protecţie şi astupătoare de urechi pentru a
vă proteja.
La efectuarea reparaţiilor, vă rugăm scoateţi
bujiile şi apoi să reparaţi în conformitate cu
manualul operatorului.
Atenţie: Motor fierbinte.
202
2. REGULI GENERALE DE
SIGURANŢĂ
AVERTISMENT: Când folosiţi maşini pe bază de
benzină, trebuie respectate măsurile fundamentale de
protecţie, inclusiv cele prezentate în continuare, pentru a
reduce riscul accidentărilor grave şi/sau defectării maşinii.
Citiţi toate aceste instrucţiuni înainte de operarea acestui
produs şi păstraţi-le pentru referinţe viitoare.
AVERTISMENT: Această maşină produce un
câmp electromagnetic în timpul operării. În anumite
condiţii, acest câmp poate intra în interferenţă cu
implanturi medicale active sau pasive. Pentru a reduce
riscul accidentelor grave sau fatale, recomandăm ca
persoanele cu implanturi medicale să consulte medicul şi
producătorul implantului medical înainte a opera această
maşină.
Instruire
•Citiţi cu atenţie instrucţiunile. Familiarizaţi-vă cu
comenzile şi cu utilizarea corectă a echipamentului.
Învăţaţi modul de oprire rapidă a motorului.
Utilizaţi maşina de tuns iarba doar în scopul pentru
care a fost concepută, adică pentru tăierea şi
colectarea ierbii. Orice altă utilizare poate fi
periculoasă, cauzând defectarea maşinii. Exemplele de
utilizare incorectă pot include următoarele, fără a se
limita doar la acestea:
- transport de persoane, copii sau animale pe maşină;
- utilizarea maşinii pentru transport;
- utilizarea maşinii pentru remorcarea sau împingerea
greutăţilor;
- utilizarea maşinii pentru colectarea frunzelor sau
reziduurilor;
- utilizarea maşinii pentru tunderea gardurilor vii sau
pentru tăierea unor alte tipuri de vegetaţie decât
iarbă;
- utilizarea maşinii de mai multe persoane;
- utilizarea lamei pe alte suprafeţe decât iarbă.
Nu permiteţi niciodată copiilor sau persoanelor care
sunt nefamiliarizate cu aceste instrucţiuni să utilizeze
maşina de tu
ns iarba. Reglementările locale pot
restricţiona vârsta operatorului.
Nu utilizaţi niciodată maşina de tuns iarba:
- când în apropiere se află alte persoane, în special
copii sau animale de companie;
- dacă operatorul a luat medicamente sau substanţe
care îi pot afecta capacitatea de reacţie şi
concentrare.
•Amintiţi-vă că utilizatorul este responsabil de
accidentele sau situaţiile neprevăzute antrenate de
utilizarea mainii, cauzate altor persoane sau bunurilor
acestora.
Este obligatoriu ca operatorii să fie corect instruiţi cu
privire la utilizarea, reglarea şi funcţionarea maşinii,
inclusiv la operaţiunile interzise.
Pregătirea
În timpul folosirii mainii, purtaţi întotdeauna o
încălţăminte corespunzătoare (solidă) i pantaloni lungi.
Nu folosiţi maina cu picioarele goale sau cu sandale.
•Verificaţi cu atenţie zona în care va fi utilizată maşina şi
îndepărtaţi toate obiectele care pot fi expulzate de
maşină, de exemplu pietre, jucării, beţe şi cabluri.
AVERTISMENT- Benzina este extrem de inflamabilă.
- depozitaţi combustibilul în containere special
concepute în acest scop;
-efectuaţi reumplerea cu combustibil doar în exterior
şi nu fumaţi în timpul reumplerii;
-adăugaţi combustibil înaintea de pornirea motorului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de
combustibil şi nu adăugaţi benzină în timp ce
motorul este pornit sau este cald;
- dacă benzina este vărsată, nu încercaţi să porniţi
motorul şi mutaţi maşina la distanţă de zona
respectivă, evitând crearea oricăror surse de
apr
indere până când vaporii de benzină s-au disipat;
- remontaţi în mod corect toate capacele
containerelor şi rezervorului de combustibil.
Înlocuiţi amortizoarele defecte.
Înainte de utilizare, inspectaţi întotdeauna vizual pentru
a verifica dacă lamele, şuruburile de lamă sau
ansamblul de cuţite nu sunt uzate sau deteriorate.
Înlocuiţi toate lamele şi şuruburile deteriorate sau uzate
pentru a menţine echilibrarea maşinii.
•Verificaţi periodic buna funcţionare a tuturor
dispozitivelor de blocare a pornirii şi a manetelor şi
butoanelor.
Operare
Nu operaţi motorul într-un spaţiu închis în care pot fi
colectate fumuri periculoase de oxid de carbon.
Nu utilizaţi maşina dacă sunteţi obosit(ă), bolnav(ă)
sau dacă vă aflaţi sub influenţa alcoolului sau
medicamentelor.
Avertisment! Nu utilizaţi maşina de tuns iarba în zone
cu pericol de aprindere.
Se recomandă scurtarea duratei de utilizare, pentru
reducerea la minimum a pericolelor datorate
zgomotului şi vibraţiilor.
