Shimano SL-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

SL-M410
Se montează maneta de schimbător într-o poziţie în care să nu obstrucţioneze
acţionarea frânei. Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Lungime lanţ
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe pinionul
mare și pe foaia mare)
Lanţ
Foaia mare Pinionul mare
Montarea manetei
Se folosește un manșon pentru ghidon cu diametru exterior maxim de 32 mm.
Cuplu de strângere:
5 N·m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N·m
Cheie hexagonală de 5 mm
SL-M410 ST-M410
Se montează capacul orificiului intern rotindu-l
conform imaginii, până când se oprește.
Nu se forţează rotirea pentru a nu deteriora filetul
șurubului.
Cuplu de strângere:
0,3 – 0,5 N·m
Capac orificiu intern
După îndepărtarea axului butucului,
se va scoate șurubul de fixare a casetei
(din interiorul casetei) și se va înlocui
caseta.
Observaţie:
Se interzice dezasamblarea casetei,
deoarece acest lucru poate provoca
o funcţionare defectuoasă.
Înlocuirea casetei
Șurub de fixare casetă
Cheie hexagonala
de 10 mm (TL-WR37)
Casetă
Demontarea
Asamblarea
Cuplu de strângere:
35 – 50 N·m
Șaibă casetă
FH-MC18 / FH-RM40-8
Reglarea SIS
1
1 2
2
Pinionul
mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
1. Reglarea în poziţia inferioară
Se rotește șurubul de reglare pentru
poziţia inferioară astfel încât rola de
ghidare să se alinieze cu cel mai
mare pinion.
2. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește braţul pedalier în timp ce se trage
manual schimbătorul, pentru a-l aduce în poziţie
superioară, după care se rotește șurubul de reglare
în poziţia superioară până când rola de ghidare este
aliniată cu conturul exterior al celui mai mic pinion,
atunci când se privește din spate.
Se rotește braţul pedalier pentru a aduce
schimbătorul în poziţie inferioară.
1
2
1 2
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Rolă de
ghidare
Șurub de reglare
în poziţia
superioară
Bloc de aliniere Pro-Set
Montarea lanţului
Lanţul se montează cu blocul de aliniere Pro-Set
încă atașat.
După montare, se scoate blocul de aliniere
Pro-Set.
Se rotește braţul pedalier pentru a aduce
schimbătorul în poziţie inferioară.
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii exterioare, capătul se
rotunjește, pentru ca interiorul găurii să aibă un diametru uniform.
Se atașează același capac exterior la capătul
tăiat al cămășii exterioare.
Capac exterior
Protecţie din cauciuc
Protecţie din
cauciuc
A nu se îndoi
Capac etanș cu vârf
Pentru performanţe optime ale SIS, se lubrifiază periodic toate piesele sistemului
de transmisie.
5. Reglarea SIS
Se acţionează maneta (B) în timp ce se rotește braţul pedalier, pentru a deplasa
schimbătorul către cel mai mare pinion. Apoi se acţionează maneta (A), pentru a
deplasa schimbătorul către al doilea pinion. După aceea, se acţionează maneta (A)
doar pentru a compensa jocul cablului și se rotește braţul pedalier.
Dacă lanţul urcă
pe al 3-lea pinion
Se rotește șurubul de reglare a cablului
în sensul acelor de ceasornic, pentru
a-l strânge până când lanţul revine la
cel de-al doilea pinion.
* Se rotește șurubul de reglare împreună cu
șurubul de reglare a cămășii exterioare.
Se rotește șurubul de reglare a cablului
în sens invers acelor de ceasornic,
pentru a-l slăbi până când lanţul atinge
un pinion și se aude un zgomot.
* Se rotește șurubul de reglare împreună cu
șurubul de reglare a cămășii exterioare.
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Șurub de reglare Șurub de reglare
Reglarea optimă
Reglarea optimă este asigurată atunci când șurubul de reglare a cablului este
strâns (rotit în sensul acelor de ceasornic) până la apariţia zgomotelor, fără
ca maneta să fie acţionată, și apoi slăbit (rotit în sens invers acelor de
ceasornic) cu 90 - 180 grade faţă de punctul respectiv.
Se acţionează maneta (A) pentru schimbarea vitezelor și se verifică lipsa zgomotelor
în toate vitezele.
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe pinionul
mare, apoi se rotește braţul pedalier înapoi.
Se rotește apoi șurubul de reglare a tensiunii B
pentru a aduce rola de ghidare cât mai aproape
de pinion, dar fără a-l atinge. Se așează lanţul
pe cel mai mic pinion și se repetă operaţiunea
de mai sus astfel încât rola să nu atingă pinionul.
1
2
1 2
2
1
Pinionul mare Pinionul mic
Șurub de reglare
a tensiunii B
Cuplu de strângere:
5 – 7 N·m
Se conectează cablul la schimbătorul spate și, după compensarea
jocului iniţial al cablului, se prinde din nou de schimbătorul spate,
după cum se arată în imagine.
