Shimano HB-M776 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Butucul faţă HB-M776 nu este destinat utilizării la cursele de ciclism off-road
sau ciclism montan extrem, reprezentate în parte de stilul North Shore, ciclism
trial sau ciclism urban acrobatic. Totuși, în funcţie de condiţiile de utilizare, axul
butucului se poate fisura, ceea ce poate duce la deteriorarea sa. Ca urmare, se
pot produce accidente cu urmări grave sau care pot duce chiar la deces. Înainte
de utilizarea bicicletei, se vor examina cu atenţie butucii, pentru a identifica
eventualele fisuri din axuri; dacă sunt prezente semne de fisuri sau orice altă
condiţie anormală, bicicleta NU se va utiliza.
Metoda de fixare și cuplul de strângere pentru roata faţă variază în funcţie de
tipul furcii faţă cu suspensie utilizate. La montarea roţii faţă pe furca faţă cu
suspensie, se vor respecta indicaţiile din instrucţiunile de service referitoare la
furca faţă cu suspensie. În cazul nerespectării acestor indicaţii, roata faţă poate
ieși din furca faţă cu suspensie, având drept urmare accidente grave.
În timpul montării sau reparării roţii, persoana care efectuează lucrările respective
va avea grijă să nu atingă cu degetele rotorul frânelor cu disc aflate în mișcare.
Rotorul este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni
grave dacă degetele persoanei care efectuează lucrarea
sunt prinse în orificiile rotorului aflat în mișcare.
Etrierele și rotorul se încălzesc la acţionarea frânelor; prin
urmare, nu se vor atinge cu mâna în timpul utilizării sau
imediat după demontarea bicicletei, pentru a evita producerea arsurilor cutanate.
Înainte de reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale frânelor
sunt suficient de reci.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă
și spate.
Se va avea grijă ca nicio picătură de ulei sau de lubrifiant să nu ajungă pe rotor
sau pe plăcuţele de frână; în caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
Dacă vreo picătură de ulei sau de lubrifiant ajunge totuși pe plăcuţele de frână,
acestea trebuie înlocuite. Dacă vreo picătură de ulei sau de lubrifiant ajunge pe
rotor, acesta trebuie curăţat. În caz contrar, este posibil ca frânele să nu
funcţioneze corect.
Dacă maneta cu eliberare rapidă se află pe aceeași parte cu rotorul, există
pericolul ca acesta să împiedice funcţionarea rotorului; din acest motiv, se va
verifica dacă cele două componente se ating.
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica dacă roţile sunt bine fixate.
Dacă sunt slăbite, se pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Înainte de instalarea părţilor componente, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza accidente.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano
originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Se vor citi cu atenţie și instrucţiunile de service pentru frânele cu disc.
Persoana care demontează și montează inelul de fixare a rotorului cu ajutorul
instrumentului special (TL-FC32) va avea grijă să nu atingă cu mâna partea
exterioară a rotorului. Se vor purta mănuși, pentru protejarea mâinilor împotriva
eventualelor tăieturi.
Rotorul nu se va răsuci atâta timp cât instrumentul special (TL-FC32) este
montat pe el. Dacă rotorul se curbează, se poate atinge de plăcuţa de frână și,
astfel, poate produce un zgomot. În plus, poate reduce forţa de frânare.
Perioada de rodaj
Frânele cu disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare crește treptat în
perioada de rodaj. La folosirea frânelor în perioada de rodaj, utilizatorul trebuie
să ia în considerare faptul că forţa de frânare se intensifică. Același fenomen are
aloc și după înlocuirea plăcuţelor de frână sau a rotorului.
Observaţie
Dacă bosajul etrierului și punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele, rotorul
și etrierul se pot atinge.
Dacă rotorul este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
Nu se garantează rezistenţa pieselor componente la uzura naturală sau la
deteriorarea rezultată în urma utilizării normale.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
ATENŢIE
De reţinut: datele tehnice pot fi modificate în vederea îmbunătăţirii fără preaviz. (Romanian)
Instrucţiuni pentru service SI-26L0A-001
HB-M776
BR-M775
ST-M775 / BL-M775
SM-RT78 / SM-RT97
Plăcuţe din rășină
Plăcuţe din metal
A01S
M06
Serie
Etrier
Manetă de frână
Rotor
Plăcuţe de frână
XT
Pentru a obţine cele mai bune rezultate, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
Nr. model
Butuc roată faţă
Număr orificii spiţe
Date tehnice
Întreţinerea
HB-M776
36 / 32
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini. Fiecare piesă componentă
trebuie lubrifiată periodic.
TL-FC31
TL-HS23
Tub ax
Strângere
Inel de fixare a rotorului
TL-FC32
Se va verifica dacă spiţele au fost
dispuse după cum se arată în
imagine. Nu se poate folosi un
ansamblu radial.
Persoana care demontează și montează inelul de fixare a rotorului cu ajutorul
instrumentului special (TL-FC32) va avea grijă să nu atingă cu mâna partea
exterioară a rotorului. Se vor purta mănuși, pentru protejarea mâinilor
împotriva eventualelor tăieturi.
Dispunerea spiţelor
Direcţia de rotire a roţii
Stânga faţă Dreapta faţă
Observaţie:
Capacul de pe partea dreaptă
a butucului nu poate fi demontat.
Se aplică lubrifiant
Lubrifiant DURA-ACE
(Y-04110000)
Cuplu de strângere:
40 N·m
Cuplu de strângere:
30 - 35 N·m
ATENŢIE
Montarea rotorului
SI-26L0A-001-05
<Asamblarea>
Se montează tubul axului, apoi se utilizează instrumentele speciale (TL-HS23
și TL-FC31) pentru a strânge contrapiuliţa astfel încât să se asigure o blocare
dublă a mecanismului, după cum se arată în imagine.
Se utilizează instrumentul TL-HB80 pentru a regla capacitatea de rotire
a butucului roţii.
  • Page 1 1

Shimano HB-M776 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru