Dell OptiPlex 160 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare

Acest manual este potrivit și pentru

ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Note, atenţionări şi avertismente
Dacăaţi achiziţionatuncalculatorDell™serian,oricereferinţe din prezentul document la sistemele de operare Microsoft®Windows®nu sunt aplicabile.
Informaţiile din acest document pot fi modificate fărănotificare.
©2008DellInc.Toatedrepturilerezervate.
Este strict interzisăreproducerea sub orice formăa acestui material fărăautorizaţia scrisăa Dell Inc.
Mărcilecomercialeutilizateînacesttext:Dell, logo-ul DELL, şi OptiPlex sunt mărci comerciale ale Dell Inc.; Intel este marcăînregistratăaIntelCorporationînS.U.A.şiînalteţări;
Microsoft, Windows, Windows Vista, butonul Windows Start, şi Outlook sunt mărciînregistratealeMicrosoftCorporationînStateleUniteşi/sau alte ţări.
Alte mărci comerciale şidenumiricomercialepotfiutilizateînacestdocumentpentrureferirefielaentităţile care au drepturi asupra mărcilor şi denumirilor fie la produsele
acestora. Dell Inc. neagăorice interes de proprietate asupra mărcilor comerciale şi denumirilor comerciale cu excepţiacelorcareîiaparţin.
Model DC01T
Septembrie2008Rev.A00
Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
Configurarea sistemului
Funcţia Selective USB (USB selectiv)
Reinstalarea software-ului
Depanarea
Suportul calculatorului
Capacele
Ansamblul unităţii hard disk (opţional)
Modulul NVRAM
Placa wireless
Placa I/O
Sursa de alimentare
Ansamblul radiatorului procesorului
Memoria
Bateria tip monedă
Ghidajul pentru cabluri
Antena
Ansamblul plăcii de sistem
Obţinerea de ajutor
Căutarea informaţiilor
NOTĂ: O NOTĂindicăinformaţii importante care văajutăsăutilizaţi mai bine computerul dumneavoastră.
ATENŢIONARE: O ATENŢIONARE indicăun pericol potenţial de deteriorare a hardware-ului sau de pierdere a datelor dacănu sunt urmate
instrucţiunile.
AVERTISMENT: Un AVERTISMENT indicăun pericol potenţial de deteriorare a bunurilor, de vătămare corporalăsau de deces.
Înapoilapaginadecuprins
Antena
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea antenei
Remotarea antenei
Scoaterea antenei
1. Urmaţi procedura din Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră.
2. Scoateţi ansamblul suportului unităţii hard disk, dacăeste instalat (consultaţi Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk).
3. Scoateţi card-ul WLAN (consultaţi Scoaterea plăcii wireless).
4. Scoateţi cablul antenei de sub clema metalicăde pe panoul posterior.
5. Pe partea interioarăa carcasei, uniţiprinstrângereelementelebucşei şi, simultan, trageţi cu atenţie antena din spatele calculatorului.
Remotarea antenei
1. Scoateţi dopul, dacăeste instalat, din deschiderea pentru antenădin panoul posterior.
2. Dacăeste absent, montaţi un suport de antenăîndeschidereapentruantenădin panoul posterior.
3. Pozaţi firele antenei prin suportul de antenăde pe partea posterioarăa carcasei.
4. Aliniaţi bucşaanteneicusuportulanteneidepepanoulposteriorastfelîncâtatuncicândrabataţiantenaînsus,aceastasăfie deasupra calculatorului
(cândacestaesteorientatpeverticală).
5. Împingeţi elementele bucşei antenei prin suportul de antenăpânăcândelementelesefixeazăînpoziţie.
AVERTISMENT: Asiguraţi-văcăfirele antenei sunt poziţionateîncentrulbucşeianteneiînaintedeauniprinapăsare elementele bucşei. Dacă
firelesuntîmpinseînexterior,acesteapotfideterioratelaapăsarea elementelor bucşei.
1
antenăwireless
2
3
elemente bucşăantenă(2)
4
6. Remontaţi cardul WLAN (consultaţi Remontarea cardului wireless).
7. Pozaţi cablul antenei sub clema de pe partea posterioarăacarcaseiastfelîncâtcămaşa cablajului săse afle sub clemă.
8. Remontaţi ansamblul suportului unităţii hard disk dacăa fost scos (consultaţi Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk).
9. Urmaţi procedura din Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
Înapoilapaginadecuprins
1
suport antenă
2
elemente bucşă
3
cablaj
Înapoilapaginadecuprins
Efectuarea de lucrări la calculatorul dvs.
