Dolmar PM-5120 Manual de utilizare

Categorie
Cositoare
Tip
Manual de utilizare
GB Petrol Lawn Mower Instruction manual
F Tondeuse thermique Manuel d’instructions
D Benzin-Rasenmäher Betriebsanleitung
I Rasaerba con motore a benzina Istruzioni per l’uso
NL Grasmaaier met benzinemotor Gebruiksaanwijzing
E Cortadora de cesped a gasolina Manual de instrucciones
P Cortador de Grama a Gasolina Manual de instruções
DK Benzinplæneklipper Brugsanvisning
GR Βενζινοκίνητο Χλοοκοπτικό Οδηγίες χρήσης
TR Benzinli Çim Biçme Makinesi Kullanım kılavuzu
S Bensindriven gräsklippare Bruksanvisning
N Bensindrevet gressklipper Bruksanvisning
FIN Bensiinikäyttöinen ruohonleikkuri Käyttöohje
LV Benzīna zāles pļaujmašīna Instrukciju rokasgrāmata
LT Benzininė žoliapjovė Naudojimo instrukcija
EE Bensiinimootoriga muruniiduk Kasutusjuhend
RUS Бензогазонокосилка Инструкция
по эксплуатации
UA Бензинова газонокосарка Інструкція з експлуатації
PL Spalinowa kosiarka do trawy Instrukcja obsługi
RO Maşină de tuns iarba pe bază de benzină Manual de instrucţiuni
HU Benzinmotoros fűnyíró Használati utasítás
SK Benzínová kosačka Návod na obsluhu
CZ Benzínová sekačka na trávu Návod k obsluze
PM-5120
PM-5120 S
169
ROMÂNĂ (Instrucţiuni originale)
Explicaţia vederii generale
AVERTISMENT:
Pentru siguranţa dumneavoastră, vă rugăm să citiţi acest
manual înainte de a încerca să utilizaţi noua
dumneavoastră unitate. Nerespectarea instrucţiunilor
poate duce la accidentări grave. Familiarizaţi-vă cu
maşina de tuns iarba înainte de fiecare utilizare.
1. SIMBOLURI MARCATE PE
PRODUS
2. REGULI GENERALE DE
SIGURANŢĂ
AVERTISMENT: Când folosiţi maşini pe bază de
benzină, trebuie respectate măsurile fundamentale de
protecţie, inclusiv cele prezentate în continuare, pentru a
reduce riscul accidentărilor grave şi/sau defectării maşinii.
Citiţi toate aceste instrucţiuni înainte de operarea acestui
produs şi păstraţi-le pentru referinţe viitoare.
AVERTISMENT: Această maşină produce un
câmp electromagnetic în timpul operării. În anumite
condiţii, acest câmp poate intra în interferenţă cu
implanturi medicale active sau pasive. Pentru a reduce
riscul accidentelor grave sau fatale, recomandăm ca
persoanele cu implanturi medicale să consulte medicul şi
producătorul implantului medical înainte a opera această
maşină.
Instruirea
•Citiţi cu atenţie instrucţiunile. Familiarizaţi-vă cu
comenzile şi cu utilizarea corectă a echipamentului.
Nu permiteţi niciodată copiilor sau persoanelor care
sunt nefamiliarizate cu aceste instrucţiuni să utilizeze
maşina de tuns iarba pe bază de benzină.
Reglementările locale pot restricţiona vârsta
operatorului.
•Nu folosiţi maşina când în apropiere se află copii sau
animale de companie.
•Amintiţi-vă că utilizatorul este responsabil de
accidentele sau situaţiile neprevăzute antrenate de
utilizarea maşinii, cauzate altor persoane sau bunurilor
acestora.
Pregătirea
În timpul folosirii maşinii, purtaţi întotdeauna o
încălţăminte corespunzătoare (solidă) şi pantaloni
lungi. Nu folosiţi maşina cu picioarele goale sau cu
sandale.
•Verificaţi cu atenţie zona în care va fi operată maşina şi
îndepărtaţi toate obiectele care pot fi expulzate de
maşină.
AVERTISMENT- Benzina este extrem de inflamabilă.
1. Manetă de comandă frână
2. Mâner superior
3. Mâner de comandă pentru
acţionare automată
4. Manetă de şoc
5. Ghidaj de cablu
6. Bolţ de blocare
7. Clemă de cablu
8. Manetă de reglare înălţime
9. Punte
10. Clapetă laterală
11. Bujie
12. Capac ştuţ de umplere cu
combustibil
13. Capac ulei
14. Mâner demaror
15. Bolţ
16. Şaibă
17. Ventil de pornire
18.
Şurub
Citiţi manualul operatorului.
Instruiţi persoanele aflate în zonă să păstreze
distanţa.
Acordaţi atenţie maximă mâinilor şi
picioarelor, pentru a evita rănirile.
Combustibilul este inflamabil, a se feri de
sursele de căldură. Nu adăugaţi combustibil
în timpul operării maşinii.
Fumuri toxice; Nu operaţi în interior.
La tunderea ierbii, vă rugăm purtaţi ochelari
de protecţie şi astupătoare de urechi pentru a
vă proteja.
La efectuarea reparaţiilor, vă rugăm scoateţi
bujiile şi apoi să reparaţi în conformitate cu
manualul operatorului.
Atenţie: Motor fierbinte.
170
- Depozitaţi combustibilul în recipiente special
destinate acestui scop.
- Realimentaţi cu combustibil doar în interior şi nu
fumaţi în timpul realimentării.
-Adăugaţi combustibilul înainte de a porni motorul.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de
combustibil şi nu adăugaţi benzină în timp ce
motorul este pornit sau este cald.
-Dacă benzina se varsă, nu încercaţi să porniţi
motorul, ci îndepărtaţi maşina de zona în care a avut
loc curgerea şi evitaţi crearea oricărei surse de
aprindere până la disiparea vaporilor de benzină.
- Remontaţi corect toate capacele de recipiente,
precum şi capacul rezervorului de combustibil.
Înlocuiţi amortizoarele defecte.
Înainte de utilizare, inspectaţi întotdeauna vizual pentru
a verifica dacă lamele, bolţurile de lamă sau ansamblul
de cuţite nu sunt uzate sau deteriorate. Înlocuiţi toate
lamele şi bolţurile deteriorate sau uzate pentru a
menţine echilibrarea maşinii.
Operare
Nu operaţi motorul într-un spaţiu închis în care pot fi
colectate fumuri periculoase de oxid de carbon.
Operaţi maşina doar la lumina zilei sau la o lumină
artificială puternică.
•Evitaţi operarea echipamentului pe iarbă udă, dacă
acest lucru este posibil.
Acordaţi atenţie atunci când vă deplasaţi pe suprafeţe
înclinate.
Nu alergaţi.
Pentru maşini rotative cu roţi, tundeţi iarba de-a lungul
pantei, niciodată în sus sau în jos.
Acordaţi atenţie maximă atunci când schimbaţi direcţia
pe suprafeţele înclinate.
Nu tundeţi iarba pe o pantă excesiv de abruptă.
Acordaţi o atenţie maximă atunci când întoarceţi sau
trageţi maşina de tuns iarba pe bază de benzină spre
dumneavoastră.
•Fixaţi bine lama(ele) dacă ma
şina de tuns iarba pe
bază de benzină trebuie înclinată pentru transport,
atunci când treceţi cu maşina peste suprafeţe fără
iarbă, sau atunci când transportaţi maşina de tuns
iarba pe bază de benzină la sau de la locul de tuns
iarba.
Nu operaţi niciodată maşina de tuns iarba pe bază de
benzină cu protecţiile defecte, sau fără dispozitivele de
siguranţă, cum ar fi deflectoarele şi/sau separatorul de
iarbă.
•Nu modificaţi setările regulatorului de motor şi nu
supraturaţi motorul.
Decuplaţi toate lamele şi ambreiajele de acţionare
înainte de a porni motorul.
•Porniţi motorul cu atenţie conform instrucţiunilor, cu
picioarele la distanţă de lamă(e).
•Nu înclinaţi maşina de tuns iarba pe bază de benzină la
pornirea motorului.
Nu porniţ
i motorul când vă aflaţi în faţa jgheabului de
descărcare.
Nu apropiaţi mâinile sau picioarele de componentele
rotative. Păstraţi permanent distanţa faţă de orificiul de
descărcare.
•Nu ridicaţi şi nu transportaţi maşina de tuns iarba pe
bază de benzină cu motorul în funcţiune.
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- Înainte de a elimina blocajele sau a desfunda
jgheabul.
- Înainte de a controla, curăţa sau lucra cu maşina de
tuns iarba pe bază de benzină.
-După ce aţi lovit cu maşina un obiect străin.
Verificaţi maşina de tuns iarba pe bază de benzină
pentru a detecta eventuale deteriorări şi efectua
ţi
reparaţiile necesare înainte de a repune în funcţiune
şi opera maşina de tuns iarba pe bază de benzină.
-Dacă maşina de tuns iarba pe bază de benzină
începe să vibreze în mod anormal (verificaţi
imediat).
•Opriţi motorul şi deconectaţi conductorul bujiei,
asiguraţi-vă că toate componentele mobile s-au oprit
complet şi, dacă este prevăzută o cheie, scoateţi cheia:
- De fiecare dată când lăsaţi nesupravegheată
maşina de tuns iarba pe bază de benzină.
- Înaintea realimentării.
Reduceţi setarea de acceleraţie în timpul opririi
motorului şi, dacă motorul este prevăzut cu o supapă
de închidere, opriţi alimentarea cu combustibil la
finalizarea operaţiunii de tundere a ierbii.
Întreţinerea şi depozitarea
•Menţineţi şuruburile, bolţurile şi piuliţele strânse, pentru
a vă asigura că echipamentul este în condiţii bune de
funcţionare.
Nu depozitaţi niciodată echipamentul cu benzină în
rezervor în clădiri în care fumurile pot ajunge la o
scânteie sau flacără deschisă.
Permiteţi răcirea motorului înaintea depozitării într-o
incintă închisă.
Pentru a reduce pericolul de incendii, feriţi motorul,
amortizorul, compartimentul bateriei şi zona de
depozitare a benzinei de reziduuri, frunze sau unsoare
excesivă.
•Controlaţi frecvent ca separatorul de iarbă să nu fie
deteriorat sau uzat.
Pentru siguranţă, înlocuiţi componentele defecte sau
uzate.
•Dacă rezervorul de combustibil trebuie golit, acest
lucru trebuie efectuat în exterior.
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
AVERTISMENT: Realimentaţi într-o zonă bine
aerisită, cu motorul oprit.
3. DESCRIEREA
COMPONENTELOR (Fig. 1A şi
1B)
Include
A: Cheie pentru bujie
B: Canal de descărcare
171
4. DATE TEHNICE
5. ASAMBLARE
5-1 ASAMBLAREA MÂNERULUI PLIABIL
1. Fixaţi barele de manevrare inferioare în corpul unităţii
cu bolţurile de blocare, în modul indicat. (Fig. 2A,
Fig. 2B, Fig. 2C, Fig. 2D)
2. Conectaţi mânerul superior şi mânerul inferior cu
bolţul de blocare. (Fig. 2E, Fig. 2F, Fig. 2G)
3. Ataşaţi clema de cablu în poziţia indicată şi apoi
ataşaţi cablul. (Fig. 2H)
6. REGLAREA ÎNĂLŢIMII DE
TĂIERE
Aplicaţi o presiune externă pentru a decupla pârghia de la
rack. Mutaţi pârghia înainte sau înapoi pentru a regla
înălţimea.
Înălţimea (lamă faţă de sol) poate fi reglată de la 25 mm
(poziţia 1: cea mai joasă poziţie) la 70 mm (poziţia 5 : cea
mai ridicată poziţie), 5 poziţii de înălţime. (Fig. 3A,
Fig. 3B).
Opriţi maşina de tuns iarba şi deconectaţi cablul bujiei
înainte de a modifica înălţimea de tăiere a maşinii.
AVERTISMENT: Efectuaţi această reglare doar
când lama este oprită.
7. REGLARE PENTRU O
ÎNĂLŢIME ADECVATĂ
(Fig. 4A, Fig. 4B)
1. Scoateţi bolţurile de blocare cu care aţi fixat mânerul
inferior, consultaţi Fig. 4A.
2. Consultaţi Fig. 4B, mutaţi mânerul inferior în sus sau
jos, reglaţi-l la înălţimea corespunzătoare.
Există 3 înălţimi de reglare care pot fi alese pentru
acest tip de maşină de tuns iarba pe bază de benzină;
poziţia 1 reprezintă cea mai ridicată înălţime, iar
poziţia 3 - cea mai joasă.
3. Reglaţi la înălţimea corectă, apoi fixaţi mânerul inferior
cu bolţurile de blocare.
AVERTISMENT: Partea stângă şi partea dreaptă
a mânerului inferior trebuie reglate la aceeaşi înălţime.
8. MÂNER DEMAROR (Fig. 5)
Mutaţi mânerul demarorului de la motor spre ghidajul de
cablu.
9. “2 ÎN 1”
9-1 RESETARE PENTRU TUNDEREA
IERBII CU DESCĂRCARE LATERALĂ
1. Ridicaţi clapeta laterală pentru descărcarea laterală.
(Fig. 6A)
2. Montaţi ghidajul de descărcare pentru descărcare
laterală pe ştiftul de susţinere al clapetei laterale.
(Fig. 6A, Fig. 6B)
3. Coboţi clapeta laterală - clapeta se poziţionează pe
canalul de descărcare. (Fig. 6C)
Doar când motorul şi cuţitul sunt oprite!
9-2 MAŞINĂ DE TUNS IARBA PENTRU
MULCIRE
Ce înseamnă mulcire?
La mulcire, iarba este tăiată într-o etapă de lucru, apoi
este mărunţită şi returnată pe gazonul de iarbă ca
fertilizator natural.
Indicaţii pentru mulcire:
- Scurtare normală cu max. 2 cm, de la o înălţime a ierbii
de 6 cm la 4 cm.
- Utilizaţi un cuţit de tăiere ascuţit
- Nu tundeţi iarbă udă
-Setaţi turaţia maximă a motorului
-Deplasaţi-vă doar în spaţiul de lucru
-Curăţaţi în mod regulat pana de mulcire, partea
interioară a carcasei şi lama de tăiere
Model PM-5120 S PM-5120
Tip motor Seria B&S675EX, ReadyStart, 126T Seria B&S625E, 122T
Autopropulsat Da Nu
Capacitate cilindrică motor 190 cm
3
190 cm
3
Lăţimea lamei 510 mm 510 mm
Turaţie nominală 2.800/min 2.800/min
Capacitate rezervor carburant 1,0 L 1,0 L
Greutate netă 31,7 kg 28 kg
Reglare înălţime: 25-70 mm, 5 poziţii
L
pA
(SPL) la poziţia utilizatorului
(k = 3 dB (A))
79,2 dB (A) 78,9 dB (A)
Nivel presiune sonoră garantat L
wA
98 dB (A) 98 dB (A)
Vibraţii (k = 1,5 m/s
2
)
2,305 m/s
2
2,056 m/s
2
172
AVERTISMENT: Doar cu motorul oprit şi cuţitul
staţionar.
1. Ridicaţi clapeta laterală şi scoateţi canalul de
descărcare. (Fig. 7A, Fig. 7B)
- Clapeta laterală închide automat deschiderea de
descărcare de pe carcasă prin intermediul forţei
unui arc.
-Curăţaţi regulat clapeta laterală şi deschiderea de
descărcare de resturile de iarbă şi reziduurile
blocate.
10. INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE
10-1 ÎNAINTEA PORNIRII
Efectuaţi întreţinerea motorului cu benzină şi ulei conform
instrucţiunilor din manualul de motor separat furnizat cu
maşina dumneavoastră de tuns iarba. Citiţi cu atenţie
instrucţiunile.
AVERTISMENT: Benzina este extrem de
inflamabilă.
Depozitaţi combustibilul în recipiente special destinate
acestui scop.
Realimentaţi doar în exterior, înainte de a porni motorul şi
nu fumaţi în timpul realimentării sau manipulării
combustibilului.
Nu scoateţi niciodată capacul rezervorului de combustibil
şi nu adăugaţi benzină în timp ce motorul este pornit sau
este cald.
Dacă benzina se varsă, nu încercaţi să porniţi motorul, ci
îndepărtaţi maşina de zona în care a avut loc curgerea şi
evitaţi crearea oricărei surse de aprindere până la
disiparea vaporilor de benzină.
Remontaţi corect toate capacele de recipiente, precum şi
capacul rezervorului de combustibil.
Înainte de a înclina maşina de tuns iarba pe bază de
benzină pentru întreţ
inerea lamei sau evacuarea uleiului,
eliminaţi combustibilul din rezervor.
AVERTISMENT: Nu alimentaţi niciodată cu
combustibil în interior, cu motorul pornit sau fără a lăsa
motorul să se răcească timp de cel puţin 15 minute după
operare.
10-2 PENTRU A PORNI MOTORUL ŞI A
CUPLA LAMA
1. Unitatea este prevăzută cu un manşon din cauciuc
peste capătul bujiei, asiguraţi-vă că bucla metalică de
pe capătul conductorului bujiei (din interiorul
manşonului din cauciuc) este fixată ferm peste vârful
de metal al bujiei.
2.1. Pentru PM-5120 S:
La pornirea motorului cald sau rece, rotii maneta de
şoc a acceleraţiei la orice poziţie între poziţia “
şi poziţia “ ”. În timpul operării, rotiţi maneta de
şoc a acceleraţiei la poziţia “ ”. (Fig. 8B)
2.2. Pentru PM-5120:
La pornirea motorului la rece, apăsaţi ventilul de
pornire de 3 - 5 ori înainte de a porni motorul, apoi
rotiţi maneta de şoc a acceleraţiei la poziţia “ ”.
Când porniţi motorul cald şi în timpul operării,
comutaţi maneta de şoc a acceleraţiei la poziţia
“”. (Fig. 8A, Fig. 8B)
3. Stând în spatele maşinii, apucaţi maneta de comandă
frână şi menţineţ
i poziţia acesteia pe mânerul
superior, conform Fig. 8C.
4. Apucaţi mânerul demarorului în modul indicat în
Fig. 8C şi trageţi rapid în sus. Readuceţi-l uşor pe
bolţul ghidajului de cablul după pornirea motorului.
Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri
motorul şi lama. (Fig. 8D)
Porniţi motorul cu atenţie conform instrucţiunilor,
cu picioarele la distanţă de lamă.
Nu înclinaţi maşina de tuns iarba pe bază de
benzină la pornirea motorului. Porniţi maşina de tuns
iarba pe o suprafaţă plană, fără iarbă înaltă sau
obstacole.
Ţineţi mâinile şi picioarele la distanţă de
componentele care se rotesc. Nu porniţi motorul când vă
aflaţi în faţa orificiului de descărcare.
10-3 PROCEDURI DE UTILIZARE
În timpul operării, ţineţi strâns maneta de frână cu ambele
mâini.
NOTĂ: În timpul operării, când maneta de frână
este eliberată, motorul se va opri, oprindu-se astfel şi
operarea maşinii de tuns iarba pe bază de benzină.
10-4 PENTRU A OPRI MOTORUL
ATENŢIE: Lama continuă să se rotească timp de
câteva secunde după oprirea motorului.
1. Eliberaţi maneta de comandă frână pentru a opri
motorul şi lama.
2. Deconectaţi şi legaţi la masă conductorul bujiei
conform instrucţiunilor din manualul separat al
motorului pentru a preveni pornirea accidentală în
timp ce motorul este nesupravegheat.
