Shimano BR-5501 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

A
VERTI
S
MENT
S
I-8FA0H-05
Serie
DURA-ACE ULTEGRA 1
05
Manetă de frână
S
T-7700-
C
S
T-7700-B
S
T-6510
S
T-5500-
C
A
S
T-5510
S
T-R600
/
BL-R600
Cle
ti de fr
BR
-77
00
BR
-
6
5
00
BR-
5500
BR-
55
01
C
ablu de fr
â
INSTRUCŢIUNI PENTRU SERVICE SI-8FA0
H
A
ceste instruc
ţ
iuni trebuie citite cu aten
ţ
ie
î
nainte de utilizare
ş
i respectate.
Pentru rezultate optime, se recomand
ă
utilizarea urm
ă
toarei combinaţii.
OBSERVAŢIE:
Re
ţ
ine
ţ
i: în scopul îmbunătă
ţ
irii produsului, specifi ca
ţ
iile pot fi modifi cate fără notifi care. (Română)
Montarea manetei de frână
1
.
C
heie hexa
g
onală de 5 mm
Cuplu de strân
g
ere:
6
-
8
N•m
Înlocuirea saboţilor
V
erifi carea c
ă
m
ă
şii exterioare
S
e va verifi ca introducerea
complet
ă
ş
i corect
ă
a
c
ă
m
ăş
ii exterioare.
minim 1 mm
Cheie hexagonală
de
4 mm
D
esc
hi
s
Î
nchis
Manet
ă
quic
k
r
e
l
ease
Di
rec
ţi
a
d
e
i
ntro
d
ucere
a sa
b
otu
l
u
i
S
abot
S
abot
Fa
ţă
Fa
ţă
Identic
î
n fa
ţ
ă
ş
i
î
n spate
S
t
â
n
g
a
g
Identic
î
n fa
ţ
ă
ş
i
î
n spate
Drea
p
ta
p
Şurub de centrare
Şurub de fixare
C
uplu de str
â
ngere: 5 - 7 N•m
Cuplu de strângere şurub cablu:
6
-
8
N
•m
Re
g
lajul
f
in poate
f
i realizat
f
olosind
ş
urubul
de
ce
ntr
a
r
e
.
Se amplasează maneta de eliberare rapidă în poziţia închisă; se reglează
a
poi distanţa saboţilor
(
conform ilustraţiei de mai jos
)
şi se fixează cablul.
4
.
3
.
Centrarea sabotului de frân
ă
Fix
a
r
ea
cab
l
u
l
u
i
1.
2.
3.
S
e demontează
ş
urubul de fixare.
Se demontează sabotul prin
g
lisarea de-a lun
g
ul suportului.
Există două tipuri diferite de saboţi şi de suporţi de saboţi care se folosesc
î
n
partea st
â
n
g
ă, respectiv
î
n partea dreaptă. Se introduce sabotul nou
î
n canalul
s
uportului de sabot respect
â
nd direc
ţ
ia corectă
ş
i pozi
ţ
ia orificiului pentru
ş
uru
b
.
C
ăma
ş
ă
C
apăt cablu
Şurub de montare
Loca
ş
pentru cablu
2.
Locaş pentru cablu
C
apăt cablu
C
ămaşă
Lungimea cablului trebuie să permită rotirea completă a ghidonului la
st
â
nga şi la dreapta fără
î
ntinderea completă a cablului.
Dacă după utilizarea prelungită se detectează scârţâituri, se vo
r
lubrifia piesele
A
.
B
a
n
ade
ziv
ă
Cămaşă
O
bservaţie:
3
.
Se fixează temporar cămaşa exterioară pe ghidon (folosind bandă adezivă
f
olosind ban
d
sau un material similar
)
.
4.
Se
î
nfăşoară apoi ghidonul cu ghidolină.
Montarea frânei
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului
ş
urubului de
c
entrare
î
n tim
p
ul montării.
Cheie hexa
g
onală de 5 mm
Cuplu de strân
g
ere:
8
- 1
0
N
•m
Se comprimă arcul
ş
i se montează
î
n timp ce sabotul este
î
n contact ferm cu
j
anta.
