n
ormaţ
genera
e pr
v
n
s
guranţa
Piuliţă de fixare
aibă piuliţă de fixare
AVERTISMENT
nstruc
un
pentru serv
ce
I-4B
0B
WH-R500
•
nainte de utilizare, se vor verifica roţile, pentru a se asigura că nu există spiţe îndoite sau
desprinse, urme de lovituri, z
ârieturi sau crăpături pe suprafa
a jantei. Bicicleta nu se va
tiliza în cazul identificării unor astfel de
robleme.
• Nu utilizaţi în combinaţie cu furci cu suspensie tip bottom link. În cazul acestui tip de furci,
distan
a dintre axul butucului
i sabo
ii de frână se poate modifica datorită func
ionării
us
ensiei, astfel
nc
t la ac
ionarea fr
nelor acestea
ot atin
e s
i
ele.
• În cazul utilizării incorecte a mecanismului quick release, roata se poate desprinde de
bicicletă, provocând accidentarea gravă a utilizatorului. Înainte de utilizare, se vor citi cu
atenţ
e
nstrucţ
un
e
e serv
ce ap
ca
e mecan
smu
u
qu
c
re
ease.
• Aceste roţi sunt destinate deplasării pe suprafeţe pavate. Dacă roţile sunt folosite pe
uprafe
e nepavate se pot îndoi sau deteriora, putând provoca accidente.
• Se va verifica dacă ro
ile sunt bine fixate înainte de folosirea bicicletei. Dacă sunt slăbite, se
ot des
rinde
i
ot
rovoca accidentări
rave.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de service.
omponentele slăbite, uzate sau defecte pot provoca rănirea utilizatorului.
Se recomandă
n mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie şi se vor păstra
ntr-un loc sigur, pentru a
e putea consu
ta pe v
tor.
• Garan
ia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării normale a
p
ese
or.
ATEN
IE
• Anvelopele trebuie umflate la presiunea corectă
nainte de utilizare.
• Se va utiliza bandă
entru
ante care rezistă la
resiuni mari, în caz contrar anvelo
ele se
pot dezumfla brusc
i se pot desprinde, provocând vătămări
rave.
ATEN
IE
• Saboţii Shimano R55HC (de
naltă performanţă) sunt fabricaţi dintr-un compus agresiv,
destinat maximizării performan
elor în condi
ii umede, care provoacă însă uzura accelerată
a
antei
Shimano nu î
i asumă responsabilitatea pentru eventuala reducere a duratei de via
ă a
jantelor în urma utilizării sabo
ilor de frână R55HC.
• Se recomandă în mod expres utilizarea de spiţe şi nipluri originale Shimano.
• Înainte de utilizare, se vor verifica saboţii de frână: aceştia nu trebuie să aibă fragmente
etalice sau alte corpuri str
ine pe suprafaţa lor. Astfel de obiecte pot provoca deteriorarea
jantei
n momentul fr
nării.
Observa
ie
• Dacă roata se în
epene
te
i rotirea devine dificilă, se va lubrifia cu vaselină.
• Nu se va aplica ulei
n interiorul butucului, pentru a nu provoca ieşirea vaselinei
•
aura de pe jantă din partea diametral opusă valvei, indică uzura jantei. Dacă această
cavitate nu mai este vizibilă,
nseamnă că janta a ajuns la sf
rşitul duratei sale de viaţă.
• Se recomandă apelarea la ajutorul dealerilor autorizaţi pentru reglarea tensiunii spiţelor,
n
cazul în care acestea au un joc iniţial, precum şi după primii 1.000 km parcurşi.
• Apărătoarele de spi
e (CP-FH35 / FH02) se vând separat. Contacta
i dealerul pentru
informa
ii suplimentare
• Catadioprii (produ
i de CATEYE) se vând de asemenea separat. Contacta
i dealerul pentru
informa
ii suplimentare.
< Pentru fa
>
< Pentru spate >
Date tehnice
Montarea pinioanelor HG
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Română)
n cazul fiecărui pinion, suprafaţa
e care se afl
codul trebuie s
fie
rientată
nspre exterior şi
oziţionată astfel
nc
t părţile late
le proeminenţelor interiorului
fiecărui pinion şi partea A
unde
ăţimea canelurii este mare
de pe
aset
s
fie aliniate.
aseta are
o singur
canelură lată.
• Pentru a monta pinioanele H
, se va folosi instrumentul special
TL-LR15
pentru a strân
e piuli
a de fixare
• Pentru a înlocui pinioanele HG, se va folosi instrumentul special (TL-LR15)
i
L-SR20 pentru a desface piuli
a de fixare. Se montează TL-SR20 pe pinionul
r
.
Cuplu de str
ngere:
- 5
•m
Parte lată
Înlocuirea casetei
După îndepărtarea axului, se scoate şurubul de fixare a casetei
(din interiorul casetei)
i se înlocuie
te caseta
Observa
ie:
Se interzice dezasamblarea casetei
deoarece acest lucru
oate provoca o funcţionare defectuoas
.
Cuplu de str
ngere: 35 - 50 N•m
asetă
heie hexagonală de 10 mm
TL-WR37
aibă casetă
urub de fixare
aset
m
nt
r
M
nt
r
Spiţarea
Se spiţează roata conform imaginii.
(Pentru faţă)
piţarea roţii faţă se realizează radial
at
t pe st
nga, c
t şi pe dreapta.
Pentru s
ate
piţarea roţii spate se realizează
ncrucişat at
t pe st
nga, c
t şi pe
reapta.
ceste va
or
au numa
ro
or
entat
v.
Pentru rezultate optime, se recomand
utilizarea urm
toarei combinaţii.
are Piuliţă de fi
ment Instr
R20) (TL-S
m
n
r
TL-LR15
I-4B
0B-05
N
m
r m
l D
t
t
hni
uloare
RR-550-WUW
W
MN03
P
RR-550-W
A
A
MN03
ortoca
u
RR-317-W
A
4K
MN03 DIN Portocaliu
N
m
r m
l
t
t
n
uloare
RR-550-W
W
W F
R
P
RT
P
RR-550-W
A
W FĂRĂ
P
RT
ortoca
u
RR-317-W
A
W FĂRĂ
P
RT DIN Portocaliu
mens
une anve
ope compat
e
Anvelo
ă cu talon
700C (19C - 28C)
Roat
-
5
Lanţ
9 v
teze
N-7701
N-H
93
N-H
73
vit
z
N-H
50
oc
e p
n
oane
vit
z
-6500
-H
70-9
-H
50-9
8 viteze
-H
70-8
-H
50-8
n
onu
mare
1 -
7
N
m
r m
l WH-R
t
z
9
8
Dimensiune
antă 700
nvelo
e com
atibile
u talon
ung
me sp
ţe
Pentru faţ
7
mm
Pentru spate 2
mm
ur
com
at
e #14 B
2.0
Lăţime jantă 20,8 mm
Valoarea tensiunii spi
elor
Pentru faţ
Pentru spate
- 12
Partea drea
tă
inioane
Partea stângă
- 1
N
- 1
N