Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare
Versiune 2.1
Aprilie 2023
Codul de conduită
One Vertiv. One Code.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 2
Giordano Albertazzi
CEO
În cadrul Vertiv, ne angajăm să ne desfășurăm
activitatea cu integritate și cu respectarea tuturor legilor
aplicabile în țările în care activăm și facem acest lucru
acționând conform valorilor noastre fundamentale:
Acționăm responsabil
Pornim de la premisa intențiilor pozitive în toate interacțiunile cu angajații
Suntem pasionați de munca noastră
Ne autodepășim în dezvoltarea personală
Depășim necontenit așteptările clienților
Îi ajutăm pe ceilalți pentru a asigura succesul echipei
Ne recunoaștem repede greșelile
Discutăm cu oamenii și nu despre oameni
Creăm o cultură în care oamenii își pot atinge potențialul maxim
„De-a lungul celor peste 20 de ani ai mei în cadrul companiei, am fost
întotdeauna mândru de faptul că aparțin unei organizații care pune
integritatea fără compromisuri în centrul modului în care ne comportăm și
ne desfășurăm activitatea. În calitate de CEO al companiei Vertiv, doresc
să protejez viguros și să perpetuez această moștenire prin evidențierea
importanței Codului nostru de conduită.
Codul de conduită al companiei Vertiv prevede să ne tratăm în
permanență colegii, partenerii și clienții cu respect și profesionalism și în
conformitate cu legea. Aceste valori și principii clar definite reprezintă, de
asemenea, o promisiune pentru clienții noștri. Prin angajamentul nostru
față de o integritate de neegalat, clienții știu că au de-a face cu o
companie de încredere alcătuită din persoane care vor face ceea ce
trebuie, în modul corect. Acest lucru se extinde asupra tuturor celor care
colaborează cu noi și asupra tuturor locațiilor în care ne desfășurăm
activitatea.
Sunt încrezător că, pe măsură ce Vertiv continuă să crească și să se
dezvolte, angajamentul nostru continuu față de integritatea fără
compromisuri ne va permite să continuăm să oferim plus-valoare clienților
noștri, ajutându-ne în același timp să creăm o cultură a performanței
superioare care nu numai că ne va susține obiectivele de afaceri, dar ne
va face să devenim un angajator global preferat.”
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 3
Introducere ............................................................................................................................................ 4
Cine trebuie să respecte Codul? ........................................................................................................... 4
Orientări pentru aplicarea Codului......................................................................................................... 4
Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de îngrijorare ....................................................... 5
Absența represaliilor ............................................................................................................................. 6
Modul în care ne tratăm unii pe ceilalți ................................................................................................. 7
Diversitate, incluziune și egalitate de șanse .......................................................................................... 7
Siguranță și sănătate............................................................................................................................. 8
Hărțuire ................................................................................................................................................. 8
Acționăm în scopul celor mai bune interese ale Vertiv ..................................................................... 10
Conflictele de interese ......................................................................................................................... 10
Oportunitățile corporative .................................................................................................................... 12
Cadouri, ospitalitate și activități de divertisment .................................................................................. 12
Protejarea activelor companiei și confidențialitatea ............................................................................ 14
Integritatea evidențelor financiare ....................................................................................................... 15
Protecția împotriva risipei de active ..................................................................................................... 16
Utilizarea acceptabilă .......................................................................................................................... 16
Tranzacții cu acțiuni și alte titluri de valoare ........................................................................................ 18
E-mailurile, mesajele text, mesajele instant și alte comunicări electronice ......................................... 19
Securitatea tehnologiei informației ...................................................................................................... 19
Proprietatea intelectuală...................................................................................................................... 20
Confidențialitatea datelor..................................................................................................................... 20
Comunicarea în numele Vertiv ............................................................................................................ 20
Lucrul cu clienții și furnizorii ............................................................................................................... 21
Concurența și corectitudinea ............................................................................................................... 21
Desfășurarea activității la nivel internațional ....................................................................................... 23
Contractele cu statul............................................................................................................................ 25
Membrii ai comunității noastre și ai lumii ........................................................................................... 28
Conformitatea cu legislația aplicabilă .................................................................................................. 28
Comunicări publice și raportări financiare ........................................................................................... 28
Anticorupție ......................................................................................................................................... 29
Fără contribuții politice ........................................................................................................................ 33
Activitățile de lobby.............................................................................................................................. 33
Responsabilitatea socială corporativă ................................................................................................. 33
Derogări și modificări aferente Codului nostru ................................................................................. 34
La ce să vă așteptați atunci când puneți o întrebare sau raportați un motiv de îngrijorare .......... 34
Cooperarea în cadrul investigațiilor .................................................................................................... 35
Confirmare ............................................................................................................................................. 36
Despre Codul de conduită ..................................................................................................................... 4
Cuprins
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 4
Despre Codul de conduită
Introducere
Scopul acestui Cod de conduită („Codul” nostru) este de
a ghida toți angajații și membrii consiliului de
administrație („Membrii consiliului”) ai Vertiv Holdings Co
și afiliații acesteia (în mod colectiv, „Vertiv”) din întreaga
lume, cu privire la modul în care ne desfășurăm
activitatea. Acest Cod descrie acțiunile și
comportamentele așteptate de la fiecare membru al
echipei Vertiv, astfel încât toți cei care interacționează
cu Vertiv să se poată baza în mod consecvent pe
integritatea noastră. Cu excepția cazului în care este
indicat altfel în acest Cod, termenul „angajați” include directorii companiei.
Cine trebuie să respecte Codul?
Fiecare angajat și Membru al consiliului, inclusiv cei ai filialelor noastre, ai afiliaților noștri și ai altor
entități în care Vertiv deține o cotă majoritară, are responsabilitatea personală de a citi, înțelege și
respecta Codul nostru.
Orientări pentru aplicarea Codului
Acest Cod nu descrie toate practicile de afaceri și nici nu răspunde la toate întrebările despre
activitatea noastră. În cazurile în care nu sunteți siguri care este acțiunea corectă de întreprins,
asigurați-vă că puteți răspunde „da” la următoarele întrebări:
Este
acțiunea conformă cu valorile de integritate ale Vertiv?
Acțiunea mea va proteja și va promova reputația de companie cu integritate a Vertiv?
Sunt
satisfăcut(ă) de decizia mea în ipoteza în care ar fi cunoscută de toată lumea?
Dacă aveți îndoieli cu privire la oricare dintre prevederile sau obligațiile prevăzute în Cod sau dacă aveți
orice întrebări sau motive de îngrijorare, vă rugăm să solicitați asistență din partea resurselor enumerate
în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de îngrijorare” de la pagina 5.
Responsabilitățile companiei
Vertiv are responsabilitatea de:
A furniza tuturor angajaților orientări clare cu privire la valorile Vertiv.
A implementa acest Cod și a-l distribui tuturor angajaților, directorilor și Membrilor consiliului.
A aplica o bună comunicare și programe de instruire pentru a educa angajații cu privire la acest
Cod.
A furniza permanent tuturor angajaților consiliere privind politicile și procedurile companiei.
A asigura respectarea acestui Cod.
A interzice represaliile pentru raportarea cu bună credință a unei încălcări suspectate a acestui
Cod sau a politicilor ori procedurilor companiei.
A
menține o linie de asistență pentru primirea întrebărilor sau rapoartelor cu privire la încălcări
sau motive de îngrijorare.
A
răspunde cu promptitudine tuturor reclamațiilor, în urma unei investigații adecvate.
A furniza periodic consiliului de administrație al companiei un rezumat al situațiilor de încălcare
și de a discuta orice probleme semnificative.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 5
Responsabilitățile angajaților
Vertiv își desfășoară activitatea prin intermediul angajaților săi. Avem nevoie de ajutorul dumneavoastră
pentru a respecta legislația aplicabilă, precum și regulile și principiile descrise în acest Cod. Într-o companie
de dimensiunea companiei noastre, se vor ivi periodic probleme și întrebări. Atunci când observați o
problemă sau aveți o întrebare sau un motiv de îngrijorare, vă rugăm să solicitați asistență. Cel mai
important lucru este ca problemele potențiale să fie identificate și comunicate astfel încât să se poată lua
măsuri adecvate în timp util. Vertiv poate face acest lucru doar cu ajutorul dumneavoastră.
Vertiv se așteaptă ca angajații să ajute la prevenirea și raportarea încălcărilor Codului nostru prin
informarea părților relevante cu privire la orice încălcări efective, suspectate sau anticipate ale legii sau
ale acestui Cod — în mod anonim, dacă doriți (consultați secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să
raportați un motiv de îngrijorare” de mai jos). Neîndeplinirea intenționată a acestei obligații poate atrage
sancțiuni disciplinare. Dacă nu ajutați la stoparea conduitei necorespunzătoare, Vertiv se va confrunta
cu riscuri serioase și poate fi afectat succesul companiei și, potențial, succesul unității comerciale de
care depindeți pentru a văștiga existența.
Conducerea
Conducerea Vertiv de la toate nivelurile are responsabilități sporite în temeiul acestui Cod. Aceasta
trebuie să comunice cu eficacitate așteptările Vertiv de la angajați, să dea un bun exemplu prin
respectarea acestui Cod și să notifice imediat persoana adecvată atunci când este identificată o
problemă efectivă sau potențială. Orice membru al conducerii ce are cunoștință de o încălcare a
acestui Cod și nu notifică alte persoane în acest sens și, atunci când este cazul, nu ajută la rezolvarea
problemei, încalcă programul Vertiv de etică și conformitate.
Cum să obțineți asistență
sau să raportați un motiv
de îngrijorare
Dacă aveți o întrebare sau un motiv de
îngrijorare, puteți alege oricare dintre
următoarele canale de comunicare:
Managerul sau supervizorul
dumneavoastră
Un specialist în resurse
umane din cadrul Vertiv
Un avocat al Vertiv
Responsabilul șef pe
probleme de conformitate și
integritate al Vertiv
Linia de asistență globală a
Vertiv pe probleme de
conformitate și integritate,
având opțiunea de raportare anonimă („Linia de asistență”)
Trebuie să vă simțiți confortabil să contactați oricare dintre aceste resurse, dacă aveți nevoie de asistență.
În măsura în care un director executiv sau un Membru al consiliului ia cunoștință de orice problemă
potențială cu privire la Cod, respectiva persoană trebuie să comunice această chestiune Directorului
general executiv al Vertiv, consiliului de administrație (sau comitetului aplicabil) sau la Linia de
asistență a Vertiv (această ultimă opțiune prezentând posibilitatea de raportare anonimă).
Toate rapoartele cu privire la încălcările vizibile sau potențiale ale acestui Cod sunt tratate confidențial,
în măsura permisă de legislația aplicabilă. Persoanele nu trebuie să încerce să desfășoare investigații
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 6
sau interviuri/interogări cu privire la orice comportament sau activitate neetice sau suspectate ca ilegale
fără a se consulta mai întâi cu departamentele juridic și de resurse umane ale Vertiv. Linia de asistență
globală Vertiv este disponibilă pentru a raporta motive de îngrijorare sau încălcări efective sau
potențiale, inclusiv potențiale nereguli financiare sau contabile, iar aceste raportări pot fi efectuate în
mod anonim. Acesta este un serviciu gratuit ce este disponibil 24 de ore în fiecare zi, 365 de zile pe an
și, deși nu este destinat să reprezinte un înlocuitor al discuției directe cu conducerea, serviciul gratuit
vă permite să raportați comportamentele sau activitățile neetice sau ilegale în mod confidențial și
anonim, dacă doriți.
Oricare ar fi motivul de îngrijorare, există o resursă adecvată disponibilă pentru dumneavoastră. Vertiv
s-a angajat să pună la dispoziție modalități prin care problemele pot fi semnalate, analizate și, ori de
câte ori este posibil, rezolvate.
Absența represaliilor
Persoanele care, cu bună credință, solicită ajutor sau raportează încălcări cunoscute sau suspectate
sau alte motive de îngrijorare, nu vor fi ținta represaliilor sau hărțuirii. Persoanele ce transmit cu bună
credință rapoarte nu vor fi supuse niciunor amenințări sau represalii, inclusiv în ceea ce privește
reținerea remunerației, promovarea, retrogradarea, aplicarea de sancțiuni disciplinare, concedierea,
reducerea salariului, evaluarea negativă, modificarea sarcinilor de serviciu, lipsa oferirii de instruire sau
altor oportunități de muncă sau comportamentul ostil cu privire la o astfel de raportare. Angajarea în
astfel de comportamente de represalii sau hărțuire vă va face obiectul unor sancțiuni disciplinare,
inclusiv posibila desfacere a contractului de muncă.
Vertiv va investiga cu diligență acuzațiile de represalii sau hărțuire și va proteja proactiv persoanele ce
raportează neregulile suspectate prin efectuarea periodică de evaluări ale indicilor de referință ai
performanței profesionale. Cu toate acestea, rețineți că Vertiv poate lua în orice moment măsuri pentru
abordarea performanțelor reduse ale unui angajat, inclusiv ale unei persoane ce a raportat și, atunci
când sunt justificate și cuantificate, aceste acțiuni nu sunt punitive.
Puteți trimite în mod anonim o raportare prin Linia de asistență Vertiv la:
http://www.VertivCo.EthicsPoint.com
(Numerele de telefon gratuite și locale pentru linia de asistență sunt disponibile pe site-ul
liniei de asistență.)
Am discutat cu managerul meu referitor la anumite comentarii neadecvate pe care colegul meu
din alt departament le face în mod repetat despre obiceiurile familiei mele, chiar și după ce am
rugat persoana respectivă să înceteze. La aproximativ trei săptămâni după raportarea mea, am
fost retrogradat(ă), iar salariul meu a fost redus semnificativ. Ce pot să fac?
Vertiv are implementate procese și proceduri de protecție împotriva cazurilor de dezavantajare a carierei unui
angajat doar pe motiv că respectivul angajat a făcut o reclamație cu bună credință în temeiul Codului. Indiferent
de aceste măsuri de protecție, în cazul în care considerați că sunteți tratat(ă) incorect ca urmare a raportării
dumneavoastră (și nu din cauza unei performanțe profesionale inadecvate), vă rugăm să utilizați oricare dintre
resursele la care se face referire în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de
îngrijorare” de la pagina 5.
Raportarea mea îl implică pe managerul meu și pe alți angajați din departamentul meu. Se pot alia
aceștia împotriva mea și pot obține concedierea mea?
Compania interzice oricărui angajat sau oricărei persoane ce trebuie să respecte Codul nostru să recurgă la
represalii împotriva oricărei persoane ce a făcut cu bună credință o raportare. Angajamentul nostru de a nu
tolera sub nicio formă represaliile înseamnă că nu veți avea probleme pentru raportarea unei situații pe care
dumneavoastră, cu bună credin
ț
ă, o considera
ț
i ca fiind o încălcare a Codului, le
g
isla
ț
iei sau politicii companiei.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 7
Modul în care ne tratăm unii pe ceilalți
Diversitate, incluziune și egalitate de șanse
Vertiv pune preț pe diversitatea ideilor și a punctelor de vedere și dorește să susțină o cultură a
incluziunii și diversității. Există o singură lume și o singură echipă Vertiv și, prin urmare, dorim ca
angajații noștri, indiferent cine sunt aceștia și unde se află, să se simtă în siguranță și apreciați, astfel
încât să se poate dezvolta la potențialul lor maxim. Incluziunea reprezintă un element de bază al
activității noastre, deoarece, dacă este implicată toată lumea, sunt luate decizii bune; iar deciziile bune
duc la performanțe mai bune ale companiei. Astfel, Vertiv s-a angajat să promoveze incluziunea și
egalitatea de șanse pentru toți în ceea ce privește angajarea, condițiile contractului de muncă,
mobilitatea, instruirea, compensațiile și sănătatea la locul de muncă, fără discriminare pe bază de
vârstă, rasă, culoare, religie, credință, sex, stare civilă, orientare sexuală, identitate de gen, informații
genetice, cetățenie, origine națională, statut protejat de veteran, afiliere politică, dizabilități sau orice alt
statut sau caracteristică protejate în temeiul legislației aplicabile. Aceasta se aplică deciziilor cu privire
la forța de muncă referitoare la recrutare, angajare, promovare, transfer, disponibilizare, concediere,
compensații, beneficii, instruire (inclusiv programe de ucenicie), clasificare, certificare, testare, păstrare,
recomandare și orice alte aspecte ale forței de muncă. Deciziile de angajare trebuie să se bazeze
numai pe necesitățile Vertiv, pe cerințele postului și pe calificările persoanei, acordând în același timp o
importanță adecvată diversității și angajând cea mai potrivită persoană pentru post.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 8
Vertiv dispune de o forță de muncă foarte diversă la nivel global și căutăm întotdeauna oportunități de
creștere a acestei diversități. Puteți contribui extinzând diversitatea rezervelor de candidați, fiind
deschiși și receptivi la o varietate de puncte de vedere și proveniențe diferite și asigurând moduri de
înglobare a acestor diferențe atunci când este adecvat, de exemplu prin încorporarea conținutului
cultural în instruiri și comunicări.
Vertiv se dedică construirii și stimulării unei culturi incluzive în care toți angajații au șanse să crească,
să se dezvolte, să conducă și să determine schimbări pozitive. Noi încurajăm și invităm angajații ce
sunt pasionați de compania și cultura noastră să se unească pentru a contribui la realizarea
schimbărilor și implementarea unor soluții mai eficiente. Atunci când angajații dedicați din întreaga
companie colaborează, aceștia concretizează multe dintre valorile și comportamentele Vertiv, precum
acțiunea responsabilă, provocarea de sine în sensul dezvoltării personale, folosirea maximă a
diversității și impulsionarea inovației și a schimbării. În consecință, aceștia produc deseori soluții
creative. O diversitate a culturilor, experiențelor și cunoștințelor are ca rezultat o diversitate a ideilor,
ceea ce, în final, aduce beneficii Vertiv și fiecăreia dintre părțile interesate ale acesteia și clădește un
viitor mai bun pentru noi toți. Ne luăm angajamentul în direcția diversității, incluziunii și egalității de
șanse nu pentru că acesta este modul responsabil din punct de vedere legal de a proceda, ci mai
degrabă, deoarece este modul corect de a proceda și, în final, acesta aduce beneficii Vertiv.
Siguranță și sănătate
Protejarea siguranței și sănătății angajaților reprezintă o valoare fundamentală a Vertiv. Unitățile
noastre comerciale au obligația să aibă programe solide în materie de siguranță și sănătate, care includ
siguranța în operarea echipamentelor, siguranța procedurală, instruirea, auditurile, măsurile corective,
raportarea și recompensele. Este împotriva politicii Vertiv ca orice persoană să lucreze în condiții
nesigure sau într-un mod nesigur. Vă rugăm să vă informați managerul despre orice motiv de
îngrijorare cu privire la siguranță, sănătate sau alte motive de îngrijorare legate de mediul de lucru sau
să contactați oricare dintre resursele identificate în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să
raportați un motiv de îngrijorare” de la pagina 5.
Hărțuire
Vertiv respectă și apreciază diversitatea și depune eforturi pentru a furniza un mediu de lucru incluziv
ce este pozitiv, productiv și bazat pe respect. De asemenea, dorim să nu existe nicio formă de
comportament inadecvat, discriminare sau hărțuire la locul de muncă. Hărțuirea include
comportamentul ofensator care interferează cu mediul de lucru al unei alte persoane sau care ar crea
un mediu de lucru ofensator, intimidant sau ostil. Comportamentul va fi considerat hărțuire indiferent
dacă este manifestat fizic sau verbal și indiferent dacă este manifestat personal ori prin alte mijloace
(precum mesaje, postări pe platformele de comunicare socială, e-mailuri sau mesaje text).
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 9
Comportamentul potențial ofensator include remarci sau avansuri sexuale nedorite. Acesta poate, de
asemenea, include insulte, glume ofensatoare sau comentarii denigratoare despre subiecte precum
rasa, culoarea, vârsta, dizabilitatea, originea națională, sexul, orientarea sexuală sau alte categorii
protejate. Rețineți că baza în stabilirea caracterului ofensator al unui comportament depinde, în
general, de modul în care este perceput acest comportament, nu de intenția acestuia. Oamenii au
deseori opinii diferite cu privire la ce este ofensator. Faptul că există posibilitatea ca anumite persoane
să nu fie ofensate de anumite comportamente, nu înseamnă că acestea sunt acceptabile. Vertiv nu va
tolera niciun astfel de comportament.
În cazul în care considerați că dumneavoastră sau o altă persoană pe care o cunoașteți v-ați confruntat
sau vă confruntați cu un comportament hărțuitor, raportați acest lucru imediat managerului
dumneavoastră, departamentului local de resurse umane sau oricăreia dintre persoanele de contact
identificate în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de îngrijorare” de la
pagina 5. Trebuie să vă simțiți liberi să raportați orice încălcare suspectată a acestui Cod sau a altei
legi sau politici fără teamă de efecte adverse asupra locului dumneavoastră de muncă. Vertiv interzice
strict acțiunile de represalii împotriva oricărei persoane pentru raportarea cu bună credință a unei
posibile încălcări. Consultați „Absența represaliilor” de la pagina 6, pentru mai multe informații în
această privință.
Managerul meu pare să favorizeze anumiți membri ai echipei mele, deoarece au aceeași religie.
Ce pot să fac?
Dacă nu vă simțiți confortabil să discutați direct cu managerul dumneavoastră, vă încurajăm să solicitați
asistență de la departamentul de resurse umane al Vertiv sau de la oricare dintre persoanele de contact
identificate în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de îngrijorare” de la pagina 5.
Cum beneficiază Vertiv de pe urma diversității?
Cercetările au dovedit că perspectivele individuale conduc la idei inovatoare, la un proces de luare a deciziilor
mai complet și, în final, la rezultate mai bune pentru investitori. Vertiv are succes recrutând cei mai buni angajați
din rezerva de talente globală multiculturală, iar cultura noastră incluzivă promovează performanțele maxime ale
fiecărui membru al echipei noastre.
Cum sunt protejat(ă) împotriva represaliilor sau hărțuirii?
Vertiv va investiga cu diligență acuzațiile de represalii sau hărțuire și va proteja proactiv persoanele ce au
raportat cu bună credință nereguli, prin efectuarea periodică de evaluări ale indicilor de referință ai performanței
profesionale a respectivei persoane. Cu toate acestea, rețineți că Vertiv poate lua măsuri pentru abordarea
performanțelor reduse ale unui angajat și, atunci când sunt justificate și cuantificate, aceste acțiuni nu sunt
punitive.
Mi se cere să fac ceva la serviciu ce nu mi se pare corect. Nu sunt sigur(ă) că este ilegal sau chiar
împotriva politicii companiei, dar mă face să mă simt neliniștit(ă). Am explicat acest lucru managerului
meu și managerului acestuia, dar nu se ia nicio măsură. Chiar nu mă simt confortabil și acum mă simt
prins(ă) în capcană. Ce pot să fac?
Cu toții avem responsabilitatea de a proteja Vertiv procedând corect. Puteți utiliza orice canal de comunicare
prezentat în secțiunea „Cum să obțineți asistență sau să raportați un motiv de îngrijorare” de la pagina 5, inclusiv
Linia de asistență, pentru a raporta încălcări sau a pune întrebări despre o potențială problemă sau o chestiune
care vă face să vă simțiți inconfortabil. Rapoartele pot fi transmise 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, la această
Linie de asistență, iar transmiterea rapoartelor la Linia de asistență poate fi efectuată în mod anonim.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 10
Acționăm în scopul celor mai bune interese ale Vertiv
Conflictele de interese
Ca parte din datoria noastră de a susține reputația Vertiv, trebuie să evităm relațiile și comportamentele
ce creează conflicte de interese. Un conflict de interese apare atunci când interesele dumneavoastră
personale interferează — sau par să interfereze — cu interesele Vertiv. De exemplu, ar constitui
conflict de interese situația în care ați obliga Vertiv să plătească mai mult decât ar trebui pentru livrările
unui distribuitor pe care îl dețineți sau care este deținut de un prieten sau o rudă apropriată a
dumneavoastră sau dacă v-ați utiliza poziția în cadrul Vertiv pentru a obține beneficii necuvenite pentru
dumneavoastră sau alte persoane.
Vă rugăm să notificați Vertiv dacă
dumneavoastră sau un membru al
familiei dumneavoastră apropiate
dobândește un interes sau un avantaj
financiar în legătură cu bunuri
imobiliare, drepturi legate de brevete,
titluri de valoare, oportunități de profit
sau alte drepturi sau bunuri, care
rezultă din sau are legătură directă cu
poziția dumneavoastră în cadrul Vertiv.
Conflictele de interes efective nu
trebuie să fie prezente pentru ca
problemele să apară. Chiar și simpla
aparență de conflict trebuie să fie
evitată. Dacă nu sunteți siguri ce puteți
și ce nu puteți face, vă rugăm să
solicitați asistență de la managerul
dumneavoastră sau de la
departamentul juridic al Vertiv.
Modul în care abordăm conflictele de
interese vă protejează atât pe
dumneavoastră, cât și compania Vertiv.
Conflictele de interese efective sau
potențiale trebuie raportate managerului dumneavoastră sau departamentului juridic al Vertiv sau, dacă
sunteți un Membru al consiliului sau Directorul general executiv, consiliului de administrație. Toate
conflictele efective sau potențiale raportate vor fi evaluate de către departamentul juridic al Vertiv sau
de către consiliul de administrație, după caz, care vor stabili dacă există un conflict și, în caz afirmativ,
care este cea mai bună modalitate de rezolvare a acestuia. Vertiv poate fi pusă în situația de a face
ajustări sau a aplica măsuri de control pentru a evita orice conflict real sau perceput, așadar vă rugăm
să rețineți să divulgați orice conflict efectiv sau potențial. De exemplu, dacă identificați un conflict
potențial în selectarea unui furnizor, Vertiv poate cere unui angajat diferit al Vertiv să evalueze
furnizorul pentru a elimina orice conflict de interese efectiv sau perceput. Toate tranzacțiile care pot da
naștere unui conflict de interese ce implică un Membru al consiliului sau un director executiv trebuie
aprobate de consiliul de administrație.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 11
Pot să angajez o rudă sau un prieten apropiat care să lucreze pentru Vertiv în unitatea mea
comercială?
Angajarea unei rude sau unui prieten apropiat ar putea avea ca rezultat un conflict de interese efectiv sau aparent.
Înainte de a angaja persoana, trebuie să aduceți această chestiune la cunoștința managerului dumneavoastră și
departamentului de resurse umane sau departamentului juridic al Vertiv. Ar putea exista o soluție pentru a evita
orice conflict potențial, precum numirea unui comitet de angajare independent sau angajarea persoanei în altă
unitate comercială a Vertiv.
Pot să fac parte din consiliul de administrație al unei companii tranzacționate public care nu este concurent
sau furnizor al Vertiv?
Înainte de a activa în consiliul de administrație sau într-un organism de conducere similar al oricărei companii
(inclusiv o entitate nonprofit), trebuie să primiți mai întâi permisiune din partea Directorului general executiv sau
Directorului juridic al Vertiv. Participarea în cadrul altor organizații sau deservirea altor organizații, fie acestea de
natură civică, caritabilă, corporativă, guvernamentală, publică, privată sau nonprofit, nu trebuie (a) să diminueze
semnificativ sau să interfereze cu prestarea completă și la timp a serviciilor dumneavoastră către Vertiv sau (b) să
creeze conflicte de interese posibile sau percepute în ceea ce privește Vertiv.
Sunteți manager de achiziții și soțul/soția dumneavoastră este angajat(ă) de unul dintre furnizorii
dumneavoastră. Ce trebuie să faceți?
Trebuie să comunicați posibilul conflict de interese managerului dumneavoastră și departamentului juridic al Vertiv
pentru a fi luate măsurile adecvate. Pot exista demersuri pe care Vertiv le poate întreprinde cu cooperarea
dumneavoastră pentru a evita conflictele de interese efective sau aparente.
Sunteți un angajat Vertiv care are un „interes material” (de tip participație sau de alt fel) într-o companie
despre care știți sau bănuiți că este un client, un furnizor sau un concurent important al Vertiv și vă folosiți
de poziția dumneavoastră în cadrul Vertiv pentru a influența o tranzacție cu această companie. Este
permisibil acest lucru?
Nu. Nu vă puteți utiliza poziția în mod inadecvat pentru a influenta o tranzacție cu o companie în care dețineți un
„interes material”. În plus, faptul dacă aveți un „interes material” va fi stabilit de departamentul juridic sau de consiliul
de administrație al Vertiv, după caz, luând în considerare toate circumstanțele relevante, inclusiv relația
dumneavoastră cu clientul, furnizorul sau concurentul și cu tranzacția specifică. Când aveți îndoieli, raportați orice
conflict de interese potențial sau efectiv managerului dumneavoastră, pentru a proteja atât interesele
dumneavoastră, cât și cele ale Vertiv. În multe cazuri, un conflict poate fi evitat dacă este divulgat în avans. Este
important de reținut faptul că se pot, de asemenea, crea conflicte atunci când un membru al familiei dumneavoastră
apropiate este persoana implicată.
Începeți propria dumneavoastră afacere colaterală, lucrând la această idee nouă seara și în weekenduri. În
legătură cu această muncă, sunteți interesați de cât plătim anumitor furnizori pentru materiale, pe care s-ar
putea să trebuiască să le procurați și dumneavoastră pentru afacerea dumneavoastră colaterală. Puteți să
căutați aceste informații și să le utilizați în beneficiul dumneavoastră?
Nu. Această activitate ar crea un conflict de interese. Nu puteți utiliza informațiile comerciale ale Vertiv pentru
beneficiul dumneavoastră personal. În plus, nu trebuie să lucrați la chestiuni de afaceri personale în incinta Vertiv
sau în timpul programului de lucru la Vertiv.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 12
Oportunitățile corporative
Pentru a lua decizii de afaceri obiective în numele Vertiv, nu trebuie să concurăm niciodată cu
compania noastră. Avem o datorie față de Vertiv de a promova interesele legitime ale Vertiv când
apare ocazia de a proceda astfel. În consecință, nu trebuie:
Să primiți sau să încercați să primiți un beneficiu personal din oportunități care sunt descoperite
sau dezvoltate în legătură cu serviciul furnizat de dumneavoastră Vertiv (incluzând, fără a se
limita la, utilizarea bunurilor sau informațiilor Vertiv sau a poziției dumneavoastră în cadrul Vertiv).
Să utilizați bunurile sau informațiile Vertiv pentru câștiguri personale.
Să concurați cu Vertiv, în mod direct sau indirect, pentru oportunități de afaceri.
Cadouri, ospitalitate și activități de divertisment
Oferirea și primirea de cadouri de afaceri și activități de divertisment la o scară redusă este o parte
normală din construirea bunăvoinței și consolidarea relațiilor de lucru cu furnizorii, clienții și alte părți
terțe. Cu toate acestea, înainte de a da sau a primi orice bun de valoare, discutați mai întâi cu
managerul dumneavoastră și confirmați ce este permis de legea locală și de practicile celeilalte părți. În
multe cazuri, există legi sau politici stricte împotriva oferirii sau primirii oricărei forme de cadou sau
ospitalitate, în special atunci când sunt implicați funcționari publici.
Caracterul adecvat al unui cadou va varia mult în funcție de circumstanțe (inclusiv poziția angajatului),
însă este esențial să se evite chiar și cea mai mică aparență de comportament inadecvat. Vertiv
interzice darea sau primirea de numerar, de carduri cadou, de vouchere sau de alte cadouri care ar
putea să pară extravagante sau inadecvate în circumstanțele specifice. Ca regulă generală, angajații și
Membrii consiliului Vertiv pot să ofere sau să accepte cadouri atât timp cât cadoul este legal și:
Nu creează impresia sau obligația că persoana sau partea care oferă cadoul are dreptul la orice
avantaj sau tratament preferențial în schimbul cadoului.
Nu ar pune Vertiv sau cealaltă parte în situații jenante dacă ar fi făcut public.
Respectă cerințele impuse de conducerea locală, dacă există.
Este divulgat și aprobat conform politicii Vertiv privind cadourile și ospitalitatea.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 13
Persoanele a căror poziție implică oferirea sau acceptarea activităților de divertisment trebuie să se
familiarizeze cu legile aplicabile. Activitățile de divertisment care implică angajații sau Membrii
consiliului Vertiv trebuie:
Să nu fie frecvente.
Să respecte legislația aplicabilă.
Să fie de bun-simț și să aibă loc într-un spațiu adecvat pentru afaceri.
Să fie rezonabile și adecvate în contextul ocaziei și al poziției angajatului.
Să nu reprezinte o mită, un comision ilicit sau alt comportament ilegal, inadecvat sau neetic.
Să nu creeze impresia că Vertiv sau cealaltă parte are dreptul la tratament preferențial.
Să fie aprobate și divulgate conform cerințelor politicii Vertiv privind cadourile și ospitalitatea.
În cazul în care nu sunteți siguri dacă ar trebui să acceptați un cadou sau o activitate de divertisment,
vă rugăm să vă consultați cu managerul dumneavoastră, cu responsabilul asociat pe resurse umane
sau cu departamentul juridic al Vertiv. La fel ca în cazul oricărui conflict de interese, este important să
fiți sinceri cu privire la aceste chestiuni. Deseori, problemele potențiale pot fi atenuate înainte de a se
materializa prin simpla divulgare a acestora persoanelor corespunzătoare, inclusiv managerului
dumneavoastră. Dacă, din cauza obiceiurilor locale, refuzul unui cadou ar constitui o ofensă și valoarea
cadoului sau a activității de divertisment este semnificativă, persoanele de contact la care se face
referire mai sus vă vor ajuta să identificați cea mai bună modalitate de a vă proteja, pe dumneavoastră
și Vertiv, de impresia oricărei conduite inadecvate. Pentru orientări suplimentare cu privire la acordarea
sau primirea de cadouri, mese, activități de divertisment și alte lucruri de valoare, vă rugăm să
consultați „Gifts, Hospitality, and Travel Policy” („Politica cu privire la cadouri, ospitalitate și deplasări”)
a Vertiv și să contactați departamentul juridic al Vertiv dacă aveți alte întrebări.
Există legi sau reguli care se aplică dacă partea terță este o entitate guvernamentală sau un
funcționar public?
Da. Oferirea unui cadou sau unei activități de divertisment unui funcționar public sau unui angajat al
unei entități deținute sau controlate de stat face obiectul unor legi și reglementări complexe. Înainte de
a oferi sau primi orice fel de cadou sau activitate de divertisment într-o astfel de situație, cereți mai întâi
sfatul departamentului juridic al Vertiv. Consultați „Contractele cu statul” de la pagina 25.
Este adecvat să cer unui furnizor să mă ducă la un eveniment sportiv?
Nu. Nu este niciodată adecvat să cereți cadouri sau activități de divertisment de care beneficiați personal,
indiferent de valoare. Cu toate acestea, este adecvat să participați la un eveniment sportiv dacă sunteți invitat de
un furnizor, dacă participarea la eveniment respectă regulile descrise în acest Cod, are o valoare rezonabilă,
este conformă cu practicile obișnuite din industrie și cu legile aplicabile și dacă urmează să participați împreună
cu furnizorul la eveniment, în interes de serviciu. Pentru orientări suplimentare cu privire la primirea de cadouri,
mese, activități de divertisment și alte lucruri de valoare, vă rugăm să consultați „Gifts, Hospitality, and Travel
Policy” („Politica cu privire la cadouri, ospitalitate și deplasări”) a Vertiv.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 14
Protejarea activelor companiei și confidențialitatea
Vertiv furnizează acces la datele și activele sale tehnologice angajaților, Membrilor consiliului,
contractanților autorizați și altor resurse de încredere, după cum este necesar pentru a îndeplini
misiunea și obiectivele companiei. Vertiv se angajează să protejeze datele confidențiale, inclusiv să
gestioneze, să protejeze și să elimine în mod adecvat informațiile companiei. Informațiile companiei
sunt o resursă valoroasă pentru Vertiv și informațiile gestionate necorespunzător sau divulgate (fie
intenționat, fie accidental) pot avea ca rezultat daune financiare aduse Vertiv sau pot avea alte
consecințe negative. Pentru a asigura gestionarea, protecția și eliminarea corespunzătoare a
informațiilor companiei, nu trebuie:
Să furnizați informații confidențiale obținute
în timp ce lucrați cu Vertiv, incluzând, fără
a se limita la, materiale referitoare la
clienți, programe de dezvoltare, costuri,
marketing, tranzacții, investiții, activități de
vânzări, proprietate intelectuală, promoții,
date financiare și de credit, procese de
fabricație, metode de finanțare sau planuri
pentru afacerile sau activitățile Vertiv,
niciunei persoane sau entități, cu excepția
cazului în care acest lucru este autorizat
de un director executiv.
