Conturul exterior
al celui mai mic
pinion
Rolă de
ghidare
Șurub de reglare în
poziţie superioară
2. Conectarea și fixarea cablului
Se conectează cablul la schim-
bătorul spate și, după compen-
sarea jocului iniţial al cablului, se
prinde din nou de schimbător,
după cum se arată în imagine.
Se trage
Cuplu de strângere: 5 - 7 N•m
Observaţie:
Cablul trebuie să
fie bine fixat în
canelură.
Canelură
3. Reglarea în poziţie inferioară
Se rotește șurubul de reglare L (pentru reglare pe
pinionul mare) astfel încât rola de ghidare să se
alinieze cu cel mai mare pinion.
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe cel mai mare
pinion și se rotește braţul pedalier înapoi. Se rotește
apoi șurubul de reglare a tensiunii B pentru a aduce
rola de ghidare cât mai aproape de pinion, dar fără
a-l atinge. Se așează lanţul pe cel mai mic pinion și
se repetă operaţiunea de mai sus astfel încât rola să
nu atingă pinionul.
Pinionul mare Pinionul mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se
lubrifiază periodic toate piesele sistemului de transmisie.
Unghi drept cu solul
Dacă lanţul urcă pe al
3-lea pinion
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Șurub reglare
cămașă exterioară
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată
atunci când la o apăsare ușoară a
manetei de schimbare a vitezelor,
lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion
și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea
pinion, eliberată) și se rotește braţul pedalier în
sensul acelor de ceasornic. Dacă lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot, se rotește ușor
bucșa de reglare a cablului în sensul acelor de
ceasornic, pentru a o strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se
verifică lipsa zgomotelor pe toate pinioanele.
Șurub reglare
cămașă exterioară
Se strânge șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul revine la
cel de-al 2-lea pinion.
(în sensul acelor de
ceasornic)
Se slăbește șurubul de
reglare a cablului până
când lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și
face zgomot. (în sens
invers sensului acelor
de ceasornic)
Date tehnice
Cuplu de strângere ax
butuc: 8 - 10 N•m
5. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbare a
vitezelor pentru a deplasa lanţul pe al 2-lea pinion.
Apoi se apasă maneta doar pentru a compensa jocul
și se rotește braţul pedalier.
Manetă (A)
Instrucţiuni pentru service
RD-3400
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi
bazici sau acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii, deoarece
aceștia pot duce la deteriorarea și / sau ruperea lanţului.
• Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea
lanţurilor de tip îngust.
• Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul
de mai jos înainte de a alege știftul care va fi utilizat. În cazul folosirii
de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de
instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru
tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie
suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
• Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a modificării
numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea unei secţiuni trebuie
executată în alt loc decât cel în care
lanţul a fost îmbinat cu un știft de
cuplare întărit sau cu un știft de
capăt. Dacă eliminarea unei secţiuni
este executată în locul de îmbinare
cu un știft de cuplare întărit sau cu
un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
• Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul
este prea slab sau dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz
contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea gravă a
utilizatorului.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea
utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a
pieselor de schimb Shimano originale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde,
ceea ce duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și
accidentarea gravă a acestuia.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra
într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Observaţie
• Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa
schimbătorul și se vor lubrifia toate piesele mobile.
• Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă,
se va înlocui schimbătorul.
• Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi
lubrifiate (mecanismul și rolele).
• Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica
paralelismul cu partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și
lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii. Aceasta nu trebuie să fie
prea lungă sau prea scurtă.
• În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei
role, aceasta trebuie înlocuită.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară
și ghidajul de cablu al schimbătorului faţă specificat.
• Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare,
pentru a se asigura glisarea corectă.
• Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată,
deoarece forţele de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de
schimbare SIS.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în
urma utilizării normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau
întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără
notificare. (Română)
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
Argintiu
TL-CN32 / TL-CN23
Lanţ îngust, pentru 8 / 7 /
6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-IG51
Negru
TL-CN32 / TL-CN23
Serie
SORA
Maneta schimbătorului
ST-3400 / SL-R440
Viteze
18 27
Cămașă
SIS-SP41
Schimbător spate
RD-3400-SS RD-3400-GS
Tip
SS GS
Butuc spate
FH-3300
Bloc de pinioane
CS-HG50-9
Lanţ
CN-HG53
Ghidaj cablu schimbător faţă
SM-SP17
Tip SS GS
Capacitate totală Maxim 31 dinţi Maxim 37 dinţi
Pinionul mare 27T 27T
Pinionul mic 11T 11T
Diferenţa dintre foaia mare și foaia mică Maxim 16 dinţi Maxim 22 dinţi
SI-5VY0A-001