Se trage
Capac orificiu intern
Cablu
Manetă (B)
3. Conectarea și fixarea cablului
Se acţionează maneta (B) de cel puţin 7 ori, apoi se
verifică display-ul pentru a vedea dacă maneta este în
poziţia cea mai joasă. Se scoate apoi capacul orificiului
intern și se conectează cablul.
Canelură
Se conectează cablul la
schimbător, după cum se
arată în imagine.
Observaţie: Cablul trebuie să fie
bine fi xat în canelură.
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară începând din capătul cu marcajul.
Se aplică vaselină din capătul cu marcajul pentru
a asigura o deplasare mai eficientă a cablului.
Marcaj
Instrucţiuni pentru service SI-0026B
Sistem tracţiune spate
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot
desprinde și pot provoca accidentări grave.
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi, cum ar fi agenţii
de îndepărtare a ruginii, deoarece aceștia pot duce la defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte de a alege
știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de
instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil
ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a modificării
numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea unei secţiuni trebuie
executată în alt loc decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un știft
de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea unei
secţiuni este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare
întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este
deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea
gravă a utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Componentele
slăbite, uzate sau defecte pot produce rănirea utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
Observaţie
Se reglează schimbătorul spate RD-M530, cu arc invers, pornind de la pinioanele mari.
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate
piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din spate
a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii exterioare. Aceasta nu
trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie înlocuită.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei.
Pinioanele vor fi spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus, curăţarea lanţului
cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o modalitate eficientă de prelungire a
duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul
trebuie înlocuite.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup.
Nu se folosește niciodată cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele
de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde
complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În
plus, se verifică dacă maneta schimbătorului nu atinge cadrul bicicletei atunci
când ghidonul este rotit complet.
Se lubrifiază cu vaselină cablul și partea interioară a cămășii exterioare înainte de utilizare, pentru a
se asigura alunecarea ușoară a cablului.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de cablu al butucului
pedalier specificat.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
Manetă (B)
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Piuliţă de fixare
Cele 6 pinioane sunt fixate cu
ajutorul unor nituri.
Date tehnice
Schimbător spate
Combinaţie pinioane
Rapidfire Plus
Montarea schimbătorului spate
În momentul montării, se va avea
grijă ca șurubul de reglare a
tensiunii B să nu intre în contact
cu urechea de fixare a roţii spate.
În caz contrar, pot apărea
deformări.
Nu se scoate blocul de aliniere
Pro-Set în acest moment.
Cheie hexagonală
de 5 mm
Ureche de fixare
roată spate
Șurub de
reglare a
tensiunii B
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află marcajul
grupului trebuie să fie orientată în afară și poziţionată
astfel încât marcajul triunghiular ( ) de pe fiecare pinion
și partea A (unde lăţimea canelurii este mare) de pe
casetă să fie aliniate.
Montarea pinioanelor
Schimbarea vitezelor
Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea
vitezelor. În momentul acţionării uneia dintre manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
Pentru schimbarea de pe un pinion mic
pe unul mai mare (maneta B)
Se apasă o dată maneta (B) pentru a schimba
o viteză de la un pinion mai mic la unul mai
mare.
Pentru schimbarea de pe un pinion mare
pe unul mai mic (maneta A)
Pentru a schimba o singură viteză, se apasă
maneta (A) în poziţia (1). Pentru a schimba
două viteze odată, se apasă maneta (A) în
poziţia 2.
1
2
Poziţia iniţială a manetei (A)
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul
special (TL-LR15) pentru a strânge piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se vor folosi instrumentul
special (TL-LR15) și TL-SR21 pentru a desface piuliţa de
fixare.
Cuplu de strângere:
30 - 50 N·m
Caseta are o singură
canelură lată.
a
c
-
1
4
T
A
marcaj
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N·m
Piuliţă de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Cheie hexagonală de 5 mm
Capacul etanș cu vârf și protecţia din cauciuc
se montează pe opritorul exterior al cadrului.
Argintiu
Negru
Lanţ
Știft de
cuplare întărit
Instrument
pentru lanţ
Lanţ foarte îngust cu
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
Lanţ îngust, cu
8 / 7 / 6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Serie Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Cămașă exterioară SP40
Schimbător spate RD-M530
Tip SGS
Butuc spate FH-MC18 / FH-RM40-8
Viteze 8
Bloc de pinioane CS-HG50-8I
Lanţ CN-HG50 / CN-HG40
Ghidaj butuc pedalier SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Număr model RD-M530
Tip SGS
Viteze 8
Capacitate totală 45T
Pinionul mare 34T
Pinionul mic 11T
Diferenţa dintre foaia mare și cea mică 22T
Viteze Denumire grup Combinaţie de dinţi
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Număr model ST-M410 / SL-M410
Viteze 8
Butuc spate
Număr model FH-MC18 / FH-RM40-8
Pinioane 8
Număr orificii spiţe 36 / 32
SI-0026B -001-05
  • Page 1 1

Shimano SL-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru