Informaţii generale privind siguranţa
• Practicarea downhill-ului şi a ciclismului pe teren accidentat sunt
activităţi inerent periculoase. Există riscul de a fi implicat într-un accident
care poate avea ca şi consecinţe răniri grave sau chiar decesul. Se
recomandă insistent purtarea căştii de protecţie şi a echipamentelor de
protecţie pentru corp, precum şi verificarea atentă a bicicletelor înainte
de folosire. Utilizarea bicicletei se face pe răspunderea utilizatorului, iar
acesta trebuie să ţină cont de experienţa şi aptitudinile personale.
• Butucul HB-M810 este proiectat pentru a fi utilizat la downhill şi pe teren
accidentat. Totuşi, în funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului se poate
fisura, ceea ce poate duce la deteriorarea sa. Ca urmare, se pot produce
accidente cu urmări grave sau care pot duce chiar la deces.
Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina cu atenţie butucii, pentru a
identifica eventualele fisuri din axuri; dacă sunt prezente semne de fisuri sau
orice altă anomalie, bicicleta NU se va utiliza.
• Metoda de fixare şi cuplul de strângere pentru roata faţă variază în funcţie de
tipul furcii faţă cu suspensie utilizate. La montarea roţii faţă pe furca faţă cu
suspensie, se vor respecta indicaţiile din instrucţiunile de service referitoare
la furca faţă cu suspensie. În cazul nerespectării acestor indicaţii, roata faţă
poate ieşi din furca faţă cu suspensie, provocând accidente grave. Dacă roata
faţă este strânsă pe furca faţă cu suspensie respectând cuplul de strângere
din Instrucţiunile de service ale furcii faţă cu suspensie, este posibil ca roata
faţă să se învârtă mai greu; totuşi, indicaţiile date în instrucţiunile de service
trebuie respectate.
• Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă
sunt slăbite, se pot desprinde şi pot provoca accidentări grave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot determina răsturnarea
bicicletei, provocând vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
• La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea şi instalarea inelului
de montare a discului de frână, trebuie evitată atingerea cu mâna a suprafeţei
discului. Se vor purta mănuşi, pentru protejarea mâinilor împotriva eventualelor
tăieturi.
Observaţie
• Se foloseşte TL-HB15 pentru a ataşa butucul faţă HB-M810 la standul de
centrat roţi.
• Dacă roata se înţepeneşte şi rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
• Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieşirea
vaselinei.
• Dacă bosajul etrierului şi punctul de fixare a roţii spate nu sunt paralele, discul
de frână şi etrierul se pot atinge.
• Dacă discul este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
• Garanţia acestui produs nu include defecţiunile rezultate în urma utilizărilor
cum ar fi săriturile în timpul rulării sau răsturnările bicicletei, cu excepţia cazului
în care astfel de disfuncţionalităţi au apărut datorită defectelor de material sau
de fabricaţie.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
<Asamblarea>
Se montează tubul axului, apoi se utilizează instrumentele speciale (TL-HS23 şi
TL-FC31) pentru a strânge contrapiuliţa astfel încât să se asigure o blocare dublă a
mecanismului, după cum se arată în imagine.
Se utilizează instrumentul TL-HB15 pentru a regla capacitatea de rotire a butucului roţii.
AVERTISMENT
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
Instrucţiuni pentru service SI-26N0A-002
HB-M810
Butuc roată faţă
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Butuc roată faţă
Date tehnice
Se va verifica dacă spiţele au fost
dispuse conform imaginii.
Nu se poate folosi un model radial.
Dispunerea spiţelor
Direcţia de rotire a roţii
Stânga faţă Dreapta faţă
ATENŢIE
Întreţinerea
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini. Fiecare piesă componentă trebuie
lubrifiată periodic cu vaselină.
Observaţie:
Capacul de pe partea dreaptă a
butucului nu poate fi demontat.
Se aplică vaselină
Vaselină DURA-ACE
(Y-04110000)
Inel de fixare a discului
TL-FC36
Cuplu de strângere:
40 N•m
TL-FC31
TL-HS23
Tub ax
Strângere
Cuplu de strângere:
30 - 35 N•m
La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea şi instalarea inelului de
montare a discului de frână, trebuie evitată atingerea cu mâna a suprafeţei discului.
Se vor purta mănuşi, pentru protejarea mâinilor împotriva eventualelor tăieturi.
ATENŢIE
Montarea discului de frână
Serie SAINT
Etrier BR-M810
Manetă de frână BL-M810
Disc de frână SM-RT79 (M, L)
Plăcuţe de frână Plăcuţe din metal D02S
Nr. model HB-M810
Număr orificii spiţe 36 / 32
rom_280579_26N0A_002.indd 1
rom_280579_26N0A_002.indd 1
19-05-2008 13:28:44