•Procedaţi cu grijă atunci când utilizaţi maşina pe teren
înclinat şi în apropierea pantelor descendente excesiv
de abrupte, şanţurilor sau digurilor.
Operaţi maşina doar la lumina zilei sau la o lumină
artificială puternică.
•Evitaţi operarea echipamentului pe iarbă udă, dacă
acest lucru este posibil.
Acordaţi atenţie atunci când vă deplasaţi pe suprafeţe
înclinate.
Nu alergaţi.
Pentru maşini rotative cu ro
ţi, t
undeţi iarba de-a lungul
pantei, niciodată în sus sau în jos.
Acordaţi atenţie maximă atunci când schimbaţi direcţia
pe suprafeţele înclinate.
Nu tundeţi iarba pe o pantă excesiv de abruptă.
Acordaţi o atenţie maximă atunci când întoarceţi sau
trageţi maşina de tuns iarba spre dumneavoastră.
•Fixaţi bine lama(ele) dacă maşina de tuns iarba trebuie
înclinată pentru transport, atunci când treceţi cu
maşina de tuns iarba peste suprafeţe fără iarbă, sau
203
atunci când transportaţi maşina de tuns iarba la sau de
la locul de tuns iarba.
Nu operaţi niciodată maşina de tuns iarba cu protecţiile
defecte, sau fără dispozitivele de siguranţă, cum ar fi
deflectoarele şi/sau separatorul de iarbă.
•Atenţie: Este interzisă utilizarea maşinii de tuns iarba
fără întregul ansamblu al colectorului de iarbă sau fără
protecţia orificiului de evacuare cu închidere automată.
•Nu modificaţi setările regulatorului de motor şi nu
supraturaţi motorul.
•Nu modificaţi piesele etanşe pentru controlul turaţiei
motorului.
•Este interzisă modificarea sau dezactivarea sistemelor
sau funcţiilor de siguranţă ale maşinii de tuns iarba.
Decuplaţi toate lamele şi ambreiajele de acţionare
înainte de a porni motorul.
•Porniţi motorul cu atenţie conform instrucţiunilor, cu
picioarele la distanţă de lamă(e).
Nu înclinaţ
i maşina
de tuns iarba la pornirea motorului.
Nu porniţi motorul când vă aflaţi în faţa jgheabului de
descărcare.
Nu apropiaţi mâinile sau picioarele de componentele
rotative. Păstraţi permanent distanţa faţă de orificiul de
descărcare.
•Nu ridicaţi şi nu transportaţi maşina de tuns iarba cu
motorul în funcţiune.
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- înainte de a elimina blocajele sau a desfunda
jgheabul;
- înainte de a controla, curăţa sau lucra cu maşina de
tuns iarba;
- după ce aţi lovit un obiect străin. Verificaţi
eventualele daune şi efectuaţi reparaţiile necesare,
înainte de a repune în funcţiune şi opera maşina de
tuns iarba;
- dacă maşina de t
uns iarba începe să vibreze în mod
anormal (verificaţi imediat).
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- de fiecare dată când o lăsaţi nesupravegheată;
- înaintea realimentării.
Reduceţi setarea de acceleraţie în timpul opririi
motorului şi, dacă motorul este prevăzut cu o supapă
de închidere, opriţi alimentarea cu combustibil la
finalizarea operaţiunii de tundere a ierbii.
Întreţinerea şi depozitarea
•Menţineţi şuruburile strânse, ca şi piuliţele, pentru a fi
siguri că maşina este în condiţii bune de funcţionare.
Nu depozitaţi niciodată echipamentul cu benzină în
rezervor în clădiri în care fumurile pot ajunge la o
scânteie sau flacără deschisă.
•Lăsaţi motorul să se răcească înainte a de depozita
maşina într-un spaţiu închis; Curăţaţi maşina şi
efectuaţi lucrările de întreţinere înainte de a o depozita.
Pentru a reduce pericolul de incendii, feriţi motorul,
amortizorul, compartimentul bateriei şi zona de
depozitare a benzinei de reziduuri, frunze sau unsoare
excesivă.
•Controlaţi frecvent ca separatorul de iarbă să nu fie
deteriorat sau uzat.
Pentru siguranţă, înlocuiţi componentele defecte sau
uzate.
•Dacă rezervorul de combustibil trebuie golit, acest
lucru trebuie efectuat în exterior.
•Întreţinerea incorectă, utilizarea de piese de schimb
necorespunzăt
oare sau demontarea ori modificarea
componentelor de siguranţă poate cauza defectarea
maşinii şi vătămarea corporală gravă a operatorului.
Utilizaţi exclusiv lamele şi piesele de schimb
recomandate de producător. Utilizarea altor piese
decât cele originale poate duce la defectarea maşinii şi
vătămarea operatorilor. Păstraţi maşina de tuns iarba
în bună stare de funcţionare.
•Dacă dispozitivul de oprire a cuţitului nu funcţionează,
adresaţi-vă centrului de service.
Transportarea şi manipularea
De fiecare dată când maşina va fi manipulată, ridicată,
transportată sau înclinată trebuie:
-să purtaţi mănuşi de lucru solide;
-să apucaţi maşina de punctele care oferă o prindere
sigură, ţinând cont de greutate şi distribuţia greutăţii.
-să utilizaţi un număr de persoane adecvat pentru
greutatea maşinii şi caracteristicile vehiculului sau
locului pe care maşina va fi amplasată sau de pe
care va fi colectată.
În timpul transportului, fixaţi maşina în siguranţă cu
frânghii şi lanţuri.
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
AVERTISMENT: Realimentaţi într-o zonă bine
aerisită, cu motorul oprit.
3. DESCRIEREA
COMPONENTELOR (Fig. 1)
Include
A: Cheie pentru bujie
4. DATE TEHNICE
Model PM-5600 S3C
Tip motor
Seria B&S 675EX,
ReadyStart
Autopropulsat Da
Capacitate cilindrică motor 190 cm
3
Putere nominală 2,5 kW
Lăţimea pânzei 560 mm
Turaţie nominală 2.800/min
Capacitate rezervor carburant 1,0 L
Capacitate rezervor ulei 0,6 L
Capacitate separator de iarbă 70 L
Greutate netă 39,8 kg
Reglare înălţime 25 - 70 mm, 8 poziţii
204
5. ASAMBLARE
5-1 ASAMBLAŢI MÂNERUL PLIABIL
1. Fixaţi bara de manevrare inferioară pe suportul
mânerului cu şurubul, şaiba şi bolţul de blocare, în
modul indicat. (Fig. 2, Fig. 3)
2. Conectaţi mânerul superior şi mânerul inferior cu
bolţul de blocare. (Fig. 4, Fig. 5)
3. Poziţionaţi cablul în jurul orificiului din mijlocul axului
mânerului inferior. Fixaţi-l de clema de cablu astfel
încât cablul să fie fixat în jurul exteriorului mânerului.
(Fig. 6) În caz contrar, cablul poate fi prins în
deschiderea/închiderea capacului din spate.
5-2 REGLARE PENTRU O ÎNĂLŢIME
CORESPUNZĂTOARE A MÂNERULUI
1) Deşurubaţi bolţul de blocare cu care aţi fixat mânerul
inferior.
2) Mutaţi mânerul inferior în sus sau jos, reglaţi-l la
înălţimea corespunzătoare. Există 3 înălţimi de
reglare care pot fi alese pentru acest tip de maşină de
tuns iarba, la poziţia de înălţime 1, mânerul inferior are
poziţia cea mai ridicată faţă de sol; la poziţia de
înălţime 3 - mânerul inferior are poziţia cea mai joasă
faţă de sol. (Fig. 7)
3) După reglarea mânerului inferior la înălţimea
corespunzătoare, fixaţi-l cu bolţul de blocare. (Fig. 8)
5-3 MONTAREA ŞI DEMONTAREA
SEPARATORULUI DE IARBĂ
1. Pentru montare: Ridicaţi capacul posterior şi cuplaţi
separatorul de iarbă în partea din spate a maşinii.
(Fig. 9, Fig. 10)
2. Pentru demontare: Prindeţi şi ridicaţi capacul
posterior, scoateţi separatorul de iarbă.
5-4 MANETĂ DE PORNIRE
Mutaţi maneta de pornire de la motor spre ghidajul de
cablu. (Fig. 11)
5-5 ÎNĂLŢIME DE TĂIERE
Aplicaţi o presiune externă pentru a decupla maneta de la
rack. Mutaţi maneta înainte sau înapoi pentru a regla
înălţimea. (Fig. 12 şi consultaţi clauza 7-9)
6. FUNCŢIE
Aceste maşini de tuns iarba pot fi adaptate pentru alte
funcţii pe lângă funcţia lor normală, pe baza scopului de
aplicare:
De la maşină de tuns iarba cu colectare în partea din
spate la:
1. Maşină de tuns iarba pentru mulcire sau ca
2. Maşină de tuns iarba cu descărcare laterală.
Ce înseamnă mulcire?
La mulcire, iarba este tăiată într-o etapă de lucru, apoi
este mărunţită şi returnată pe gazonul de iarbă ca
fertilizator natural.
Indicaţii pentru mulcire:
- Retezare normală la max. 2 cm, de la o înălţime a ierbii
de 6cm la 4cm.
- Utilizaţi un cuţit de tăiere ascuţit.
- Nu tundeţi iarbă udă.
-Setaţi turaţia maximă a motorului.
-Deplasaţi-vă doar în spaţiul de lucru.
-Curăţaţi
în mod regulat pana de mulcire, partea
interioară a carcasei şi lama de tăiere.
Operaţie de pornire
6-1 Adaptare pentru maşină de tuns iarba
pentru mulcire
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi separatorul de
iarbă.
2. Apăsaţi pana de mulcire în punte. Blocaţi pana de
mulcire cu butonul în deschiderea punţii. (Fig. 13,
Fig. 14)
3. Coboţi din nou capacul posterior. (Fig. 15)
4. Ridicaţi clapeta laterală şi scoateţi canalul de
descărcare laterală.
6-2 Resetare pentru tunderea ierbii cu
descărcare laterală
Doar când motorul şi cuţitul sunt staţionare!
1. Ridicaţi capacul posterior şi scoateţi separatorul de
iarbă.
2. Apăsaţi pana de mulcire în punte. Blocaţi pana de
mulcire cu butonul în deschiderea punţii.
3. Ridicaţi clapeta laterală pentru descărcarea laterală.
(Fig. 16)
4. Montaţi canalul de descărcare laterală pentru
descărcare laterală pe ştiftul de susţinere al clapetei
laterale. (Fig. 17)
5. Coboţi clapeta laterală - clapeta se poziţionează pe
canalul de descărcare laterală. (Fig. 18)
Nivel de putere acustică
garantat în poziţia
operatorului
(conform EN ISO 5395-1
anexa F şi EN ISO 5395-2,
EN ISO 4871)
84,6 dB (A)
(K=3 dB (A))
Nivel de putere acustică
măsurat
95,8 dB (A)
K=1,87 dB (A)
Nivel de putere acustică
garantat
(conform 2000/14/CE)
98 dB (A)
Vibraţii
(conform EN ISO 5395-1
ane
xa G şi EN ISO 5395-2)
5,53 m/s
2
K=1,5 m/s
2
Model PM-5600 S3C
205
6-3 Tunderea ierbii cu separator de iarbă
Doar când motorul şi cuţitul sunt staţionare!
Pentru tunderea ierbii cu separatorul de iarbă, demontaţi
pana de mulcire şi canalul de descărcare laterală pentru
descărcare laterală şi montaţi separatorul de iarbă.
1. Demontarea penei de mulcire.
- Ridicaţi capacul posterior şi demontaţi pana de
mulcire.
2. Ridicaţi clapeta laterală şi scoateţi canalul de
descărcare laterală.
- Clapeta laterală închide automat deschiderea de
descărcare de pe carcasă prin intermediul forţei unui
arc.
-Curăţaţi regulat clapeta laterală şi deschiderea de
descărcare de resturile de iarbă şi reziduurile
blocate.
3. Montarea separatorului de iarbă.
- Ridicaţi capacul posterior şi cuplaţi separatorul de
iarbă în partea din spate a maşinii.
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar
.
7. INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE
7-1 ÎNAINTEA PORNIRII
Efectuaţi întreţinerea motorului cu benzină şi ulei conform
instrucţiunilor din manualul de motor separat furnizat cu
maşina dumneavoastră de tuns iarba. Citiţi cu atenţie
instrucţiunile. (Fig. 19, Fig. 20, Fig. 21)
AVERTISMENT: Benzina este extrem de
inflamabilă.
Depozitaţi combustibilul în recipiente special destinate
acestui scop.
Realimentaţi doar în exterior, înainte de a porni motorul şi
nu fumaţi în timpul realimentării sau manipulării
combustibilului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de combustibil
şi nu adăugaţi benzină în timp ce motorul este pornit sau
este cald.
Dacă benzina se varsă, nu încercaţi să porniţi motorul, ci
îndepărtaţi maşina de zona în care a avut loc curgerea şi
evitaţi crearea oricărei surse de aprindere până la
disiparea vaporilor de benzină.
Remontaţi corect toate capacele de recipiente, precum şi
capacul rezervorului de combustibil.
Înainte de a înclina maşina de tuns iarba pentru
întreţinerea lamei sau evacuarea uleiului, eliminaţi
combustibilul din rezervor.
A
VERTISMENT: Nu alimentaţi niciodată cu
combustibil în interior, cu motorul pornit sau fără a lăsa
motorul să se răcească timp de cel puţin 15 minute după
operare.
7-2 PENTRU A PORNI MOTORUL ŞI A
CUPLA LAMA
1. Unitatea este prevăzută cu un manşon din cauciuc
peste capătul bujiei, asiguraţi-vă că bucla metalică de
pe capătul conductorului bujiei (din interiorul
manşonului din cauciuc) este fixată ferm peste vârful
de metal al bujiei.
2. Când porniţi motorul rece, rotiţi maneta de şoc la
poziţia “ ”.
Când porniţi motorul cald şi în timpul operării, comutaţi
maneta de şoc a acceleraţiei la poziţia ”. (Fig. 22)
3. Stând în spatele maşinii, apucaţi maneta de comandă
frână şi menţineţi poziţia acesteia pe mânerul
superior, conform Fig. 23.
4. Apucaţi maneta de pornire în modul indicat Fig. 23 şi
trageţi rapid în sus. Readuceţi-l uşor pe bolţul
ghidajului de cablul după pornirea motorului.
Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri motorul
şi lama.
Po
rniţi motorul cu atenţie conform
instrucţiunilor, cu picioarele la distanţă de lamă.
Nu înclinaţi maşina de tuns iarba la pornirea
motorului. Porniţi maşina de tuns iarba pe o
suprafaţă plană, fără iarbă înaltă sau obstacole.
Ţineţi mâinile şi picioarele la distanţă de
componentele care se rotesc. Nu porniţi
motorul când vă aflaţi în faţa orificiului de
descărcare.
7-3 PROCEDURI DE UTILIZARE
În timpul operării, ţineţi strâns maneta de frână cu ambele
mâini.
Notă: În timpul operării, când maneta de frână este
eliberată, motorul se va opri, oprindu-se astfel şi operarea
maşinii de tuns iarba.
AVERTISMENT! Pentru a se evita pornirea
accidentală a maşinii, aceasta este prevăzută cu o frână
de motor care trebuie trasă spre înapoi înainte de a porni
motorul. După ce este eliberată, maneta de control al
motorului trebuie să revină în poziţia iniţială, moment în
care motorul se opreşte automat.
