Shimano SL-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Se conectează cablul la
schimbătorul spate și,
după compensarea jocului
iniţial al cablului, se prinde
din nou de schimbătorul
spate, după cum se arată
în imagine.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a modificării
numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea unei secţiuni trebuie
executată în alt loc decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un știft
de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea unei
secţiuni este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare
întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este
deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea
gravă a utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Componentele
slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate
piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din spate
a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii exterioare. Aceasta nu
trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie înlocuită.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei.
Pinioanele vor fi spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus, curăţarea lanţului
cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o modalitate eficientă de prelungire a
duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul
trebuie înlocuite.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup.
Nu se folosește niciodată cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele
de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde
complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi.
În plus, se verifică dacă maneta schimbătorului nu atinge cadrul bicicletei
atunci când ghidonul este rotit complet.
Se lubrifiază cu vaselină cablul și partea interioară a cămășii exterioare înainte de utilizare, pentru a
se asigura alunecarea ușoară a cablului.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de cablu al butucului
pedalier specificat.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot
desprinde și pot provoca accidentări grave.
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi, cum ar fi agenţii
de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte de a alege
știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de
instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este
posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea
lanţului.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
Instrucţiuni pentru service SI-6KFRB-001
Sistem tracţiune spate
Date tehnice
Schimbător spate
Combinaţie pinioane
Rapidfire Plus
Butuc casetă
Înlocuirea casetei
După îndepărtarea axului
butucului, se va scoate șurubul de
fixare a casetei (din interiorul
casetei) și se va înlocui caseta.
Observaţie:
Se interzice dezasamblarea
casetei, deoarece acest lucru
poate provoca o funcţionare
defectuoasă.
FH-MC18 / FH-RM40-8
SL-M410
SL-M410
ST-M410
Casetă Șurub de fixare casetă
Șaibă casetă
10 mm Allen key
(TL-WR37)
Demontarea
Asamblarea
Cuplu de strângere:
35 - 50 N·m
Pentru performanţe optime ale SIS, se lubrifiază periodic toate piesele
sistemului de transmisie.
5. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbare a vitezelor pentru a deplasa
lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi se presează ușor maneta și se rotește braţul
pedalier.
Dacă se trece la
al treilea pinion
Se strânge șurubul de reglare a
cămășii exterioare până când lanţul
revine la cel de-al 2-lea pinion.
(în sensul acelor de ceasornic)
Se slăbește bucșa de reglare a cămășii
exterioare până când lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot. (în
sens invers sensului acelor de ceasornic)
Bucșă de
reglare cămașă
exterioară
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la o apăsare
ușoară a manetei de schimbare a vitezelor, lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (la al 2-lea pinion,
eliberată) și se rotește braţul angrenajului în sensul acelor
de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și
face zgomot, se rotește ușor bucșa de reglare a cămășii exterioare în
sensul acelor de ceasornic, pentru a o strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică lipsa
zgomotelor în toate vitezele.
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Bucșă de
reglare cămașă
exterioară
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe
pinionul mare, apoi se rotește braţul
pedalier înapoi. Se rotește apoi șurubul
de reglare a tensiunii B pentru a aduce
rola de ghidare cât mai aproape de
pinion, dar fără a-l atinge. Se așează
lanţul pe cel mai mic pinion și se repetă
operaţiunea de mai sus astfel încât rola
să nu atingă pinionul.
3. Reglarea în poziţia inferioară
În timp ce se învârte angrenajul,
se apasă manea pentru schim-
barea pe pinionul cel mai mare.
Se rotește șurubul de reglare
pentru poziţia inferioară astfel
încât rola de ghidare să se alinieze
cu cel mai mare pinion.
1
1 2
2
Pinionul mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
1
2
1 2
2
1
Pinionul mare
Pinionul mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul
opus capătului marcat. După tăierea cămășii
exterioare, capătul se rotunjește, pentru ca interiorul
găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același capac exterior la capătul tăiat al cămășii exterioare.
Capac exterior
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară începând din capătul cu marcajul.
Se aplică vaselină din capătul cu marcajul pentru menţinerea eficienţei
funcţionării cablului.
Marcaj
Cuplu de strângere:
5 – 7 N·m
Se taie excesul de cablu și se instalează capatul cablului.
Se trage
Canelură
Observaţie: Cablul trebuie să fie
bine fixat în canelură.
1
2
1 2
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţia superioară
1. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește șurubul de reglare în poziţia
superioară astfel încât rola de ghidare
să fie aliniată cu conturul exterior al
celui mai mic pinion, atunci când se
privește din spate.
Se instalează apoi lanţul.
Reglarea SIS
1
8
1
8
Cheie hexagonală de 5 mm Cheie hexagonală de 5 mm
Se montează maneta de schimbare a vitezelor într-o poziţie în care nu
împiedică acţionarea frânei și schimbarea vitezelor.
Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
Se folosește un manșon pentru ghidon cu diametru exterior maxim de 32 mm.
Lanţ
Foaia mare Pinionul mare
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe pinionul
mare și pe foaia mare)
Lungime lanţ
Montarea manetei
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montarea pinioanelor
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche de fi xare
roată spate
Șurub de
reglare a
tensiunii B
Montarea schimbătorului spate
La instalare, se va verifica să nu
apară deformări cauzate de
șurubul de reglare a tensiunii B
care vine în contact cu urechea de
fixare a roţii.
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N·m
Schimbarea vitezelor
Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea
vitezelor. În momentul acţionării uneia dintre manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
Pentru schimbarea de pe un pinion mic
pe unul mai mare (maneta A)
Pentru a schimba o singură viteză, se apasă
maneta (A) în poziţia (1). Pentru a schimba
două viteze odată, se apasă maneta (A) în
poziţia 2.
Pentru schimbarea de pe un pinion mare
pe unul mai mic (maneta B)
Se apasă o dată maneta (B) pentru a
schimba o viteză de la un pinion mai mare
la unul mai mic.
1
2
Poziţia iniţială a manetei (A)
Manetă (B)
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Se montează capacul orificiului intern rotindu-l
conform imaginii, până când se oprește.
Nu se forţează rotirea pentru a nu deteriora
filetul șurubului.
Cuplu de strângere:
0,3 - 0,5 N·m
Capac orificiu intern
1
8
Manetă (B)
Cablu
Capac orifi ciu intern
2. Conectarea și fixarea cablului
Se acţionează maneta (B) de cel puţin 7 ori,
apoi se verifică display-ul pentru a vedea dacă
maneta este în poziţia cea mai înaltă. Se scoate
apoi capacul orificiului intern și se conectează
cablul.
Cuplu de strângere:
5 N·m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
Cele 6 pinioane sunt fixate cu
ajutorul unor nituri.
Piuliţă de fi xare
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află marcajul
grupului trebuie să fie orientată în afară și poziţionată
astfel încât marcajul triunghiular ( ) de pe fiecare pinion
și partea A (unde lăţimea canelurii este mare) de pe
corpul casetei să fie aliniate.
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul
special (TL-LR15) pentru a strânge piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se vor folosi instrumentul
special (TL-LR15) și TL-SR21 pentru a desface piuliţa de
fixare.
Caseta are
o singură
canelură lată.
A
a
c
-
1
4
T
marcaj
Cuplu de strângere:
30 - 50 N·m
Piuliţă de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Argintiu
Negru
Lanţ
Știft de cuplare
întărit
Instrument pentru
lanţ
Lanţ foarte îngust cu
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
Lanţ îngust, cu
8 / 7 / 6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Serie Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Cămașă exterioară SP40
Schimbător spate RD-M410
Tip SGS
Butuc spate FH-MC18 / FH-RM40-8
Viteze 8
Bloc de pinioane CS-HG50-8I
Lanţ CN-HG50 / CN-HG40
Ghidaj butuc pedalier SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Număr model RD-M410
Viteze 8
Capacitate totală 43T
Pinionul mare 34T
Pinionul mic 11T
Diferenţa dintre foaia mare și cea mică 20T
Angrenaj compatibil (configuraţia dinţilor foilor)
FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
(42T - 32T - 22T / 48T - 38T - 28T)
Viteze Denumire grup Combinaţie de dinţi
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Număr model ST-M410 / SL-M410
Viteze 8
Număr model FH-MC18 / FH-RM40-8
Pinioane 8
Număr orificii spiţe 36 / 32
SI-6KFRB -001-05
  • Page 1 1

Shimano SL-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru