Shimano WH-M778 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

1
2
3
1. Spiţa se trece prin șaibă și prin niplu.
2. Se introduce spiţa în orifi ciul de pe fl anșa butucului și se
strânge piuliţa. În momentul montării, se folosește opritorul
de spiţe pentru a fi xa spiţa astfel încât să nu se rotească,
după care se introduce o șurubelniţă sau o unealtă similară
în canelura piuliţei, pentru a o strânge.
3. Se rotește niplul în sensul acelor de ceasornic pentru a-l
înșuruba în orifi ciul jantei. În acest moment, se folosește
opritorul de spiţe pentru a împiedica rotirea spiţei.
Informaţii generale privind siguranţa
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specifi caţiile pot fi modifi cate fără notifi care. (Romanian)
Valoarea tensiunii spiţelor
Partea dreaptă Partea stângă
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Aceste valori au numai rol orientativ.
Instrucţiuni pentru service
SI-4FE0B-002
WH-M778
WH-MT65-F15
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Număr model Date tehnice Culoare
RR-550-WUW SW FĂRĂ SUPORT JIS / CPSC Alb
RR-550-WUA SW FĂRĂ SUPORT AS Portocaliu
RR-317-WUA SW FĂRĂ SUPORT DIN Portocaliu
Nu se va utiliza bandă pentru jante. Aceasta poate îngreuna scoaterea și montarea
anvelopei, anvelopa sau camera se pot deteriora sau anvelopele pot face pană și pot sări de
pe jantă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale
a pieselor.
Se vor folosi spiţe, piuliţe, nipluri și șaibe Shimano originale. În caz contrar, janta și butucul
se pot deteriora.
Presiunea aerului trebuie să se situeze în intervalul 200-400 kPa.
În momentul reglării tensiunii spiţelor, niplurile nu vor fi strânse excesiv. În caz contrar, janta
poate fi deteriorată.(Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru efectuarea
reglajelor.)
Nu se recomandă utilizarea substanţelor alcaline de uz general pentru repararea penelor,
deoarece pot coroda jantele, provocând scăpări de aer.
La utilizarea uneltei speciale (TL-FC36) pentru demontarea și instalarea inelului de montare
a discului de frână, trebuie evitată atingerea cu mâna a suprafeţei discului. Se vor purta
mănuși, pentru protejarea mâinilor împotriva eventualelor tăieturi.
Observaţie
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine difi cilă, se va lubrifi a cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei.
Cheile speciale pentru spiţe sunt disponibile ca accesoriu opţional.
Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor, în
cazul în care acestea au un joc iniţial, precum și după primii 1,000 km parcurși.
Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia pot
determina exfolierea agentului de etanșare aplicat pe îmbinările jantei.
Nu se vor utiliza detergenţi sau substanţe chimice pentru a șterge roata. Aceștia pot
determina exfolierea abţibildului de pe jantă.
Dispozitivele refl ectorizante se vând separat. Contactaţi dealerul pentru informaţii
suplimentare.
Modelele WH-M778/WH-MT65-F15 nu sunt destinate ciclismului downhill și freeride. Totuși,
în funcţie de condiţiile de utilizare, axul butucului se poate fi sura, ceea ce poate duce
la deteriorarea sa. Ca urmare, se pot produce accidente cu urmări grave sau care pot duce
chiar la deces. Înainte de utilizarea bicicletei, se vor examina cu atenţie butucii, pentru
a identifi ca eventualele fi suri din axuri; dacă sunt prezente semne de fi suri sau orice altă
anomalie, bicicleta NU se va utiliza.
Metoda de fi xare și cuplul de strângere pentru roata faţă variază în funcţie de tipul furcii faţă
cu suspensie utilizate. La montarea roţii faţă pe furca faţă cu suspensie, se vor respecta
indicaţiile din instrucţiunile de service referitoare la furca faţă cu suspensie. În cazul
nerespectării acestor indicaţii, roata faţă poate ieși din furca faţă cu suspensie, provocând
accidente grave.
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se
pot desprinde și pot provoca accidentări grave.
Roata este concepută pentru cross-country. Nu se va utiliza pentru downhill. În caz contrar,
roata se poate îndoi sau deteriora, provocând accidentarea utilizatorului.
În cazul utilizării incorecte a manetei de eliberare a axului, roata
se poate desprinde de bicicletă, provocând accidentarea gravă
a utilizatorului.
Dacă maneta de eliberare a axului se afl ă pe aceeași parte cu
discul de frână, există pericolul ca acesta să intre în contact cu
discul; din acest motiv, se va verifi ca dacă cele două
componente nu se ating.
Aceste roţi sunt destinate exclusiv utilizării cu frâne pe disc.
Nu se vor utiliza cu frâne pe jantă.
Se vor citi cu atenţie și instrucţiunile de service pentru frânele pe disc.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele
slăbite, uzate sau deteriorate pot cauza probleme de rezistenţă, provocând vătămări grave.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le
putea consulta pe viitor.
Model WH-M778 WH-MT65-F15
Disc SM-RT79/SM-RT76 SM-RT64/SM-RT75
Date tehnice
Număr spiţe 24
Lăţime jantă 23,3 mm
Dimensiune jantă 26”
Dimensiune anvelope compatibile 26 x 1,5 ~ 2,25
Frâne compatibile Frână pe disc
Se spiţează roata conform imaginii.
Spiţarea
Întreţinerea
Aceste ansamble de piese pot fi demontate după cum se arată în imagini. Fiecare piesă componentă trebuie
lubrifi ată periodic cu vaselină.
<Asamblarea>
Se montează tubul axului, apoi se utilizează instrumentele speciale (TL-HS21 și TL-HS22) pentru a strânge
contrapiuliţa astfel încât să se asigure o blocare dublă a mecanismului, după cum se arată în imagine. Se
utilizează instrumentul TL-HB15/16 pentru a regla rotirea butucului roţii.
TL-FC36
TL-HS22
TL-HS21
Înlocuirea spiţelor
Observaţie:
Dacă șaiba nu este montată, tensiunea
spiţelor nu poate fi reglată, deci
montarea șaibei este obligatorie.
Se strânge piuliţa până la capătul
letului.
AVERTISMENT
Cuplu de strângere: 40 - 50 N•m
Cuplu de strângere: 30 - 35 N•m
WH-M778
Nr. de bile: 17 Dimensiune bilă: 5/32”
WH-MT65-F15
Nr. de bile: 15 Dimensiune bilă: 3/16”
Observaţie:
Capacul de pe partea dreaptă a
butucului nu poate fi demontat.
SI-4FE0B-002-05
ATENŢIE
NOTIFICARE
Se aplică lubrifi ant
Se aplică lubrifi ant
Vaselină DURA-
ACE (Y-04110000)
Șaibă
Niplu
Spiţă
Piuliţă
Opritor de spiţe
Vaselină DURA-
ACE (Y-04110000)
Piuliţă de fi xare a discului
Tub ax
Strângere
Manetă de
eliberare a
axului
Disc
Montarea discului de frână
  • Page 1 1

Shimano WH-M778 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru