VERTI
MENT
I-8FA0H-05
Serie
DURA-ACE ULTEGRA 1
Manetă de frână
T-7700-
T-7700-B
T-6510
T-5500-
A
T-5510
T-R600
BL-R600
Cle
ti de fr
nă
-77
-
5
BR-
BR-
01
ablu de fr
nă
INSTRUCŢIUNI PENTRU SERVICE SI-8FA0
ceste instruc
iuni trebuie citite cu aten
ie
nainte de utilizare
i respectate.
Pentru rezultate optime, se recomand
utilizarea urm
toarei combinaţii.
OBSERVAŢIE:
Re
ine
i: în scopul îmbunătă
irii produsului, specifi ca
iile pot fi modifi cate fără notifi care. (Română)
Montarea manetei de frână
.
heie hexa
onală de 5 mm
Cuplu de strân
ere:
-
N•m
Înlocuirea saboţilor
erifi carea c
m
şii exterioare
e va verifi ca introducerea
complet
i corect
a
c
m
ii exterioare.
Cheie hexagonală
4 mm
esc
s
nchis
Manet
quic
r
l
rec
a
e
ntro
ucere
a sa
otu
u
abot
abot
Fa
Fa
Identic
n fa
ă
i
n spate
t
n
a
Identic
n fa
ă
i
n spate
Drea
ta
Şurub de centrare
Şurub de fixare
uplu de str
ngere: 5 - 7 N•m
Cuplu de strângere şurub cablu:
-
•m
Re
lajul
in poate
i realizat
olosind
urubul
ntr
r
.
Se amplasează maneta de eliberare rapidă în poziţia închisă; se reglează
poi distanţa saboţilor
conform ilustraţiei de mai jos
şi se fixează cablul.
.
.
Centrarea sabotului de frân
Fix
r
l
l
i
3.
e demontează
urubul de fixare.
Se demontează sabotul prin
lisarea de-a lun
ul suportului.
Există două tipuri diferite de saboţi şi de suporţi de saboţi care se folosesc
n
partea st
n
ă, respectiv
n partea dreaptă. Se introduce sabotul nou
n canalul
uportului de sabot respect
nd direc
ia corectă
i pozi
ia orificiului pentru
uru
.
ăma
ă
apăt cablu
Şurub de montare
Loca
pentru cablu
2.
Locaş pentru cablu
apăt cablu
ămaşă
• Lungimea cablului trebuie să permită rotirea completă a ghidonului la
st
nga şi la dreapta fără
ntinderea completă a cablului.
• Dacă după utilizarea prelungită se detectează scârţâituri, se vo
lubrifia piesele
.
B
n
ziv
Cămaşă
bservaţie:
.
Se fixează temporar cămaşa exterioară pe ghidon (folosind bandă adezivă
olosind ban
sau un material similar
.
4.
Se
nfăşoară apoi ghidonul cu ghidolină.
Montarea frânei
Ilustraţia prezintă poziţia
normală a capului
urubului de
entrare
n tim
ul montării.
Cheie hexa
onală de 5 mm
Cuplu de strân
ere:
- 1
•m
Se comprimă arcul
i se montează
n timp ce sabotul este
n contact ferm cu
anta.
.
Montarea fr
nei propriu-zise
bservaţie:
Dacă braţul fr
nei atinge cadrul la rotirea ghidonului, se montează
e cadru autocolantul de protec
ie inclus.
BR-7700
Reglarea poziţiei sabotului de frân
re a cablului
urub de re
l
Se roteşte piuliţa (sau şurubul) de reglare a cablului pentru a regla distanţa
aboţilor.
.
Reglarea ulterioară a distan
ei sabo
ilor
nainte de folosirea frânelor, se a
asă com
let maneta de frână de a
roximativ
10 ori, după care se verifică dacă totul funcţionează corect şi dacă distanţa
dintre saboţi şi jantă este corectă.
Se apas
de
aprox
mat
v
or
.
rifi
r
Direcţia de rotire a jantei
uplu de str
ngere: 1 - 1,5 N•m
Se strân
e
urubul de fixare.
Su
ortul sabotuluiSu
ortul sabotului
urub de fixare
urub de fixare
Sabot
Cheie hexa
onală de 2 mm
Cheie hexagonală de 3 mm
iuliţă de reglare a cablului
=
—4 mm
=
—4 mm
• Este important ca utilizatorul să
nţeleagă perfect funcţionarea
sistemului de fr
nare al bicicletei. Folosirea inadecvată a
sistemului de fr
nare al bicicletei dumneavoastră
oate avea ca
rezultat pierderea controlului sau accidentări grave. Dat fi ind că
fi ecare bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca
tilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de fr
nare
(inclusiv cu presarea manetei de fr
nă şi cu controlul bicicletei).
Acest lucru
oate fi făcut
rin consultarea dunui dealer s
ecializat
şi a manualului de utilizare a bicicletei şi prin testarea rulării şi
fr
nării
• Se vor str
nge bine piuliţele de montare a cleştilor de fr
nă la
cu
lul s
ecifi cat
• Se vor folosi contrapiuli
e cu inser
ii din nailon pentru frâne cu
iuli
normal
.
•
n cazul frânelor cu piuliţă înfundată, se vor folosi piuliţe
nfundate de lungime adecvată, care pot fi rotite de cel puţin
şase ori; la montare se aplică adeziv de blocare pe fi letul piuliţei
n cazul desprinderii piuliţelor şi căderii frânelor acestea pot bloca
roata,
rovocând accidente.
n cazul în care acest fenomen are loc la roata din faţă, bicicleta
se poate răsturna, provocând vătămări grave.
•
nainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
nstrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate sau defecte
pot produce rănirea gravă a utilizatorului. Se recomandă în mod
ex
res utilizarea exclusivă a
ieselor de schimb Shimano
originale.
BR-7700
BR-6500
BR-5500
BR-5501
• Dacă saboţii SHIMANO pentru şosea sunt folosiţi
n combinaţie cu jante
eramice, saboţii se vor uza mai rapid dec
t ar fi normal
•
rosimea sabotului de frână BR-7700 este cu 1 mm mai mare decât la
modelele anterioare. Dacă lăţimea anvelopei este mai mare de 23 mm,
ste posibil ca aceasta să atingă saboţii şi să opună rezistenţă la
montarea şi demontarea roţii, chiar dacă maneta quick release este
eschisă.
Dacă aceşti saboţi sunt montaţi pe frâne BR-6500/BR-5500/BR-5501,
ot opune rezistenţă la montarea şi demontarea roţii dacă lăţimea
nvelo
ei este mai mare de 26 mm.
• Pentru performanţe maxime, se recomandă folosirea lubrifi anţilor şi
roduselor de întreţinere Shimano.