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Instrumente recomandate
Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră
Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs
Acest document oferăproceduri pentru scoaterea şiinstalareacomponentelorîncalculatoruldvs.Dacănu se prevede altceva, fiecare procedurăpresupune că:
l Aţi parcurs paşii din aceastăsecţiune.
l Aţi citit informaţiile despre siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul.
l Laînlocuireauneicomponente,aţiîndepărtat deja originalul, dacăa fost instalat.
Instrumente recomandate
Procedurile din acest document pot necesita următoarele instrumente:
l Şurubelniţămicăcuvârfullat
l Şurubelniţe Phillips #1 şi Phillips #2
l Ştift din plastic mic
l Actualizare Flash BIOS (consultaţi site-ul Web Dell Support la adresa support.dell.com)
Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră
Utilizaţi următoarele instrucţiuni de siguranţăpentruafacilitaprotejareacalculatoruldvs.împotrivapotenţialelor deteriorări şi protejarea siguranţei dvs.
personale.
1. Asiguraţi-văcăsuprafaţa de lucru este planăşi curatăpentruaprevenizgâriereasuprafeţelor calculatorului.
2. Opriţi calculatorul.
l ÎnMicrosoft
®
Windows
®
XP şi Windows XP Embedded: faceţi clic pe Start ® Shut down (Oprire) ® Shut down (Oprire).
l ÎnMicrosoftWindowsVista®, faceţi clic pe Start , faceţi clic pe pictograma săgeată , apoi faceţi clic pe Shut Down (Oprire) pentru a opri
computerul.
3. Deconectaţi calculatorul şi toate dispozitivele ataşate de la prizele lor electrice.
NOTĂ: Culoarea calculatorului dumneavoastrăşi anumite componente pot diferi faţădeceeaceesteprezentatînacestdocument.
AVERTISMENT: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatorului,citiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu acesta. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start pentru conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
AVERTISMENT: Unele componente pot deveni foarte fierbinţiîntimpulfuncţionării normale. Lăsaţi componentele sistemului săse răceascăînainte
de a le atinge.
ATENŢIONARE: Reparaţiile la calculatorul dvs. trebuie efectuate numai de un tehnician certificat. Deteriorările datorate lucrărilor de service
neautorizate de către Dell nu sunt acoperite de garanţia dvs.
ATENŢIONARE: Pentru a evita descărcările electrostatice, conectaţi-vălaîmpământareutilizândobrăţarăantistaticăsauatingândperiodico
suprafaţămetalicănevopsită, cum ar fi un conector de pe partea din spate a calculatorului.
ATENŢIONARE: La manipularea calculatorului, procedaţi cu atenţie pentru a nu deteriora antena wireless.
ATENŢIONARE: Manipulaţi cu grijăcomponentele şi cardurile. Nu atingeţi componentele sau contactele de pe un card. Ţineţi un card de margine
sau de suportul său metalic. Ţineţi o componentă, cum ar fi un procesor, de marginile componentei, nu de pini.
ATENŢIONARE: Atuncicânddeconectaţi un cablu, trageţi de conectorul cablului sau de bucla pentru detensionare, nu de cablul propriu-zis. Pentru
conectorii de cablu cu opritoare, apăsaţiopritoarelepentruaeliberaconectorul.Atuncicândconectaţi un cablu, asiguraţi-văde orientarea şi
alinierea corectăa conectorilor pentru a evita deteriorarea conectorului şi / sau a pinilor acestuia.
NOTĂ: Asiguraţi-văcăaţi oprit calculatorul şi căacestanuesteîntr-un mod de gestionare a alimentării. Dacănu puteţiopricalculatorulutilizând
sistemul de operare, apăsaţi continuu butonul de alimentare timp de 6 secunde.
ATENŢIONARE: Pentru a deconecta un cablu de reţea,întâideconectaţi cablul de la calculator şi apoi deconectaţi-l de la priza de reţea.
4. Deconectaţi toate cablurile de reţea de la calculator.
5. Dacăeste cazul, scoateţi suportul calculatorului (consultaţi Scoaterea suportului calculatorului).
6. Scoateţi capacul calculatorului (consultaţi Scoaterea capacului calculatorului).
Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
Dupăce aţi finalizat toate procedurile de remontare, asiguraţi-văcăaţiconectattoatedispozitiveleexterne,cardurile,cablurileetc.înaintedeaporni
calculatorul.
1. Remontaţi capacul calculatorului (consultaţi Remontarea capacului calculatorului).
2. Remontaţi suportul calculatorului (consultaţi Remontarea suportului calculatorului).
3. Conectaţi un cablu de reţea la calculator dacăeste necesar.
4. Conectaţi calculatorul şi toate dispozitivele ataşate la prizele electrice.
5. Porniţi calculatorul.
Înapoilapaginadecuprins
AVERTISMENT: Pentru a văprotejaîmpotrivaşocurilor electrice, deconectaţiîntotdeaunacalculatoruldelaprizaelectricăînaintedeaîndepărta
capacul.
ATENŢIONARE: Pentru a conecta un cablu de reţea,maiîntâiintroduceţicablulîndispozitivuldereţea, apoi conectaţi-l la calculator.
Înapoilapaginadecuprins
Ghidajul pentru cabluri
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea ghidajului pentru cabluri
Remontarea ghidajului pentru cabluri
Scoaterea ghidajului pentru cabluri
1. Scoateţi şurubul ce fixeazăghidajul pentru cabluri de placa de sistem.
2. Ridicaţi ghidajul afarădin calculator.
Remontarea ghidajului pentru cabluri
1. Aliniaţi orificiul pentru şurub al ghidajului pentru cabluri cu orificiul de pe placa de sistem.
2. Fixaţi ghidajul pentru cabluri de placa de sistem cu şurubul.
Înapoilapaginadecuprins
Înapoilapaginadecuprins
Bateria tip monedă
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea bateriei tip monedă
Remontarea bateriei tip monedă
Calculatorul dvs. este dotat cu unul din cele douătipuri de soclu pentru baterii tip monedă. Un tip este prevăzutcuclemedefixarecareseînfăşoarăpe părţile
laterale ale bateriei pentru a o reţineînsoclu.Celălalt tip este prevăzutcuunsingurcârligdefixarecarereţinebateriaînpoziţie.
Scoaterea bateriei tip monedă
1. Urmaţi procedura din Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră.
2. Înfuncţie de tipul de soclu de baterie cu care este echipat calculatorul dvs., fie apăsaţi marginea superioarăa bateriei pentru a o scoate din clemele de
fixarepânăcândpoatefiscoasăprinridicare,fieîmpingeţiînapoicârliguldefixareşi scoateţi bateria prin ridicare din soclu.
Remontarea bateriei tip monedă
1. Introduceţibateriapringlisareînsocluldebaterieuşorînclinatăpentru a evita clemele de fixare.
2. Poziţionaţibateriaastfelîncâtsăfie aşezatăcorespunzător şi fixatăsigurîndispozitiveledefixare.
3. Urmaţi procedura din Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
4. Reporniţi calculatorul şi accesaţi configurarea BIOS pentru a seta opţiunile conform necesităţilor (consultaţi Accesarea utilitarului de configurare BIOS).
Înapoilapaginadecuprins
ATENŢIONARE: Opţiunile de configurare BIOS revin la setările implicite din fabricălaînlocuireabaterieitipmonedă. Înaintedeînlocuireabateriei
tip monedă, înregistraţi setările opţiunilor BIOS pentru referinţăulterioară. Consultaţi Opţiunile utilitarului de configurare BIOS.
AVERTISMENT: O baterie tip monedăpoate exploda dacăeste instalatăincorect.Înlocuiţi bateria numai cu tipul recomandat de Dell. Eliminaţi
bateriile uzate la deşeuri conform instrucţiunilor producătorului.
1
soclul bateriei tip monedă
2
baterie tip monedă
Înapoilapaginadecuprins
Capacele
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea capacului calculatorului
Remontarea capacului calculatorului
Scoaterea capacului lateral
Remontarea capacului lateral
Scoaterea capacului calculatorului
1. Deconectaţi cablul de securitate de la calculator (dacăexistă).
2. Amplasaţicalculatorulînpoziţie orizontală.
3. Dacăeste necesar, deplasaţiantenaastfelîncâtsănu obstrucţioneze accesul la şurubul capacului.
4. Scoateţi cele douăşuruburi din spatele calculatorului.
5. Deplasaţi prin glisare sursa de alimentare spre partea frontalăa calculatorului şi ridicaţi-oînafară.
Remontarea capacului calculatorului
1. Amplasaţicalculatorulînpoziţie orizontală.
2. Amplasaţi capacul calculatorului pe calculator.
Proeminenţa cu slotul cablului de securitate trebuie săfie orientatăspre spatele calculatorului şi capacul trebuie săfie la o distanţăde aproximativ 1/4
inchidelameledeîncuierealiniate.
3. Deplasaţipringlisarecapaculsprespatelecalculatoruluipânăcândlameledeîncuiereasistemuluisuntaliniate.
4. Remontaţi cele douăşuruburi care fixeazăcapacul de carcasă.
AVERTISMENT: Deconectaţiîntotdeaunacalculatoruldelaprizaelectricăînaintedeadeschidecapaculacestuia.
AVERTISMENT: Unele componente devin foarte fierbinţiîntimpulfuncţionării normale. Lăsaţi componentele sistemului săse răceascăînaintedea
le atinge.
1
şurub (2)
2
slot cablu de securitate
5. Reataşaţi cablul de securitate la calculator, dacăeste necesar.
Scoaterea capacului lateral
1. Ridicaţi marginea posterioarăa capacului lateral de pe carcasă, apoi scoateţicârligeledesubmargineafrontalăa capacului lateral din fantele de pe
partea lateralăa carcasei.
Remontarea capacului lateral
1. Cu capacul lateral la un unghi de 30 de grade faţăde carcasă, introduceţicârligeledesubmargineafrontalăacapaculuilateralînfanteledepepartea
stângăa carcasei.
2. Rabataţi marginea posterioarăacapaculuilateralîncarcasăpentru a cupla proeminenţele de sub marginea posterioarăa capacului cu orificiile din
carcasă.
1
capac lateral
2
fantepentrucârligelecapaculuilateral
Înapoilapaginadecuprins
1
proeminenţă(2)
2
orificiu de reţinere (2)
3
cârligecapaclateral(2)
4
fantepentrucârligecapaclateral(2)
Înapoilapaginadecuprins
Căutarea informaţiilor
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Înapoilapaginadecuprins
NOTĂ: Unele funcţii sau suporturi pot fi opţionale şi pot sănufielivrateîmpreunăcu calculatorul dvs. Unele funcţii sau suporturi pot sănu fie disponibile
înanumiteţări.
NOTĂ: Pot fi livrate informaţiisuplimentareîmpreunăcu calculatorul dvs.
Document/Suport de stocare/Etichetă
Cuprins
Etichetăde service/Cod de service expres
Eticheta de service/Codul de service expres este prezent(ă) pe calculatorul dvs. şi pe
ecranul utilitarului de configurare BIOS.
l Utilizaţi Eticheta de service pentru identificarea
calculatoruluidvs.atuncicândutilizaţi support.dell.com
sau consultaţi asistenţa tehnică.
l Introduceţi Codul de service expres pentru a direcţiona
apeluldvs.atuncicândcontactaţi asistenţa tehnică
NOTĂ: Eticheta de service/Codul de service expres se aflăpe
calculatorul dvs.
Suportul optic Drivers and Utilities (Drivere şi utilitare)
Suportul optic Drivers and Utilities (Drivere şi utilitare) este un CD sau DVD care poate fi livrat
împreunăcu calculatorul dvs.
l Un program de diagnosticare pentru calculatorul dvs.
l Drivere pentru calculatorul dvs.
NOTĂ: Actualizări de drivere şi documentaţie pot fi găsite la
support.dell.com.
l Fişiere Readme
NOTĂ: Pe suportul dvs. pot fi incluse fişiere Readme pentru a
oferi actualizări de ultim moment despre modificările tehnice la
calculatorul dvs. sau material de referinţătehnicăavansat
pentru tehnicienii sau utilizatorii experimentaţi.
Suportul Operating System (Sistem de operare)
Suportul optic Operating System (Sistem de operare) este un CD sau DVD ce poate fi livrat
împreunăcu calculatorul dvs.
l Reinstalarea sistemului de operare
Documentaţie despre siguranţă, reglementări, garanţie şi asistenţă
Este posibil ca informaţii de acest tip săfieexpediateîmpreunăcu computerul
dumneavoastră. Pentru informaţii suplimentare despre reglementări, consultaţi pagina de
start privind conformitatea cu reglementările pe site-ul www.dell.com la adresa
următoare: www.dell.com/regulatory_compliance.
l Informaţii despre garanţie
l Termeni şi condiţii (numai pentru S.U.A.)
l Instrucţiuni de siguranţă
l Informaţii despre reglementări
l Informaţii despre ergonomie
l Acord de licenţăpentru utilizatorul final
GhidultehnologicDell™
Ghidul tehnologic Dell (Dell Technology Guide) este disponibil la adresa support.dell.com.
l Despre sistemul dumneavoastrăde operare
l Utilizarea şiîntreţinerea dispozitivelor
l Înţelegerea tehnologiilor, cum ar fi RAID, Internet,
tehnologia wireless Bluetooth®, e-mail,conectareîn
reţea şi altele.
EtichetălicenţăMicrosoft
®
Windows®
Licenţa dvs. Microsoft Windows este localizatăpe calculator.
l Oferăcheia de produs a sistemului dumneavoastrăde
operare.
Înapoilapaginadecuprins
Ansamblul unităţii hard disk (opţional)
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk
Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk
Scoaterea unităţii hard disk
Remontarea unităţii de hard disk
Scoaterea ventilatorului unităţii hard disk
Remontarea ventilatorului unităţii hard disk
Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk
1. Slăbiţi cele douăşuruburi prizoniere ale suportului de pe placa de sistem şi scoateţi şurubul care fixeazăsuportul de panoul posterior.
