Shimano FH-RM35 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

Date tehnice
Schimbător spate
Combinaţie bloc de pinioane
Cheie hexagonală de 5 mm
Ureche de fixare roată
spate
Șurub de reglare a tensiunii B
Montarea schimbătorului spate
La instalare, se va verifica să nu apară deformări cauzate de șurubul de reglare a
tensiunii B care vine în contact cu urechea de fixare a roţii.
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N•m
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montarea pinioanelor
În cazul fiecărui pinion,
suprafaţa pe care se află
marcajul grupului trebuie să
fie orientată în afară și
poziţionată astfel încât
marcajul triunghiular ( ) de
pe fiecare pinion și partea A
(unde lăţimea canelurii este
mare) de pe corpul casetei
să fie aliniate.
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi
instrumentul special (TL-LR15) pentru a strânge
piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se vor folosi
instrumentul
special
(TL-LR15) și
TL-SR21 pentru
a desface piuliţa
de fixare.
Caseta are o
singură canelură
lată.
A
a
c
-
1
4
T
marcaj
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Piuliţă de fixare
Cele 6 pinioane sunt fixate cu
ajutorul unor nituri.
Piuliţă de fixare
Instrument
(TL-SR21)
Demontarea
TL-LR15
Lanţ
Foaia mare Foaia mare
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe pinionul mare și pe
foaia mare)
Lungime lanţ
1
2
1 2
Conturul exterior al
pinionului mic
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
1. Reglarea în poziţia superioară
Se rotește șurubul de reglare în poziţia
superioară astfel încât rola de ghidare să fie
aliniată cu conturul exterior al celui mai mic
pinion, atunci când se privește din spate.
Fixarea cablului și reglarea cursei
3. Reglarea în poziţia inferioară
Se rotește șurubul de reglare pentru
poziţia inferioară astfel încât rola de
ghidare să se alinieze cu pinionul
mare.
1
1 2
2
Pinionul mare
Rolă de ghidare
Șurub de reglare
pentru poziţia
inferioară
Înlocuirea casetei
După îndepărtarea axului butucului,
se va scoate șurubul de fixare a
casetei (din interiorul casetei) și se
va înlocui caseta.
Observaţie:
Se interzice dezasamblarea
casetei, deoarece acest lucru
poate provoca o funcţionare
defectuoasă.
Corp casetă Șurub de fixare casetă
Șaibă casetă
Cheie hexagonala de
10 mm (TL-WR37)
Demontarea
Asamblarea
Cuplu de strângere:
35 - 50 N•m
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe pinionul
mare, apoi se rotește braţul pedalier înapoi.
Se rotește apoi șurubul de reglare a tensiunii
B pentru a aduce rola de ghidare cât mai
aproape de pinion, dar fără a-l atinge. Se
așează lanţul pe cel mai mic pinion și se
repetă operaţiunea de mai sus astfel încât
rola să nu atingă pinionul.
1
2
1 2
2
1
Pinionul mare
Pinionul mic
Șurub de reglare a
tensiunii B
Instrucţiuni pentru service SI-6KN0A-001
Sistem tracţiune spate
SI-6KN0A-001-05
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Lanţul se va curăţa cu detergent neutru. Nu se vor folosi detergenţi bazici sau acizi, cum ar fi agenţii de îndepărtare a ruginii,
deoarece aceștia pot duce la defectarea și / sau deteriorarea lanţului.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte de a alege știftul potrivit. În cazul
folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu
sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca
ruperea sau căderea lanţului.
Dacă lungimea lanţului trebuie reglată ca urmare a modificării numărului de dinţi ai pinionului,
eliminarea unei secţiuni trebuie executată în alt loc decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un
știft de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea unei secţiuni este executată în
locul de îmbinare cu un știft de cuplare întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare ale lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau
dacă este deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca
accidentarea gravă a utilizatorului.
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot desprinde și pot provoca
accidentări grave.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Componentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea utilizatorului. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a
pieselor de schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
Dacă reglajele sunt incorect efectuate, lanţul se poate desprinde, ceea ce duce la căderea utilizatorului de pe bicicletă și
accidentarea gravă a acestuia.
Instrucţiunile pentru service trebuie citite cu atenţie și păstrate într-un loc sigur, pentru consultarea ulterioară.
Observaţie
Știfturile de cuplare întărite nu pot fi utilizate cu lanţul UG; în caz contrar, îmbinările nu se vor deplasa corect și va exista
zgomot.
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și
lubrifierea cablului și dimensiunile cămășii exterioare. Aceasta nu trebuie să fie prea lungă sau prea scurtă.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie înlocuită.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca ieșirea vaselinei.
Pinioanele vor fi spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus, curăţarea lanţului cu un detergent neutru și
lubrifierea acestuia se pot dovedi o modalitate eficientă de prelungire a duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul cade repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul trebuie înlocuite.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit
complet în ambele părţi. În plus, se verifică dacă maneta schimbătorului nu atinge cadrul bicicletei atunci când ghidonul este
rotit complet.
Se lubrifiază cu vaselină cablul și partea interioară a cămășii exterioare înainte de utilizare, pentru a se asigura alunecarea
ușoară a cablului.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de
schimbare SIS.
Manetele schimbătorului se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Pentru o funcţionare corectă, se folosește cămașa exterioară și ghidajul de cablu al butucului pedalier specificat.
Pentru o funcţionare optimă, se va folosi exclusiv tipul de lanţ specificat. Nu pot fi folosite lanţuri de tip lat.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui
dealer autorizat.
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Schimbarea vitezelor
Pedalarea devine mai
grea
Pedalarea devine mai
ușoară
Instalarea manetei schimbătorului
Cuplu de strângere:
2 N•m
Ghidon
Cheie hexagonală de 3 mm
Jumătate de manșon
Se montează maneta de schimbător într-o poziţie în care să nu obstrucţioneze
acţionarea frânei.
Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
Se lasă un spaţiu de 0,5 mm între maneta
Revo-shift și jumătatea de manșon.
2. Conectarea și fixarea cablului
Se conectează cablul la schimbătorul spate și, după întinderea cablului, se fixează
din nou în schimbătorul spate, conform imaginii.
Se fixează cablul trăgându-l cu o forţă de 5 - 10 kg cu ajutorul unui clește.
Cuplu de strângere:
5 – 7 N•m
Se trage
Canelură
Observaţie:
Cablul trebuie să fie bine fixat în
canelură.
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus
capătului marcat. După tăierea cămășii exterioare, capătul
se rotunjește, pentru ca interiorul găurii să aibă un diametru
uniform.
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară începând din capătul cu marcajul. Se
aplică vaselină din capătul cu marcajul pentru
menţinerea eficienţei funcţionării cablului.
Se atașează același capac exterior la
capătul tăiat al cămășii exterioare.
Capac exterior
Marcaj
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se lubrifiază periodic toate piesele
sistemului de transmisie.
Dacă lanţul trece
pe al 3-lea pinion
Se strânge bucșa de reglare a
cablului până când lanţul revine la
cel de-al 2-lea pinion.
(în sensul acelor de ceasornic)
Se slăbește bucșa de reglare a
cablului până când lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot.
(în sens invers sensului acelor de
ceasornic)
Bucșă de
reglare cablu
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la o apăsare ușoară a
manetei de schimbare a vitezelor, lanţul atinge cel de-al 3-lea
pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (la al 2-lea pinion,
eliberată) și se rotește braţul angrenajului în sensul acelor de
ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și face
zgomot, se rotește ușor bucșa de reglare a cablului în sensul acelor de
ceasornic până când zgomotul dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică lipsa zgomotelor
în toate vitezele.
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Bucșă de
reglare cablu
Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbare a vitezelor
pentru a deplasa lanţul pe al 2-lea pinion. Apoi se presează
ușor maneta și se rotește braţul pedalier.
Joc
Înlocuirea cablului
Se înlocuiește cablul urmând pașii de la
la
,
conform imaginilor.
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust cu 9 viteze, cum ar
fi CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
Lanţ îngust, cu 8 / 7 / 6 viteze, cum
ar fi CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Argintiu
Negru
Serie Tourney
Viteze 8 viteze
Maneta schimbătorului Dreapta SL-RS43-8
Cămașă exterioară SIS
Schimbător spate RD-CT95 / RD-M340
Tip Smart Cage
Butuc spate FH-RM30-8
Bloc de pinioane CS-HG50-8I / CS-HG40-8I / CS-HG30-8I
Lanţ CN-HG50
Ghidaj butuc pedalier SM-SP18 / SM-BT18
Număr model Pinioane Denumire grup Combinaţie de dinţi
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
CS-HG30-8I 8 aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Număr model RD-CT95 / RD-M340
Tip Smart Cage
Capacitate totală 43T
Pinionul mare 34T
Pinionul mic 11T
Diferenţa dintre foaia mare și cea mică 20T
Angrenaj compatibil
(configuraţie dinţi angrenaj)
FC-TY40 (42-34-24T)
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano FH-RM35 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru