Shimano FH-RM70 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
Dacă lungimea lanţului trebuie ajustată ca urmare a modificării
numărului de dinţi ai pinionului, eliminarea unei secţiuni trebuie
executată în alt loc decât cel în care lanţul a fost îmbinat cu un știft
de cuplare întărit sau cu un știft de capăt. Dacă eliminarea unei
secţiuni este executată în locul de îmbinare cu un știft de cuplare
întărit sau cu un știft de capăt, lanţul se va deteriora.
Se va verifica întinderea corectă și buna stare a lanţului. Dacă lanţul este prea slab sau dacă este
deteriorat, va trebui înlocuit. În caz contrar, lanţul se poate rupe și poate provoca accidentarea gravă
a utilizatorului.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Piesele slăbite,
uzate sau deteriorate pot provoca accidente grave. Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă
a pieselor de schimb Shimano originale.
Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service. Dacă reglajele
sunt incorect efectuate, lanţul poate sări, ceea ce duce la accidentarea utilizatorului.
Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru a le putea
consulta pe viitor.
Observaţie
Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa schimbătorul și se vor lubrifia toate
piesele mobile.
Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui schimbătorul.
Schimbătorul va fi curăţat periodic și toate piesele mobile vor fi lubrifiate (mecanismul și rolele).
Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul cu partea din spate a
bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și dimensiunile manșonului exterior. Acesta nu trebuie
să fie prea lung sau prea scurt.
În cazul detectării de zgomote neobișnuite ca rezultat al slăbirii unei role, aceasta trebuie înlocuită.
Dacă roata se înţepenește și rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
Nu se va aplica ulei în interiorul butucului, pentru a nu provoca spălarea vaselinei.
Pinioanele trebuie spălate periodic cu detergent neutru și lubrifiate din nou. În plus, curăţarea lanţului
cu un detergent neutru și lubrifierea acestuia se pot dovedi o modalitate eficientă de prelungire a
duratei de utilizare a pinioanelor și a lanţului.
Dacă lanţul sare repetat de pe pinioane în timpul folosirii, pinioanele și lanţul trebuie înlocuite.
Se folosește întotdeauna setul de pinioane cu aceleași marcaje de grup. Nu se folosește niciodată
cu un pinion cu un marcaj de grup diferit.
Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele
de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
Se folosește o cămașă exterioară suficient de lungă pentru a nu se întinde
complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În plus,
se verifică dacă maneta de schimbător nu atinge cadrul bicicletei atunci când
ghidonul este rotit complet.
Se lubrifiază cablul și partea interioară a cămășii înainte de utilizare, pentru a se
asigura glisarea corectă.
Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește cămașa exterioară și ghidajul
de cablu al schimbătorului faţă specificat.
Manetele de schimbător se vor acţiona numai atunci când angrenajul se învârte.
Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a pieselor.
Pentru întrebări referitoare la metodele de montare, reglare, utilizare sau întreţinere a bicicletei,
utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Marcaje de grup
Știft de cuplare întărit
Știft de capăt Știft de legătură
Instrucţiuni pentru service SI-6U9RA-001
Sistem tracţiune spate
Date tehnice
Schimbător spate
Combinaţii bloc de pinioane
Rapidfire Plus
Butuc spate
Înlocuirea casetei
După îndepărtarea axului, se
scoate șurubul de fixare a casetei
(din interiorul casetei) și se
înlocuiește caseta.
Observaţie:
Se interzice dezasamblarea
casetei, deoarece acest lucru
poate provoca o funcţionare
defectuoasă.
SL-M390
SL-M390
ST-M390 / ST-EF65
Casetă Șurub de fixare casetă
Șaibă casetă
Cheie hexagonală de 10 mm
(TL-WR37)
Demontare
Montare
Cuplu de strângere:
35 - 50 N•m
Pentru performanţe optime ale sistemului SIS, se lubrifiază periodic toate
piesele sistemului de transmisie.
5. Reglarea SIS
Se acţionează repetat maneta de schimbător pentru a deplasa lanţul pe al
2-lea pinion. Apoi se apasă maneta doar pentru a compensa jocul și se
rotește braţul pedalier.
Dacă lanţul urcă
pe al 3-lea pinion
Se strânge șurubul de reglare a
cablului până când lanţul revine pe cel
de-al 2-lea pinion. (în sensul acelor de
ceasornic)
Se slăbește bucșa de reglare a
manșonului exterior până când lanţul
atinge cel de-al 3-lea pinion și face
zgomot. (în sens invers sensului acelor
de ceasornic)
Șurub reglare
cablu
Reglarea optimă
Reglarea optimă este realizată atunci când la o apăsare
ușoară a manetei de schimbare a vitezelor, lanţul atinge cel
de-al 3-lea pinion și face zgomot.