2. Ridicaţi cu atenţie ansamblul suportului şi deconectaţi cablurile de la placa de sistem.
a. Deconectaţi cablul de date al unităţii hard disk SATA de la placa de sistem.
b. Deconectaţi cablul de alimentare al unităţii hard disk SATA de la placa de sistem.
c. Deconectaţi cablul ventilatorului unităţii hard disk SATA de la placa de sistem.
Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk
1. Conectaţi cele douăcabluri ale unităţii hard disk la placa de sistem (consultaţi Conectorii de pe placa de sistem).
a. Conectaţi cablul de date al unităţii hard disk SATA la placa de sistem.
b. Conectaţi cablul de alimentare al unităţii hard disk SATA la placa de sistem.
c. Conectaţi cablul ventilatorului unităţii hard disk la placa de sistem.
2. Aşezaţiansamblulsuportuluiînpoziţie pe placa de sistem, aliniind cele douăşuruburi prizoniere din orificiile picioarelor suportului cu orificiile pentru
şuruburi de pe placa de sistem şi orificiul din partea superioarăa suportului cu orificiul pentru şurub din partea superioarăa panoului posterior al
carcasei.
3. Strângeţi cele douăşuruburi prizoniere ce fixeazăansamblul suportului de placa de sistem şi remontaţi şurubul ce fixeazăsuportul de panoul posterior.
.
1
cablu de alimentare unitate hard disk SATA
2
cablu ventilator
3
cablu de date SATA
4
şurub consolă
5
şuruburi prizoniere (2)
NOTĂ: Asiguraţi-văde pozarea cablului de alimentare SATA pe sub clema de fixare a suportului unităţii hard disk.
NOTĂ: Verificaţipozareacablurilorînaintedefixareasuportuluiunităţii hard disk de placa de sistem. Asiguraţi-văcănu sunt prinse cabluri la fixarea
suportului.
Scoaterea unităţii hard disk
1. Urmaţi procedura din Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră.
2. Scoateţi ansamblul suportului unităţii hard disk (consultaţi Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk).
3. Deconectaţi cablul de date/alimentare SATA de la unitatea hard disk.
4. Scoateţi cele patru şuruburi ce fixeazăunitatea hard disk de ansamblul suportului acesteia.
5. Scoateţi prin ridicare unitatea hard disk din suport.
Remontarea unităţii de hard disk
1. Înlocuiţi toate garniturile din cauciuc de pe suportul unităţii hard disk care sunt deteriorate sau absente.
2. Amplasaţiunitateaharddiskîntavăcu eticheta orientatăînsusşi cu conectorii pentru cabluri spre capătul deschis al suportului.
3. Fixaţi unitatea hard disk pe ansamblul suportului cu cele patru şuruburi prin garniturile din cauciuc.
4. Conectaţi cablul de date/alimentare SATA la unitatea hard disk.
1
cablu de alimentare unitate hard disk SATA
2
cablu ventilator
3
clemăde fixare cabluri
4
cablu de date SATA
5
şurub suport
6
şuruburi prizoniere (2)
1
şuruburi (4)
2
conector unitate hard disk
3
garnituri din cauciuc (4)
4
ansamblu suport unitate hard disk
NOTĂ: Kiturile de remontare a unităţiiharddiskpotfilivratecugarnituridincauciuc.Acestegarnituritrebuieînlocuitedacăsunt deteriorate sau absente
din ansamblul suportului unităţii hard disk.
5. Remontaţi ansamblul suportului unităţii hard disk (consultaţi Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk).
6. Urmaţi procedura din Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
Scoaterea ventilatorului unităţii hard disk
1. Urmaţi procedura din Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră.
2. Scoateţi ansamblul suportului unităţii hard disk (consultaţi Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk).
3. Scoateţi unitatea hard disk, dacăeste instalată(consultaţi Scoaterea unităţii hard disk).
4. Scoateţi şurubul din partea inferioarăa ansamblului suportului unităţii hard disk.
5. Scoateţi şurubul din partea superioarăa ansamblului suportului unităţii hard disk.
6. Detaşaţi ventilatorul de suportul unităţii hard disk.
Remontarea ventilatorului unităţii hard disk
1. Poziţionaţiventilatorulînsuportulunităţii hard disk (consultaţi Scoaterea ventilatorului unităţii hard disk).
Orificiul pentru şurub dintr-un colţal ventilatorului trebuie săse afle sub proeminenţa din partea inferioarăa ansamblului suportului unităţii hard disk.
Celălalt orificiu pentru şurub trebuie amplasat pe montantul ansamblului suportului unităţii hard disk.
2. Fixaţi ventilatorul pe suportul unităţii hard disk cu douăşuruburi, unul introdus de sub suportul unităţii hard disk şi unul introdus de deasupra acestuia.