Să utilizați informații nepublice obținute în
timp ce sunteți asociați cu Vertiv, pentru
avantajul personal al dumneavoastră sau
al altor persoane, incluzând, fără a se
limita la, tranzacționarea de titluri de
valoare.
Să păstrați documente ale Vertiv sau alte informații în niciun scop sau să divulgați niciunei alte
persoane practicile de afaceri, informațiile confidențiale sau secretele comerciale ale Vertiv,
după ce încetează angajarea dumneavoastră în cadrul Vertiv sau furnizarea de servicii către
aceasta.
La încetarea contractului dumneavoastră de muncă cu Vertiv, trebuie să returnați Vertiv toate articolele
tangibile și fișierele electronice care au legătură cu activitatea Vertiv. De asemenea, este important să
rețineți că obligațiile dumneavoastră continuă și după ce încetează asocierea dumneavoastră cu Vertiv.
Fără a aduce atingere celor de mai sus, nicio prevedere a acestui Cod nu este menită să
restricționeze, să limiteze sau să interzică acțiunea persoanelor de a raporta posibilele încălcări
ale legilor sau reglementărilor niciunei entități sau agenții guvernamentale, incluzând, fără a se
limita la, Departamentul de Justiție sau Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse de Valori sau
de a efectua alte divulgări care sunt protejate în temeiul legilor sau reglementărilor federale sau
statale. Angajații sau Membrii consiliului nu au nevoie de autorizația prealabilă a Vertiv pentru a
realiza astfel de rapoarte sau divulgări, iar aceste persoane nu au obligația de a notifica Vertiv
despre faptul că au efectuat orice fel de astfel de rapoarte sau divulgări.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 15
Aveți informații confidențiale de la angajatorul dumneavoastră anterior pe care le împărtășiți
managerului dumneavoastră Vertiv. Este adecvat acest lucru?
Nu. Trebuie să acționăm întotdeauna cu integritate și să ne abținem de la a divulga orice informații
confidențiale de la angajatorii noștri anteriori.
În timp ce vă aflați într-un lift, auziți din întâmplare două persoane ce discută informații referitoare la
produsele unei companii concurente, informații care ar prezenta interes pentru Vertiv. Puteți divulga
aceste informații către Vertiv?
Dacă informațiile nu au fost obținute ilegal, nu au fost partajate ilegal cu dumneavoastră, iar utilizarea
acestora nu ar avea ca rezultat o încălcare a legilor antitrust, aceste informații pot fi partajate și utilizate. Cu
toate acestea, țineți cont de faptul că legile din acest domeniu sunt complexe. În acest scop, vă rugăm să
contactați departamentul juridic pentru orice întrebări referitoare la ce tip de informații ar fi adecvat să
partajați. Consultați de asemenea „Concurența și corectitudinea” de la pagina 21.
Integritatea evidențelor financiare
Vertiv s-a angajat să țină evidențe financiare și alte evidențe ale activității comerciale exacte și
complete și să comunice în mod complet, corect, exact și la timp rezultatele financiare și alte informații
semnificative. Clienții, investitorii și partenerii noștri de afaceri se bazează pe noi să înregistrăm și să
raportăm informații financiare exacte. Nu trebuie niciodată să faceți declarații ce induc în eroare cu
privire la evidențele financiare sau la performanțele operaționale. În mod similar, nu trebuie niciodată să
introduceți în registrele sau evidențele companiei informații care ascund, denaturează sau maschează
intenționat adevărata natură a oricăror tranzacții, rezultate sau solduri. Trebuie să respectați
întotdeauna legea și principiile contabile general acceptate.
Responsabilitatea pentru ținerea registrelor și evidențelor exacte nu este doar o atribuție a
departamentului financiar-contabil. Fiecare dintre noi trebuie să facă uz de integritate atunci când se
ocupă de evidențele financiare, inclusiv rapoartele de cheltuieli și tranzacțiile de vânzări. Falsificarea
unui raport de cheltuieli, chiar și cu o sumă mică de bani, constituie fraudă și furt și poate avea ca
rezultat sancțiuni disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de muncă și urmărirea penală.
Integritatea rapoartelor noastre financiare este în special importantă atunci când lucrăm în vânzări sau
în altă poziție ce presupune existența unor cote regulate pe care trebuie să le îndeplinim. Nu trebuie să
permitem niciodată ca presiunea de a îndeplini țintele de vânzări sau de costuri, nici oportunitatea de a
știga comisioane de vânzări suplimentare, să ne determine să luăm orice măsuri pentru a mări,
accelera sau exagera în mod inadecvat sau artificial realizările noastre de vânzări în orice anumită
perioadă. Printre exemplele unei astfel de conduite necorespunzătoare se numără introducerea de cifre
de vânzări false, înșelătoare sau exagerate și/sau încheierea de tranzacții artificiale referitoare la
expediere, livrare, prețuri, titluri sau alte aranjamente cu clienții, distribuitorii sau alte părți terțe.
Integritatea evidențelor financiare ale Vertiv este esențială. Niciun angajat sau Membru al consiliului nu
trebuie să întreprindă nicio acțiune cu scopul de a influența, constrânge, manipula sau induce în eroare
în mod fraudulos contabilii sau consultanții companiei implicați în efectuarea unui audit al evidențelor
financiare ale companiei cu scopul de a denatura situațiile financiare rezultate.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 16
Protecția împotriva risipei de active
Angajații și Membrii consiliului trebuie să protejeze activele Vertiv, să susțină utilizarea eficientă a
acestora și să le protejeze în mod proactiv împotriva pierderii, deteriorării, furtului, risipei și utilizării
inadecvate. Furtul, pierderea, utilizarea inadecvată, utilizarea neglijentă și risipa activelor au un impact
direct asupra profitabilității Vertiv. În general, activele Vertiv trebuie utilizate doar în scopuri comerciale
legitime, iar dumneavoastră nu trebuie, în măsură permisă în temeiul legislației locale, să vă așteptați la
confidențialitate atunci când utilizați resursele companiei. Vertiv poate, la libera sa alegere, să solicite
rambursarea costurilor directe asociate utilizării necorespunzătoare sau pierderii activelor sale.
Utilizarea acceptabilă
Activele tehnologice ale Vertiv joacă un rol vital în munca pe care o desfășurăm. Aceste instrumente ne
acordă flexibilitate în sarcinile noastre și ne ajută să fim mai creativi și mai eficienți în eforturile noastre
pentru companie și pentru clienții noștri. Cu toate acestea, aceleași instrumente necesită o gestionare
atentă și responsabilă și o utilizare conformă cu bunele practici de afaceri și legile aplicabile.
Toate computerele, dispozitivele mobile, software-ul și alte instrumente de tehnologie a informației
furnizate de Vertiv sunt pentru uz profesional, deși Vertiv recunoaște că utilizarea personală
convențională poate fi adecvată. În măsura permisă de legislația locală, nu trebuie să vă așteptați la
confidențialitate atunci când utilizați resursele companiei. Toate comunicările electronice transmise
utilizând activele de tehnologie a informației ale Vertiv pot fi monitorizate și accesate de Vertiv și ar
putea fi consultabile în cazul unei investigații sau unui litigiu. Vertiv își rezervă dreptul, sub rezerva
oricăror restricții legale aplicabile, să acceseze, să recupereze și să examineze comunicările,
evidențele și informațiile utilizând resursele Vertiv, inclusiv toate computerele sau alte dispozitive
electronice, software și sisteme de comunicații ale Vertiv. Astfel de active și informații fac obiectul
accesului, inspectării, monitorizării, investigării și dezvăluirii în conformitate cu legile aplicabile,
acordurile aplicabile ale comitetelor de întreprinderi și politicile aplicabile ale companiei, cu scopul de a
proteja siguranța și securitatea persoanelor și a informațiilor cu caracter personal ale acestora, a
activelor tehnologice, a proprietății intelectuale și a informațiilor confidențiale ale Vertiv. Cu toate
acestea, este important de notat faptul că Vertiv nu va interveni în comunicările sau informațiile cu
caracter personal decât în cazul în care conduita sau comunicarea afectează performanța muncii,
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 17
afectează în mod negativ mediul de lucru al Vertiv, are impact potențial asupra reputației Vertiv sau
poate avea ca rezultat o încălcare a Codului sau a legislației aplicabile.