* Se readuce maneta în poziţia iniţială (pe al 2-lea pinion,
eliberată) și se rotește braţul pedalier în sensul acelor de
ceasornic. Dacă lanţul atinge cel de-al 3-lea pinion și face
zgomot, se rotește ușor șurubul de reglare a cablului în
sensul acelor de ceasornic, pentru a-l strânge până când zgomotul
dispare și lanţul funcţionează fără probleme.
Se acţionează maneta de schimbare a vitezelor și se verifică lipsa
zgomotelor pe toate pinioanele.
Dacă nu se aude
niciun zgomot
Șurub reglare
cablu
4. Utilizarea șurubului de reglare a tensiunii B
Se pune lanţul pe foaia mică și pe cel mai
mare pinion și se rotește braţul pedalier
înapoi. Se rotește apoi șurubul de reglare
a tensiunii B pentru a aduce rola de
ghidare cât mai aproape de pinion, dar
fără a-l atinge. Se așează lanţul pe cel
mai mic pinion și se repetă operaţiunea de
mai sus astfel încât rola să nu atingă
pinionul.
1
2
1 2
2
1
Cel mai mare pinion
Cel mai mic pinion
3. Reglarea în poziţie inferioară
În timp ce se rotește angrenajul, se
apasă maneta pentru schimbarea
pe pinionul cel mai mare.
Se rotește șurubul de reglare L
(pentru reglare pe pinionul mare)
astfel încât rola de ghidare să se
alinieze cu cel mai mare pinion.
1
1 2
2
Cel mai mare
pinion
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţie inferioară
Șurub de reglare a
tensiunii B
Tăierea cămășii exterioare
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul
opus capătului marcat. După tăierea cămășii, capătul
se rotunjește, pentru ca interiorul găurii să aibă un
diametru uniform.
Se atașează același capac exterior la
capătul tăiat al cămășii.
Capac exterior
Introducerea cablului
Se introduce cablul în cămașa exterioară
începând din capătul cu marcajul. Se aplică
vaselină începând din capătul cu marcajul,
pentru glisarea eficientă a cablului.
Marcaj
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
Canelură
Se conectează cablul la
schimbătorul spate și,
după întinderea cablului,
se prinde din nou de
schimbătorul spate, după
cum se arată în imagine.
Se taie excesul de cablu și se instalează capătul.
Se trage
Notă: Cablul trebuie să fie bine
fixat în canelură.
1
2
1 2
Conturul exterior al
celui mai mic pinion
Rolă de ghidare
Șurub de reglare în
poziţie superioară
1. Reglarea în poziţie superioară
Se rotește șurubul de reglare H (pentru
reglare pe pinionul mic) astfel încât rola
de ghidare să fie aliniată cu conturul
exterior al celui mai mic pinion, atunci
când se privește din spate.
Se instalează apoi lanţul.
Reglarea SIS
Lanţ
Cheie hexagonală
de 5 mm
Cheie hexagonală de 5 mm
Foaia mare Cel mai mare pinion
Se adăugă 2 zale (cu lanţul pe cel mai mare
pinion și pe foaia mare)
Se montează maneta de schimbător într-o poziţie în care să nu obstrucţioneze
acţionarea frânei și schimbarea vitezelor.
Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
Se va folosi un manșon pentru ghidon, cu un diametru exterior maxim de
36 mm (M390) / 32 mm (EF65).
Lungime lanţ
Montarea manetei
Cheie hexagonală de
5 mm
Ureche schimbător
Șurub de
reglare a
tensiunii B
Montarea schimbătorului spate
Montarea pinioanelor
La instalare, se va verifica să nu
apară deformări cauzate de
șurubul de reglare a tensiunii B
care vine în contact cu urechea
schimbătorului.
Cuplu de strângere ax butuc:
8 - 10 N•m
Schimbarea vitezelor
Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt eliberate după schimbarea
vitezelor. În momentul acţionării uneia dintre manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
Pentru schimbarea de pe un pinion mic
pe unul mai mare (maneta A)
Pentru a schimba doar o viteză, se apasă
maneta (A) în poziţia (1). Pentru a schimba
rapid două viteze, se apasă în poziţia (2).
Pentru schimbarea de pe un pinion mare
pe unul mai mic (maneta B)
Se apasă o dată maneta (B) pentru a schimba
pe următorul pinion mai mic.