3. Remontaţi unitatea hard disk, dacăa fost scoasă(consultaţi Remontarea unităţii de hard disk).
4. Remontaţi ansamblul suportului unităţii hard disk (consultaţi Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk).
5. Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
Înapoilapaginadecuprins
NOTĂ: Asiguraţi-văde pozarea cablului de alimentare SATA pe sub clema de fixare a suportului unităţii hard disk.
Înapoilapaginadecuprins
Ansamblul radiatorului procesorului
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Scoaterea ansamblului radiatorului procesorului
Remontare ansamblului radiatorului procesorului
Scoaterea ansamblului radiatorului procesorului
1. Urmaţi procedura din Înaintedealucralacomputeruldumneavoastră.
2. Scoateţi ansamblul suportului unităţii hard disk dacăeste instalat (consultaţi Scoaterea ansamblului suportului unităţii hard disk).
3. Slăbiţi cele patru şuruburi prizoniere care fixeazăansamblul radiatorului de placa de sistem.
4. Scoateţi prin ridicare ansamblul radiatorului procesorului din calculator.
Remontare ansamblului radiatorului procesorului
1. Dacăse instaleazăansamblul radiatorului pe o altăplacăde sistem, curăţaţi materialul de transfer termic sau pasta termicăde pe suprafaţa radiatorului
şi aplicaţi pastătermicănouăconform necesităţilor.
2. Aliniaţi cele douăşuruburi prizoniere de pe ansamblul radiatorului procesorului cu orificiile pentru şuruburi de pe placa de sistem.
.
3. Strângeţi cele douăşuruburi prizoniere care fixeazăansamblul radiatorului de placa de sistem.
AVERTISMENT: Radiatorulpoatedevenifoartefierbinteîntimpulfuncţionării normale. Lăsaţi radiatorul săse răceascăînaintedea-l atinge.
ATENŢIONARE: Aplicaţi pastătermicănouăpe suprafaţa radiatorului la instalarea ansamblului acestuia pe o placăde sistem diferită. Pasta
termicănouăeste esenţialăpentru asigurarea unui transfer termice adecvate, necesar funcţionării optime a procesorului.
4. Remontaţi ansamblul suportului unităţii hard disk dacăa fost scos (consultaţi Remontarea ansamblului suportului unităţii hard disk).
5. Urmaţi procedura din Dupăce aţi lucrat la calculatorul dvs.
Înapoilapaginadecuprins
Înapoilapaginadecuprins
Obţinerea de ajutor
ManualdeserviceDell™OptiPlex™FX160/160
Obţinerea de asistenţă
Probleme cu comanda dvs
Informaţii produs
Restituireaarticolelorîngaranţie pentru reparaţie sau pentru ramburs
Înaintesăapelaţi
Cum se poate contacta Dell
Obţinerea de asistenţă
Dacăîntâmpinaţi o problemăcu calculatorul, puteţi săefectuaţi următorii paşi pentru a diagnostica şi a depana problema:
1. Consultaţi Rezolvarea problemelor pentru informaţii şi proceduri care aparţindeproblemapecareoîntâmpinăcalculatorul.
2. Consultaţi Dell Diagnostics pentru proceduri despre executarea Dell Diagnostics.
3. Completaţi Listăde verificare diagnosticare.
4. Utilizaţi suita extinsăDell de servicii online disponibile la Dell Support (support.dell.com)pentruajutorînvedereaprocedurilordeinstalareşi depanare.
Consultaţi Servicii online pentru o listămai detaliatăa Dell Support online.
5. Dacăpaşii precedenţi nu au rezolvat problema, consultaţi Cum se poate contacta Dell.
Atuncicândvisesolicităde către sistemul telefonic automat al companiei Dell, introduceţi Codul serviciul expres pentru a direcţiona apelul direct la personalul
de asistenţăcompetent. Dacănu aveţi un Cod de service expres, deschideţi folderul Dell Accessories (Accesorii Dell), faceţi dublu clic pe pictograma Express
Service Code (Cod serviciu expres) şi urmaţi instrucţiunile.
Pentru instrucţiuni privind folosirea Dell Support, consultaţi Asistenţătehnicăşi serviciu clienţi.
Asistenţătehnicăşi serviciu clienţi
Serviciul de asistenţăDell este disponibil pentru a răspundeîntrebărilordvs.desprecomponentelehardwareDell™.Personalulnostrudeasistenţăutilizează
diagnosticarea bazatăpe calculator pentru a asigura răspunsuri rapide şi precise.
Pentru a contacta serviciul de asistenţăDell, consultaţi Înaintesăapelaţi, iar apoi consultaţi informaţiile de contact pentru regiunea dvs. sau accesaţi
support.dell.com.
