Shimano SL-7S20 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J-
N
X
10
JAPA
N
L
O
C
K
C
J-N
X
1
0
JAPA
N
L
O
C
K
Se deplasează maneta Revo-shift de la
1
la
4
.
Se verifi că dacă liniile galbene sau roșii de pe rolă
și de pe suportul articulaţiei casetei sunt aliniate.
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
LO
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
N
X
1
0
J
A
PA
N
LOC
K
C
R
V
V
C
R
C
R
V
V
C
R
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
– Pentru a evita accidentele grave:
Înainte de instalarea pieselor, se vor
consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot
produce rănirea gravă a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
Este important ca utilizatorul să înţeleagă
perfect funcţionarea sistemului de frânare al
bicicletei. Folosirea inadecvată a sistemului de
frânare al bicicletei dumneavoastră poate avea
ca rezultat pierderea controlului sau accidentări
grave. Dat fi ind că fi ecare bicicletă poate
reacţiona diferit, este important ca utilizatorul
să se familiarizeze cu tehnica adecvată de
frânare (inclusiv cu presarea manetei de frână
și cu controlul bicicletei). Acest lucru poate fi
făcut prin consultarea unui dealer specializat
și a manualului de utilizare a bicicletei și prin
testarea rulării și frânării.
Aceste manete de frână sunt echipate cu un
mecanism ce permite comutarea între modul
compatibil cu frânele cantilever, cu frânele
roller sau cu frânele V-BRAKE cu modulator
de putere.
Dacă se selectează modul incorect,
se poate obţine o forţă de frânare fi e
excesivă, fi e insufi cientă, ce poate
produce accidente.
Se va alege modul de funcţionare
conform instrucţiunilor din tabelul de
mai jos.
Selectarea modului Frâne compatibile
Poziţia C/R
Frâne cantilever
Frâne roller
Simbolul C indică modul
compatibil cu frâne
cantilever.
Simbolul R indică modul
compatibil cu frâne roller.
Poziţia V
V-ul indică modul
compatibil cu frâne
V-BRAKE cu modulator
de putere.
Frâne V-BRAKE
cu modulator de
putere
Sistemul de comutare al manetelor de frână
trebuie reglat conform combinaţiilor de mai sus.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu
atenţie și se vor păstra într-un loc sigur,
pentru a le putea consulta pe viitor.
ATENŢIE
– Pentru a evita accidentele grave:
Se vor schimba vitezele una câte una și se va
reduce forţa de pedalare în timpul schimbării
vitezelor. Dacă se forţează schimbarea
vitezelor în timpul pedalării în forţă, este
posibilă scăparea pedalelor și accidentarea
gravă.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau
deteriorarea rezultată în urma utilizării normale
a pieselor.
OBSERVAŢIE:
SI-6M50B-001
SL-7S20
BL-IM60
BL-IM65
CJ-NX10
Instrucţiuni pentru service
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună
cu instrucţiunile de service pentru butucul
Inter-7 înainte de folosire.
Utilizarea manetei Revo-shift
Se rotește maneta Revo-shift pentru a selecta una
din cele șapte viteze.
Maneta Revo-shift
Display
Pedalarea devine mai grea
Display-ul se deplasează spre
7
Pedalarea devine mai ușoară
Display-ul se deplasează spre
1
Montarea manetei
Se montează maneta conform imaginii.
Ghidon
Șurub de
prindere
Cheie hexagonală de 3 mm
Strângere
f
22,2 mm
2
3
1
Se lasă un spaţiu
de 0,5 mm între
maneta Revo-
shift și jumătatea
de manșon.
În cazul utilizării unui
manșon Shimano
cu lăţimea redusă la
jumătate, porţiunea
dreaptă a ghidonului
trebuie să aibă cel puţin
166 mm; maneta Revo-
shift se montează pe
această secţiune dreaptă.
Jumătate de manșon
Șurub de prindere
Cuplu de strângere:
2 - 2,5 N•m
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Manșon
2
3
1
Strângere
f
22,2 mm
Deconectarea cablului de schimbător la
demontarea roţii spate de pe cadru
Cablul de schimbător trebuie deconectat de
la articulaţia casetei înainte de demontarea
roţii spate de pe cadru.
Articulaţia casetei
1.
Se deplasează maneta Revo-shift în
poziţia
1
.
Se deplasează
la
1
2.
Se scoate cămașa exterioară din suportul
articulaţiei casetei, apoi se scoate cablul din
fanta suportului.
Suport cămașă exterioară
Suport
Fantă
Se scoate din
suportul cămășii
exterioare
Se scoate din
fantă
1
2
3.
Se scoate șurubul de fi xare a cablului din
rola articulaţiei casetei.
Șurub de fi xare a cablului
Rola articulaţiei casetei
Dacă extragerea cămășii exterioare din
suportul articulaţiei casetei este difi cilă,
se introduce o cheie hexagonală de 2 mm
sau o spiţă nr. 14 în orifi ciul rolei articulaţiei
casetei, apoi se rotește rola pentru a
slăbi cablul. Se scoate șurubul de fi xare a
cablului din rolă, apoi se scoate cămașa
exterioară din suport.
Se scoate
șurubul de fi xare
a cablului
2
Se scoate
din suportul
cămășii
exterioare
3
Se rotește
rola
1
Orifi ciul rolei
Cheie hexagonală de 2 mm
sau spiţă nr. 14
Observaţie:
În cazul reutilizării cablului, se vor consulta
etapele 7 - 9 din secţiunea “Montarea
cablului de schimbător”.
Montarea cablului de
schimbător
Se folosește un cablu de schimbător cu un singur
capăt.
Cablu cu un capăt: SIS-SP40/SP41 (4 mm dia.)
1.
Se deplasează maneta Revo-shift în poziţia
1
.
Se demontează șurubul de fi xare a capacului,
apoi se demontează capacul.
Latura dinspre maneta Revo-shift
Capac
Șurub de fi xare a
capacului
2.
Se trasează cablul prin orifi ciul mecanismului
manetei și prin orifi ciul șurubului de reglare a
cablului. Se introduce apoi cablul în canelura
ghidajului cablului și se trage astfel încât
tamburul cablului să se fi xeze în scobitura
mecanismului manetei.
3.
Orifi ciul șurubului de reglare a cablului
Canelură în ghidajul cablului
Orifi ciu în
mecanismul
manetei
2
3
1
4
Scobitură în mecanismul manetei
Se montează la loc capacul și se strânge șurubul
de fi xare.
4.
Cuplu de strângere:
0,1 - 0,2 N•m
Capac
Șurub de fi xare a capacului
Se introduce cablul prin cămașa exterioară
SIS-SP40/SP41 prin capătul prevăzut cu capac
din plastic.
(Partea dinspre manetă)
Capac din aluminiu
Capac din plastic
În cazul în care cămașa trebuie tăiată,
tăietura se efectuează în capătul cu capacul
de plastic, lăsând capacul montat. Se
rotunjește apoi capătul tăiat, după care se
montează capacul din plastic.
Se demontează capacul
din plastic.
Capac din
plastic
Se rotunjește
perfect capătul
tăiat.
Se montează capacul din plastic.
5.
Latura dinspre articulaţia casetei
Se verifi că dacă capătul cămășii este corect fi xat
în șurubul de reglare al manetei Revo-shift, apoi
se montează pe cablu șurubul de fi xare a cablului.
Șurub de fi xare a cablului
Notă: Acest șurub de fi xare a cablului nu poate
folosit cu articulaţia de casetă CJ-4S30.
10 mm
Piuliţă de fi xare a
cablului
Șaibă de fi xare a
cablului
Șurub de fi xare a
cablului
Se introduce cablul prin orifi ciu.
101 mm
Se trage cablul în timp ce se
montează șurubul de fi xare a cablului.
Cuplu de strângere:
3,5 - 5,5 N•m
6.
Se trasează cablul în jurul rolei articulaţiei casetei,
se ţine astfel încât piuliţa de fi xare a cablului să
e orientată spre exterior (spre ureche), apoi se
glisează partea plată a șaibei de fi xare a cablului
în spaţiul din rolă.
7.
Partea plată a șaibei de
xare a cablului
Spaţiu în rolă
Piuliţă de fi xare
a cablului
Rolă
8.
Se rotește cablul 60 în sens contrar acelor de
ceasornic și se fi xează în sistemul de prindere.
Cârlig
Se rotește
cablul 60
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
9.
Se fi xează cablul pe rolă conform ilustraţiei, se
trece prin fanta suportului articulaţiei casetei,
apoi se introduce capătul cămășii în suportul
cămășii.
Cablu
Rolă
Suport
Suport
Suport cămașă exterioară
Fantă
Se introduce în
suportul cămășii.
Se trece prin
fantă.
1
2
Dacă este mai simplu să se introducă mai
întâi cămașa în suportul cămășii, se va
introduce apoi o cheie hexagonală de 2 mm
sau o spiţă nr. 14 în orifi ciul rolei articulaţiei
casetei și se va roti rola astfel încât șurubul
de fi xare a cablului să intre în spaţiul din rolă.
Se introduce în
suportul cămășii
1
Se introduce șurubul
de fi xare a cablului
3
Se rotește
rola
2
Orifi ciul rolei
Cheie hexagonală de 2 mm sau spiţă nr. 14
Observaţie:
Se verifi că fi xarea corectă a cablului în
ghidajul rolei.
Ghidaj
Ghidaj
Incorect
OK
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Se fi xează cablul pe cadru folosind benzile
pentru cămașa exterioară.
10 cm
10 cm
15 cm
10.
Benzi pentru cămașa exterioară
Reglarea articulaţiei casetei
Linii roșii sau galbene
1.
Pe articulaţia casetei există două linii roșii
sau galbene. Se folosește linia cea mai
accesibilă.
Se deplasează
la
4
Când bicicleta este în poziţie normală
Trebuie să fi e aliniate
Suportul
articulaţiei
casetei
Rola
articulaţiei
casetei
Când bicicleta este răsturnată
Trebuie să fi e aliniate
Suportul
articulaţiei
casetei
Rola
articulaţiei
casetei
Dacă liniile roșii sau galbene nu sunt aliniate,
se rotește șurubul de reglare a cablului de
pe maneta Revo-shift pentru a alinia liniile.
Se deplasează apoi maneta Revo-shift încă
o dată de la
4
la
1
, apoi înapoi la
4
, după
care se verifi că din nou dacă liniile roșii sau
galbene sunt aliniate.
Șurub de reglare a
cablului
După reglarea articulaţiei casetei, se taie
cablul în exces și se montează capacul.
2.
Capac cablu
15 - 20 mm
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi
modifi cate fără notifi care. (Romanian)
Se deplasează
la
1
SI-6M50B-001-05
CJ
-
N
X
1
0
JA
P
A
N
L
O
C
K
  • Page 1 1

Shimano SL-7S20 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru