5
ÎN INTERESUL SIGURANȚEI
• Plăcuțele de frână și discul de frână nu trebuie să intre în contact cu uleiul sau cu
vaselina. Dacă vă deplasați cu bicicleta când discul de frână și plăcuțele de frână sunt
contaminate cu ulei sau vaselină, este posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să
provocați vătămări grave în urma căderii sau coliziunilor.
• Verificați grosimea plăcuțelor de frână și nu le utilizați
dacă au o grosime de 0,5 mm sau mai puțin. În caz contrar,
este posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați
vătămări grave.
• Nu utilizați discul de frână dacă este crăpat sau deformat. Discul de frână poate ceda și
poate provoca vătămări grave cauzate de căderea de pe bicicletă.
• Nu utilizați discul de frână dacă grosimea acestuia este de 1,5 mm sau mai puțin. De
asemenea, nu îl utilizați nici dacă suprafața de aluminiu devine vizibilă. Discul de frână
poate ceda și poate provoca vătămări grave cauzate de căderea de pe bicicletă.
Butuc cu frână torpedo
• La folosirea unui dropout inversat, se folosește un dispozitiv de reglaj lanț pentru a
tensiona lanțul.
Pentru montarea pe bicicletă și întreținere:
• Pentru produsele care pot fi montate, verificați informațiile despre compatibilitate
(https://productinfo.shimano.com).
• La fixarea brațului frânei pe cadru, se va folosi o clemă de braț de frână adaptată la
dimensiunea segmentului inferior al triunghiului posterior al cadrului, care se va strânge
bine cu șurubul și piulița clemei la cuplul specificat.
Se va folosi o contrapiuliță cu inserție de nailon (piuliță autoblocantă) pentru piulița
clemă. Se recomandă utilizarea șuruburilor, piulițelor și clemelor pentru braț produse de
SHIMANO.
Dacă piulița clemei se desprinde de pe brațul frânei sau dacă șurubul clemei sau clema
brațului frânei se deteriorează, brațul frânei se poate roti pe segmentul inferior al
triunghiului posterior al cadrului, smucind ghidonul sau blocând roata bicicletei, urmată
de cădere și de rănirea gravă.
• La montarea butucului pe cadru se vor orienta corect șaibele anti-rotire (stânga-dreapta)
și se vor strânge bine piulițele butucului la valorile de cuplu specificate. Dacă șaibele
anti-rotire sunt montate pe o singură parte sau dacă piulițele butucului nu sunt strânse
suficient, șaiba anti-rotire poate să cadă, ceea ce poate provoca rotirea axului butucului și
articulației casetei.În consecință, ghidonul poate fi smucit accidental de cablul de
schimbare a vitezelor, provocând un accident foarte grav.
• Asamblați roata cu spițare de 6x sau 8x și nu spițați roata în mod radial.
În caz contrar, spițele sau roata se pot deteriora sau se poate produce zgomot la frânare.