DellConnect™
DellConnect este un instrument de acces online simplu care permite unui asociat de service şi asistenţăal companiei Dell săacceseze calculatorul dvs. prin
intermediul unei conexiuni de bandălargă, sădiagnosticheze problema şi săo remedieze, toate acestea sub supravegherea dvs. Pentru mai multe informaţii,
accesaţi support.dell.com şi faceţi clic pe DellConnect.
Servicii online
Puteţi afla informaţii despre produsele şi serviciile Dell pe următoarele site-uri Web:
www.dell.com
www.dell.com/ap (doar ţările din Asia/Pacific)
www.dell.com/jp (doar Japonia)
AVERTISMENT: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatoruluicitiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start privind conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
NOTĂ: ApelaţiDellSupportdelauntelefonaflatînapropiereacalculatoruluiafectat,astfelîncâtpersonaluldeasistenţătehnicăsăvăpoatăasista cu
procedurile necesare.
NOTĂ: Sistemul Cod de service expres al companiei Dell s-ar putea sănufiedisponibilîntoateţările.
NOTĂ: Unele dintre următoareleserviciinusuntîntotdeaunadisponibileîntoatelocaţiile din afara Statelor Unite continentale. Apelaţi reprezentantul
local Dell pentru informaţii asupra disponibilităţii.
www.euro.dell.com (doar Europa)
www.dell.com/la (ţările din America Latinăşi Caraibe)
www.dell.ca (doar Canada)
Puteţi săaccesaţi Dell Support prin intermediul următoarelor site-uri Web şi adrese de poştăelectronică:
l Site-uri Web Dell Support:
support.dell.com
support.jp.dell.com (doar Japonia)
support.euro.dell.com (doar Europa)
l Adrese de poştăelectronicăDell Support:
la-[email protected] (doar ţările din America Latinăşi Caraibe)
[email protected] (doar ţările din regiunea Asia/Pacific)
l Adrese de poştăelectronicăDell Marketing and Sales:
[email protected] (doar ţările din regiunea Asia/Pacific)
[email protected] (doar Canada)
l Protocol de transfer fişiere anonim (FTP):
ftp.dell.com - conectaţi-văca utilizator anonim şi utilizaţi adresa dvs. de poştăelectronicădrept parolă
Serviciu AutoTech
Serviciul automatizat de asistenţăDell-AutoTech-oferărăspunsuriînregistratelacelemaifrecventeîntrebări puse de clienţii Dell despre calculatoarele lor
desktop şi notebook.
Atuncicândapelaţi AutoTech, utilizaţitelefonuldvs.cutastepentruaselectasubiectelecarecorespundîntrebărilor dvs. Pentru număruldetelefonînvederea
apelăriiînregiuneadvs.,consultaţi Cum se poate contacta Dell.
Serviciu automat stare comandă
Pentru a verifica starea oricăror produse Dell pe care le-aţi comandat, puteţi accesa support.dell.com, sau puteţi săapelaţi serviciul automat stare comandă.
Unmesajînregistratvăsolicităinformaţiile necesare pentru a localiza şi a raporta asupra comenzii dvs. Pentru număruldetelefonînvedereaapelăriiîn
regiunea dvs., consultaţi Cum se poate contacta Dell.
Probleme cu comanda dvs.
Dacăaveţi o problemăcu comanda dvs., cum ar fi piese lipsă, piese greşite sau facturare incorectă, contactaţi Dell pentru asistenţăclienţi. Trebuie săaveţi la
îndemânăfacturasaubonuldelivrarecândefectuaţi apelul. Pentru număruldetelefonînvedereaapelăriiînregiuneadvs.,consultaţi Cum se poate contacta
Dell.
Informaţii produs
Dacăaveţi nevoie de informaţii despre produse suplimentare disponibile de la Dell sau dacădoriţi săfaceţi o comandă, vizitaţi site-ul Web Dell la
www.dell.com. Pentru număruldetelefonînvedereaapelăriiînregiuneadvs.saupentruadiscutacuunspecialistînvânzări, consultaţi Cum se poate
contacta Dell.
Restituireaarticolelorîngaranţie pentru reparaţie sau pentru ramburs
Pregătiţitoatearticolelecaresuntrestituite,atâtpentrureparaţiecâtşi pentru ramburs, dupăcum urmează:
1. Apelaţi Dell pentru a obţine un Număr de autorizaţie pentru restituirea materialului şi scrieţi-l clar şi la vedere pe exteriorul cutiei.
Pentru număruldetelefonînvedereaapelăriiînregiuneadvs.,consultaţi Cum se poate contacta Dell. Includeţi o copie a facturii şi o scrisoare care
descrie motivul restituirii.
