ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
5
• În cazul acţionării continue a frânelor, poate apărea blocajul datorat vaporilor. Pentru a remedia această problemă, seeliberea-
ză temporar maneta.
Blocarea datorată vaporilor are loc când uleiul din sistemul de frânare se încălzește, ceea ce provoacă dilatarea picăturilor
de apă sau a bulelor de aer din sistemul de frânare. Acest lucru poate avea ca rezultat o creștere bruscă a cursei manetei
de frână.
• Frâna pe disc nu este proiectată să funcţioneze în poziţie răsturnată. Dacă bicicleta este răsturnată sau culcată, este posibil
cafrâna să nu funcţioneze corect, putând provoca accidente grave. Înainte de folosirea bicicletei, se va acţiona de câteva ori
maneta de frână pentru a verifica dacă frâna funcţionează normal. Dacă frânele nu funcţionează normal, se va înceta imediat
folosirea acestora și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
• Dacă maneta de frână nu opune rezistenţă la apăsare, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer
sau un reprezentant.
• Dacă apar scurgeri de lichid, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
• În cazul aplicării frânei faţă cu o forţă exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în faţă, provocând rănirea
gravă.
• Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcţionarea corectă a frânelor faţă și spate.
• Distanţa de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Dacă suprafaţa de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai ușor. Deraparea anvelopelor poate duce la căzături. Se va reduce
viteza și se va frâna ușor, din timp.
• Nu este permisă modificarea manetei. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând funcţionarea frânei.
• Înainte de folosirea bicicletei, se verifică dacă nu există deteriorări, cum ar fi crăpături. Dacă există deteriorări, se va înceta
folosirea bicicletei și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant. În caz contrar, maneta se poate rupe, împiedicând
frânarea.
Pentru montarea pe bicicletă şi întreţinere:
• În timpul montării sau reparării roţii, feriţi-vă degetele de discul de frână în mișcare.
Discul de frână este suficient de ascuţit încât să cauzeze leziuni grave dacă degetele sunt prinse
înorificiile discului în mișcare.
• Dacă discul de frână este uzat, fisurat sau deformat, trebuie înlocuit.
• Dacă discul de frână se uzează până la grosimea de 1,5 mm sau până când suprafaţa de aluminiu devine vizibilă, trebuie înlocuit
cu unul nou.
• Înainte de reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
• Se va folosi numai ulei mineral original SHIMANO. În cazul folosirii altor tipuri de ulei, este posibil ca frânele să nu funcţioneze
corect sau să se defecteze.
• Se va folosi numai ulei dintr-un recipient nou. Nu se va refolosi uleiul scurs prin aerisitor.
Uleiul vechi sau refolosit poate să conţină apă, care provoacă blocarea sistemului de frânare din cauza vaporilor.
• Se va avea grijă ca în sistemul de frânare să nu pătrundă apă sau bule de aer. În caz contrar, acesta se poate bloca din cauza
vaporilor. Capacul rezervorului trebuie îndepărtat cu mare atenţie.
• Dacă furtunul de frână a fost tăiat pentru a-i regla lungimea, sau dacă a fost schimbat de pe stânga pe dreapta sau viceversa,
acesta trebuie aerisit conform etapelor din secţiunea „Completarea cu ulei mineral original SHIMANO și aerisirea“.