Notă: Frâna de motor (maneta de frână): Acţionaţi maneta
pentru a opri motorul. În momentul eliberării manetei,
motorul şi cuţitul se opresc automat. Pentru a efectua
operaţiunea de tăiere a ierbii, ţineţi maneta în poziţia de
lucru. Înainte de a începe operaţiunea de tăiere, verificaţi
de câteva ori maneta de pornire/oprire pentru a vă asigura
că aceasta func
ţion
ează corect. Verificaţi funcţionarea cu
uşurinţă a cablului de întindere (acesta nu trebuie să se
prindă sau să se răsucească).
7-4 PENTRU A OPRI MOTORUL
ATENŢIE: Lama continuă să se rotească timp de
câteva secunde după oprirea motorului.
1. Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri
motorul şi lama. (Fig. 24)
206
2. Deconectaţi şi legaţi la masă conductorul bujiei
conform instrucţiunilor din manualul separat al
motorului pentru a preveni pornirea accidentală în
timp ce motorul este nesupravegheat.
7-5 CONEXIUNE PENTRU MIŞCARE
AUTOMATĂ
Maşina este prevăzută cu un sistem de reglare a vitezei,
care poate regla 3 viteze, de la 3,0 km/h la 4,5 km/h.
Poziţia “ ”: cea mai lentă poziţie; Poziţia “ ”: cea mai
rapidă poziţie. (Fig. 25)
Procedaţi în modul următor:
1. Eliberaţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată până când maşina de tuns iarba nu mai
înaintează.
2. Reglaţi viteza dorită.
3. Prindeţi mânerul de comandă pentru acţionare
automată pentru a continua operaţia de tundere a
ierbii. (Fig. 26)
ATENŢIE: Maşina dumneavoastră de tuns iarba
este concepută pentru a tăia iarbă rezidenţială obişnuită,
nu mai înaltă de 250 mm.
Nu încercaţi să tundeţi iarbă uscată foarte înaltă sau iar
bă
umedă (de exemplu, păşune), sau grămezi de frunze
uscate. Reziduurile se pot acumula pe puntea maşinii sau
pot intra în contact cu ţeava de eşapament a motorului,
apărând pericolul incendiilor.
7-6 PENTRU OBŢINEREA UNOR
REZULTATE CÂT MAI BUNE LA
TUNDEREA IERBII
Eliberaţi gazonul de reziduuri. Asiguraţi-vă că gazonul
este liber de pietre, beţe, sârme sau alte obiecte străine
care pot fi proiectate accidental de maşina de tuns iarba
în orice direcţie provocând răni operatorului şi altor
persoane din apropiere, precum şi aducând daune
proprietăţii şi obiectelor din jur. Nu tăiaţi iarbă udă. Pentru
o tundere a ierbii cât mai eficientă, nu tăiaţi iarbă udă,
deoarece aceasta are tendinţa de a se lipi de partea
inferioară a punţii, împiedicând tunderea corectă a ierbii
tăiate. Tăiaţi iarba pe cel mult 1/3 din lungime. Tăierea
recomandată pentru tundere este de 1/3 din lungimea
ierbii. Viteza de deplasare va trebui reglată astfel încât
bucăţile de iarbă tăiată să poate fi distribuite uniform pe
gazon. În special pentru tăieri dificile în iarbă deasă, poate
fi necesară utilizarea celei mai reduse turaţii, pentru a
obţine o tundere corectă şi cur
ată. La tunderea ierbii
înalte este posibil să fie necesară tunderea peluzei în
două ture, coborând lama cu încă 1/3 din lungime pentru
cea de-a doua tăiere, precum şi tăierea cu un model
diferit de cel utilizat la prima tăiere. Suprapunerea unei
tăieri cu fiecare trecere va ajuta, de asemenea, la
curăţarea oricăror bucăţi de iarbă rămase pe gazon.
Maşina de tuns iarba trebuie întotdeauna operată la
acceleraţie maximă pentru a obţine cea mai bună tăiere şi
pentru a permite o operaţie de tundere cât mai eficientă.
Curăţaţi partea inferioară a punţii. Asiguraţi-vă că aţi
curăat partea inferioară a punţii după fiecare utilizarea
pentru a evita acumularea ierbii, care ar putea împiedica o
mulcire corespunzătoare. Tunderea frunzelor. Tunderea
frunzelor poate fi, de asemenea, benefică pentru gazonul
dumneavoastră. La tunderea frunzelor, asiguraţi-vă că
a
cestea sunt uscate şi nu formează un strat prea gros pe
gazon. Nu aşteptaţi căderea tuturor frunzelor din copaci
înainte de tundere.
AVERTISMENT: Dacă loviţi un obiect străin,
opriţi motorul. Deconectaţi conductorul de la bujie,
inspectaţi cu atenţie maşina de tuns iarba pentru a
identifica eventuale defecţiuni şi remediaţi defecţiunea
înainte de a reporni şi opera maşina de tuns iarba.
Vibraţiile excesive ale maşinii de tuns iarba în timpul
operării indică un defect. Unitatea trebuie inspectată şi
reparată prompt.