2. Includeţi o copie a Listei de verificare a diagnosticării (consultaţi Listăde verificare diagnosticare),indicândtestelepecarele-aţi executat şi orice mesaje
de eroare raportate de Dell Diagnostics (consultaţi Dell Diagnostics).
3. Includeţi toate accesoriile care aparţin articolului (elor) care este (sunt) restituit(e) (cabluri de alimentare, dischete de software, ghiduri şi altele) dacă
restituireasefaceînscopulrambursării.
4. Ambalaţiechipamentulcarevafirestituitînmaterialeledeambalareoriginale(sauechivalent).
Dumneavoastrăvărevine plata cheltuielilor de expediere. De asemenea, vărevine răspunderea asigurării oricărui produs restituit şi văasumaţi riscul de
pierdereîntimpulexpedieriicătre Dell. Coletele contra ramburs (C.O.D.) nu vor fi acceptate.
Restituirile care nu vor respecta toate cerinţele de mai sus vor fi refuzate la depozitul de recepţie Dell şi văvorfiînapoiate.
Înaintesăapelaţi
Nu uitaţi săcompletaţi Lista de verificare a diagnosticării (consultaţi Listăde verificare diagnosticare). Dacăeste posibil, porniţicalculatorulînaintesăapelaţi la
Dell pentru asistenţăşi efectuaţiapeluldelauntelefonaflatînapropiereacalculatorului.S-ar putea săvi se solicite sătastaţicâtevacomenzilatastatură, să
faceţi schimb de informaţiidetaliateîntimpuloperaţiilor sau săîncercaţi alţi paşi de depanare posibili doar de la calculator. Asiguraţi-văcădocumentaţia
calculatorului este disponibilă.
Cum se poate contacta Dell
Clienţii din Statele Unite ale Americii pot apela 800-WWW-DELL (800-999-3355).
Dell oferămai multe opţiuni de asistenţăşi service online şi telefonic. Disponibilitatea variazăînfuncţie de ţarăşi produs, iar unele servicii s-ar putea sănu fie
disponibileînregiuneadvs.PentruacontactaDellreferitorlaproblemedevânzări, asistenţătehnicăsau service pentru clienţi:
1. Vizitaţi support.dell.com şi verificaţi ţarasauregiuneadvs.înmeniulvertical Choose A Country/Region (Alegere ţară/regiune) din partea inferioarăa
paginii.
2. Faceţi clic pe Contact Us (Contactaţi-ne)dinparteastângăa paginii şi selectaţi legătura de service sau asistenţăcorespunzătoare pe baza necesităţilor
dvs.
3. Alegeţi metoda de a contacta Dell care văeste convenabilă.
NOTĂ: Săaveţi pregătitcoduldeserviceexpresatuncicândefectuaţi apelul. Codul ajutăsistemul telefonic de asistenţăautomat al Dell sădirecţioneze
apelul dvs. mai eficient. S-ar putea săvi se solicite şi Eticheta de service (aflatăînparteaposterioarăsau inferioarăa calculatorului dvs.).
AVERTISMENT: Înaintedeaefectualucrăriîninteriorulcalculatoruluicitiţi instrucţiunile de siguranţălivrateîmpreunăcu calculatorul. Pentru
informaţii suplimentare despre cele mai bune practici privind siguranţa, consultaţi pagina de start pentru conformitatea cu reglementările, la
adresa: www.dell.com/regulatory_compliance.
Listăde verificare diagnosticare
Nume:
Dată:
Adresă:
Număr de telefon:
Etichetădeservice(coddebareînparteaposterioarăsau inferioarăa calculatorului dvs.):
Cod de service expres:
Număr de autorizaţie pentru restituirea materialului (dacăeste comunicat de tehnicianul de asistenţăDell):
Sistem de operare şi versiune:
Dispozitive:
Carduri de extensie:
Sunteţi conectat la o reţea? Da Nu
Reţea, versiune şi adaptor de reţea:
Programe şi versiuni:
Consultaţi documentaţia sistemului dvs. de operare pentru a determina conţinutul fişierelor de iniţializareasistemului.Încazulîncarecalculatoruleste
conectat la o imprimantă, imprimaţi toate fişierele.Încazcontrar,notaţi conţinutul fiecărui fişierînaintesăapelaţi Dell.
Mesaj de eroare, cod sonor sau cod de diagnosticare:
Descrierea problemei şi procedurile pe care le-aţi efectuat:
NOTĂ: Dacănu dispuneţi de o conexiune Internet activă, puteţi găsi informaţii de contact pe factura de achiziţie, bonul de livrare, foaia de expediţie sau
catalogul de produse Dell.
Înapoilapaginadecuprins
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64

Dell OptiPlex 160 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
Acest manual este potrivit și pentru