10-5 CONEXIUNE PENTRU MIŞCARE
AUTOMATĂ
Pentru PM-5120 S
Prindeţi mânerul de comandă pentru acţionare automată,
maşina de tuns iarba pe bază de benzină se va deplasa
automat înainte cu aproximativ 3,6 km/s (Fig. 9), iar dacă
eliberaţi mânerul pentru acţionare automată, maşina de
tuns iarba pe bază de benzină se va opri.
ATENŢIE: Maşina dumneavoastră de tuns iarba
este concepută pentru a tăia iarbă rezidenţială obişnuită,
nu mai înaltă de 250 mm.
173
Nu încercaţi să tundeţi iarbă uscată foarte înaltă sau iarbă
umedă (de exemplu, păşune), sau grămezi de frunze
uscate. Reziduurile se pot acumula pe puntea maşinii sau
pot intra în contact cu ţeava de eşapament a motorului,
apărând pericolul incendiilor.
10-6 PENTRU OBŢINEREA UNOR
REZULTATE CÂT MAI BUNE LA
TUNDEREA IERBII
Eliberaţi gazonul de reziduuri. Asiguraţi-vă că gazonul
este liber de pietre, beţe, sârme sau alte obiecte străine
care pot fi proiectate accidental de maşina de tuns iarba
în orice direcţie provocând răni operatorului şi altor
persoane din apropiere, precum şi aducând daune
proprietăţii şi obiectelor din jur. Nu tăiaţi iarbă udă. Pentru
o tundere a ierbii cât mai eficientă, nu tăiaţi iarbă udă,
deoarece aceasta are tendinţa de a se lipi de partea
inferioară a punţii, împiedicând tunderea corectă a ierbii
tăiate. Tăiaţi iarba pe cel mult 1/3 din lungime. Tăierea
recomandată pentru tundere este de 1/3 din lungimea
ierbii. Viteza de deplasare va trebui reglată astfel încât
bucăţile de iarbă tăiată să poate fi distribuite uniform pe
gazon. În special pentru tăieri dificile în iarbă deasă, poate
fi necesară utilizarea celei mai reduse turaţii, pentru a
obţ
ine o tundere corectă şi curată. La tunderea ierbii
înalte este posibil să fie necesară tunderea peluzei în
două ture, coborând lama cu încă 1/3 din lungime pentru
cea de-a doua tăiere, precum şi tăierea cu un model
diferit de cel utilizat la prima tăiere. Suprapunerea unei
tăieri cu fiecare trecere va ajuta, de asemenea, la
curăţarea oricăror bucăţi de iarbă rămase pe gazon.
Maşina de tuns iarba trebuie întotdeauna operată la
acceleraţie maximă pentru a obţine cea mai bună tăiere şi
pentru a permite o operaţie de tundere cât mai eficientă.
Curăţaţi partea inferioară a punţii. Asiguraţi-vă că aţi
curăat partea inferioară a punţii după fiecare utilizarea
pentru a evita acumularea ierbii, care ar putea împiedica o
mulcire corespunzătoare. Tunderea frunzelor. Tunderea
frunzelor poate fi, de asemenea, benefică pentru gazonul
dumneavoastră. La tunderea frunzelor, asiguraţi-v
ă că
acestea sunt uscate şi nu formează un strat prea gros pe
gazon. Nu aşteptaţi căderea tuturor frunzelor din copaci
înainte de tundere.
AVERTISMENT: Dacă loviţi un obiect străin,
opriţi motorul. Deconectaţi conductorul de la bujie,
inspectaţi cu atenţie maşina de tuns iarba pentru a
identifica eventuale defecţiuni şi remediaţi defecţiunea
înainte de a reporni şi opera maşina de tuns iarba.
Vibraţiile excesive ale maşinii de tuns iarba în timpul
operării indică un defect. Unitatea trebuie inspectată şi
reparată prompt.
10-7 PUNTE
Partea inferioară a punţii maşinii de tuns iarba trebuie
curăţată după fiecare utilizare pentru a preveni
acumularea bucăţilor de iarbă tăiată, a frunzelor, mizeriei
şi altor materii. Dacă aceste reziduuri sunt lăsate să se
acumuleze, pot rezulta ruginirea şi coroziunea,
împiedicând mulcirea corectă. Puntea trebuie curăţată
prin înclinarea maşinii de tuns iarba şi curăţarea prin
răzuire cu un instrument adecvat (asiguraţi-vă că aţi
deconectat conductorul bujiei).
11. INSTRUCŢIUNI DE
ÎNTREŢINERE
BUJIE
Utilizaţi doar o bujie de schimb originală. Pentru cele mai
bune rezultate, înlocuiţi bujia la fiecare 100 de ore de
utilizare.
12. INSTRUCŢIUNI DE
LUBRIFIERE
ATENŢIE: DECONECTAŢI BUJIA ÎNAINTE DE
EFECTUAREA SERVICE-ULUI.
1. ROŢI - Lubrifiaţi rulmenţii din fiecare roată cel puţin o
dată pe sezon, cu ulei uşor.
2. MOTOR - Consultaţi manualul motorului pentru
instrucţiuni de lubrifiere.
3. CONTROL LAMĂ - Lubrifiaţi punctele de pivotare de
pe maneta de control al lamei şi cablul de frână cel
puţin o dată pe sezon, cu ulei uşor. Controlul lamei
trebuie să opereze liber în ambele direcţii.
13. CURĂŢAREA
ATENŢIE: Nu stropiţi cu apă motorul. Apa poate
duce la defectarea motorului sau poate contamina
sistemul de combustibil.
1. Ştergeţi puntea cu o cârpă uscată.
2. Stropiţi cu apă partea de sub punte ridicând maşina
de tuns iarba astfel încât bujia să fie sus.
13-1 FILTRU DE AER MOTOR
ATENŢIE: Nu permiteţi acumularea mizerii sau
prafului în elementul de spumă al filtrului de aer.
Elementul filtrului de aer al motorului trebuie întreţinut
(curăţat) după 25 de ore de utilizare normală a maşinii de
tuns iarba. Elementul de spumă trebuie întreţinut în mod
regulat dacă maşina de tuns iarba este folosită în condiţii
uscate, cu mult praf. (Consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI)
Pentru a CURĂŢA FILTRUL DE AER
1. Demontaţi şurubul. (Fig. 10A, Fig. 10B)
2. Scoateţi capacul.
3. Spălaţi elementul de filtru în apă cu săpun. NU
FOLOSIŢI BENZINĂ!
4. Lăsaţi elementul de filtru să se usuce la aer.
5. Aplicaţi câteva picături de ulei SAE30 pe filtrul cu
spumă şi strângeţi ferm pentru a elimina uleiul în
exces.
6. Remontaţi filtrul.
NOTĂ: Înlocuiţi filtrul dacă acesta este uzat, rupt,
deteriorat sau nu mai poate fi curăţat.
174
13-2 LAMA DE TĂIERE
ATENŢIE: Asiguraţi-vă că deconectaţi şi legaţi la
masă conductorul bujiei înainte de a lucra pe lama de
tăiere, pentru a preveni pornirea accidentală a motorului.
Protejaţi-vă mâinile cu mănuşi groase sau cu o cârpă
atunci când apucaţi lamele de tăiere. Înclinaţi maşina de
tuns iarba în modul specificat în manualul separat al
motorului. Demontaţi bolţul hexagonal şi şaiba care
fixează lama şi adaptorul de lamă pe arborele cotit al
motorului. Demontaţi lama şi adaptorul de pe arborele
cotit.
AVERTISMENT: Inspectaţi periodic adaptorul de
lamă pentru identificarea eventualelor fisuri, în special
dacă aţi lovit un obiect străin. Înlocuiţi dacă este necesar.
Pentru cele mai bune rezultate, lama trebuie să fie
ascuţită. Lama poate fi recalibrată prin demontarea ei şi
şlefuirea sau pilirea marginii de tăiere p
ăstrând oblicitatea
originală pe cât posibil. Este extrem de important ca
fiecare margine de tăiere să fie şlefuită în mod egal pentru
a evita o lamă dezechilibrată. O lamă neechilibrată va
duce la vibraţii excesive, cauzând defectarea motorului şi
a maşinii de tuns iarba. Asiguraţi-vă că echilibraţi cu
atenţie lama după ascuţire. Echilibrul lamei poate fi testat
prin echilibrarea balansarea acesteia pe o şurubelniţă de
arbore rotundă. Şlefuiţi partea mai grea până la o
balansare perfectă.
Înainte de reasamblarea lamei şi a adaptorului de lamă pe
unitate, lubrifiaţi arborele cotit al motorului şi suprafaţa
interioară a adaptorului de lamă cu ulei uşor. Montaţi
adaptorul de lamă pe arborele cotit al motorului.
Consultaţi Fig. 11. Amplasaţi lama cu numărul de piesă în
partea opusă adaptorului. Alinia
ţi şaiba peste lamă şi
introduceţi bolţul hexagonal. Strângeţi bolţul hexagonal la
cuplul listat mai jos:
13-3 CUPLU DE MONTARE LAMĂ
Bolţ central 40 Nm-50 Nm, pentru a garanta operarea în
siguranţă a unităţii dumneavoastră. TOATE piuliţele şi
bolţurile trebuie verificate periodic pentru a fi strânse
corect.
După o utilizare prelungită, în special în condiţii de sol
nisipos, lama se va uza şi îşi va pierde din forma originală.
Eficienţa tăierii se va reduce, iar lama va trebui înlocuită.
Înlocuiţi doar cu o lamă de schimb aprobată de
producător. Posibilele daune rezultate din neechilibrarea
lamei nu intră în responsabilitatea producătorului.
Când schimbaţi lama, trebuie să utilizaţi tipul original
marcat pe lamă (Dolmar 263001826) (pentru a comanda
lama, vă rugăm să contactaţi distribuitorul local sau
societatea noastră).
AVERTISMENT: Nu atingeţi lama rotativă.
13-4 MOTOR
Consultaţi manualul separat al motorului pentru
instrucţiuni de întreţinere a motorului.
Întreţineţi uleiul de motor conform instrucţiunilor din
manualul separat al motorului, furnizat împreună cu
unitatea dumneavoastră. Citiţi cu atenţie şi respectaţi
instrucţiunile.
Întreţineţi filtrul de aer conform manualului separat al
motorului, în condiţii de utilizare normală.
Curăţaţi la fiecare câteva ore în condiţii cu foarte mult
praf. O performanţă slabă a motorului şi înecarea
acestuia indică, de obicei, faptul că trebuie efectuată
întreţinerea filtrului de aer.
Pentru întreţinerea filtrului de aer, consultaţi manualul
separat al motorului furnizat împreună cu unitatea
dumneavoastră.
Bujia trebuie curăţată, iar distanţa dintre electrozi trebuie
resetată o dată pe sezon. Se recomandă înlocuirea bujiei
la începerea fiecărui sezon de tundere a ierbii; verificaţi
manualul motorului pentru tipul corect de bujie şi
specificaţ
ii privind distanţa corectă între electrozi.
Curăţaţi motorul în mod regulat cu o cârpă sau perie.
Păstraţi sistemul de răcire (zona carcasei ventilatorului)
curat pentru a permite o circulare adecvată a aerului,
aceasta fiind esenţială pentru operarea şi durata de viaţă
a motorului. Asiguraţi-vă că îndepărtaţi iarba, mizeria şi
reziduurile de combustibil din zona tobei de eşapament.
14. INSTRUCŢIUNI DE
DEPOZITARE (ÎN AFARA
SEZONULUI)
Pentru a pregăti maşina de tuns iarba pe bază de benzină
pentru depozitare urmaţii paşii de mai jos.
1. Goliţi rezervorul după ultima tundere a ierbii din
sezonul respectiv.
a) Goliţi rezervorul de combustibil cu o pompă de
aspiraţie.
ATENŢIE: Nu goliţi benzina în încăperi
închise, în apropierea unei flăcări deschise etc. Nu
fumaţi! Vaporii de benzină pot cauza explozii sau
incendii.
b) Porniţi motorul şi lăsaţi-l să funcţioneze până la
consumarea întregii cantităţi de benzină rămase şi
până la blocare.
c) Demontaţi bujia. Folosiţi un bidon de ulei pentru a
umple aproximativ 20 ml de ulei în camera de
combustie. Acţionaţi demarorul pentru a distribui
uniform uleiul în camera de combustie. Remontaţi
bujia.
2. Curăţaţi şi ungeţi cu atenţie maş
ina de tuns iarba pe
bază de benzină conform descrierii din secţiunea
“Lubrifierea” de mai sus.
3. Ungeţi uşor cuţitul pentru a evita coroziunea.
4. Depozitaţi maşina de tuns iarba pe bază de benzină
într-un loc uscat, curat, protejat împotriva îngheţului,
ferit de accesul persoanelor neautorizate.
ATENŢIE: Motorul trebuie să se fi răcit complet
înainte de depozitarea maşinii de tuns iarba pe bază de
benzină.
175
NOTĂ:
- La depozitarea oricărui tip de echipament electric într-o
zonă de depozitare a materialelor sau o zonă
neventilată, se va asigura protecţia echipamentului
împotriva coroziunii. Utilizând un ulei uşor sau silicon,
acoperiţi cu un strat echipamentul, în special cablurile
şi toate părţile mobile.
- Acordaţi atenţie pentru a nu îndoi sau strivi cablurile.
- În cazul în care cablul demarorului se deconectează de
la ghidajul de cablu de pe mâner, deconectaţi şi legaţi
la masă conductorul bujiei, apăsaţi maneta de
comandă frână şi trageţi încet cablul demarorului din
motor. Introduceţi cablul demarorului în bolţul de
ghidare cablu de pe mâner.
Transport
Opriţi motorul. Asiguraţi-vă că nu îndoiţi sau deterioraţi
cuţitul la împingerea peste obstacole a maşinii de tuns
iarba pe bază de benzină.
176
15. DEPANARE
16. GARANŢIE
Acest produs este garantat în conformitate cu
reglementările legale pentru o perioadă de 12 luni de la
data achiziţionării de către primul utilizator.
Această garanţie acoperă toate defectele de material şi
de fabricaţie, dar nu include defecte cauzate de uzura
normală şi piesele uzate, precum rulmenţi, perii, cabluri,
bujii sau accesorii precum burghie, vârfuri de burghie,
pânze de ferăstrău etc.; daune sau defecţiuni rezultate din
abuz, accidente sau modificări; şi nici costurile de transport.
PROBLEMĂ CAUZĂ PROBABILĂ ACŢIUNE CORECTIVĂ
Motorul nu porneşte. Maneta de şoc a acceleraţiei nu se
află în poziţia corectă pentru
condiţiile date.
Mutaţi maneta de şoc a acceleraţiei în poziţia corectă.
Rezervorul de combustibil este
gol.
Umpleţi rezervorul cu combustibil: consultaţi
MANUALUL PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Bujie desprinsă. Strângeţi bujia la un cuplu de 25-30 Nm.
Conductor al bujiei desprins sau
deconectat de la bujie.
Montaţi conductorul bujiei pe bujie.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Setaţi distanţa între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Bujia este defectă.Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL PROPRIETARULUI
MOTORULUI.
Carburatorul este inundat cu
combustibil.
Demontaţi elementul filtrului de aer şi trageţi cablul
demarorului în mod continuu până când carburatorul se
curăţă, iar apoi montaţi elementul filtrului de aer.
Modul de aprindere defect. Contactaţi agentul de service.
Motor dificil de pornit sau
motorul pierde putere.
Murdărie sau apă în rezervor sau
rezervor de combustibil gol.
Goliţi combustibil şi curăţaţi rezervorul. Umpleţi
rezervorul cu combustibil curat, proaspăt.
Orificiul de aerisire din capacul
rezervorului de combustibil este
înfundat.
Curăţaţi sau înlocuiţi capacul rezervorului de
combustibil.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer.
Motorul funcţionează
neregulat.
Bujia este defectă.Montaţi o bujie nouă, cu o distanţă corectă între
electrozi: consultaţi MANUALUL PROPRIETARULUI
MOTORULUI.
Distanţa între electrozii bujiei este
incorectă.
Setaţi distanţa între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Turaţie de ralanti motor
defectuoasă.
Elementul filtrului de aer este
murdar.
Curăţaţi elementul filtrului de aer: consultaţi MANUALUL
PROPRIETARULUI MOTORULUI.
Fantele de aer din mantaua de
protecţie a motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din fante.
Aripioarele de răcire şi căile de aer
de sub carcasa ventilatorului
motorului sunt blocate.
Eliminaţi reziduurile din aripioarele de răcire şi căile de
aer.
Întreruperi ale motorului la
turaţii mari.
Spaţiul dintre electrozii bujiei este
prea mic.
Setaţi distanţa între electrozi la 0,7 - 0,8 mm.
Motorul se
supraîncălzeşte.
Fluxul de aer de răcire este
obstruc
ţionat.
Eliminaţi reziduurile din fantele aflate în mantaua de
protecţie, carcasa ventilatorului, căile de aer.
Bujie incorectă.Montaţi bujia RJ19LMC şi aripioarele de răcire pe motor.
Maşina de tuns iarba
vibrează anormal.
Ansamblul de tăiere nu este fixat
ferm.
Strângeţi lama.
Ansamblul de tăiere este
dezechilibrat.
Echilibraţi lama.
177
Ne rezervăm dreptul de a respinge orice reclamaţie în
cazul în care achiziţionarea nu poate fi verificată sau în
cazul în care este evident faptul că produsul nu a fost
întreţinut în mod corespunzător. (Fante de aerisire curate,
perii de cărbune întreţinute în mod regulat.)
Chitanţa de cumpărare trebuie păstrată ca dovadă pentru
data de achiziţie.
Maşina, fără a fi dezasamblată, trebuie returnată
dealerului în stare curată, în cutia turnată originală, dacă
maşina a fost livrată în aceasta, însoţită de dovada de
cumpărare.
17. MEDIU
În cazul în care maşina dumneavoastră trebuie înlocuită
după o lungă perioadă de utilizare, nu o depuneţi la
gunoiul menajer şi respectaţi normele de protecţie a
mediului la depunerea acesteia la deşeuri.
18. DECLARAŢIE DE
CONFORMITATE CE
(Doar pentru ţările europene)
Subsemnaţii, Tamiro Kishima şi Rainer Bergfeld,
autorizaţi de Dolmar GmbH, declarăm că
maşina(maşinile) DOLMAR:
Denumirea utilajului: Maşină de tuns iarba pe bază de
benzină
Nr. model/Tip: PM-5120, PM-5120 S
Specificaţii: Consultaţi “4. DATE TEHNICE”
este/sunt produs(e) de serie şi
sunt în conformitate cu următoarele Directive
Europene:
2004/108/CE, 2006/42/CE,
2000/14/CE şi 2005/88/CE
Şi sunt fabricate în conformitate cu următoarele standarde
sau documente standardizate:
EN ISO 14982, EN836
Documentaţia tehnică poate fi obţinută de la:
Dolmar GmbH,
Jenfelder Straße 38, Abteilung FZ,
D-22045 Hamburg
Procedura de evaluare a conformităţii prevăzută de
Directiva 2000/14/CE a fost în concordanţă cu Anexa V.
Organism notificat:
TÜV SÜD Industrie Service GmbH
Westendstraße 199, 80686 München, Germania
Număr de identificare: 0036
Model: PM-5120
Nivel de putere acustică măsurată: 92,3 dB (A)
Nivel de presiune sonoră garantat: 98 dB (A)
Model: PM-5120 S
Nivel de putere acustică măsurată: 92,4 dB (A)
Nivel de presiune sonor
ă garantat: 98 dB (A)
30.11.2011
Tamiro Kishima Rainer Bergfeld
Director Executiv Director Executiv
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204

Dolmar PM-5120 Manual de utilizare

Categorie
Cositoare
Tip
Manual de utilizare