7-7 SEPARATOR DE IARBĂ
Pe capacul din spate se află un geam transparent prin
care puteţi vedea starea ierbii în separatorul de iarbă.
Dacă separatorul este plin cu iarbă; va trebui să goliţi şi să
curăţaţi separatorul de iarbă, asiguraţi-vă că este curat şi
că împletitura acestuia este ventilată. (Fig. 27)
7-8 PUNTE
Partea inferioară a punţii maşinii de tuns iarba trebuie
curăţată după fiecare utilizare pentru a preveni
acumularea bucăţilor de iarbă tăiată, a frunzelor, mizeriei
şi altor materii. Dacă aceste reziduuri sunt lăsate să se
acumuleze, pot rezulta ruginirea şi coroziunea,
împiedicând mulcirea corectă. Puntea trebuie curăţată
prin înclinarea maşinii de tuns iarba şi curăţarea prin
răzuire cu un instrument adecvat (asiguraţi-vă că aţi
deconectat conductorul bujiei).
7-9 INSTRUCŢIUNI DE REGLARE A
ÎNĂLŢIMII
ATENŢIE: Nu încercaţi niciodată să efectuaţi
reglaje ale maşinii de tuns iarba fără a opri mai întâi
motorul şi a deconecta conductorul bujiei.
ATENŢIE: Înainte de a modifica înălţimea de tuns
iarba, opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi bujia.
Maşina de tuns iarba este prevăzută cu o manetă
centrală de reglare a înălţimii care oferă 8 poziţii de
înălţime.
1. Opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi cablul bujiei
înainte de a modifica înălţimea de tăiere a maşinii.
2. Maneta centrală de reglare a înălţimii vă oferă 8 poziţii
diferite de înălţime.
Pentru a modifica înălţimea
de tăiere, strângeţi maneta de
reglare spre roată, mutând în sus sau în jos la înălţimea
selectată.
Toate roţile vor fi la aceeaşi înălţime de tăiere. (Fig. 28)
8. INSTRUCŢIUNI DE
ÎNTREŢINERE
BUJIE
Utilizaţi doar o bujie de schimb originală. Pentru cele mai
bune rezultate, înlocuiţi bujia la fiecare 100 de ore de
utilizare.
207
PLĂCUŢELE DE FRÂNĂ
Verificaţi şi/sau înlocuiţi periodic plăcuţele de frână la un
atelier de service şi utilizaţi numai piese de schimb
originale.
9. INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE
ATENŢIE: DECONECTAŢI BUJIA ÎNAINTE DE
EFECTUAREA SERVICE-ULUI.
1. ROŢI - Lubrifiaţi rulmenţii din fiecare roată cel puţin o
dată pe sezon, cu ulei uşor.
2. MOTOR - Consultaţi manualul motorului pentru
instrucţiuni de lubrifiere.
10.CURĂŢAREA
ATENŢIE: Nu stropiţi cu apă motorul. Apa poate
duce la defectarea motorului sau poate contamina
sistemul de combustibil.
1. Ştergeţi puntea cu o cârpă uscată.
2. Stropiţi cu apă partea de sub punte ridicând maşina
de tuns iarba astfel încât bujia să fie sus.
10-1 FILTRU DE AER MOTOR
ATENŢIE: Nu permiteţi acumularea mizerii sau
prafului în elementul de spumă al filtrului de aer.
Elementul filtrului de aer al motorului trebuie curăţat după
fiecare 25 de ore de operare normală. Elementul de
spumă trebuie întreţinut în mod regulat dacă maşina de
tuns iarba este folosită în condiţii uscate, cu mult praf.
PENTRU A CURĂŢA FILTRUL DE AER
1. Scoateţi bolţul de blocare.
2. Scoateţi capacul filtrului.
3. Spălaţi elementul de filtru în apă cu săpun. NU
FOLOSIŢI BENZINĂ!
4. Lăsaţi elementul de filtru să se usuce la aer.
5. Aplicaţi câteva picături de ulei SAE30 pe filtrul cu
spumă şi strângeţi ferm pentru a elimina uleiul în
exces.
6. Remontaţi filtrul.
7. Închideţi capacul filtrului.
NOTĂ: Înlocuiţi filtrul dacă acesta este uzat, rupt,
deteriorat sau nu mai poate fi curăţat. (Fig. 29)
10-2 LAMA DE TĂIERE
ATENŢIE: Asiguraţi-vă că deconectaţi şi legaţi la
masă conductorul bujiei înainte de a lucra pe lama de
tăiere, pentru a preveni pornirea accidentală a motorului.
Protejaţi-vă mâinile cu mănuşi groase sau cu o cârpă
atunci când apucaţi lamele de tăiere. Înclinaţi maşina de
tuns iarba în modul specificat în manualul separat al
motorului. Demontaţi şurubul hexagonal şi şaiba care
fixează lama şi adaptorul de lamă pe arborele cotit al
motorului. Demontaţi lama şi adaptorul de pe arborele
cotit.
AVERTISMENT: Inspectaţi periodic adaptorul de
lamă pentru identificarea eventualelor fisuri, în special
dacă aţi lovit un obiect străin. Înlocuiţi dacă este necesar.
Pentru cele mai bune rezultate, lama trebuie să fie
ascuţită. Lama trebuie ascuţită din nou, prin demontarea
ei şi fie prin şlefuire, fie prin pilire a marginii de tăie
re,
încercând să păstraţi oblicitatea originală. Este extrem de
important ca fiecare margine de tăiere să fie şlefuită în
mod egal pentru a evita o lamă dezechilibrată. O lamă
neechilibrată va duce la vibraţii excesive, cauzând
defectarea motorului şi a maşinii de tuns iarba. Asiguraţi-
vă că echilibraţi cu atenţie lama după ascuţire. Echilibrul
lamei poate fi testat prin echilibrarea balansarea acesteia
pe o şurubelniţă de arbore rotundă. Şlefuiţi partea mai
grea până la o balansare perfectă. (Fig. 30)
Înainte de reasamblarea lamei şi a adaptorului de lamă pe
unitate, lubrifiaţi arborele cotit al motorului şi suprafaţa
interioară a adaptorului de lamă cu ulei uşor. Montaţi
adaptorul de lamă pe arborele cotit. Consultaţi Fig. 30.
Amplasaţi lama cu numărul de piesă în pa
rtea opusă
adaptorului. Aliniaţi şaiba peste lamă şi introduceţi şurubul
hexagonal. Strângeţi şurubul hexagonal la cuplul listat
mai jos.
10-3 CUPLU DE MONTARE LAMĂ
Şurub central 40 Nm - 50 Nm, pentru a garanta operarea
în siguranţă a unităţii dumneavoastră. TOATE piuliţele şi
şuruburile trebuie verificate periodic pentru a fi strânse
corect.
După o utilizare prelungită, în special în condiţii de sol
nisipos, lama se va uza şi îşi va pierde din forma originală.
Eficienţa tăierii se va reduce, iar lama va trebui înlocuită.
Înlocuiţi doar cu o lamă de schimb aprobată de
producător. Posibilele daune rezultate din neechilibrarea
lamei nu intră în responsabilitatea producătorului.
Când schimbaţi lama, trebuie să utilizaţi tipul original
marcat pe lamă (DOLMAR 263001171) (pentru a
comanda lama, vă rugăm să contactaţi distribuitorul local
sau societatea noastră, consultaţi coperta).
10-4 MOTOR
Consultaţi manualul separat al motorului pentru
instrucţiuni de întreţinere a motorului.
Întreţineţi uleiul de motor conform instrucţiunilor din
manualul separat al motorului, furnizat împreună cu
unitatea dumneavoastră. Citiţi cu atenţie şi respectaţi
instrucţiunile.
Întreţineţi filtrul de aer conform manualului separat al
motorului, în condiţii de utilizare normală.
Curăţaţi la fiecare câteva ore în condiţii cu foarte mult
praf. O performanţă slabă a motorului şi înecarea
acestuia indică, de obicei, faptul că trebuie efectuată
întreţinerea filtrului de aer.
Pentru întreţinerea filtrului de aer, consultaţi manualul
separat al motorului furnizat împreună cu unitatea
dumneavoastră.
Bujia trebuie curăţată, iar distanţa dintre electrozi trebuie
resetată o dată pe sezon. Se recomandă înlocuirea bujiei
la începerea fiecărui sezon de tundere a ierbii; verificaţi
manualul motorului pentru tipul corect de bujie şi
specificaţ
ii privind distanţa corectă în
tre electrozi.
208
Curăţaţi motorul în mod regulat cu o cârpă sau perie.
Păstraţi sistemul de răcire (zona carcasei ventilatorului)
curat pentru a permite o circulare adecvată a aerului,
aceasta fiind esenţială pentru operarea şi durata de viaţă
a motorului. Asiguraţi-vă că îndepărtaţi iarba, mizeria şi
reziduurile de combustibil din zona tobei de eşapament.
11. INSTRUCŢIUNI DE
DEPOZITARE (ÎN AFARA
SEZONULUI)
Pentru a pregăti maşina de tuns iarba pentru depozitare
urmaţii paşii de mai jos.
1. Goliţi rezervorul după ultima tundere a ierbii din
sezonul respectiv.
a) Goliţi rezervorul de combustibil cu o pompă de
aspiraţie.
ATENŢIE: Nu goliţi benzina în încăperi închise, în
apropierea unei flăcări deschise etc. Nu fumaţi! Vaporii de
benzină pot cauza explozii sau incendii.
b) Porniţi motorul şi lăsaţi-l să funcţioneze până la
consumarea întregii cantităţi de benzină rămase şi
până la blocare.
c) Demontaţi bujia. Utilizaţi un bidon de ulei pentru a
turna aprox. 20 ml de ulei în camera de combustie.
Acţionaţi demarorul pentru a distribui uniform uleiul în
camera de combustie. Remontaţi bujia.
2. Curăţaţi şi ungeţi cu atenţie maşina de tuns iarba
conform descrierii din secţiunea “INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE” de mai sus.
3. Ungeţi uşor
cuţitul pentru a evita coroziunea.
4. Depozitaţi maşina de tuns iarba într-un loc uscat,
curat, protejat împotriva îngheţului, ferit de accesul
persoanelor neautorizate.
ATENŢIE: Motorul trebuie să se fi răcit complet
înainte de depozitarea maşinii de tuns iarba.
NOTĂ:
- La depozitarea oricărui tip de echipament de
alimentare într-o zonă de depozitare a materialelor sau
o zonă neventilată.
- Se va asigura protecţia echipamentului împotriva
coroziunii. Utilizând un ulei uşor sau silicon, acoperiţi
cu un strat echipamentul, în special cablurile şi toate
părţile mobile.
- Acordaţi atenţie pentru a nu îndoi sau strivi cablurile.
- În cazul în care cablul demarorului se deconectează de
la ghidajul de cablu de pe mâner, deconectaţi şi legaţi
la masă conductorul bujiei, apăsaţi maneta de
comandă frână şi trageţi încet cablul demarorului din
motor. Introduceţi cablul demarorului în bolţul de
ghidare cablu de pe mâner.
Transport
Opriţi motorul şi lăsaţi-l să se răcească. Scoateţi fişa bujiei
şi goliţi rezervorul de combustibil conform instrucţiunilor
din manualul aferent motorului. Aveţi grijă să nu îndoiţi şi
să nu deterioraţi cuţitul atunci când treceţi maşina de tuns
iarba peste obstacole.
209
12.DEPANARE
PROBLEMĂ CAUZĂ PROBABILĂ ACŢIUNE CORECTIVĂ
Motorul nu porneşte.
Maneta de şoc a acceleraţiei nu se
află în poziţia corectă pentru
condiţiile date.
Mutaţi maneta de şoc a acceleraţiei în poziţia
corectă.
Rezervorul de combustibil este gol.
Umpleţi rezervorul cu combustibil: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Bujie desprinsă. Strângeţi bujia la un cuplu de 25-30 Nm.
Conductor al bujiei desprins sau
deconectat de la bujie.
Montaţi conductorul bujiei pe bujie.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Bujia este defectă.
Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Carburatorul este inundat cu
combustibil.
Demontaţi elementul filtrului de aer şi trageţi cablu
l
demarorului în mod continuu pânănd
carburatorul se curăţă, iar apoi montaţi elementul
filtrului de aer.
Modul de aprindere defect. Contactaţi agentul de service.
Motor dificil de pornit sau
motorul pierde putere.
Murdărie sau apă în rezervor sau
rezervor de combustibil gol.
Goliţi combustibilul şi curăţaţi rezervorul. Umpleţi
rezervorul cu combustibil curat, proaspăt.
Orificiul de aerisire din capacul
rezervorului de combustibil este
înfundat.
Curăţaţi sau înlocuiţi capacul rezervorului de
combustibil.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer.
Motorul funcţionează
neregulat.
Bujia este defectă.
Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Turaţie de ralanti motor
defectuoasă.
Ele
mentul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Fantele de aer din mantaua de
protecţie a motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din fante.
Aripioarele de răcire şi căile de aer
de sub carcasa ventilatorului
motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din aripioarele de răcire şi
căile de aer.
Întreruperi ale motorului la
turaţii mari.
Spaţiul dintre electrozii bujiei este
prea mic.
Stabiliţi spaţiul între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Motorul se supraîncălzeşte.
Fluxul de aer de răcire este
obstrucţionat.
Eliminaţi reziduurile din fantele aflate în mantaua
de protecţie, carcasa ventilatorului, căile de aer.
Bujie incorectă.
Montaţi bujia RJ19LMC şi aripioarele de răcire pe
motor.
Maşina de tuns iarba
vibrează anormal.
Ansamblul de tăiere nu este fixat
ferm.
Strângeţi lama.
Ansamblul de tăiere este
dezechilibrat.
Echilibraţi lama.
210
13.MEDIU
În cazul în care maşina dumneavoastră trebuie înlocuită
după o lungă perioadă de utilizare, nu o depuneţi la
gunoiul menajer şi respectaţi normele de protecţie a
mediului la depunerea acesteia la deşeuri.
Doar pentru ţările europene
Declaraţie de conformitate CE
Makita declară că următoarea maşină/următoarele
maşini:
Denumirea utilajului: Maşină de tuns iarba pe bază de
benzină
Nr. model/Tip: PM-5600 S3C
Specificaţii: Consultaţi “4. DATE TEHNICE”
sunt în conformitate cu următoarele Directive
Europene:
2004/108/CE, 2006/42/CE, 2000/14/CE & 2005/88/
CE
Declarăm că este/sunt fabricat(e) în conformitate cu
următoarele standarde sau documente standardizate:
EN ISO 5395-1, EN ISO 5395-2, EN ISO 14982
Fişierul tehnic conform 2006/42/CE poate fi obţinut de la:
Makita, Jan-Baptist Vinkstraat 2, 3070, Belgia
Procedura de evaluare a conformităţii cerută de Directiva
2000/14/CE s-a efectuat în conformitate cu anexa VI.
Organism notificat:
TÜV SÜD Industrie Service GmbH
Westendstrasse 199, D-80686 München, Germania
Număr de identificare: 0036
Nivel de putere acustică măsurată
: 95,8 dB (A)
Nivel de put
ere acustică garantat: 98 dB (A)
22. 8. 2014
Yasushi Fukaya
Director
Makita, Jan-Baptist Vinkstraat 2, 3070, Belgia
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232

Dolmar PM5600S3C Manualul proprietarului

Categorie
Scarificatoare de gazon
Tip
Manualul proprietarului
Acest manual este potrivit și pentru