Controalele preventive includ monitorizarea și jurnalizarea generale pentru a asigura securitatea
informațiilor și sistemelor împotriva breșelor și altor activități rău intenționate.
Angajații sau alte persoane cu acces la oricare dintre activele Vertiv, incluzând, fără a se limita la, toate
tehnologiile, informațiile de marketing, structurile organizaționale ale forței de vânzări sau alte informații
corporative, nu trebuie să aibă nicio așteptare la confidențialitate cu privire la niciun fel de date pe care
le pot accesa, crea, descărca, stoca, trimite, primi, comunica sau utiliza în alt fel, indiferent de subiect,
chiar dacă acestea se află pe un dispozitiv personal, cu excepția cazului în care legislația aplicabilă
prevede astfel de drepturi la confidențialitate. Răspundeți pentru protejarea și conservarea bunurilor și
resurselor Vertiv prin următoarele acțiuni:
Utilizați computerele și alte bunuri ale Vertiv în scopurile companiei și în conformitate cu
politicile companiei.
Protejați resursele Vertiv când sunt utilizate și în timp ce sunt stocate.
Nu stocați datele confidențiale sau sensibile pe dispozitive personale neautorizate.
Nu instalați software neautorizat sau fără licență pe computerele Vertiv sau pe alte dispozitive
de tehnologie a informației ale acesteia (cu excepția aplicațiilor personale nesemnificative).
Nu evitați caracteristicile de securitate instalate pe dispozitive.
Vă informați managerul, departamentul de tehnologie a informației sau departamentul de
securitate Vertiv, după caz, atunci când bunurile companiei sunt pierdute, furate sau
compromise în alt fel.
Vă informați managerul, departamentul de tehnologie a informației sau departamentul de
securitate Vertiv, după caz, cu privire la orice activități infracționale sau amenințări, cunoscute
sau suspectate, la adresa personalului sau bunurilor companiei.
Vertiv își recunoaște obligațiile față de comitetele de întreprinderi din Europa, sindicatele și organizațiile
similare de reprezentare a angajaților din întreaga lume. În acest context, Vertiv va accesa, inspecta și
monitoriza activele în conformitate cu cerințele acestor organizații, legile aplicabile și politicile companiei.
Dacă trimit mesaje text profesionale referitoare la Vertiv de pe telefonul meu mobil personal, dar
ulterior Vertiv este numită într-o chestiune litigioasă, mesajele mele text fac obiectul dezvăluirii
de informații?
Da! Orice trimiteți sau primiți, în format tipărit sau în alt fel, chiar dacă este un mesaj text de pe telefonul
dumneavoastră mobil, poate face obiectul dezvăluirii.
Dacă cineva îmi spune că trebuie să îmi utilizez e-mailul personal pentru a negocia un contract de
vânzare-cumpărare, deoarece în acest fel nici compania și niciun avocat al Vertiv nu ar afla, este
adevărat acest lucru?
Bineînțeles că nu. Dacă o parte terță sau un coleg vă încurajează să utilizați metode ce au ca scop evitarea
evaluării juridice, acesta este un semn sigur că primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să contactați
consilierul juridic al Vertiv pentru a discuta această situație, deoarece sunt mari șanse ca respectiva situație să
încalce acest Cod, alte politici ale companiei sau legislația.
Dacă trimit copii ale comunicărilor unui avocat sau asigur prezența unui avocat la o discuție, subiectul
acestei discuții este protejat împotriva dezvăluirii în cazul unui litigiu?
Nu. Privilegiul secretului profesional al avocatului se aplică doar acelor circumstanțe limitate în care o persoană
solicită sau primește consiliere juridică. Simpla adăugare a unui avocat la lista de destinatari ai unui e-mail nu
este suficientă, de una singură, pentru a proteja comunicarea. În plus, trebuie să vă gândiți la ce veți spune,
dacă spuneți acele lucruri doar pentru că este prezent un avocat, deoarece în cazul în care nu este furnizată
consiliere juridică, conversația nu este protejată și alte părți pot divulga fondul conversațiilor dumneavoastră
dacă depun mărturie.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 18
Tranzacții cu acțiuni și alte titluri de valoare
În timp ce lucrați pentru sau în numele Vertiv, puteți afla informații despre compania noastră sau despre
alte companii înainte ca aceste informații să devină publice. Aceste informații sunt denumite adesea
„informații privilegiate” sau „informații semnificative, fără caracter public” și sunt considerate
„semnificative” dacă ar influența un investitor să cumpere, să vândă sau să păstreze acțiuni sau alte titluri
de valoare ale companiei. Nu puteți niciodată să utilizați sau să divulgați în mod inadecvat informații
semnificative, fără caracter public, despre Vertiv sau altă companie în scopul cumpărării, vinderii sau
păstrării de acțiuni sau alte titluri de valoare. În plus, nu puteți niciodată să încercați să manipulați prețul
acțiunilor sau al altor titluri de valoare tranzacționate public. Această interdicție se aplică și divulgării sau
comunicării informațiilor privilegiate unui membru al familiei, unui prieten sau unei alte părți.
Pentru a preveni utilizările abuzive ale informațiilor privilegiate și abuzul de piață, respectați aceste reguli:
Nu cumpărați, vindeți sau tranzacționați în alt fel, niciodată, titluri de valoare ale niciunei
companii tranzacționate public în timp ce vă aflați în posesia unor informații semnificative, fără
caracter public (respectiv, trebuie să așteptați până când informațiile devin disponibile
publicului, iar piața a avut suficient timp pentru a evalua aceste informații).
Comunicați informațiile privilegiate doar colegilor, reprezentanților sau consilierilor Vertiv care
trebuie să cunoască aceste informații în beneficiul Vertiv și nu divulgați în alt fel aceste
informații niciunei persoane din afara Vertiv (inclusiv membrii ai familiei și prieteni).
Protejați informațiile semnificative, fără caracter public, împotriva divulgării accidentale.
Nu răspândiți niciodată informații false despre Vertiv sau orice altă companie.
O încălcare a legilor privind titlurile de valoare în ceea ce privește tranzacționarea inadecvată a titlurilor
de valoare poate conduce la desfacerea contractului de muncă și/sau răspunderea penală. Pentru
orientări suplimentare cu privire la tranzacționarea de acțiuni și alte titluri de valoare, vă rugăm să
consultați „Insider Trading Policy” („Politica cu privire la utilizările abuzive ale informațiilor privilegiate”)
a Vertiv și să contactați departamentul juridic al Vertiv dacă aveți orice întrebări.
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 19
E-mailurile, mesajele text, mesajele instant și alte comunicări electronice
Vertiv furnizează instrumente de comunicare electronică în principal pentru scopuri profesionale, nu
personale, dar utilizarea personală convențională poate fi adecvată. Consultați „Acceptable Use Policy
(„Politica privind utilizarea acceptabilă”) a Vertiv. Comunicările electronice reprezintă evidențe ale
activității comerciale și trebuie să considerați fiecare dintre mesajele dumneavoastră mai degrabă ca o
scrisoare decât ca o conversație. Evitați să trimiteți comunicări care v-ar pune în situații jenante pe
dumneavoastră sau compania dacă ar fi făcute publice și nu trebuie niciodată să utilizați un ton
conflictual sau furios inadecvat într-o comunicare electronică. Vertiv nu va tolera utilizarea resurselor
sale pentru a crea, accesa, stoca, tipări, solicita sau trimite orice materiale care sunt hărțuitoare,
amenințătoare, abuzive, cu conținut sexual explicit sau ofensatoare ori inadecvate în alt fel.
Dacă sunteți implicați într-un litigiu sau luați cunoștință de un litigiu potențial, contactați departamentul
juridic al Vertiv pentru îndrumări, înainte de a transmite un mesaj prin e-mail referitor la această
problemă, fie în interiorul, fie în afara companiei.
Securitatea tehnologiei informației
La fel ca în cazul altor companii mari, diverse grupuri infracționale și chiar agenții de informații
sponsorizate de stat încearcă să compromită sistemele de tehnologie a informației ale Vertiv. Utilizatorii
activelor tehnologice ale Vertiv reprezintă prima linie de apărare și trebuie să rămână tot timpul vigilenți.
Vertiv are un Program de instruire și conștientizare cu privire la securitate cu scopul de a crea o cultură
axată pe securitate. Este esențial pentru securitatea Vertiv ca toți utilizatorii să finalizeze instruirile
alocate cu privire la securitate și să raporteze imediat motivele de îngrijorare cu privire la securitate.
Orice motiv de îngrijorare potențial care ar putea avea impact asupra securității Vertiv trebuie raportat
Centrului de operațiuni în rețea (Network Operations Center - NOC) la +1-614-841-6000 sau pe e-mail:
[email protected]. Exemplele de motive de îngrijorare cu privire la securitate includ mesajele e-
mail de tip phishing și spam, un dispozitiv pierdut sau furat, malware și o încălcare suspectată a
securității datelor.
Care ar fi exemplele de „informații privilegiate” sau „informații semnificative, fără caracter public”?
Exemplele includ, fără a se limita la:
Rezultatele financiare, înainte să fie făcute publice.
• Modificări semnificative ale conducerii sau strategiei companiei.
• Noi relații de afaceri.
Viitoare produse, servicii sau planuri de marketing.
• Informații despre procese sau investigații guvernamentale.
• Fuziuni, achiziții sau cesionări anticipate.
Participați la o ședință confidențială și aflați că Vertiv are în vedere achiziționarea unei companii. Puteți
utiliza această informație pentru a cumpăra acțiuni ale acelei companii?
Nu. Această acțiune ar putea să constituie un conflict de interese și poate încălca legea.
Pe cine pot contacta ca să mă asigur că nu încalc legislația cu privire la titlurile de valoare sau politica
Vertiv?
Legile privind titlurile de valoare sunt complexe. Dacă aveți orice întrebări sau aveți nevoie de asistență pentru a
stabili dacă informațiile pe care le dețineți pot fi considerate „informații privilegiate” sau „informații semnificative,
fără caracter public”, vă ru
g
ăm să contacta
ț
i departamentul
j
uridic al Vertiv.
?
CODUL DE CONDUITĂ AL VERTIV | 20
Proprietatea intelectuală
Vertiv își protejează proprietatea intelectuală printr-o varietate de modalități, inclusiv brevete, drepturi
de autor, secrete comerciale, mărci comerciale, acorduri de confidențialitate și acorduri de cesionare.
Vertiv deține proprietatea intelectuală dezvoltată de angajați pe parcursul perioadei de angajare în
cadrul Vertiv sau creată utilizând bunuri sau resurse Vertiv. Nu puteți să luați, să dați sau să divulgați
proprietatea intelectuală a Vertiv fără autorizație din partea Vertiv. De exemplu, dacă plecați de la
Vertiv și deschideți o companie sau începeți să lucrați pentru o altă companie, nu aveți permisiunea de
a utiliza nicio proprietate intelectuală a Vertiv în beneficiul noii dumneavoastră companii sau noului
dumneavoastră angajator, chiar dacă dumneavoastră ați dezvoltat acea proprietate intelectuală pentru
Vertiv. De asemenea, în timp ce sunteți angajat al Vertiv, nu trebuie să luați sau să utilizați niciodată
proprietatea intelectuală a altei persoane sau companii cu încălcarea legii sau a garanțiilor
contractuale.
Confidențialitatea datelor
Vertiv colectează și utilizează informații cu caracter personal relevante, adecvate și uzuale exclusiv în
scopuri legitime de afaceri. Politica Vertiv este de a proteja toate informațiile cu caracter personal
prelucrate de către sau în numele Vertiv și de a menține conformitatea cu toate legile și reglementările
aplicabile privind confidențialitatea datelor. Informațiile cu caracter personal nu trebuie divulgate de
Vertiv către părți terțe fără o autorizație adecvată și dacă nu este permis în temeiul legislației aplicabile.
Vertiv a implementat un program de securitate a informațiilor și confidențialitate a datelor care prezintă
măsuri de protecție administrative, tehnice, organizaționale și fizice ce sunt concepute rezonabil pentru
a proteja informațiile cu caracter personal împotriva amenințărilor, pierderii și accesului sau utilizării
neautorizate. În fiecare caz, Vertiv se va strădui să ofere o securitate care este proporțională cu gradul
de sensibilitate a informațiilor cu caracter personal ce sunt prelucrate.
Comunicarea în numele Vertiv
În cadrul eforturilor noastre continue de a consolida și a proteja buna reputație a companiei noastre,
este esențial ca Vertiv să comunice clar și consecvent cu publicul. Prin urmare, doar anumite persoane
instruite sunt autorizate să se adreseze publicului larg în numele Vertiv. Dacă, în cadrul atribuțiilor
dumneavoastră de serviciu, utilizați platformele de comunicare socială pentru a comunica în numele
Vertiv, trebuie să urmați o instruire cu privire la platformele de comunicare socială și să contactați
departamentul de marketing al Vertiv pentru a înregistra noile site-uri de platforme de comunicare
socială. Pentru mai multe detalii privind politicile noastre de utilizare a platformelor de comunicare
socială, contactați departamentul de marketing al Vertiv.
Luați la dumneavoastră într-o călătorie de afaceri laptopul dat de Vertiv și lucrați pe laptop în
aeroport. Aceasta este o problemă?
Deși acest lucru nu creează neapărat o problemă, există măsuri pe care le puteți lua pentru a preveni
problemele. Când laptopurile și dispozitivele similare sunt utilizate în public în scopuri profesionale, trebuie să
vă asigurați că ecranul dispozitivului dumneavoastră este protejat tot timpul de privitori. În plus, nu trebuie să
vă lăsați niciodată dispozitivele nesupravegheate.
Creați un program software de vârf în timpul programului de lucru, care va aduce Vertiv beneficii în
inițiativele sale de afaceri. Aveți dreptul să primiți o redevență din partea Vertiv?
Nu. Oricare dintre și toate proprietățile intelectuale dezvoltate pentru Vertiv sunt proprietatea Vertiv. În acest
scop, dumneavoastră nu aveți dreptul la nicio redevență din partea Vertiv ca urmare a acestei invenții.
?
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Vertiv Code of Conduct - Version 2.1 Manual de utilizare

Tip
Manual de utilizare