• Butucul HB-M667 nu este proiectat pentru a fi utilizat la downhill şi
pe teren accidentat. Totuşi, în funcţie de condiţiile de utilizare, axul
butucului se poate fisura, ceea ce poate duce la deteriorarea sa.
Ca urmare, se pot produce accidente cu urmări grave sau care pot
duce chiar la deces. Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina
cu atenţie butucii, pentru a identifica eventualele fisuri din axuri; dacă
sunt prezente semne de fisuri sau orice altă anomalie, bicicleta NU se
va utiliza.
• Metoda de fixare şi cuplul de strângere pentru roata faţă variază în
funcţie de tipul furcii utilizate. La montarea roţii faţă pe furcă, se vor
respecta indicaţiile din instrucţiunile de service referitoare la furcă. În
cazul nerespectării acestor indicaţii, roata faţă poate ieşi din furcă,
având drept urmare accidente grave.
• În timpul montării sau reparării roţii, persoana care
efectuează lucrările va avea grijă să nu atingă cu
degetele rotorul în mişcare al frânei cu disc. Rotorul
este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave
dacă degetele persoanei care efectuează lucrarea sunt
prinse în orificiile rotorului în mişcare.
• Etrierele şi rotorul se încălzesc la acţionarea frânelor; prin urmare, nu
se vor atinge cu mâna în timpul utilizării sau imediat după demontarea
bicicletei, pentru a evita producerea arsurilor cutanate. Înainte de
reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale frânelor
sunt suficient de reci.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a
frânelor faţă şi spate.
• Se va avea grijă ca nicio picătură de ulei sau de lubrifiant să nu ajungă
pe rotor sau pe plăcuţele de frână; în caz contrar, este posibil ca frânele
să nu funcţioneze corect.
• Dacă vreo picătură de ulei sau de lubrifiant ajunge totuşi pe plăcuţele
de frână, acestea trebuie înlocuite. Dacă vreo picătură de ulei sau de
lubrifiant ajunge pe rotor, acesta trebuie curăţat. În caz contrar, este
posibil ca frânele să nu funcţioneze corect.
• Dacă maneta cheii rapide se află pe aceeaşi parte cu rotorul, există
pericolul ca acesta să intre în contact cu discul; din acest motiv, se va
verifica dacă cele două componente nu se ating.
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei.
Dacă sunt slăbite, se pot desprinde şi pot provoca accidentări grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile
de service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza căzături,
provocând vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra într-un
loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
• Se vor citi cu atenţie şi instrucţiunile de service pentru frânele pe disc.
• La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea şi instalarea
piuliţei de strâgere a rotorului, trebuie evitată atingerea cu mâna a
suprafeţei rotorului. Se vor purta mănuşi, pentru protejarea mâinilor
împotriva eventualelor tăieturi.
Q Perioada de rodaj
• Frânele cu disc au o perioadă de rodaj, iar forţa de frânare creşte
treptat în perioada de rodaj. La folosirea frânelor în perioada de rodaj,
utilizatorul trebuie să ia în considerare faptul că forţa de frânare se
intensifică. Acelaşi fenomen are aloc şi după înlocuirea plăcuţelor de
frână sau a rotorului.
Observaţie
• Dacă bosajul etrierului şi punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele,
rotorul şi etrierul se pot atinge.
• Dacă discul este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
• Nu intră în garanţie rezistenţa pieselor componente la uzura naturală
sau la deteriorarea rezultată în urma utilizării normale.
<Asamblarea>
Se montează tubul axului, apoi se folosesc instrumentele speciale (TL-HS23 şi
TL-FC31) pentru strângerea contrapiuliţei pentru a bloca mecanismul, conform
imaginii. Folosiţi instrumentul TL-HB15 pentru a regla rotirea butucului.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
ATENŢIE
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Instrucţiuni pentru service SI-2TL0A-002
HB-M667
Butuc faţă
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Date tehnice
Se va verifica dacă spiţele au fost
dispuse conform imaginii.
Nu se poate folosi un ansamblu
radial.
Dispunerea spiţelor
Direcţia de rotire a roţii
Stânga faţă Dreapta faţă
Întreţinerea
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini. Fiecare piesă
componentă trebuie lubrifiată periodic.
Observaţie:
Capacul de pe partea dreaptă a
butucului nu poate fi demontat.
Se aplică
lubrifiant
Lubrifiant DURA-ACE
(Y-04110000)
Inel de fixare a discului
TL-FC36
Cuplu de strângere:
40 Nm
TL-FC31
TL-HS23
Tub ax
Strângere
Cuplu de strângere:
30 - 35 Nm
La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea şi instalarea inelului
de montare a discului de frână, trebuie evitată atingerea cu mâna a suprafeţei
discului. Se vor purta mănuşi, pentru protejarea mâinilor împotriva eventualelor
tăieturi.
ATENŢIE
Montarea rotorului
Serie SLX
Etrier BR-M665
Manetă de frână BL-M665
Rotor SM-RT64
Plăcuţe de frână
Plăcuţe resin A01S
Plăcuţe metal M06
Butuc faţă
Nr. model HB-M667
Număr orificii spiţe 36 / 32
SI-2TL0A-002-05