Poziţia iniţială a manetei (A)
Manetă (B)
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Se montează capacul rotindu-l conform imaginii,
până când se oprește.
Nu se forţează rotirea pentru a nu deteriora filetul
șurubului.
Manetă (B)
Cablu
Capac
Capac
2. Conectarea și fixarea cablului
<ST-M390 / SL-M390>
Se acţionează maneta (B) de cel puţin 8 ori, apoi
se verifică dacă display-ul indică poziţia
superioară. Se scoate apoi capacul și se
conectează cablul.
Cuplu de strângere:
5 N•m
Cuplu de strângere:
6 - 8 N•m
Piuliţă de fixare Piuliţă de fixare
Distanţier pinioane
În cazul fiecărui pinion, suprafaţa pe care se află marcajul
grupului trebuie să fie orientată în afară și poziţionată
astfel încât marcajul triunghiular ( U ) de pe fiecare pinion
și partea A (unde lăţimea canelurii este mare) de pe
casetă să fie aliniate.
Pentru a monta pinioanele HG, se va folosi instrumentul
special (TL-LR15/ LR10) pentru a strânge piuliţa de fixare.
Pentru a înlocui pinioanele HG, se vor folosi instrumentul
special (TL-LR15/LR10) și TL-SR21 pentru a desface piuliţa
de fixare.
Caseta are o
singură canelură
lată.
a
c
-
1
4
T
A
Marcaj U
Cuplu de strângere:
30 - 50 N•m
Piuliţă de
fixare
Cheie
(TL-SR21)
Demontare
TL-LR15/LR10
SI-6U9RA-001-05
"Intervalul de întreţinere depinde de modul de utilizare şi de condiţiile de mediu.
Lanţul trebuie curăţat periodic folosind o substanţă de curăţare pentru lanţ. Nu se vor
folosi solvenţi alcalini sau acizi, cum ar fi substanţele de curăţare a ruginei. În cazul
utilizării acestor solvenţi, lanţul se poate rupe şi provoca accidentări grave."
Se va verifica dacă roţile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se pot
desprinde și pot provoca accidentări grave.
Știftul de cuplare întărit trebuie folosit numai pentru conectarea lanţurilor de tip îngust.
Există două tipuri de știfturi de cuplare întărite. Se va consulta tabelul de mai jos înainte de a alege
știftul potrivit. În cazul folosirii de știfturi de cuplare altele decât cele întărite, sau în cazul folosirii de
instrumente sau știfturi de cuplare întărite care nu sunt potrivite pentru tipul de lanţ utilizat, este posibil
ca forţa de cuplare rezultată să nu fie suficientă, ceea ce poate provoca ruperea sau căderea lanţului.
CS-HG30-9 (au)
CS-HG30-9 (ar)
CS-HG20-9 (bn, bo)
Cuplu de strângere: 0,3 - 0,5 N•m
Manetă (B)
Șurub
Capac
Cablu
<ST-EF65>
Se apasă maneta (B) de cel puţin 8 ori pentru a
fixa maneta în poziţia superioară. Se scoate
șurubul, apoi se demontează capacul. Se
extrage cablul conform imaginii, apoi se
montează cablul nou.
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
Serie Acera
Rapidfire Plus ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Cămașă OT-SP40
Schimbător spate RD-M390
Tip SGS
Butuc spate FH-RM70 / FH-RM66
Viteze 9
Bloc de pinioane CS-HG30-9 / CS-HG20-9
Lanţ CN-HG53
Ghidaj cabluri SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Lanţ Știft de cuplare întărit Cheie pentru lanţ
Lanţ foarte îngust pentru
9 viteze, ca de exemplu
CN-7701 / CN-HG93
Argintiu
TL-CN32 / TL-CN27
Lanţ îngust, pentru 8 / 7 /
6 viteze, ca de exemplu
CN-HG50 / CN-HG40
Negru
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Număr model RD-M390
Viteze 9
Capacitate totală 45T
Cel mai mare pinion 34T
Cel mai mic pinion 11T
Diferenţa dintre foaia mare și foaia mică 22T
Angrenaj compatibil (configuraţia dinţilor foilor) FC-M391 / FC-M391-8 (44-32-22T, 48-36-26T)
Număr model Denumire grup Combinaţie de dinţi
CS-HG30-9
ar 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
CS-HG20-9
bn 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bo 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32T
Număr model ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Viteze 9
Număr model FH-RM70 / FH-RM66
Pinioane 9
Număr orificii spiţe 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano FH-RM70 Service Instructions

Tip
Service Instructions