Pentru schimbarea de pe un pinion mic pe unul mai mare
(maneta A)
Pentru a schimba o singură viteză, se apasă maneta (A) în poziţia (1).
Pentru a schimba două viteze odată, se apasă maneta (A) în poziţia 2.
Informaţii generale privind siguranţa
AVERTISMENT
• Ciclismul downhill și freeride implică pericole inerente. Există riscul de a
fi implicat într-un accident care poate avea ca și consecinţe răniri grave
sau chiar decesul. Se recomandă insistent purtarea căștii de protecţie și
a echipamentelor de protecţie pentru corp, precum și verificarea atentă a
bicicletelor înainte de folosire. Practicarea acestui sport se face pe riscul
propriu; se recomandă adaptarea traseelor la experienţa și aptitudinile
personale.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie instrucţiunile de
service. Piesele slăbite, uzate sau deteriorate pot determina răsturnarea
bicicletei, provocând vătămări grave. Se recomandă în mod expres utilizarea
exclusivă a pieselor de schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc
sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
Instrucţiuni pentru service SI-6R20A-003
SL-M810
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună cu instrucţiunile de
service pentru FD-M815 / M817 înainte de folosire.
După întinderea cablului, se fixează la loc deraiorul faţă, conform
imaginii.
Tip normal Cu tragere de sus
Se trage
Se trage
< Tip normal >
• FD-M815
< Cu tragere de sus >
Cheie hexagonală de 5 mm
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Șurub de
fixare a
cablului
Cuplu de strângere:
6 – 7 N•m
< Tip normal >
• FD-M817
< Cu tragere de sus >
Observaţie:
Se trage cablul
conform imaginii.
Șurub de
fixare a
cablului
Tăierea manșonului exterior (Spate / Faţă)
În momentul tăierii cămășii exterioare, se taie capătul opus capătului
marcat. După tăierea manșonului exterior, capătul se rotunjește,
pentru ca interiorul găurii să aibă
un diametru uniform.
Capac exterior
Se atașează același capac exterior la capătul tăiat al manșonului
exterior.
* În cazul deplasării ample a deraiorului spate, cum ar fi în cazul
bicicletelor cu suspensie spate, se recomandă înlocuirea capacului cu
cel din aluminiu, livrat ca accesoriu.
Capătul manșonului exterior prevăzut
cu capac din aluminiu trebuie să se
afle lângă deraior.
Capac din aluminiu
Partea dinspre deraior
Aceste instrucţiuni trebuie citite împreună cu instrucţiunile de
service pentru RD-M810 / M810-A înainte de folosire.
Instalarea cablului schimbătorului
< Spate >
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea următoarei combinaţii.
Schimbarea vitezelor
• Această manetă de eliberare este prevăzută cu un mecanism de eliberare
cu două sensuri, care permite eliberarea fie prin împingerea, fie prin
tragerea manetei.
• Manetele (A) și (B) revin la poziţia iniţială în momentul în care sunt
eliberate după schimbarea vitezelor. În momentul acţionării uneia dintre
manete, trebuie rotit simultan și braţul pedalier.
• Această manetă este concepută pentru utilizarea cu angrenaje cu două
și trei foi. Dacă maneta este folosită cu un angrenaj cu două foi și se
forţează deplasarea ei în poziţia superioară, se poate rupe.
< Spate >
Poziţia iniţială a manetei (A)
Pentru schimbarea de pe un pinion mare pe unul mai mic
(maneta B)
Se apasă o dată maneta (B) pentru a schimba o viteză de la un pinion mai
mare la unul mai mic.
Pentru schimbarea de pe o foaie mare pe o foaie mică
(maneta B)
În momentul în care maneta (B) este apăsată o dată, are loc trecerea
la următoarea foaie de angrenaj mai mică.
< Faţă >
Pentru schimbarea de pe o foaie mică pe una mai mare
(maneta A)
În momentul în care maneta (A) este apăsată o dată, are loc trecerea de la
foaia de angrenaj mai mică la foaia mai mare.
Poziţia iniţială a manetei (A)
Se apasă maneta B în direcţia indicată de
săgeată, apoi se instalează capacul orificiului
intern prin rotirea acestuia conform imaginii,
până se oprește. Nu se forţează rotirea, pentru
a nu deteriora filetul capacului.
Capac orificiu intern
Cuplu de strângere:
0,3 – 0,5 N•m
Conectarea și fixarea cablului intern
Se acţionează maneta (B) de două sau mai
multe ori, pentru a o aduce în poziţia cea mai
de jos. Se scoate apoi capacul orificiului intern
și se conectează cablul intern.
Capac orificiu intern
Manetă (B)
Cablu intern
< Faţă >
Se apasă maneta B în direcţia indicată de
săgeată, apoi se instalează capacul orificiului
intern prin rotirea acestuia conform imaginii,
până se oprește. Nu se forţează rotirea,
pentru a nu deteriora filetul capacului.
Capac orificiu intern
Conectarea și fixarea cablului intern
Se acţionează maneta (B) de opt sau de mai
multe ori, pentru a ajunge în poziţia cea mai
de sus. Se scoate apoi capacul orificiului
intern și se conectează cablul intern.
Capac orificiu intern
Manetă (B)
Cablu intern
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
Observaţie
• Dacă schimbarea vitezelor nu se face cu ușurinţă, se va curăţa deraiorul și se
vor lubrifia toate piesele mobile.
• Dacă legăturile sunt atât de slăbite încât reglarea nu este posibilă, se va înlocui
deraiorul.
• Dacă reglarea schimbării vitezelor nu poate fi făcută, se va verifica paralelismul
cu partea din spate a bicicletei. Se vor verifica și lubrifierea cablului și
dimensiunile manșonului exterior. Acesta nu trebuie să fie prea lung sau prea
scurt.
• Folosirea unui cadru cu cabluri interne nu este recomandată, deoarece forţele
de frecare mari au tendinţa de a afecta funcţia de schimbare SIS.
• Se folosește un manșon exterior suficient de lung pentru a nu se întinde
complet, chiar și atunci când ghidonul este rotit complet în ambele părţi. În plus,
se verifică dacă maneta schimbătorului nu atinge cadrul bicicletei atunci când
ghidonul este rotit complet.
• Se folosește un lubrifiant special pentru cablul de schimbător. Nu se va folosi
lubrifiant DURA-ACE sau de alt tip, deoarece acestea pot afecta schimbarea
vitezelor.
• Se lubrifiază cu vaselină cablul intern și partea interioară a manșonului exterior
înainte de utilizare, pentru a se asigura glisarea corectă.
• Pentru o funcţionare fără probleme, se folosește manșonul exterior și ghidajul
de cablu al butucului pedalier specificat.
• Manetele de schimbare a vitezelor se vor acţiona numai atunci când angrenajul
se învârte.
• Acest schimbător este compatibil cu angrenaje triple.
• Garanţia acestui produs nu include defecţiunile rezultate în urma utilizărilor cum
ar fi săriturile în timpul rulării sau răsturnările bicicletei, cu excepţia cazului în
care astfel de disfuncţionalităţi au apărut datorită defectelor de material sau de
fabricaţie.
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în urma utilizării
normale a pieselor.
• Pentru întrebări referitoare la metodele de instalare, reglare, utilizare sau
întreţinere a bicicletei, utilizatorul se va adresa unui dealer autorizat.
Se conectează cablul la
schimbătorul spate și, după
întinderea cablului, se fixează din
nou în schimbătorul spate, conform
imaginii.
Se trage
Cuplu de strângere:
5 – 7 N•m
Canelură
Observaţie: Cablul trebuie să fie
bine fixat în canelură.
< Spate > < Faţă >
Montarea manetei
Se folosește un manșon pentru ghidon cu diametru exterior maxim de
36 mm.
Cuplu de strângere:
5 N•m
Cheie hexagonală de 4 mm
Maneta schimbătorului poate fi instalată atât pe interiorul cât și pe
exteriorul manetei de frână.
< Spate >
După reglarea poziţiei, se fixează cu ajutorul celor două șuruburi de
fixare.
• Se montează maneta de schimbare a vitezelor într-o poziţie în care nu
împiedică acţionarea frânei și schimbarea vitezelor.
• Nu se folosește într-o combinaţie care împiedică acţionarea frânei.
• La instalarea componentelor pe cadre/ghidoane de carbon, se va consulta
cuplul de strângere recomandat de producătorul acestora pentru a evita
strângerea excesivă, care poate deteriora carbonul și/sau strângerea
insuficientă, care poate afecta fixarea componentelor.
Cuplu de strângere:
2,5 N•m
Cheie hexagonală de 3 mm
În exterior În interior
În exterior În interior
< Faţă >
Cheie hexagonală de 3 mm
Manetă (B)
Eliberare în două sensuri
Manetă (B)
Eliberare în două sensuri
Înlocuirea și reasamblarea capacelor
Demontarea și reasamblarea se vor face numai în momentul
înlocuirii capacelor.
Capac superior
Șuruburi mari (x3)
Șurub mic (x1)
Cuplu de strângere:
0,05 N·m
Cuplu de strângere:
0,2 N·m
■
Reasamblarea
1.
Se montează mai întâi capacul inferior, apoi capacul superior,
urmând în ordine inversă procedura de demontare. Se
montează capacele superioare și inferioare astfel încât să se
alineze perfect.
2
. Se strâng cele trei șuruburi mari și șurubul mic care fixează
capacele.
3
. Se montează șurubul de reglare, cablul intern și capacul
orificiului interior în ordinea menţionată.
■
Demontarea
1.
Se scoate capacul orificiului interior, cablul interior și șurubul
de reglare.
2
. Se demontează cele trei șuruburi mari și șurubul mic care
fixează capacul.
3
. Se rotește capacul superior conform Figurii 2, apoi se culisează
în direcţia săgeţii din Figura 3 pentru a-l demonta.
4
. Se împinge până la capăt maneta (A) conform Figurii 4, apoi se
rotește capacul inferior conform Figurii 5 pentru a-l detașa.
Capac inferior
Manetă (A)
(Figura 1)
(Figura 2) (Figura 3)
(Figura 4) (Figura 5)
Înlocuirea capacelor SL-M810
Serie SAINT
Maneta schimbătorului SL-M810
Manșon exterior OT-SP41 (SIS-SP41)
Viteze 9 / 18
Deraior faţă FD-M815/FD-M817
Angrenaj FC-M810/FC-M815
Deraiorul spate RD-M810 / RD-M810-A
Tip SS /GS
Butuc casetă FH-M810/FH-M815
Pinion tip casetă CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Lanţ CN-HG93
Ghidaj butuc pedalier SM-SP17 / SM-BT17
SI-6R20A-003-05