1
.
Montarea fr
â
nei propriu-zise
O
bservaţie:
Dacă braţul fr
â
nei atinge cadrul la rotirea ghidonului, se montează
p
e cadru autocolantul de protec
ţ
ie inclus.
(
BR-7700
)
Reglarea poziţiei sabotului de frân
ă
2.
a
re a cablului
Ş
urub de re
g
l
a
Se roteşte piuliţa (sau şurubul) de reglare a cablului pentru a regla distanţa
s
aboţilor.
5
.
Reglarea ulterioară a distan
ţ
ei sabo
ţ
ilor
Î
nainte de folosirea frânelor, se a
p
asă com
p
let maneta de frână de a
p
roximativ
10 ori, după care se verifică dacă totul funcţionează corect şi dacă distanţa
dintre saboţi şi jantă este corectă.
Se apas
ă
de
aprox
i
mat
i
v
10
or
i
6
.
Ve
rifi
ca
r
e
Direcţia de rotire a jantei
C
uplu de str
â
ngere: 1 - 1,5 N•m
4.
Se strân
g
e
ş
urubul de fixare.
Su
p
ortul sabotuluiSu
p
ortul sabotului
Ş
urub de fixare
Ş
urub de fixare
Sabot
Cheie hexa
g
onală de 2 mm
Cheie hexagonală de 3 mm
iuliţă de reglare a cablului
Pi
=
3
—4 mm
=
3
—4 mm
ÎNAINTE
ÎNAINTE
• Este important ca utilizatorul să
î
nţeleagă perfect funcţionarea
sistemului de fr
â
nare al bicicletei. Folosirea inadecvată a
sistemului de fr
â
nare al bicicletei dumneavoastră
p
oate avea ca
rezultat pierderea controlului sau accidentări grave. Dat fi ind că
ecare bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca
u
tilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de fr
â
nare
(inclusiv cu presarea manetei de fr
â
nă şi cu controlul bicicletei).
Acest lucru
p
oate fi făcut
p
rin consultarea dunui dealer s
p
ecializat
şi a manualului de utilizare a bicicletei şi prin testarea rulării şi
fr
â
nării
.
• Se vor str
â
nge bine piuliţele de montare a cleştilor de fr
â
nă la
cu
p
lul s
p
ecifi cat
.
• Se vor folosi contrapiuli
ţ
e cu inser
ţ
ii din nailon pentru frâne cu
p
iuli
ţă
normal
ă
.
Î
n cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
î
nfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
şase ori; la montare se aplică adeziv de blocare pe fi letul piuliţei
.
Î
n cazul desprinderii piuliţelor şi căderii frânelor acestea pot bloca
roata,
p
rovocând accidente.
Î
n cazul în care acest fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta
se poate răsturna, provocând vătămări grave.
Î
nainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
i
nstrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate sau defecte
pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se recomandă în mod
ex
p
res utilizarea exclusivă a
p
ieselor de schimb Shimano
originale.
BR-7700
BR-6500
BR-5500
BR-5501
Dacă saboţii SHIMANO pentru şosea sunt folosiţi
î
n combinaţie cu jante
c
eramice, saboţii se vor uza mai rapid dec
â
t ar fi normal
.
G
rosimea sabotului de frână BR-7700 este cu 1 mm mai mare decât la
modelele anterioare. Dacă lăţimea anvelopei este mai mare de 23 mm,
e
ste posibil ca aceasta să atingă saboţii şi să opună rezistenţă la
montarea şi demontarea roţii, chiar dacă maneta quick release este
d
eschisă.
Dacă aceşti saboţi sunt montaţi pe frâne BR-6500/BR-5500/BR-5501,
p
ot opune rezistenţă la montarea şi demontarea roţii dacă lăţimea
a
nvelo
p
ei este mai mare de 26 mm.
• Pentru performanţe maxime, se recomandă folosirea lubrifi anţilor şi
p
roduselor de întreţinere Shimano.
  • Page 1 1

Shimano BR-5501 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru